New posts

AGF K generelt

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 14
  • Views Views: Views 1K
Kender ik niveauet på kvindesiden men er de ikke blevet bedre på det seneste?
Jo, det er de. Fortuna Hjørring har tradionelt været de helt store (især efter HEI stoppede med være aktive i den bedste række), men den rolle har HB Køge overtaget. HB Køge slog forleden FCK’s kvinder med 6-0.

De senere år har AGF lagt omkring stregen eller tættere på bunden, men der er kommet en forøget fokus på den, og det synes jeg personligt klæder en klub som AGF.

Deres træner er Claus Struck, og han skulle efter sigende være en god træner til det niveau, så det ser umiddelbart fornuftigt ud.

Jo, det er de. Fortuna Hjørring har tradionelt været de helt store (især efter HEI stoppede med være aktive i den bedste række), men den rolle har HB Køge overtaget. HB Køge slog forleden FCK’s kvinder med 6-0.

De senere år har AGF lagt omkring stregen eller tættere på bunden, men der er kommet en forøget fokus på den, og det synes jeg personligt klæder en klub som AGF.

Deres træner er Claus Struck, og han skulle efter sigende være en god træner til det niveau, så det ser umiddelbart fornuftigt ud.
Åh-åhh. Så skal enhver eventuel ægtemand til at se sig over skulderen 😁

MIn tanke var også, at HB Køge må være suveræne på lånt tid, når de store klubber begynder at tage det seriøst. FCK og FCM er vel lige startet med kvindebold.
Jeg er lidt overrasket over at FCM ikke straks har pumpet en masse penge ind i holdet, der er vel ingen begrænsninger i den henseende og man kan formentlig ret nemt købe sig til noget succes. Mon ikke FCK og M ret hurtigt kommer med en helt anden økonomi, det betyder jo ikke ret meget ift deres økonomi generelt. AGF skal jo som jeg forstår det selv generere deres penge selvom der selvfølgelig er nogle synergier, så det er væsentligt at man nu er blevet lidt mere konkurrencedygtige efter at man har ligget og kæmpet for at holde sig over nedrykningsplayoff.

På længere sigt er det interessant om en klub som Fortuna kan holde sig med helt fremme. Måske har de trods alt gavn af at nogle kan studere i Aalborg, men snart bliver alle klubberne nok heltidsprofessionelle og fx AGF har lidt nemmere adgang til en talentmasse.

(Tillod mig lige at ændre W til K i trådens titel.)

Nogle der ved mere om dette trænerskifte?Hentede vi ny træner, fordi vi selv ønskede at skifte træner eller fordi det var mere attraktivt for Claus Struck at vælge FCM?
Der står på en transfer, dvs FCM har købt ham fri. Jeg tror de har puttet en del flere penge i deres kvindehold end man har i AGF hvor man bygger det op over længere tid. AGF solgte vist også en spiller til Brøndby op til sæsonen. Vi taler nok ret små beløb, især for en træner, men kan heller ikke rigtig stå i vejen for en mulighed for en højere løn. Jeg kunne forestille mig at han kan være på fuld til i FCM, men vel ikke engang var det i AGF? Jeg tror om ikke andet vi ville have beholdt ham ellers, resultaterne har været gode denne sæson.

Latest posts

Back