New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 154K
Det har du en point i 8000, men jeg synes nu Mabil er ret stærk på bolden, måske ikke helt så finurlig som Jon. Og skulle jeg vælge mellem de to ville jeg klart forlænge med Jon (men vil han det - håber) - men mest af alt fordi Mabil på ca 27 i næste handelsvinduer sommer og om et år år ganske enkelt ikke er super smart og sundt. Men sportslig synes jeg det ville være et lille stepup. Jeg er også vild med fart - hvis teknikken er der. Anker fx er ikke min (favorit) kop the. Men fin maskine og var på mange måder god for os trods alt. Man skal huske at fokusere på de gode sider ved spillerne.

Ah ....man må nu netop sige at slutprodukt er Mabils store force!

Men kan være svært at huske når han aldrig spiller mere...
Men mål-ass pr 160 min ift fx Ankers 265 - det er jo 65% højrere.
PM ligger på 170 (inkl et tons straffe) og Jon på 228.
Men pyt toget er kørt med Mabil pga alder og ikke mere forskerskat til ham om et år ca.

Fantastisk at TK er så stort talent at vi forlænger med ham i 5 år, og alt efter om Lassen regnes med har vi nu 7-8 der har spillet ungdomsfodbold i truppen, og tre spiller fast i Hausner, MA og Albert.

Det er nok ikke realistisk at få meget mere lokal islæt, og det er også fedt med eksotiske indslag fra udlandet, og selvom JH, NP, Ting og PM kommer udefra kan de sagtens skab en hvid vinderkultur. Men godt med lidt lokalt også. Helt unge som Yann, bundu, Eric, Zach og Jon der ikke har spillet i andet end få andre klubber som senior (og ikke danske) ser jeg også halvt som vores egne unge opfindelser. Det er næsten ligeså fint som dem fra U19. Zach og Bundu var stadig U19 ish da de kom.

Det ser super godt ud.

Så er han gratis - synes stadig han er super interessant, hvis man ellers tror han kan holde sig fri af skader. Især hvis man kan bruge ham både som 9er, kant og indskifter 8er til sidst som DN gjorde et par gange. Kant har han også prøvet som U19.

Hvorfor ser du ham som interessant?

Skadet og intet vist i knap 2 år. Så dårlig at hans nuværende klub fritstiller ham.

Hvorfor ser du ham som interessant?

Skadet og intet vist i knap 2 år. Så dårlig at hans nuværende klub fritstiller ham.
Det vil nok være lidt en lottokupon, men hvis han er kikset her sidst og blevet fritstillet pga skader kan man selvfølgelig sige at vi er i en rimelig god position med et forhåndskendskab til at vurdere om skaderne er noget permanent og hvilket niveau han muligvis kan nå. Så altså set udefra ikke umiddelbart en vi skal jagte, men internt kan man have viden der gør ham interessant.

Det vil nok være lidt en lottokupon, men hvis han er kikset her sidst og blevet fritstillet pga skader kan man selvfølgelig sige at vi er i en rimelig god position med et forhåndskendskab til at vurdere om skaderne er noget permanent og hvilket niveau han muligvis kan nå. Så altså set udefra ikke umiddelbart en vi skal jagte, men internt kan man have viden der gør ham interessant.

Det kan man selvfølgelig have ja, men jeg tænker at vi allerede kunne have fået ham gratis i sommers hvis vi ville.

Han virker for mig, ud fra historik og hvad vi har set, som en typisk AGF signing vi ville lave for 10 år siden.

Det kan man selvfølgelig have ja, men jeg tænker at vi allerede kunne have fået ham gratis i sommers hvis vi ville.

Han virker for mig, ud fra historik og hvad vi har set, som en typisk AGF signing vi ville lave for 10 år siden.
hehe ja det har du ret i. Jeg er heller ikke meget for den type der, men det kommer an på hvad vi ved om ham ift skader og vilkår, hvis man fx kan få ham en en 1års og bygge ham op igen, med kluboption (altså kun os - ikke ham) på yderligere 2 år, hvis projektet lykkes. Han kan næppe være løntung pt.

Han er trods alt stadig kun 21 år og aktuel for U21-landsholdet indtil U21-EM i 2023. Og min ikke han også godt er klar over, at han skal bygges op i en ny klub. Så hvis vi ser noget potentiale i ham, kunne det da sagtens være en investering.

Men ud fra hvilken type han er, virker Kurminowski til at være ret meget samme type. Så mon ikke det giver mening at satse på ham. Medmindre man vil have 2 af den type i angrebet på samme tid. Det kunne da være aggressivt ift. vores kontrabold. Men overhovedet ikke ift. vores Duncan-bold.

Meh. Han er for letvægt til at spille angriber og er ikke naturlig fløj. Jeg tænker han skal en tur i 1. division eller måske håbe en af de to potentielle nedrykningsklubber vil tage ham; Vejle og SE.

Han har jo tidligere bevist, at han kan begå sig i Superligaen. Det gjorde han allerede som 17-årig og i sådan en grad, at han endte med at blive solgt. Og han er vel næppe blevet dårligere her 3-4 år senere.

Men måske det handler om for ham at få banket noget rust af og få noget tillid. Og måske det er i 1. division, at den slags skal gøres. Og så kan det jo være, at vi om et års tid taler om ham som en af de spillere i 1. division, som kunne være interessante at hente. Jeg tænker dog, at Norge må være mere interessant for ham end 1. division. Bodø/Glimt kunne være oplagt, for han er jo en ren Junker-type.

Han har jo tidligere bevist, at han kan begå sig i Superligaen. Det gjorde han allerede som 17-årig og i sådan en grad, at han endte med at blive solgt. Og han er vel næppe blevet dårligere her 3-4 år senere.
Han kan da sagtens være blevet dårlige. Det må han næsten være blevet. Han har jo stort set ikke spillet og når han har, har det ikke været godt. Hvor lang tid var han lige god i superligaen? Mange helt unge spillere har en kort lovende periode for så at falde igennem. Har han vist mere end eksempelvis Ammitzbøll?

Han kan da sagtens være blevet dårlige. Det må han næsten være blevet. Han har jo stort set ikke spillet og når han har, har det ikke været godt. Hvor lang tid var han lige god i superligaen? Mange helt unge spillere har en kort lovende periode for så at falde igennem. Har han vist mere end eksempelvis Ammitzbøll?

Helt enig. Jeg kan vel nævne flere som falder igennem oven på en god start end det modsatte.

Kunne næsten ikke være mere enig med Tøfting. Bortset fra jeg er mere til fotos i montre på stadion end statuer - vi lever i en digital tidsalder 2021 og statuer synes jeg lidt hører en gammel tid til. De er oftest halvgrimme og kønsløse og bøvlede at fjerne når man finder ud af de var nogle grumme sataner. Og koster en bondegård ift nogle flotte fotos der virkelig kan fortælle en historie og fange et moment.

Stig er også ude med riven ift AGF med god grund, og vores dårligste score i 30 år - gad vide om det er en ekstra 9er eller kant han tænker på eller begge dele. Egentlig har vi jo på papiret et super angreb med jon, mortensen og bundu - og albert og anderson bagved lyder også lækkert.

For få uger siden var Stig efter CV og nu er bif næsten guldfavoritter - nogen gange kan man godt udvikle holdet indefra. Lidt misundelig er jeg sgu på bif's 2021.

Uanset kan vi godt bruge mere bredde, og den gøres bedst ved at hente nogen som er bedre end dem vi har eller unge talenter med potentiale til det. Jeg tænker både 9er, kant og begge backs (noget nu og resten til senest til sommer) - gør ikke noget Kahl får konkurrence fra fx Andreas Poulsen eller Marc Nielsen fra Hvidovre det er der også med 4 stærke midterforsvarer i ting, tk, yann og haus. Der kommer også skader og hvis Eric er ude hele foråret ser det tyndt ud med Lund på vb.

Kunne næsten ikke være mere enig med Tøfting. Bortset fra jeg er mere til fotos i montre på stadion end statuer - vi lever i en digital tidsalder 2021 og statuer synes jeg lidt hører en gammel tid til. De er oftest halvgrimme og kønsløse og bøvlede at fjerne når man finder ud af de var nogle grumme sataner. Og koster en bondegård ift nogle flotte fotos der virkelig kan fortælle en historie og fange et moment.
Der skal vel også laves et eller andet i forbindelse med det nye stadion, men jeg ved ikke om man tænker specifikke spillere eller generel historie og fans osv. Statuer er ikke det nemmeste og måske også lidt gammeldags ja, selvom de da kan passe lidt til de gamle bygninger, men der er også en sammenhæng der med pris og kvalitet: de er dyre og så ender det hurtigt med en billig og grim udgave. Et maleri er heller ikke billigt, men kan være på en væg og ikke fylde så meget og give mere fleksibilitet hvis det ikke er malet direkte på væggen. Fotos kan sagtens give mening og så kan man opdatere en gang i mellem. Er det en væg der skal udsmykkes kan man sikkert hyre et par grafittikunstnere blandt AGF’s fans og måske også få et par specifikke spillere til at indgå som elementer uden at det smadrer budgettet.

Stig er også ude med riven ift AGF med god grund, og vores dårligste score i 30 år - gad vide om det er en ekstra 9er eller kant han tænker på eller begge dele. Egentlig har vi jo på papiret et super angreb med jon, mortensen og bundu - og albert og anderson bagved lyder også lækkert.

For få uger siden var Stig efter CV og nu er bif næsten guldfavoritter - nogen gange kan man godt udvikle holdet indefra. Lidt misundelig er jeg sgu på bif's 2021.

Uanset kan vi godt bruge mere bredde, og den gøres bedst ved at hente nogen som er bedre end dem vi har eller unge talenter med potentiale til det. Jeg tænker både 9er, kant og begge backs (noget nu og resten til senest til sommer) - gør ikke noget Kahl får konkurrence fra fx Andreas Poulsen eller Marc Nielsen fra Hvidovre det er der også med 4 stærke midterforsvarer i ting, tk, yann og haus. Der kommer også skader og hvis Eric er ude hele foråret ser det tyndt ud med Lund på vb.

Vi har et udmærket angreb. Det er langt fra “super”.

Latest posts

Back