New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 153K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Min klare ønskespiller i realistisk øjemed til truppen til vinter vil være Vallys fra Silkeborg.
Han bliver bare bedre og bedre.

Nu udlignede han så på smuk vis mod FCN. Kæft han giver den gas i 90 minutter.

Rent fodboldmæssigt vil jeg hellere have Sebastian Jørgensen. Men jeg tror også, at Vallys som type ville passe rigtig godt ind på vores hold. Jeg synes i hvert fald ikke, vi skal strække os særligt langt for at forlænge med Jon, for han er godt nok helt og aldeles ringe for tiden. Der ville Vallys være en opgradering. Sikkert lavere topniveau, men et middelniveau noget over Jons.

Jeg er desuden langt fra overbevist om D'Alberto. Han mangler fart, han mangler flair og han er heller ikke nogen synderlig god forsvarsspiller. Utroligt, at vi brugte sommerens vindue på at hente 2 middelmådige højrebacks (Lund inkluderet) og i øvrigt kørte Munksgaard ud på et sidespor. Jeg kan ikke se, at Lund og D'Alberto skulle være bedre end ham. Lund var i øvrigt også helt elendig på venstrebacken i dag.

Ønsker til vinterens vindue må være en ny kant i stedet for Jon (Vallys, hvis det kan lade sig gøre). Og så vil jeg lade tvivlen komme D'Alberto til gode indtil sommer. Og i øvrigt håbe på, at Lassen kommer hjem og erobrer pladsen.

Rent fodboldmæssigt vil jeg hellere have Sebastian Jørgensen. Men jeg tror også, at Vallys som type ville passe rigtig godt ind på vores hold. Jeg synes i hvert fald ikke, vi skal strække os særligt langt for at forlænge med Jon, for han er godt nok helt og aldeles ringe for tiden. Der ville Vallys være en opgradering. Sikkert lavere topniveau, men et middelniveau noget over Jons.

Jeg er desuden langt fra overbevist om D'Alberto. Han mangler fart, han mangler flair og han er heller ikke nogen synderlig god forsvarsspiller. Utroligt, at vi brugte sommerens vindue på at hente 2 middelmådige højrebacks (Lund inkluderet) og i øvrigt kørte Munksgaard ud på et sidespor. Jeg kan ikke se, at Lund og D'Alberto skulle være bedre end ham. Lund var i øvrigt også helt elendig på venstrebacken i dag.

Ift Alberto, så har vi jo allerede kunne diskutere Mølgaard fra Vejle som emne. Der er noget gods i ham. Det kunne jeg fint se som Munksgaard-afløser, og så med Alberto som alternativ. Munksgaard ryger jo nu her kan der vist ikke længere være tvivl om.

Ift "niveau", så synes jeg det største problem med Jon er, at selv i de kampe hvor han er rigtig god, så er han det meget meget meget sjældent over 60 minutter. Vallys er god over alle 90 i de kampe jeg har set ham i.

Men noget skal ske på den kant i hvert fald.
Bundu ved vi hvad kan på max, men en dag som i dag skal han vel ret beset ikke spille 90 minutter. Og da man så i 6.minuts overtid ser ham kommer til indlæg, og har 3 mand med, og sender den forbi allesammen i et moment hvor vi kunne have stjålet hele lortet til sidst, så tænker man bare.... Fucking æv.

Ønsker til vinterens vindue må være en ny kant i stedet for Jon (Vallys, hvis det kan lade sig gøre). Og så vil jeg lade tvivlen komme D'Alberto til gode indtil sommer. Og i øvrigt håbe på, at Lassen kommer hjem og erobrer pladsen.

Stort set enig i alt det omkring forsvaret. Var også skeptisk fra start på Alberto, hvis nogen husker det, både på kvalitet og alder ift videresalg - når nu vi havde Munks og Lassen. Mon ikke Munks skal sælges. Lassen håber jeg vi får udviklet via lejemål synes han har noget lækker fart, vindermentalitet og energi i sit spil. Plus dækker alle 4 pladser.

Alberto må vi se om han viser fremskridt i foråret. Der har været tegn på det sidste, men som Lars Jacobsen sagde, så gik en fck'er meget let forbi ham mildt sagt. Man kommer helt i tvivl om AGF har set ham spille - eller bare set lidt lækre YT-klip og set han er fra Anderlechts U19 og ligner en cool fyr. Kan vi bytte ham så JA TAK.

Lund havde problemer mod fck, men ellers synes jeg han er fin nok have som nr 20 i truppen, også fordi han dækker alle 4 bagerst, men han har spillet for meget.

Jon er jeg også lidt ambivalent med efter et målfattigt efterår, men før det super effektiv og god. Stærk med bolden - men langsom. Profil for Island. Ung og salgsobjekt. Håber vi forlænger eller bedre får et godt salg og kan købe en hurtig. Men vi har næppe råd til at bruge 10-15 mio på en stærk kant som de to SIF-kanter vel koster pr styk og lade Jon gå gratis til sommer. Men kan vi få en af dem for 12 og sælge Jon for 9 nu så super, men gør Sif næppe til direkte konkurrent om top6.

Ellers bytte PO med 6er, bytte Eske, få en ekstra kant og en start11 9er til konkurrence med PM.
Ud med munks, julle, AA udleje. Gerne bytte Alberto.

Ift Alberto, så har vi jo allerede kunne diskutere Mølgaard fra Vejle som emne. Der er noget gods i ham. Det kunne jeg fint se som Munksgaard-afløser, og så med Alberto som alternativ. Munksgaard ryger jo nu her kan der vist ikke længere være tvivl om.

Jeg kan godt lide Tobias Mølgaard. Men jeg synes ikke, det er en spiller, vi skal hente. Han er lige blevet 25 år og således 2 år og 3 måneder ældre end Munksgaard. Og jeg ser ham ikke værende bedre end Munksgaard. De minder egentlig lidt om hinanden, da de begge er ret meget Superliga-rugbrød. Så kan vi ligeså godt fortsætte med Munksgaard, Lund eller D'Alberto. Vi bør i stedet gå efter en gedigen opgradering dér. Hvis vi kan smide 10 mio. for Kahl og 15 for Anderson. Så kan vi vel også smide 10-15 for Carstensen fra Silkeborg. Eller et andet talent, der både har fremtid, fart og flair.

Lund havde problemer mod fck, men ellers synes jeg han er fin nok have som nr 20 i truppen, også fordi han dækker alle 4 bagerst, men han har spillet for meget.

Jeg kan sådan set også fint leve med Lund som en gardering på de forskellige pladser i bagkæden. Hvis han kan leve med at få en 5-10 kampe pr. sæson, kan vi godt forlænge et par år med ham. Men så skal han også kun bruges i nødsituationer, mens vores egne talenter som Lassen, TK, Jacob Andersen og vel også Daniel Jakobsen køres ind, før Lund kommer i spil.

Jeg kan godt lide Tobias Mølgaard. Men jeg synes ikke, det er en spiller, vi skal hente. Han er lige blevet 25 år og således 2 år og 3 måneder ældre end Munksgaard. Og jeg ser ham ikke værende bedre end Munksgaard. De minder egentlig lidt om hinanden, da de begge er ret meget Superliga-rugbrød. Så kan vi ligeså godt fortsætte med Munksgaard, Lund eller D'Alberto. Vi bør i stedet gå efter en gedigen opgradering dér. Hvis vi kan smide 10 mio. for Kahl og 15 for Anderson. Så kan vi vel også smide 10-15 for Carstensen fra Silkeborg. Eller et andet talent, der både har fremtid, fart og flair.

Jeg kan sådan set også fint leve med Lund som en gardering på de forskellige pladser i bagkæden. Hvis han kan leve med at få en 5-10 kampe pr. sæson, kan vi godt forlænge et par år med ham. Men så skal han også kun bruges i nødsituationer, mens vores egne talenter som Lassen, TK, Jacob Andersen og vel også Daniel Jakobsen køres ind, før Lund kommer i spil.
Du har ret med Mølgaard, kan godt li ham og bytter ham gerne lige over med en af dem vi har, men vi skal ikke smide en transfer på en der fylder 26 er ca kvalitet, troede faktisk han yngre. Men jeg har ikke nærstuderet ham så meget. Mit indtryk er han kæmper godt, men kan også se han nærmest aldrig har lavet en assist (eller et mål). Jeg er skeptisk. Synes også vi skal gå med dem vi har og udvikle et talent nedefra, hvis vi ikke har 10 mio til at købe Carstensens som jeg også er varm på. For min skyld kan vi smide 30 mio + lidt bonus for ham og deres to kanter. Og sælge munks, alberto, julle (gå gratis for at spare løn) jon for 10 mio + lidt bonus. Drømme er gratis.

Lad os bare se med Lund til sommer. Drømmen er han bliver overflødig pga kvalitet ind, men ellers kan vi jo tage en ½ eller hel sæson ad gangen med ham. Men SIB tænker vel: Alberto lidt la la, Lassen hvor står han? Lund ok backup og ærlig type, men sine begrænsninger. Munks hvor står han - ærlig type, men ingen diks. Alle 4 mangler vel pt lige det sidste til at blive start11 som Eric Kahl.

Det er vel begrænset hvor mange vi skal skifte i vintervinduet.

Nu har vi haft en stor udskiftning i sommervinduet og set hvad det betød for spillet. Nuvel - nogle af dem kom sent i vinduet og har brugt kampe på at spille sig ind men vi kan alle se, at det tager tid. Vi er i klar fremgang men det halter stadig offensivt.

Hvis vi endelig skal skifte ud på positioner, skal vi vel forberede os på at Jon skal videre. Det betyder enten skal nogle steppe op (Links eller Grønbæk?) eller også skal der nye kræfter ind på holdet. Vi mangler i forvejen noget pondus på kanterne men ser ud til at have rigeligt med centerforsvarere og centrale midtbanespillere.

Alternativt er det på den centrale angriber, hvor det har haltet hele året og stadig ser ud til at gøre det (men tak for de sikre mål på straffespark). Måske er det i vintervinduet vi skal arbejde på nye taktiske manøvremuligheder og evt. to-mands angreb.

Når alt det er sagt, så vil det formentlig også afhænge af placeringen samt afstanden til de andre klubber. Havner vi i en form for ingenmandsland, bør vi vel fokusere på at få bragt talenterne frem, så de er klar til sæsonen efter. Det bliver sku spændende.

Som du selv har sagt er handler det ikke så meget om udskiftningerne i et vindue - mere at kunne stille samme stamme hen over sæsonen ... mener jeg du har sagt?

Og jeg vil tilføje kvaliteten er afgørende mere end antallet af udskiftninger og alder. Bytter fx gerne Jon med ham den unge 16 årige fra FCK og vil også hellere have ham end Jakob Ankersen tilbage trods stor rutine.

Men nej det bliver nok få skift til vinter og resten rettes til næste sommer ift de ting der skal forbedres pt.
Det handler nok også om hvad der er af økonomi, tænker der kommer nye midler til 1. juli. Her til vinter er det mest bytte købmand ift nuværende budget, evt fremrykning hvis noget er meget kritisk.

Men vi kan vel også forstærke os indefra, som omtalt har vi 7 spillere vi ved der har kvalitet til at levere mere offensivt (også i slutprodukt - mål og ass), så det må vi forløse hos jon, pm, bundu, MA og Brandhoff (sidste 3 har faktisk ikke spillet så mange minutter, især ikke MA) og i bredden kan vi også få mere ud af albert og gift (heller ikke spillet meget,især ikke gift kun ca 400 min).

Vi må nok også indstille os på at få det bedste ud af vores backs og evaluere til sommer om D'Alberto skal byttes og Lund forblive som trup-spiller. Munks og Julle bruger vi ikke, om de så er væk til nytår eller sommer må vi se.

Så er spørgsmålet om jon eller PO sælges nu her til januar og skal erstattes og hvordan. Og om fx IFK Göteborg snupper Eske.

Vi kan godt bruge en kant mere, men da både albert og MA kan rykkes derud og vi har Gift, så vil jeg hellere leje en start11 konkurrent til PM, hvis han bliver skadet eller ikke laver mål, efter som vi venter på kurmi og AA gennembrud.

Og jeg vil tilføje kvaliteten er afgørende mere end antallet af udskiftninger og alder. Bytter fx gerne Jon med ham den unge 16 årige fra FCK og vil også hellere have ham end Jakob Ankersen tilbage trods stor rutine.
Hvis kvaliteten er høj nok, skal de nok kunne falde ind på holdet. Det ser vel sådan ud med Kahl, Andersson, Yann og Brandhoff. Men de kan helt sikkert også mere end de allerede har vist. Relationerne skal på plads og den slags tager tid. Til gengæld er jeg overbevist om, at de kommer med fuld fart når vi skal igang med forårssæsonen.
Som du selv har sagt er handler det ikke så meget om udskiftningerne i et vindue - mere at kunne stille samme stamme hen over sæsonen ... mener jeg du har sagt?
Jeg har før sagt at stammen er vigtigst men så skal den også levere. Det har haltet lidt forskellige steder i denne sæson men det går fremad. Jeg vil dog helst ikke skifte en hel stamme på en sæson.

Ønsker til jul og i vintervinduet:
Sælg Eskelinen og PO og giv Kurminowski en hurtig returbillet.
Køb en rigtig højre back og to offensive spillere, hvoraf den en skal være en nier. PM og Jon trænger til konkurrence. Er ret misundelig over, hvordan RFC er i stand til at tiltrække så mange gode offensive spillere for så få penge.

Hvis kvaliteten er høj nok, skal de nok kunne falde ind på holdet. Det ser vel sådan ud med Kahl, Andersson, Yann og Brandhoff. Men de kan helt sikkert også mere end de allerede har vist. Relationerne skal på plads og den slags tager tid. Til gengæld er jeg overbevist om, at de kommer med fuld fart når vi skal igang med forårssæsonen.

Jeg har før sagt at stammen er vigtigst men så skal den også levere. Det har haltet lidt forskellige steder i denne sæson men det går fremad. Jeg vil dog helst ikke skifte en hel stamme på en sæson.
Det har du ret i, det giver også ofte sig selv, at der er færre transferfrie spillere om vinteren og dermed mindre udskiftning generelt i trupperne.

Yep vi trænger til at få relationerne godt på plads.

Jeg synes stadig at det afgørende er, om vi skal udvikle vores spillestil eller fortsætte med 4-1-4-1. Som vores trup ser ud kunne det absolut godt give mening at skifte til 3-5-2 og droppe at spille med deciderede fløje. Men kan vi finde ud af det? Det kunne være fedt at spille med PM/Kurminowski i front og Ammitzbøll som indskifter. Eller måske en hybrid, hvor Bundu bliver en mere hængende type i det system. Kunne man forestille sig, at vi spiller et par træningskampe i de kommende uger, eller sendes spillerne bare hjem på tidlig vinterferie på fredag?

Alternativt skal vi finde store penge frem igen til at styrke vores fløje. Mon ikke vi kan lave et ok salg af Jon nu, men sikkert ikke nok til at betale for en afløser/opgradering. Derudover skal vi jo tage stilling til om vi vil købe Bundu tilbage til sommer. Umiddelbart synes jeg ikke, men han har selvfølgelig stadig et halvt år til at finde sig selv i, endnu.

Alternativt skal vi finde store penge frem igen til at styrke vores fløje. Mon ikke vi kan lave et ok salg af Jon nu, men sikkert ikke nok til at betale for en afløser/opgradering. Derudover skal vi jo tage stilling til om vi vil købe Bundu tilbage til sommer. Umiddelbart synes jeg ikke, men han har selvfølgelig stadig et halvt år til at finde sig selv i, endnu.

For mig at se er det største problem med Bundu pt., at han er her på en lejeaftale. For afhængig af om Jon smutter til vinter eller til sommer, kan vi risikere at skulle vores 2 startende kanter ud i samme vindue.

Jeg har en stor formodning om, at denne sæson er Jons sidste hos os. Og hvis vi ikke skal have udskiftning på begge kanter, vil det betyde, at Bundu er nødt til at fortsætte. Vi har nok ikke penge til at købe ham fri med den løn, han får i Anderlecht (så skal de i hvert fald give ham en god check med i farvelgave). Så det kan være, vi bliver nødt til at leje ham for en sæson mere. Det kan dog også vise sig vanskeligt. For hvis Bundu ikke opper sit niveau resten af sæsonen, giver det så overhovedet mening at tage en sæson til? Og hvis han opper sit niveau, kommer der så ikke andre større klubber på banen?

Så umiddelbart virker den mest oplagte løsning af få skippet Jon af til vinter, så vi kan begynde at køre en anden i stilling i foråret, hvor vi alligevel med stor sandsynlighed vil være fanget i ingenmandland enten i toppen af nedrykningsspillet uden chance for nedrykning eller i bunden af mesterskabsspillet uden chance for medalje. Så lad os få brugt den periode til at få holdet spillet sammen til næste sæson.

Så umiddelbart virker den mest oplagte løsning af få skippet Jon af til vinter, så vi kan begynde at køre en anden i stilling i foråret, hvor vi alligevel med stor sandsynlighed vil være fanget i ingenmandland enten i toppen af nedrykningsspillet uden chance for nedrykning eller i bunden af mesterskabsspillet uden chance for medalje. Så lad os få brugt den periode til at få holdet spillet sammen til næste sæson.
Det et også meget muligt at Grønbæk eller Andersson skal spille kant. Umiddelbart virker det ikke til at Links pt. har niveauet til at presse sig på som starter, så uanset om Jon er væk eller ej tror jeg der enten kommer stor konkurrence fra en af de førnævnte eller at der bliver handlet ind i vintervinduet på et niveau, der kan presse jon/bundu

Det et også meget muligt at Grønbæk eller Andersson skal spille kant. Umiddelbart virker det ikke til at Links pt. har niveauet til at presse sig på som starter, så uanset om Jon er væk eller ej tror jeg der enten kommer stor konkurrence fra en af de førnævnte eller at der bliver handlet ind i vintervinduet på et niveau, der kan presse jon/bundu

Jeg synes ofte, at Anderson er for dårlig til at skille sig af med bolden, når han har den i vores opspil. Han får slet ikke brugt sin fart og flair mod mål, men går i stedet ned i fart og søger efter muligheder. Måske det skyldes, at han fortsat er ved at lære spillestilen (hvis vi har sådan en) og holdkammeraterne at kende.

Grønbæk derimod bør spille hver gang, han er klar til det. Og hvis vi pt. har spillere på den centrale midtbane, der er bedre end ham (Anderson og Brandhof), så skal han smides ind på kanten. Grønbæk er måske den i vores trup med det største potentiale, og han skal spille for at få det udfoldet. Og selvom han nok mangler lidt fysisk pondus til virkelig at kunne begå sig på den centrale midtbane ift. de 2 andre, så er en kantposition et godt sted for ham til at få udviklet sin offensive kompetencer. Det kan næsten ikke blive ringere end Jon, som vel ikke har spillet godt siden scoringen mod Brøndby i 1. runde.

Grønbæk har fået masser af spilletid og jeg tror at det er sundt nok at han får pauser indimellem.

Hvis vi vil fortsætte med den nuværende opstilling, så må det være en høj prioritet at få hentet en fløj i dette vindue. Derudover handler det vel mest om at få trimmet truppen, så nogle af dem der er til overs kan komme videre. Eskelinen, Munksgaard, Olsen og måske Ammitzbøll på et nyt lejeophold. Skal vi kun spille med to centrale forsvarsspillere kunne en halvårlig lejeaftale med TK også være en mulighed.

Jeg tror nær 100% at Lund får forlænget, og overtager Juelsgårds "plads" i truppen. Lund kan spille alle defensive pladser, og har endda gjort sig på højrekanten mod Frem. Og hans niveau er perfekt som "reserve". Udfordringen pt er at han har spillet samtlige kampe, så vi skal have spillere ind som er bedre end Juelsgård/Lund såfremt vi skal af med dem. Og det bliver dyrt hvis man bare sådan lige skal hente nogle der er bedre med "garanti".

• Like
Reactions: Tom
Skal man være bagklog så havde man spillet med Albert på den ene kant i går. Så vidt jeg frit husker har også lavet flest mål fra kanten pr i minut, og 5 mål på 1800 min sidste sæson var super flot.

MA mangler måske lidt, men virkelig vist han sammen med Brandhof tilfører løb ind i boksen og begge kan lave mål. Kan Albert vel også.

Skal man være bagklog så havde man spillet med Albert på den ene kant i går. Så vidt jeg frit husker har også lavet flest mål fra kanten pr i minut, og 5 mål på 1800 min sidste sæson var super flot.

MA mangler måske lidt, men virkelig vist han sammen med Brandhof tilfører løb ind i boksen og begge kan lave mål. Kan Albert vel også.

Udfordringen er, at Albert har scoret alle sine kantmål fra højrekanten på nær 1 (mod OB i efteråret 2020), hvor han i øvrigt scorede det ud fra straffesparkspletten efter at være trukket ind i banen. Og på højrekanten ligger Bundu.

Bundu var ikke god mod FCK, men var det jo i den grad mod FCM.

Venstrekanten er vores helt store problem offensivt. Jon er en skygge af sig selv. Efter Bundu er kommet til er det blivet super tydeligt hvor meget der går i stå omkring Jon når bolden kommer derover. Jon er dygtig, men passer ret beset ikke ind i den spillestil vi har lige nu.

Enig i alle dem, der mener, at vi er udfordret på kanterne. Jon har snart udløb og er i øjeblikket langt under tidlig standard, Bundu er på lejekontrakt, og uanset om han kommer op i gear, hvad han ikke rigtig har været endnu, er det vel utopisk at købe ham til sommer. Links er en gåde. Vi ved, at han har potentialet, men han er helt anonym, laver mange elementære fejl og virker svært umotiveret. Så det ligner, at vi skal have to nye kantspillere, men de mulige salg giver næppe megen kasse (Munks- og Juulsgaard), så det kan nok give ledelsen en hovedpine.

Så får Albert bare højrekanten - Bundu er faktisk mere målfarlig fra venstrekanten, hvor han kan trække ind i banen og afsluttes, jf stats (mål efter position)

Alt tyder på at det er det sædvanlige med højrebenet spiller, til højre får man både mål og flest ass - omvendt til venstre. Jon samme.

Jeg synes det er fint nok at holde fast bundu og jon på kanterne mod sif og PM i midten, men synes også vi skal skifte både Albert og evt. Kurmi ind efter hhv 60-75 min for at få friske ind. Kurmi må kunne give noget vildskab og fart på kanten og kan vel det samme defensivt som bundu.

Til foråret samme - og håber vi får en kant og 9er mere (og udlejer AA og munks)

Latest posts

Back