New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 153K
Samt dogru smækker hjørnespark som vi kun kan drømme om i GF😂
Til gengæld var de så ikke meget bedre på de defensive dødbolde. Har da sjældent set en vildere alibiopdækning end den Damsgaard præsterede ved det mål.

Og åh gud, nu skal vi simpelthen have en midtbane bestående af Højbjerg, Hjulmand og Bistrup!

Anføreren forsøger tilsyneladende at hjælpe træneren med at løse midtbanens problemer (y)

Dem er der nok mange der har set.

Efter nederlaget til Norge trådte Danmarks anfører, Pierre Emile-Højbjerg, frem foran pressen og adresserede et problem omhandlende sig selv og Morten Hjulmand.

- Elefanten i rummet er lidt, at du har to af samme type på midtbanen. Måske er det træneren, der skal vælge én og lade den anden sidde ude, og så må vi i sidste ende tænke på holdets bedste og ikke vores eget bedste. Det er jeg ikke for fin til, fortæller Højbjerg til blandt andet TV 2 Sport, der følger op og spørger:

Det er jo med risiko for, at Riemer peger på Hjulmand?

- Ja, men det er op til træneren at finde den konstellation, han føler er den rigtige.

Jeg så første halveleg. Vi var helt væk de første 25 minutter, men så var vi vel næsten bedst resten af halvlegen. Jeg kan også læse, at vi var bedst i anden halvleg og ligeså vel kunne have vundet.

Jeg synes trods alt, Riemer skal have ros for at vende kampen og mod et af Europas bedste hold. Det er ærgerligt, vi ender med at tabe, men at hente to mål i Norge er bedre end forventet.

Ift. konstellationen Hjulmand og PEH er det jo ikke en ny problemstilling. Hjulmand havde de samme udfordringer. Det fungerer ikke, men jeg forstår godt, hvorfor det ikke er så let at smide den ene på bænken. Det er to kæmpe profiler, og man vil så gerne have, det kunne fungere.

Det må også nødvendigvis koste Bisgaard en plads i truppen. Der er ingen grund til at have ham med, hvis PEH skal sidde på bænken. Så er det en anden type, vi har brug for.

Jeg så første halveleg. Vi var helt væk de første 25 minutter, men så var vi vel næsten bedst resten af halvlegen. Jeg kan også læse, at vi var bedst i anden halvleg og ligeså vel kunne have vundet.

Jeg så ikke rigtig første halvleg men så den periode i anden halvleg, hvor vi kørte dem fuldstændig i bund. Men man skal jo udnytte de gode perioder som vi ved i AGF😉
Ift. konstellationen Hjulmand og PEH er det jo ikke en ny problemstilling. Hjulmand havde de samme udfordringer. Det fungerer ikke, men jeg forstår godt, hvorfor det ikke er så let at smide den ene på bænken. Det er to kæmpe profiler, og man vil så gerne have, det kunne fungere.

Jeg var mest overrasket over han gik ud i pressen med den. Han har været med længe og ved godt hvordan tingene fungerer - er det for at placere et pres på træneren eller er han bare ærlig?🤔

Jeg var mest overrasket over han gik ud i pressen med den. Han har været med længe og ved godt hvordan tingene fungerer - er det for at placere et pres på træneren eller er han bare ærlig?🤔
Mit indtryk er, at spillertruppen ikke har den store tillid til Riemer (delvist baseret på hvad jeg har hørt på solid rygtebasis), så tror måske det er frustration over de bliver sat til at spille på en måde som de ikke selv tror på. Kan jo sagtens være at de selv har rejst det internt over for Riemer, er blevet ignoreret/talt hen og nu bobler frustrationen over fordi alle kan se det ikke virker.

Mit indtryk er, at spillertruppen ikke har den store tillid til Riemer (delvist baseret på hvad jeg har hørt på solid rygtebasis), så tror måske det er frustration over de bliver sat til at spille på en måde som de ikke selv tror på. Kan jo sagtens være at de selv har rejst det internt over for Riemer, er blevet ignoreret/talt hen og nu bobler frustrationen over fordi alle kan se det ikke virker.

Min første tanke var også at der må være noget internt som gjorde han valgte et eksternt pres. Det var egentlig derfor jeg fandt den interessant.
Men det er tidligt, hvis der allerede er kurrer på tråden selvom det ikke er overraskende. Syntes stadig det var et lidt mærkeligt valg🫣

Min første tanke var også at der må være noget internt som gjorde han valgte et eksternt pres. Det var egentlig derfor jeg fandt den interessant.
Men det er tidligt, hvis der allerede er kurrer på tråden selvom det ikke er overraskende. Syntes stadig det var et lidt mærkeligt valg🫣
Jeg synes, det er en ret vild udmelding af Højbjerg. Kan Riemer nu andet end at bænke Højbjerg for at vise, at det ikke er ham der sætter holdet (afsætter Hjulmand)? Og er det ikke bare første eller måske sidste søm i Riemers egen kiste? Der skal i hvert fald noget seriøst god kommunikation til, for at Rimer kan komme ud på toppen af den her. Både indadtil og udadtil.

Til træning i dag var der et par stykker der talte om at to af spillerne i interviews efter kampen gav udtryk for at de havde fået modsatrettede beskeder til hvad der skulle ske på banen.
Jeg så den på norske TV - ved nogen hvad det gik ud på
Jeg så i hvert fald at Højlund havde udtalt noget ret andet om taktikken i første halvleg end det Riemer havde givet udtryk for.

Det ville ikke komme bag på mig, hvis spillerne var i tvivl om hvad det taktiske oplæg var. Det kan jo langt hen ad vejen forklare hvorfor så gode spillere så ofte forfalder til anonym boldmassage.

Jeg synes, det er en ret vild udmelding af Højbjerg. Kan Riemer nu andet end at bænke Højbjerg for at vise, at det ikke er ham der sætter holdet (afsætter Hjulmand)? Og er det ikke bare første eller måske sidste søm i Riemers egen kiste? Der skal i hvert fald noget seriøst god kommunikation til, for at Rimer kan komme ud på toppen af den her. Både indadtil og udadtil.

Jeg kan se Bo Henriksen og Crone har lagt udtalelser til nogle af de samme overvejelser.

TV 2 Sports fodboldekspert Bo Henriksen ryster på hovedet over.

- Hvis jeg var træner, var jeg brændt fuldstændig sammen, og det handler om, hvorfor pressen skal vide det? Hvis det er elefanten i rummet, så snak da med landstræneren om det, fordi det er en katastrofe, det her.
Han retter spotlight mod landstrænerens valg og tvinger ham til at tage stilling til sine valg. Kunne man forestille sig, at Højbjerg sagde det samme, hvis Morten Olsen var landstræner? Patrick Mtiliga modsagde ham, og han kom ikke tilbage på landsholdet. Det er en antydning af, at det er en autoritet, der kan udfordres. Det er ikke en nem position for en landstræner, vurderer Crone.

Det var vel også fremme i forbindelse med pointabet mod Hviderusland, at Riemer reelt set havde mistet omklædningsrummet?

Hvis det oprigtigt er tilfældet, så burde det være en formsag at udskifte ham.

Jeg synes faktisk, der er noget befriende over den udtalelse fra PEH. Det er sikkert mig, der læser den forkert, men jeg ser en PEH, der offentligt fortæller, at han kan leve med at blive sat af af Riemer. Det er jo også en gave, hvis Riemer kan se fidusen i det.

Omvendt tvinger det rigtigt nok nærmest Riemer til at smide Højbjerg på bænken mod Wales.

Og hokus pokus, så er Mads Bidstrup fuldstændig overflødig i truppen. Vi får næppe brug for tre udprægede defensive midtbanespillere, når kun den ene skal starte.

Latest posts

Back