New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 335K
"Hvor blev de af"-tråden

Synd for Ammitzbøll, der vel må være ved at afslutte karrieren på højt niveau, hvis det her er mere end noget der bare lige holder ham ude et par uger. Han spillede dog kampen færdig, så det er da nok ikke en korsbåndsskade, men måske holder fysikken bare ikke rigtig.

Der er potentielt stor upside med de her skadesplagede tidligere AGF'ere, men det koster også når det ikke lykkes at få dem over problemerne. Ammitzbøll fik kun kontrakt resten af sæsonen, så det er heller ikke den bedste situation for ham ift en forlængelse.
Så forfærdelig trist, virker som en sympatisk fyr. VIlle ønske man kunne bruge ham på Akademiet eller noget, det virker desværre ikke til fysikken er til fodbold på dette niveau.

Så forfærdelig trist, virker som en sympatisk fyr. VIlle ønske man kunne bruge ham på Akademiet eller noget, det virker desværre ikke til fysikken er til fodbold på dette niveau.
Det er vist ikke meldt ud endnu om det igen er korsbåndet, man må håbe at det er en anden og mindre skade denne gang, at være ude for sæsonen er trods alt kun en måned, så måske han kan være klar igen til den nye sæson.

Det er vist ikke meldt ud endnu om det igen er korsbåndet, man må håbe at det er en anden og mindre skade denne gang, at være ude for sæsonen er trods alt kun en måned, så måske han kan være klar igen til den nye sæson.
Han spiller 19 minutter for første gang siden 2022, og bliver skadet. Vel at mærke en skade det med garanti holder ham ude at de næste 4 kampe.

Jeg tror heller ikke det nødvendigvis er korsbåndet, men han slår mig ikke som en type der her fysikken

Han spiller 19 minutter for første gang siden 2022, og bliver skadet. Vel at mærke en skade det med garanti holder ham ude at de næste 4 kampe.

Jeg tror heller ikke det nødvendigvis er korsbåndet, men han slår mig ikke som en type der her fysikken
Nej men har dog trænet fuldt med i Esbjerg i det meste af foråret, og været så overbevisende, så de var villige til at skrive en kort aftale med ham, så man må jo håbe at det ikke er så slemt som de andre gange.

Nej men har dog trænet fuldt med i Esbjerg i det meste af foråret, og været så overbevisende, så de var villige til at skrive en kort aftale med ham, så man må jo håbe at det ikke er så slemt som de andre gange.
Jeg kan sagtens tage fejl. For mig lugter det bare af en spiller der ikke kan komme sig 100% over flere alvorlige skader.

Det er ikke en kritik af ham overhovedet. I har bare hver især en krop der er forskellig og kan holde til forskellige ting.

Der er sikkert mange hvis krop ikke kan holde til det, men de finder aldrig ud af det, da de stopper lang tid før.

Faktisk er der en trend mange steder nu, at man helst vil have spillere der har været i elitemiljø fra 13-15 års alderen, så deres kroppe har været vant til hård belastning fra en tidlig alder. Så en type som Søren Berg, Thomas Thøgersen, Ebbe Sand osv ville i dag have endnu sværere ved at slå igennem.

Som det bliver nævnt er det selvfølgelig lidt for tidligt at sige at Ammitzbøll nu er fodboldinvalid, måske taler vi om et lille tilbageslag i en længere genoptræning, men jeg tror også der kan begynde at komme andre problemer ovenpå de store. Det er i hvert svært ikke at være bekymret for om han nogensinde kommer rigtig i gang igen. Det vil være fint hvis klubben kan hjælpe tidligere spillere lidt på vej hvis de fx er nød til at afslutte karrieren for tidligt og ikke bare skal i gang med at studere. Det kunne være direkte i klubben, men der er jo begrænsede stillinger, så måske også andet via det store netværk.

Som det bliver nævnt er det selvfølgelig lidt for tidligt at sige at Ammitzbøll nu er fodboldinvalid, måske taler vi om et lille tilbageslag i en længere genoptræning, men jeg tror også der kan begynde at komme andre problemer ovenpå de store. Det er i hvert svært ikke at være bekymret for om han nogensinde kommer rigtig i gang igen. Det vil være fint hvis klubben kan hjælpe tidligere spillere lidt på vej hvis de fx er nød til at afslutte karrieren for tidligt og ikke bare skal i gang med at studere. Det kunne være direkte i klubben, men der er jo begrænsede stillinger, så måske også andet via det store netværk.
Jeg siger ikke han er fodboldinvalid, men jeg indikere at hans krop sender ham nogle signaler.

Når man er ude 12-1300 dage og relativt hurtigt igen bliver skadet. Så kan det være, at kroppen prøver at sige noget til en.

Jeg håber det bedste. Jeg håber også han bliver rådgivet godt, så han ville kunne leve et normalt liv efter karrieren, med motion, ski og fodbold med ungerne.

Latest posts

Back