Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Min klare ønskespiller i realistisk øjemed til truppen til vinter vil være Vallys fra Silkeborg.
Han bliver bare bedre og bedre.
Nu udlignede han så på smuk vis mod FCN. Kæft han giver den gas i 90 minutter.
Rent fodboldmæssigt vil jeg hellere have Sebastian Jørgensen. Men jeg tror også, at Vallys som type ville passe rigtig godt ind på vores hold. Jeg synes i hvert fald ikke, vi skal strække os særligt langt for at forlænge med Jon, for han er godt nok helt og aldeles ringe for tiden. Der ville Vallys være en opgradering. Sikkert lavere topniveau, men et middelniveau noget over Jons.
Jeg er desuden langt fra overbevist om D'Alberto. Han mangler fart, han mangler flair og han er heller ikke nogen synderlig god forsvarsspiller. Utroligt, at vi brugte sommerens vindue på at hente 2 middelmådige højrebacks (Lund inkluderet) og i øvrigt kørte Munksgaard ud på et sidespor. Jeg kan ikke se, at Lund og D'Alberto skulle være bedre end ham. Lund var i øvrigt også helt elendig på venstrebacken i dag.
Ønsker til vinterens vindue må være en ny kant i stedet for Jon (Vallys, hvis det kan lade sig gøre). Og så vil jeg lade tvivlen komme D'Alberto til gode indtil sommer. Og i øvrigt håbe på, at Lassen kommer hjem og erobrer pladsen.