New posts

Fodbold ude i verden

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 597
  • Views Views: Views 44K
Det er åbenbaret nemmest at være venner med Infantino, hvis man ønsker noget gennemført.

Mexico vil så gerne med i den Syd-Amerikanske sammenslutning og det vil Infantino hjælpe med (gad vide om andre måske ville hjælpe) og derfor støtter de ham gerne.

Mon han kan hjælpe os af med Reimer og Møller? Så har han min stemme!

Houmann laver en sammenligning mellem DK og den Belgiske liga - man må sige de er aggressive på omkostningssiden dernede:

1787312969295.webp

Især en klub er i spidsen for det hele med omkostninger - vi klemmer os ikke engang ind i top 12. Bemærk lige BIF - er det virkelig rigtigt? Og Fcn er måske også værd at bemærke.

1787312951810.webp

Og den interessante hvor vi er med - de 5 største klubber udgør naturligvis en meget stor del af det samlede i DK.

1787313313118.webp

Jeg er selvstændig og hvis jeg havde de tal, så havde jeg ikke sovet om natten.

LigaOmsætningPersonale-
omkostninger
Personale-
omkostninger
i forhold til
omsætning
Danmark2.124,5 mio. kr.1.411,3 mio. kr.66,4 %
Belgien2.506,4 mio. kr.2.734,9 mio. kr.109,1 %

Personale omkostninger på 109,1% jeg tænker GFH kigger misundeligt på den liga, det varer sq nok ikke længe inden de køber en belgisk klub:-)

Og den interessante hvor vi er med - de 5 største klubber udgør naturligvis en meget stor del af det samlede i DK.
Jeg ville måske have gættet på at andelen var endnu større, det er trods alt næsten halvdelen af ligaen og de to-tre øverste er langt foran og har udgifter der svarer til adskillige klubber i bunden tilsammen. Andelen for top-3 alene er sikkert også ret stor.

Det er lidt underligt at han nævner Hvidovre, så det er jo ikke ligefrem tal der er helt up to date, men det lyder vist rigtigt med FCK's nuværende forbrug.

Personale omkostninger på 109,1% jeg tænker GFH kigger misundeligt på den liga, det varer sq nok ikke længe inden de køber en belgisk klub

Jeg er ikke sikker på de tal passer. En klubs personaleomkostninger må irc ikke være over 70% af den alm. fodboldomsætning (dvs. en ejer må ikke give klubben penge for at øge omsætningen så personaleomkostningerne kan stige kunstigt).

Jeg er selvstændig og hvis jeg havde de tal, så havde jeg ikke sovet om natten.

LigaOmsætningPersonale-
omkostninger
Personale-
omkostninger
i forhold til
omsætning
Danmark2.124,5 mio. kr.1.411,3 mio. kr.66,4 %
Belgien2.506,4 mio. kr.2.734,9 mio. kr.109,1 %

Personale omkostninger på 109,1% jeg tænker GFH kigger misundeligt på den liga, det varer sq nok ikke længe inden de køber en belgisk klub:-)

Arbejder backoffice i et virksomhedsudviklingsfirma og må sige - jeg har set værre 🫣🫣

Havde ikke set episoden med Froholdt men han får godt nok en kæberasler.

Manden der udfører den virker ked af det men helt ærligt - fuld fart langt fra og så med albuen forrest. Det er ikke videre kløgtigt - sker efter min mening lidt for ofte i fodbold.

Havde ikke set episoden med Froholdt men han får godt nok en kæberasler.

Manden der udfører den virker ked af det men helt ærligt - fuld fart langt fra og så med albuen forrest. Det er ikke videre kløgtigt - sker efter min mening lidt for ofte i fodbold.

Ja, den hjernerystelse kan godt koste de kommende landskampe.

I sæsonen 2026/2027 spilles old firm uden udeholdets tilskuere. Det må sku være lidt mærkeligt.

Forstår ikke helt trangen til at lave alt det ballade til fodboldkampe som ødelægger det for de tilskuere som gerne vil se kampene.

Der er kickoff kl. 13 i dag men den vises vist ikke på nogen Danske kanaler.

Roberto Mancini har udtaget landsholdet for Italien til de kommende kampe.

I gamle dage var Italien (i min verden) kendte for notorisk at have nogen af verdens bedste angribere. Der må tydeligt være et kæmpe hul i fødekæden og det har vist varet lidt tid.

Mancini har i hvert fald været i stand til, at udtage en spiller fra 2 Bundesliga :oops: Den unge 22 årige mand har spillet 34 kampe og scoret 19 mål i Fc Nuremberg under Miroslav Klose. De hentede ham ifølge transfermarkt for 1,5 mio. Euro sidste år.

Roberto Mancini har udtaget landsholdet for Italien til de kommende kampe.

I gamle dage var Italien (i min verden) kendte for notorisk at have nogen af verdens bedste angribere. Der må tydeligt være et kæmpe hul i fødekæden og det har vist varet lidt tid.

Mancini har i hvert fald været i stand til, at udtage en spiller fra 2 Bundesliga :oops: Den unge 22 årige mand har spillet 34 kampe og scoret 19 mål i Fc Nuremberg under Miroslav Klose. De hentede ham ifølge transfermarkt for 1,5 mio. Euro sidste år.

Ja, jeg faldt også over det.

Jeg synes nu egentlig mere de har haft ledelses fremragende 10’ere de sidste mange år, eller trequartista som de kaldes i Italien. Typer som Baggio, Totti og del Pierro. De helt store angribere er for mig længere tid tilbage, f.eks Rossi, Vialli, Vieri, Inzaghi etc. i nyere tid har det været Immobile, Belotti, Toni osv

Generelt har de syltet deres talentudvikling voldsomt, og klubberne har satset på østeuropæere og afrikanere, ligesom blandt andet Inter er blevet mestre med aldrende trupper. Uden sammenligning i øvrigt, er der også flere Nene, Sadio, Yierencki og Nuamah end Hansen, Jensen og Rasmussen i f.eks Nordsjælland. Hvilket vi som land også skal være opmærksomme på, så vi ikke laver samme fejl

Lidt om hvordan Aage Hareide blev lagt "for had" i Norge og stemplet som en uduelig træner selvom han havde vundet mesterskabet i både Norge, Sverige og Danmark.

I fodbold verden kan man hurtigt falde fra tinderne.

Han blev nærmest affejet som træner. Selvom han havde vundet mesterskabet i Norge, Sverige og Danmark, blev han stemplet som uduelig i medierne og blandt folket. Sociale medier var lige ankommet. Det var en meget hård periode for alle.

Sønnen husker, at der for eksempel blev lavet grupper på Facebook med navnet 'Os der hader Åge Hareide'.

- For at sige det ligeud: Det var frygteligt. Men sådan er det tit. Enten er du helten, eller også er du idioten.

Hårdt for familien
Hadet prellede dog af på Åge Hareide selv, husker hans søn.

- Han lod sig ikke præge af sådan noget.

Latest posts

Back