New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 154K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Jon havde altså lige spillet 2 x 90 min. landskampe i vores pause - og endda scoret i den ene af dem. Han lignede mest en der trængte til en pause. Men lad os nu ikke gøre ham dårligere end han er. Han er stadig den største kreative trussel vi har i vores offensiv. Vi lider bare meget, når han ikke har en af de gode dage og der har desværre været lidt for få af dem i dette efterår.

Jon havde altså lige spillet 2 x 90 min. landskampe i vores pause - og endda scoret i den ene af dem. Han lignede mest en der trængte til en pause. Men lad os nu ikke gøre ham dårligere end han er. Han er stadig den største kreative trussel vi har i vores offensiv. Vi lider bare meget, når han ikke har en af de gode dage og der har desværre været lidt for få af dem i dette efterår.
Jamen jeg er da helt enig Jon og Bundu har høj klasse - det er bare i underkanten at Jon kun har fået lavet 4 mål i 2021 og Bundu 2. Med fuld spilletid ville de dog ende på 5-6 mål.

Jeg synes stadig jon og bundu bør være startere i foråret, og se om de kan ramme 7-8 mål igen pr sæson ved fuld spilletid naturligvis - men synes Albert så småt er en OVERVEJELSE at bringe på næsten lige fod med de andre. Han leverede 5 mål sidste sæson på 2/3 spilletid og defensivt stærkest i presset af de 3.

Jamen jeg er da helt enig Jon og Bundu har høj klasse
Årh, jeg er nu ikke helt enig. Jo, på deres bedste dage har de høj klasse, men synes der er ALT for lang tid mellem de præsterer på højeste niveau. Jon´s favorittræk/situation kender ALLE forsvarspillere i Danmark - og Bundu....suk...der mangler bare SÅ MEGET slutprodukt fra ham. I slutminutterne mod FCK kunne han være blevet matchvinder, men valgte igen, igen en forkert løsning. Ved ikke om det kommer....men vi bliver nødt til som minimum at ha´ én ny kant ind til vinter, én der vel at mærke kan gå direkte ind, ikke en udviklingsspiller....

Årh, jeg er nu ikke helt enig. Jo, på deres bedste dage har de høj klasse, men synes der er ALT for lang tid mellem de præsterer på højeste niveau. Jon´s favorittræk/situation kender ALLE forsvarspillere i Danmark - og Bundu....suk...der mangler bare SÅ MEGET slutprodukt fra ham. I slutminutterne mod FCK kunne han være blevet matchvinder, men valgte igen, igen en forkert løsning. Ved ikke om det kommer....men vi bliver nødt til som minimum at ha´ én ny kant ind til vinter, én der vel at mærke kan gå direkte ind, ikke en udviklingsspiller....
Helt enig. De er habile Superligaspillere, med glimtvise topniveauer. Jeg vil ihvertfald ikke græde snot, hvis vi har to nye fløje fra starten af næste sæson. Nuvel, foråret kan betyde meget for Bundu, der sikkert stadig kæmper lidt med formnedgangen det sidste 1,5 års tid. Men han har ihvertfald ikke vist noget der skulle retfærdiggøre hvad der må forventes at blive en dyr transfer i overgangssum og løn. Jon skal bare skydes afsted asap og erstattes til januar.

Enig i alle dem, der mener, at vi er udfordret på kanterne. Jon har snart udløb og er i øjeblikket langt under tidlig standard, Bundu er på lejekontrakt, og uanset om han kommer op i gear, hvad han ikke rigtig har været endnu, er det vel utopisk at købe ham til sommer. Links er en gåde. Vi ved, at han har potentialet, men han er helt anonym, laver mange elementære fejl og virker svært umotiveret. Så det ligner, at vi skal have to nye kantspillere, men de mulige salg giver næppe megen kasse (Munks- og Juulsgaard), så det kan nok give ledelsen en hovedpine.
Gør vi det? Jeg vil godt gå i modsatte græft og sige han ikke har potentialet. Han er allround en ringe fodboldspiller på det her niveau. Han bliver aldrig mere end reserve.

Last edited:
Gør vi det? Jeg vil godt gå i modsatte græft og sige han ikke har potentialet. Han er allround en ringe fodboldspiller på det her niveau. Han bliver aldrig mere end reserve.
Lidt sort/hvidt forenklet. Jeg kan sagtens forestille mig at Links kan klare sig på "det her niveau" i en anden liga, hvor spillet ikke handler helt så meget om fysik som i superligaen. Det gør det heller ikke lettere at vi selv har den spillestil vi har, hvor fysik og presspil er langt vigtigere end teknik og hurtighed. Men vi vil jo gerne oppe os på farten og til det formål synes jeg stadig at Links kan være en brik, selvom det nok kun er som indskifter. Hans force er helt klart, når han kan komme med fart ind i feltet, tage et ryk mod baglinjen og lave et cutback. Det så vi et godt eksempel på mod FCM, hvor det vist var Brandhof der brændte en stor chance.

Men Links har klart nogle begrænsninger både på fysik og tilsyneladende også på noget taktisk forståelse.

Helt enig. De er habile Superligaspillere, med glimtvise topniveauer. Jeg vil ihvertfald ikke græde snot, hvis vi har to nye fløje fra starten af næste sæson. Nuvel, foråret kan betyde meget for Bundu, der sikkert stadig kæmper lidt med formnedgangen det sidste 1,5 års tid. Men han har ihvertfald ikke vist noget der skulle retfærdiggøre hvad der må forventes at blive en dyr transfer i overgangssum og løn. Jon skal bare skydes afsted asap og erstattes til januar.

Eller også er det her niveau bare bundus reelle niveau?

Ud af de 4 år vi har set ham har han brændt ligaen af i 6 måneder. Ellers har han jo været en mellem vare.

Så får Albert bare højrekanten - Bundu er faktisk mere målfarlig fra venstrekanten, hvor han kan trække ind i banen og afsluttes, jf stats (mål efter position)
Det passer ganske enkelt ikke.
Bundu har scoret klart flest mål som højrekant i AGF. Da han lå på venstrekanten scorede han 4 mål og lavede 1 assist i 17/18 (og flere fra centralt hold, ikke decideret i venstresiden), og det sekund han kom over på højrekanten mangedoblede han sin assist-konto (fra 1 til 7), og samme 4 mål. Året efter 8 mål + 9 assist på højrekanten i sin bedste sæson for klubben.

EDIT: Men hvis min hukommelse driller mig, så kom gerne med eksempler på mål som Bundu har scoret fra venstresiden.
Jeg kan efter han kom over som "fast på højre" kun huske 1 mål fra venstre, og det var hans flotte mål mod AaB, hvor han flot rundede Thelander der lige var kommet til DK retur (i 3-0 sejren hjemme hvor Bundu scorede fra højrekanten til 1-0, så fra venstrekanten til 2-0, og på straffe til 3-0)

Ud af de 4 år vi har set ham har han brændt ligaen af i 6 måneder. Ellers har han jo været en mellem vare.
Skulle lige til at skrive det samme👍

Det er en meget kort periode han har vist højt topniveau og indimellem virker det som om hovedet ikke rigtig er med eller evnerne ikke rækker til det spil han vil spille. Håber som altid han brager igennem og viser topniveauet igen.

Det HAR Jon været ja. Og var det længe. Men hvornår har Jon sidst spillet en god kamp for os, hvor han samtidig var afgørende?

Han var gennemelendig mod SøE i pokalen, og alle kampene deromkring, og han virker til at have tabt gejsten. Han har muligvis "bare" fået en mindre rolle på holdet nu hvor så meget af vores spil går via den centrale del af banen og højre omkring Bundu i stedet.

Der var en periode omkring kampene ved transfervinduet hvor han kom mere ind centralt, hvilket faktisk klædte AGFs spil og Jon med. Hvor blev det af? Alt alt for tit står han helt alene derude, og skal enten drible igennem 3 mand, eller forbliver isoleret derude. Jeg synes han burde køre meget mere ind centralt igen, og forsøge at give plads til dybdeløb fra Brandhof/Anderson, samt selv lukrere på den plads de skaber, såfremt forsvaren følger med løberne. Jon har ikke speed selv, men han kan sagtens deltage i den slags. Ærgerligt det ikke sker særlig meget pt.

Målet til 2-1 mod OB var også et signal om, at Jon jo sagtens kan være med til at gøre spillere omkring sig meget skarpere. Der løb han over til Albert Grønbæk, skabte overtal der, og skabte plads til at Grønbæk kunne finde Anderson. Hvor var den slags i Parken? Han var helt væk.

Jamen præcis - begge skylder mere slutprodukt i hhv et og to år.
Men derfor er de nu begge klassespillere, ligesom PM, men alle 3 leveret alt for lidt i hele 2021.
Bundu har i 1½-2 år ikke fået forløst potentialet.
Jon skal blive bedre til at levere assists også udover målene. Farten mangler - den får han aldrig.
Yep alle kender det træk, alligevel lykkedes ofte for ham, men er vel læst godt efterhåden. Et salg vil være super.

En start-11 spiller mere så vi har 3 af dem + Albert finten (samt Gift i backup som ½ udviklingsspiller), så er alt klasse.
Kan vi ikke få det så synes jeg en udviklingsspiller kan være fint, Rooney, Jon, Daramy, Aron osv blev hurtigt profiler.

Men så også gerne vil fik byttet AA eller Kurmi og lejet en af dem ud.

Jason Dadi Svanthorsson kommer på prøvetræning i næste uge. 21 årig islandsk kantspiller (snart 22), som har scoret 6 mål og lavet 7 assist i 20 kampe i den bedste islandske række. Hvilket jf. Transfermarkt gør, at han er involveret i 25 % af Breidabliks mål. Sådan en spiller lyder da umiddelbart som en fin tilføjelse: https://www.transfermarkt.com/jason-dadi-svanthorsson/profil/spieler/643618

Og jeg tænker egentlig, at hele puslespillet - eller mangel på samme - om kantpositionen kommer til at afhænge lidt af vores kamp mod Silkeborg.

Vinder vi, er vi i særdeleshed i live til en plads i mestersskabsslutspillet, og så satser der, hvilket nok betyder, at Jon bliver.

Taber vi, ser det svært ud, og så kan det være, man ligeså stille kører holdet i stilling til næste sæson. I det scenarie kunne man sige farvel til Jon og i stedet bruge Reec, Ihler, Grønbæk, Kurminowski, Links og evt. Svanthorsson på Jons position for at se, om nogen af dem kan agere pladsen.

Spiller vi uafgjort, ja så er det nok et lidt mere åbent spørgsmål (eller det er det vel i alle tilfælde), hvad vi gør.

Jason Dadi Svanthorsson kommer på prøvetræning i næste uge. 21 årig islandsk kantspiller (snart 22), som har scoret 6 mål og lavet 7 assist i 20 kampe i den bedste islandske række. Hvilket jf. Transfermarkt gør, at han er involveret i 25 % af Breidabliks mål. Sådan en spiller lyder da umiddelbart som en fin tilføjelse: https://www.transfermarkt.com/jason-dadi-svanthorsson/profil/spieler/643618

Og jeg tænker egentlig, at hele puslespillet - eller mangel på samme - om kantpositionen kommer til at afhænge lidt af vores kamp mod Silkeborg.

Vinder vi, er vi i særdeleshed i live til en plads i mestersskabsslutspillet, og så satser der, hvilket nok betyder, at Jon bliver.

Taber vi, ser det svært ud, og så kan det være, man ligeså stille kører holdet i stilling til næste sæson. I det scenarie kunne man sige farvel til Jon og i stedet bruge Reec, Ihler, Grønbæk, Kurminowski, Links og evt. Svanthorsson på Jons position for at se, om nogen af dem kan agere pladsen.

Spiller vi uafgjort, ja så er det nok et lidt mere åbent spørgsmål (eller det er det vel i alle tilfælde), hvad vi gør.

Det med indkøb/salg tænkte jeg også på - men det burde egentligt ikke få betydning, da det gerne skulle være planlagt på forhånd

Eller også er det her niveau bare bundus reelle niveau?

Jeg er slet ikke uenig. Der skal ske en alvorlig opblomstring hos Bundu før jeg vil hente ham permanent. Han skal have et forår, som da han præsterede på sit ypperste sidst han var her. Jeg har dog mine tvivl, og jeg tror han er en af de spillere, som Anderlecht ophæver med på et tidspunkt. Jon må meget gerne smutte til januar og erstattes af en hurtigere spillere med mere gennembrudsstyrke.

Last edited:
Hvis han spiller sådan en halvsæson igen er han udenfor AGFs rækkevide -så det udlandet der ringer.

Kan han gennemsnitlig spille som de to gode år, så er han fantastisk - og kan blive svær at sikre.
I sådanne sæsoner vil han ud fra stats score 21-22 mål pr sæson.

Kan han spille som i sine to første sæsoner (hvor han bl.a. pga skader ikke kunne spille fuld tid), hvor han havde et snit 220, så vil han være en super gevinst, så vil han være indblandet 13-14 mål på en sæson.

I de to første sæsoner var han faktisk bedre i stats end han har været sidste to år! Lige nu ligger han på 291 min - svarende til knap 10 mål på en sæson.

Så de 3 targets
Sæson 1-2 - 13-14 mål
Sæson 3-4 - 21-22 mål
Sæson 5-6 . knap 10 mål

Viser alt om hvorfor vi ikke synes han leverer godt nok. Det er jo Anker og Gift Links niveau. De har i AGF ligget på hhv. 10,8 og 8,9.

Det er den type spillere kommende vinduer og strategi jeg gerne ser i AGF

Kent Nielsen
- Det vigtigste for Kent Nielsen er, at hans spillere er hårdtarbejdende. 'Når folk hører det, tror det altid, at det betyder at løbe meget og kaste sig ned i glidende taklinger. Det er også en måde at være hårdt arbejdende på, men for mig handler det mere hele tiden at anstrenge sig og hele tiden skubbe sine grænser. Det må vi ikke gå ned på'

- Lige nu er der meget snak om vores måde at gribe spillet an på, men taber vi fem kampe i træk, så kommer kritikken hurtigt. Det er derfor, jeg siger, at det vigtigste er at vinde, så slipper du for rigtig meget. Men vi kommer aldrig til at gå på kompromis med den måde, vi gør tingene på. Man kan kæmpe sig til overlevelse, men man skal spille sig til topplaceringer.

Jeg spekulerer på om kampen i dag betyder noget for hvordan vi handler i vibtervinduet. Tager man konsekvensen af et nederlag og siger at top-6 er væk og flytter fokus til næste sæson? Det vil jo teknisk set stadig kunne lade sig så det kan jo godt tænkes man stadig vil gå efter det. Vinder vi vil man selvfølgelig gå helhjertet efter top-6 og måske endda agere lidt kortsigtet ift det.

Latest posts

Back