Det er ikke specielt heldigt formuleret, men der er altså også en del folk herinde der bare VIL læse bål og brænd og diktatur i alt der kommer fra de stemningsaktive.
Når jeg lige begår lidt selvransagelse, så er de stemningsaktive nok en kende bagud på point, fra det øjeblik de trækker vejr ind til at sige noget. Det vil jeg prøve at trække fra, næste gang de kommunikerer et eller andet...
I forhold til den her sag, så pisser folks brug af telefonkamera mig af uden slutning, så jeg er i princippet enig med SFA i, at det lort i videst muligt omfang skal blive i lommen.
Det er formuleringen "nul tolerance" fra et segment, som rutinemæssigt bryder loven og sætter sig selv over klubben, der fungerer som en rød klud for mig.
I øvrigt,
@andrewdk , du skrev noget om "hvis vi var på stemningsafsnit i udlandet. Personligt kunne det aldrig falde mig ind at stå på et stemningsafsnit i udlandet. Bortset fra, hvis jeg gik ind på The Kop (jeg skal ikke til Anfield af Bezos grunde, men hvis jeg havde skullet), så kan jeg jo ikke sproget, sangene eller kulturen. Turister har intet at bestille sådanne steder. Lige Liverpool kan jeg faktisk sproget (plus/minus, scouser-engelsk er sgu sit eget sprog), men jeg ville stadig ikke gå på The Kop. Det er respektløst. Jeg forstår ikke dem, der gør den slags. Det er i øvrigt også derfor, jeg ikke er at finde på stemning i Århus: jeg støtter ikke holdet på dén måde. Når kampen bliver sådan rigtig spændende, mister jeg nærmest evnen til at synge, råbe, tale...
Helt generelt, tror jeg det SFA forsøger at formulere er: "Vis lige lidt respekt for, at der i stemningsafsnittet hersker en lidt anden kultur end på resten af stadion. Her lever vi med i højere grad, og det behøver sgu ikke dokumenteres af et lommekamera." Men når de farer ud på den måde og skriver "nul tolerance", så er det svært ikke at læse det som arrogant, selvhøjtideligt og -tilstrækkeligt og en lille smule "her bestemmer vi"-agtigt.