New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 153K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Ud med Jon, Links, Kurminowski, Munksgaard ig Eskelinen. Ind med to fløje og en angriber.

Jon er træls at se på og hverken links er Kurminowski er i nærheden af at være gode nok til superligaen.
Jeg kan forstå Eske og Munks - de har mistet deres pladser og må videre.
Kurminowski er altså ikke engang 6 måneder inde i sin AGF tid. Han kom til et hold, der ikke fungerede og hvor halvdelen var nye, og der kom stadig nye ind ad døren....han har spillet to systemer allerede og har vel dårlig lært at finde rundt i Århus endnu.
Jeg synes det tangere det useriøse at dømme ham "ikke god nok til superligaen" på dét grundlag.
Jon er nat eller dag - jeg kan ikke blive klog på ham. Enten er han sublim, eller også er han et omvandrende attitudeproblem. Hvis vi kan forlænge med ham, og forløse ham endeligt, er der store penge at tjene. Hvis ikke han vil forlænge på de vilkår vi kan tlibyde, så må han skydes af til sommer.
Links har jeg ikke helt opgivet endnu - men det skal altså snart til at være, og kan vi sælge ham for lidt mønt, så er det også OK...

Kurminowski er svær at vurdere niveaumæssigt, men faktum er han ligner en spiller, der har mistet al form for selvtillid og spillelyst…
Han er dog hverken den første eller den sidste der bliver strippet for selvtillid af David Nielsen. Det blev Gersbach, Jevtovic, Helenius og Tengstedt også, og Ammitzbøll, Duncan, Links og Munksgaard bliver de næste.

Jeg kan forstå Eske og Munks - de har mistet deres pladser og må videre.
Kurminowski er altså ikke engang 6 måneder inde i sin AGF tid. Han kom til et hold, der ikke fungerede og hvor halvdelen var nye, og der kom stadig nye ind ad døren....han har spillet to systemer allerede og har vel dårlig lært at finde rundt i Århus endnu.
Jeg synes det tangere det useriøse at dømme ham "ikke god nok til superligaen" på dét grundlag.
Jon er nat eller dag - jeg kan ikke blive klog på ham. Enten er han sublim, eller også er han et omvandrende attitudeproblem. Hvis vi kan forlænge med ham, og forløse ham endeligt, er der store penge at tjene. Hvis ikke han vil forlænge på de vilkår vi kan tlibyde, så må han skydes af til sommer.
Links har jeg ikke helt opgivet endnu - men det skal altså snart til at være, og kan vi sælge ham for lidt mønt, så er det også OK...
Det er jo fordi Kurminowski aldrig bliver en spiller i vires betonfodbold. Det bliver aldrig nogensinde et match. Han kunne være god i Silkeborgs trup som rent faktisk vil spille bold. Links er en efterhånden bare en parentes og skal slet ikke spille på det her niveau. Vi snakker divisionsfodbold for hans vedkommende. Jon er desværre kun god i 10% af tiden. Resten er håbløst. Vi skal håbe på han bliver solgt for de 10%.

Han er dog hverken den første eller den sidste der bliver strippet for selvtillid af David Nielsen. Det blev Gersbach, Jevtovic, Helenius og Tengstedt også, og Ammitzbøll, Duncan, Links og Munksgaard bliver de næste.

Stripper for selvtillid?

De 4 der er væk var bare ikke gode nok. Han skal vel ikke spille dem bare for at give dem selvtillid, når de selv har vist de ikke var værd at satse på?

Stripper for selvtillid?

De 4 der er væk var bare ikke gode nok. Han skal vel ikke spille dem bare for at give dem selvtillid, når de selv har vist de ikke var værd at satse på?
Hvis de ikke er gode nok hvad laver de så i førsteholdstruppen?

Hvis en træner ikke vil bruge hele sin trup, så er der ikke nogen grund til at kaste løn efter spillerne fra 18-25, fordi hvis han lige pludselig får brug for en af de spillere, er de så meget ude af kampform, så man lige så godt kan bruge en U19 spiller.

Det skal ses i relation til Thomasberg (og ikke mindst Rasmus Bertelsen), som er i stand til at bringe alle i spil hele tiden, og dermed fastholde en hård konkurrence, undgå at bringe spillere som ikke er i kampform (som Mortensen og Jon) og samtidig have en hel masse uforudsigelighed for modstanderen.

Det får vi tydeligvis ikke i AGF med DN ved roret, uanset hvem der bliver hentet ind, for han vil altid have sine “Darlings” som skal spille hver gang, og så må konkurrenten bare sidde og rådne på bænken, uanset hvor god en fodboldspiller han er (Duncan/Hvidt for NP, Gersbach for Højer, Helenius for Mortensen osv.). Ikke dermed sagt at NP, Højer og Mortensen ikke er fantastiske spiller som har fortjent en masse spilletid, det smadrer bare truppen, at han er så dårlig til at rotere.

Vi må desværre nok erkende, at vi ofte ikke har fået nok for pengene. Både Eskelinen, PO og Kurminowski har kostet ganske pænt. Hold som RFC og SIF er langt dygtigere til en holdopbygning for pengene. Mon ikke vi skal en tur omkring SIF for at kigge på lidt spillere, hvis de er til at tale med. Vi har åbenlyse mangler på backs og i offensiven.

Vi må desværre nok erkende, at vi ofte ikke har fået nok for pengene. Både Eskelinen, PO og Kurminowski har kostet ganske pænt. Hold som RFC og SIF er langt dygtigere til en holdopbygning for pengene. Mon ikke vi skal en tur omkring SIF for at kigge på lidt spillere, hvis de er til at tale med. Vi har åbenlyse mangler på backs og i offensiven.
SIBs primære opgave til sommer bliver at finde 4 nye kanter. Hvis han skriver med bundu og forlænger med Jon, så er han halvvejs, så mangler han bare to startere til at supplere dem. Links skal lejes ud eller sælges, han får ikke mulighed for at lykkes under DN, og skal måske heller ikke have den mulighed?

På talentsiden er der ham Jin Reec på U19 holdet, han havde selv regnet med at få debut i Superligaen inden vinterpausen, men jeg ved ikke om han er god nok endnu. Så blev der hentet et par islandske kanter ind til prøvetræning, men det er usikkert om de får en aftale, derudover er der vel ikke noget der kan hentes op nedefra?

Der bør være 4 lige gode spillere til de to kantpositioner, og så kan man hive et par talenter ind til at supplere hvis en af de fire er skadede eller ude af form. Men vi skal bruge 4 kanter i hver kamp, fordelt med ca 60/30 minutter til hver, hvor det er den skarpeste der starter (og ikke ham som træneren har det største Man Crush på!)

Edit: Jeg mener det er for tidligt at fælde dom over Kurminowski, selvom jeg da også havde håbet at han ville brænde mere igennem. Til gengæld kan man godt fælde dom over Gift Links, han skal prøve noget andet.

Kunne det ikke give god mening at afprøve Kurminowski på venstrekanten? Han ville kunne udfylde lidt samme rolle på den kant, som Bundu kan på den modsatte.

Målene ved 1:00, 1:22 og 2:30 kunne sagtens ligne nogle typiske Bundu-mål.

Desuden er det en helt anden attitude, han viser i disse klip, end han viser for tiden. Så mon ikke det er en anden Kurminowski, vi ser, hvis han får noget mere selvtillid.

Hvis vi både skal have skiftet Bundu, Thorsteinsson, Kurminowski og Links ud i de næste 2 transfervinduer, og Mortensen også ønsker et nyt eventyr, så bliver det nok lige lovlig stor udskifting. Så håbet må være at få forløst Kurminowski.
PM får ikke et nyt eventyr. Hvilke udenlandske klubber skulle se hans vej? Og planen må i første omgang være at erstatte Jon.

Tja hvad har de kostet 3-6-7,5 mio? Vi kan vel stadig få halvdelen af pengene hjem mindst. Bare en af Sifs 3 stjernefrø koster vel det samme som de tre til sammen. Drømmer virkelig også om de tre fra Sif men bliver nok ved drømmene. Sjældent danske klubber sælger talenterne til hinanden - de ryger direkte til udlandet.

Kunne det ikke give god mening at afprøve Kurminowski på venstrekanten? Han ville kunne udfylde lidt samme rolle på den kant, som Bundu kan på den modsatte.

Målene ved 1:00, 1:22 og 2:30 kunne sagtens ligne nogle typiske Bundu-mål.

Desuden er det en helt anden attitude, han viser i disse klip, end han viser for tiden. Så mon ikke det er en anden Kurminowski, vi ser, hvis han får noget mere selvtillid.

Må være fordi de ikke synes han har kant-kvaliteter nok? Men med den form vores kanter har vist i efteråret, synes jeg det havde været et forsøg værd. Det handler nok også lidt om det defensive.

Jeg kan godt frygte lidt om Kurmi også som PM ikke er helt så målfarlig som han lyder til - altså om han også har scoret halvdelen af sine seniormål på straffe som PM og Helenius (Helle også en del på frispark).

Et eventyr kunne i PM's tilfælde også være Japan, Kina, Australien, USA/Canada eller måske endda Charlton. Og med lidt godt agentarbejde ville det ikke være utænkeligt.
Den er nok svær for PM at sluge, han virker selvtillidsfuld med tro på egne evner. Stærk attitude. For et år siden med landsholdet. Måske han ikke er helt klar til ren eventyr.

Utroligt så forskellig snor spillere får.

Lad os nu se med Kurmi, det er en udviklingsspiller vi har fået til under halv pris.
En ung klasseangriber der kan gå ind og spille fast som 9er i AGF og laver mål, har et prisskilt på 20 mio ++

Jon og Albert der ikke har lavet mål stort set i ½ år koster vel langt mere end 7,5 mio at købe i AGF.
Jon måske nede i nærheden af den pris efterhånden, men kun pga halv-sløjt 2021 og udløb til sommer.
Og der taler vi om en 8er og kant - og ikke en 9er....

Lidt samme med Links der har nogle få mio. - man kan ikke forvente at købe så billige spillere og de bare slår til.
Spillere der har bevist sig på højere niveau er i højere pris Kahl og MA til 11 og 15 mio.

Links har jeg haft afskrevet ganske længe. Jeg håber han finder noget fodboldforståelse et sted, for så skal han nok få succes, resten af pakken ser ok ud - men jeg tror ikke han finder det i AGF.

Kurminowski er en sjov case. Han viser mod SIF et godt løb og afslutter desværre med et forkølet lob. Ideelt set havde han spiller den på tværs til en helt blank kollega, men som angriber er det vel ok at gå selv. Afslutningen var ikke ret god, det mindede mig om PM der i de fleste kampe brændte meget og også havde kiksede lob. Vi mangler ret beset at se tre helt kampe fra ham, i et system hvor holdet er mere velfungerende end mod Larne. Desværre er det svært at føre en god sag for han skulle have spillet mere, fordi hans spilletid er lidt so so. Vi har ikke set hvad han kan, og jeg kan stadig udvikle sig. Men er der plads til ham? Kan han hjælpe Kahl nok defensivt til en venstrekant? Kan han få kampe i stedet for PM? Skal man ligge stilen om til 3-5-2 fordi kanterne ikke fungerer?

Selvom Jon skulle levere 5 gode kampe i streg kommer prisen næppe højt op, heller ikke med en 5-årlig forlængelse. Han er en god dribler og fik teknisk, men uden fart fungerer det ikke på højere niveau. Han kan stadig blive ret god for AGF og et og salg, men jeg ser ham mest ud fra hvad han kan bidrage med sportsligt.

Latest posts

Back