New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 636
  • Views Views: Views 44K
Den store tribune-tråd
Er de MERE fans end os andre, og derfor må de fastsætte og håndhæve reglerne?
Nu må du jo huske på at det flere gange fra meget aktive deltagere er udtrykt, at superligaen og klubberne med stor sandsynlighed slet ikke ville eksistere, hvis det ikke var for de aktive - pyro og det hele.
Så det er nok i virkeligheden JN der er den egentlige afsender, selvom han officielt måtte udtrykke uenighed.
(Ironi anvendt)

Der er FRI adgang til stemningstribunen for folk, som indløser en billet - det er vel ikke til diskussion? Dem på stemningstribunen er vel ej heller forment adgang på resten af stadion?
Der er FRI personlig holdning til, hvor meget/lidt man deltager på den enkelte tribune, ikke? Dem på de andre sektorer af stadion, må vel stadig godt synge med og/eller slappe af og nyde kampen?
Ja, fri adgang, men med nedstående besked inden man ledes ind til billetkøb.
Hvis du tolker det som frit valg til om man vil deltage, så er jeg ikke helt enig.

Bemærk! Du skal være fyldt 15 år for at få adgang til SFA-afsnittet, som er et afsnit for de mest aktive og stemningsskabende fans.

• Like
Reactions: fsc
Personligt synes jeg, nultolerance er super svært at håndhæve uden at gå direkte til vold eller ihf. trusler.
Derfor afstår jeg fra personlig nultolerancepolitik overfor bl.a.:

- Teenagere der ikke stiller deres service i opvaskeren
- Bilister der laller afsted med 10 under hastighedsgrænsen i 2. og 3. vognbane
- Postbudet, der konsekvent lader låget på vores postkasse stå åbent så vores avis bliver våd
- AGF's fanshop
- Kaare Quist
- Superligadommerne
- Cheeseburgere med kødklister

Ja, fri adgang, men med nedstående besked inden man ledes ind til billetkøb.
Hvis du tolker det som frit valg til om man vil deltage, så er jeg ikke helt enig.

Bemærk! Du skal være fyldt 15 år for at få adgang til SFA-afsnittet, som er et afsnit for de mest aktive og stemningsskabende fans.
Jeg kan sagtens forstå frustrationen fra stemningsskaberne, hvis de oplever at der er mange på stemningsafsnittet, der har mere travlt med at filme stemningen end at deltage i den. Ud over det generelt bare er pisse irriterende med folk der har behov for at opleve ting gennem deres telefonkamera frem for rent faktisk at være til stede, så er det jo også dårlig stil at stille sig på stemningstribunen, hvis man ikke i et eller andet omfang er indstillet på at deltage aktivt.

Men derfor er det nu stadig lidt ærgerligt, at det er den måde der bliver kommunikeret på, som jo minder lidt om det de samme grupper skrev til udekampen i Lech Poznan.

Men dem om det - det er fredag, solen skinner og AGF smider med garanti ikke point i weekenden:cool:

Det er ikke specielt heldigt formuleret, men der er altså også en del folk herinde der bare VIL læse bål og brænd og diktatur i alt der kommer fra de stemningsaktive. Det er jo heller ikke fordi det er første gang der bliver opfordret til at lade telefonerne blive i lommen fra SFAs side. Og så vidt jeg ved har vi ikke tidligere haft historier om trusler, vold og smadrede iphones efterfølgende. Lur mig om det ikke bliver det samme den her gang.

Det er ikke specielt heldigt formuleret, men der er altså også en del folk herinde der bare VIL læse bål og brænd og diktatur i alt der kommer fra de stemningsaktive. Det er jo heller ikke fordi det er første gang der bliver opfordret til at lade telefonerne blive i lommen fra SFAs side. Og så vidt jeg ved har vi ikke tidligere haft historier om trusler, vold og smadrede iphones efterfølgende. Lur mig om det ikke bliver det samme den her gang.
I det her tilfælde synes jeg det er lidt svært IKKE at læse lidt diktatur ind i det og tænker også der er en grund til at Viaplay har fundet den relevant at tage op - så det er ikke kun os sure gamle mænd herinde, som har studset lidt over formuleringen.

Når det er sagt, så er jeg helt enig i, at det er om muligt endnu dårligere stil at stå med sin mobil og filme på et stemningsafsnit end det er på den øvrige tribune da man jo har købt ind på præmissen på stemningsafsnittet, da man valgte at købe billet til det. Så jeg kan sgu godt forstå hvis de er frustrerede, hvis de gang på gang oplever at folk har mere travlt med at filme stemningen end at deltage i den (selv om jeg ikke oplever problemet så stort som til f.eks. koncerter, så er det jo næppe bare 5-10 stykker der er tale om).

Hvor ville jeg dog bare ønske, at de kommunikerede lidt mere omfavnende og med et glimt i øjet (også selvom jeg godt er klar over jeg ikke er målgruppen for deres kommunikation). Det tror jeg også de ville komme længere med.

For mig at se, så bliver det et problem når man har så meget hovedet oppe i egen røv, og ser sig selv som de klart vigtigste på stadion på en kampdag (også vigtigere end spillerne…)…

Jeg siger igen, at jeg, som bidrager på omkring 90% generelt (fordi jeg ikke gider lallende sange og sange uden punch, i slutningen af kampe, hvor spændingen kan være enormt intens), hellere end gerne flytter mig for 100%-typer på stemning - men jeg flytter mig også hvis det er et problem at jeg kun er på 90%..

Jeg gad godt se SFA stå alene, 200-300 personer, uden opbakning fra alle os andre - så kan man se hvor meget de kan uden os.. Ingen steder at gemme sig ved klargøring til pyro, ingen til at bakke op, råbe, synge, holde diverse bannere osv…

Held og lykke med dét projekt, hvis de ender med at få sendt os andre væk fra sig..
Jeg synes det er helt enormt tonedøvt det de er ude at sige..

Det er ikke specielt heldigt formuleret, men der er altså også en del folk herinde der bare VIL læse bål og brænd og diktatur i alt der kommer fra de stemningsaktive.
Når jeg lige begår lidt selvransagelse, så er de stemningsaktive nok en kende bagud på point, fra det øjeblik de trækker vejr ind til at sige noget. Det vil jeg prøve at trække fra, næste gang de kommunikerer et eller andet...
I forhold til den her sag, så pisser folks brug af telefonkamera mig af uden slutning, så jeg er i princippet enig med SFA i, at det lort i videst muligt omfang skal blive i lommen.
Det er formuleringen "nul tolerance" fra et segment, som rutinemæssigt bryder loven og sætter sig selv over klubben, der fungerer som en rød klud for mig.
I øvrigt, @andrewdk , du skrev noget om "hvis vi var på stemningsafsnit i udlandet. Personligt kunne det aldrig falde mig ind at stå på et stemningsafsnit i udlandet. Bortset fra, hvis jeg gik ind på The Kop (jeg skal ikke til Anfield af Bezos grunde, men hvis jeg havde skullet), så kan jeg jo ikke sproget, sangene eller kulturen. Turister har intet at bestille sådanne steder. Lige Liverpool kan jeg faktisk sproget (plus/minus, scouser-engelsk er sgu sit eget sprog), men jeg ville stadig ikke gå på The Kop. Det er respektløst. Jeg forstår ikke dem, der gør den slags. Det er i øvrigt også derfor, jeg ikke er at finde på stemning i Århus: jeg støtter ikke holdet på dén måde. Når kampen bliver sådan rigtig spændende, mister jeg nærmest evnen til at synge, råbe, tale...

Helt generelt, tror jeg det SFA forsøger at formulere er: "Vis lige lidt respekt for, at der i stemningsafsnittet hersker en lidt anden kultur end på resten af stadion. Her lever vi med i højere grad, og det behøver sgu ikke dokumenteres af et lommekamera." Men når de farer ud på den måde og skriver "nul tolerance", så er det svært ikke at læse det som arrogant, selvhøjtideligt og -tilstrækkeligt og en lille smule "her bestemmer vi"-agtigt.

Jeg saa en video paa instagram, med nogle italierne, som var endt paa en stemningstribune i Beograd, der blev koert 0-tollerence.

Jeg tror som den kolde sten, skriver saa fint, at nul tollerence er et uheldigt ordvalg, nok bedre med en staerk opfordring.

Som skrevet i andre indlaeg, tolker jeg dem som en del af en Europaeisk subkultur, og det betyder nok mere hvad deres stemningsfaeller i tyskland taenker end os herinde.

Naar der er krise stemning i AGG, bliver alt hvad der kan minde om uenigheder og misforstaeelser fundet frem, saadan er det bare.

De skal også lære at kommunikere😂

Hvis de mente noget andet end det de skrev, så må de hellere skrive det næste gang.

Helt generelt, tror jeg det SFA forsøger at formulere er: "Vis lige lidt respekt for, at der i stemningsafsnittet hersker en lidt anden kultur end på resten af stadion. Her lever vi med i højere grad, og det behøver sgu ikke dokumenteres af et lommekamera." Men når de farer ud på den måde og skriver "nul tolerance", så er det svært ikke at læse det som arrogant, selvhøjtideligt og -tilstrækkeligt og en lille smule "her bestemmer vi"-agtigt.

Jeg kan sagtens være enig i at den kan læses sådan, og derfor heller ikke er optimalt formuleret. Jeg ville bare ønske man, sådan som udgangspunkt, ville lade tvivlen komme medfans til gode i sådan nogle tilfælde. Jeg synes det virker til, at mange folk herinde er så indebrændte over uenighederne i pyro debatten at man simpelthen er ude af stand til det. Der er jo ligefrem enkelte der indrømmer det lige ud. Det synes jeg er ærgerligt.

Jeg kan sagtens være enig i at den kan læses sådan, og derfor heller ikke er optimalt formuleret. Jeg ville bare ønske man, sådan som udgangspunkt, ville lade tvivlen komme medfans til gode i sådan nogle tilfælde. Jeg synes det virker til, at mange folk herinde er så indebrændte over uenighederne i pyro debatten at man simpelthen er ude af stand til det. Der er jo ligefrem enkelte der indrømmer det lige ud. Det synes jeg er ærgerligt.
Ærligt så tror jeg (taler nok mest på egne vegne) at folk som mig er mere trætte af opførslen omkring pyro og den måde man får voksenskældud på hvis man ikke synger med på fucking ALT, heraf en vuggevise af en sang, som kører mod slutningen af vigtige kampe (Ved siden af min far), og slet ikke er tilpasset kampens intensitet…

Og for mit eget vedkommende, så også det faktum at de inviterede venner fra Østeuropa herop for at løbe på banen i Guldfejringskampen, samt den generelle opførsel i den kamp..

Jeg accepterer SFA, fordi der skal være plads til alle, og fordi de gør en kæmpe indsats for det tifomæssige, og de tager til alle kampe No matter what.. Respekt for det! Men den udmelding med at skulle diktere hele stemning, den giver jeg ikke to potter pis for.. De kan diktere hele Stemningsafsnittet den dag SFA selv kan fylde det ud.. SFA er INTET hvis alle andre end dem blot holdt sig væk - gad godt se hvad de så ville gøre, hvis vi andre bare blev væk eller boykottede deres måde at gøre det på…

Jeg ville bare ønske man, sådan som udgangspunkt, ville lade tvivlen komme medfans til gode i sådan nogle tilfælde.
Det ville jeg jo sådan set også ønske, men dén specifikke dør svinger begge veje, og jeg oplever ikke megen forståelse for hverken skepsis, bekymring eller undren over f.eks. pyro, ligesom jeg ikke lige har oplevet den vilde forståelse fra den hårde kerne, når jeg på en udebanetur ikke lige gav den fuld gas på DERES måde.
Og så er jeg faktisk lidt i tvivl, om der er tale om MEDfans. Men det er en anden snak...

Det ville jeg jo sådan set også ønske, men dén specifikke dør svinger begge veje, og jeg oplever ikke megen forståelse for hverken skepsis, bekymring eller undren over f.eks. pyro, ligesom jeg ikke lige har oplevet den vilde forståelse fra den hårde kerne, når jeg på en udebanetur ikke lige gav den fuld gas på DERES måde.
Og så er jeg faktisk lidt i tvivl, om der er tale om MEDfans. Men det er en anden snak...
Jeg synes faktisk at snakken om Udebaneture er en anden snak som er vigtig at tage med; her har vi andre reelt ikke andre muligheder end at stå i bur sammen med SFA, og bliver jo der også udsat for voksenskældud og pyro, selvom vi bestemt ikke selv beder om det.. På away SKAL der være plads til alle, fra børn til gamle og så til de yngre - og dét bliver der bestemt ikke taget hensyn til..

Last edited:
Altså den dag en eller anden pyrotosse fortæller mig at jeg ikke må bruge min tlf på fodboldstadion, glæder jeg mig virkelig til. Når de nu er i gang,så synes jeg også de skal stille krav om at vi allesammen kommer i en elbil, spiser en vegatar pølse og drikker en Nordic alkoholfri pilsner, så vi kan redde verden over en 2-0 sejr. Jeg kan virkelig mærke hvordan SFA tænker på vores allesammens bedste med det her forslag 🤮

Det er jo tæt på Mandrilaftalen at skide på fælleskabet med deres pyro pis; også forsøge at bilde os ind vi ikke må bruge vores telefon, fordi de er bange for at blive bustet i at lave noget kriminelt.

Latest posts

Back