New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 186K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Jeg tror, du overvurderer grundigheden i den slags. Jeg anbefaler at bruge sund fornuft og ikke tage alt helt bogstaveligt. Du har fået en del bud fra andre på andre måder det kan forstås, som er mindst ligeså plausible, som din helt ordrette.
Citater kan også være helt korrekte, men taget ud af en kontekst. Han kan fx lige inden også have sagt, at det er håbløst, det vi laver det sidste kvarter, men… og så bringer de kun den sidste del af det, der reelt blev sagt.

De journalister jeg kender er ellers ret grundige, og den journalist der er meget aktiv herinde virker også meget grundig.

Men fair, det er bedre at læse mellem linjerne og tolke det positivt, fremfor at læse hvad der faktisk skrives. Specielt når det kommer fra en af truppens i alt 15 udlændige.

Det vil jeg gøre fremadrettet.
Nej. Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger, at man skal bruge sin sunde fornuft. Journalister skal sælge klik. De er ikke stenografer.

Han kan meget vel være helt blank og sige og mene det, du læser i citatet. Jeg (og mange andre herinde) tolker det lidt anderledes og mindre negativt.

Nej. Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger, at man skal bruge sin sunde fornuft. Journalister skal sælge klik. De er ikke stenografer.

Han kan meget vel være helt blank og sige og mene det, du læser i citatet. Jeg (og mange andre herinde) tolker det lidt anderledes og mindre negativt.
Helt fair.

Jeg synes i øvrigt ikke han og udsagnet er negativ, snarere omvendt, altså alt for positivt.

Ligesom han selvfølgelig kan have været helt blank, og det ved vi ikke. Men jeg synes heller ikke, det er fair bare at antage, at en journalist, der formentlig har en længere uddannelse i formidling bag sig, får et nuanceret svar fra en spiller og derefter fejlciterer det bevidst. For så skulle journalisten, selv om hans opgave også er at lokke kunder i butikken, være decideret spejlblank, og sådan opfatter jeg ikke den pågældende journalist. Det stemmer heller ikke overens med overskriften.

Og selv hvis citatet kun er delvist korrekt gengivet, synes jeg, at enkelte spillere har udvist en form for arrogance over for holdets placering i tabellen. En attitude, der lidt lugter af, at vi er for gode til at ligge, hvor vi ligger.
Magnus Knudsen stod også efter kampen og brugte en del tid på at fortælle, at de fortjente at vinde, mere end på at fokusere på, hvorfor de ikke gjorde det.

Men ligesom jeg gerne vil være mere kildekritisk, særligt over for udenlandske spillere, synes jeg også, det er helt legitimt at forestille sig, at enkelte spillere og ledere stadig ser situationen som et spørgsmål om uheld, tilfældigheder og ufortjent modgang. Hvilket jeg personligt ikke er enig i.

Har andre hørt Medianos transfergennemgang af AGF?

Jeg tror det dækker meget godt hvad vi skriver herinde. Sune Blom er mr. Indifferent (ift spillet) - ja, jeg er grundlæggende ligeglad med alt, men deres regnskab siger ...

Jeg hæfter mig mest ved det kritiske, fordi det er der det interessante dukker op.

Blom nævner at Emmery er spændende, men hvor er den næste? Hvis man skal lykkes med talentstrategien, kræver det flere kandidater - der er gode nok.

Dertil er der ikke noget i AGFs transfervindue - det dyreste nogensinde - der peger i retning af transferindtægter.

Jeg tænkte på historikken

Sommeren 23: Bech, Serra, Anker & Akoto på kontrakt, Knudsen, Beijmo (konverteret til fast) & BPF på leje.

Bech 7,5m, Anker ?, Serra og Akoto: 0

Vinter 23/24: Jensen-Abbew (10m) og Bach (?). Dyrt, køb til transferpotentiale

Sommer 24: Gyamfi (9m) , Badji (10m), Wahlstedt (7,5m), Dalsgaard (0), Arnstad (15m)

Vinter 24/25:

Sommer 25: Solbakken (15m), Carstensen og Jørgensen på leje

Vinter 25: Knudsen (15m), Hedenstad (0)

Sommer 26: Jønsson (0), Anderson (12m?), Carstensen (10m), Jørgensen (3m), Rösler (7,5m), McCowatt (18m), Gretarsson (7,5m).

Seneste rigtige køb med transferpotentiale er i sommeren 24. Carstensen og Jørgensen kunne med deres alder blive det, men reelt ikke. Solbakken, Knudsen og Rösler har alle relativt korte kontrakter, hvilket dæmper potentialet.

Så kan man håbe på det er en kopi af PCs køb af guldholdets stamme, bare med 15m køb i stedet for gratis/småbeløb.

Min bekymring er, at AGF forsøgte sig aggressivt inden stadionbyggeriet i sommeren 24 og fejlede. Det kostede nogle afdæmpede vinduer indtil mesterskabet lykkedes. Så forsøgte man sig igen i dette vindue. Om det lykkedes godt eller ej, er for tidligt at sige. Målt ud på hvad vi ser nu, lykkedes det bestemt ikke ret godt, men det kan ændres mange gange. Man kan dog sige, at når Rösler hentes ind på en 3-årig kontrakt som et vidundermiddel, så er det næppe meningen han skal bruge det første år på at lære at spille fodbold (for AGF).

Hvad har det vindue af implikationer for de fremtidige muligheder? AGF er nærmest nordisk mester i kommercielle indtægter. Men man står ikke til voldsomt mange præmiepenge kommende sæson, fordi holdet er bedre end hvor det ligger, men har langt til topniveau og dermed svært ved at vinde pokal eller play-off.

Talentmæssigt kan Emmery levere, også på et dårligt (spillende) AGF-hold, selvom det trækker hans vurdering ned. Bogere kommer ikke på, fordi holdet er for svagt til at løfte ham. Det samme kan siges om Camara. Tomas er åbenbart ret skadet, men holdet kan heller ikke bære at eneste kreative/farlige spiller er fraværende, og så er det svært at få tid på venstre WB.

Bech og Arnstad er dalet i kvalitet.

Det er en blanding af øjebliksbilleder og trends / langsigtede linjer. Det giver mening, fordi det lange sigt består af korte sigt'er, og slal jo pege mod det lange sigt (det er mest i form af strakt langefinger pt.) Man skal bare ikke lade her og nu følelserne dominere.

Hvor låst er AGF? Skal man bruge sommeren 27 på at rydde op og skifte ud, og/eller købe salgbare spillere, eller har man et nyt fundament på holdet, som kan suppleres med væsentlige tilføjelser?

Er der penge til at rokke med ørerne igen, et år efter den store udskrivning?

TK? Camara? Borgere?Hamza? Callø? Storch?

Hvor meget ved Brøndbyfanen Blom egentlig om AGFs talentudvikling?
Det var en spændende udsendelse, men også lidt skæmmet af manglende dybdegående viden på nogle områder. Som f.eks. når man bruger Bissecks forholdsvist lave pris til at demonstrere, hvor svært det er for os at sælge dyrt. Ville ikke tage mange sekunders research at finde ud af, at der jo var en frikøbsklausul i hans aftale med os (og TK er i øvrigt nok det største salg vi har haft).

Men rart at høre, at de tog den nuværende krise ret roligt og i øvrigt mente, at en mellemsæson var forventelig, når man skal omstille sin trup fra at være den ældste til at være fuld af salgbare emner. Og de har jo helt ret i, at vi er nødt til at sælge langt flere spillere, hvis vi skal komme tættere på top 3 rent budgetmæssigt. Der kan kommercielle indtægter på ingen måde kompensere for de manglende salg.

TK? Camara? Borgere?Hamza? Callø? Storch?

Hvor meget ved Brøndbyfanen Blom egentlig om AGFs talentudvikling?
Og lillebror Emmery - efter sigende meget lig Frederik og tager p.t. samme skridt fremad som ham.

Sjovt nok snakker de om at kunne tiltrække talenter fra Sjælland som om det er noget man ikke gør. Til en AGF walk var talentudvikling/akademi på programmet og der stod 2 drenge der er flyttet over fra Sjælland fordi de, deres forældre og deres agenter mente det var det rigtige (hvor store talenter de er ved jeg ikke, men de fik roser fra dem af påhørerne der har set dem). Så de er igang på landsplan og også i udlandet. Igen måske bare nogle år efter og dermed manglende de succeshistorier der lige kan lokke de største talenter over.

Edit: måske Mediano lige skulle snakke med de enkelte talentafdelinger før de buser frem om hvor meget eller hvor lidt dere gøres i det daglige for at få talentmassen tiltrukket.

Og lillebror Emmery - efter sigende meget lig Frederik og tager p.t. samme skridt fremad som ham.
Tænker også det har været ret oplagt for lillebror at kopiere den indsats, som Frederik har lagt for at forbedre sig. Det må sgu være god inspiration når man er en spillertype, hvor det nemt bliver for meget flødefod og for lidt slutprodukt. Spændende hvad han kan drive det til.

• Like
Reactions: fsc
Jeg tror ikke AGF kan trykke speederen meget mere i bund, selv med den nye stadion økonomi. Der skal skyldes penge ind på eller anden måde.
Så din tese er at uden kapital og/eller spillersalg har AGF investeret det man har i sommerens transfervindue?

Jeg tror der må være mere i reserve, ellers risikerer man at sommeren '26 kaster samme skygge over de efterfølgende muligheder, som sommeren '24 gjorde. Dengang fik man dog Arnstad og Dalsgaard ud af det, begge vigtige tilgange.

Det var en spændende udsendelse, men også lidt skæmmet af manglende dybdegående viden på nogle områder. Som f.eks. når man bruger Bissecks forholdsvist lave pris til at demonstrere, hvor svært det er for os at sælge dyrt. Ville ikke tage mange sekunders research at finde ud af, at der jo var en frikøbsklausul i hans aftale med os (og TK er i øvrigt nok det største salg vi har haft).

Jeg har ikke hørt udsendelsen. Men hvis de ikke havde styr på ovenstående, er de i min optik komplet diskvalificerede til at tale om AGFs muligheder på transfermarkedet. I guder hvor er jeg træt af eksperter, der udtaler sig om emner, som de ikke har den mindste smule indsigt i. Det er jo bare dårligt arbejde. Så er man jo ikke ekspert. Så er man bare amatør med taletid. Sorry for rant :-)

Sjovt nok snakker de om at kunne tiltrække talenter fra Sjælland som om det er noget man ikke gør. Til en AGF walk var talentudvikling/akademi på programmet og der stod 2 drenge der er flyttet over fra Sjælland fordi de, deres forældre og deres agenter mente det var det rigtige (hvor store talenter de er ved jeg ikke, men de fik roser fra dem af påhørerne der har set dem). Så de er igang på landsplan og også i udlandet. Igen måske bare nogle år efter og dermed manglende de succeshistorier der lige kan lokke de største talenter over.

Edit: måske Mediano lige skulle snakke med de enkelte talentafdelinger før de buser frem om hvor meget eller hvor lidt dere gøres i det daglige for at få talentmassen tiltrukket.

Spændende med lillebror Emmery. Ift. Mediano ville de komme langt, hvis de havde nogle flere eksperter, der ikke var enten Brøndby- eller FCK-fans.

Jeg har ikke hørt udsendelsen. Men hvis de ikke havde styr på ovenstående, er de i min optik komplet diskvalificerede til at tale om AGFs muligheder på transfermarkedet. I guder hvor er jeg træt af eksperter, der udtaler sig om emner, som de ikke har den mindste smule indsigt i. Det er jo bare dårligt arbejde. Så er man jo ikke ekspert. Så er man bare amatør med taletid. Sorry for rant :-)
Det skal siges, at hele formålet med udsendelsen var at tale på et overordnet strategisk plan, hvilket jeg synes de gjorde rigtigt godt. Så det var alene når de skulle bruge nogle konkrete eksempler, de manglede lidt detail-viden.

Men det er jo en generel problematik ved de brede medier - selv et så nørdet som Mediano. De kan umuligt have samme detailviden om klubberne som dedikerede fans. Til gengæld ved de meget mere om de andre klubber og kan derfor se nogle tendenser og trække nogle paralleler som vi andre ikke kan.

Det skal siges, at hele formålet med udsendelsen var at tale på et overordnet strategisk plan, hvilket jeg synes de gjorde rigtigt godt. Så det var alene når de skulle bruge nogle konkrete eksempler, de manglede lidt detail-viden.

Men det er jo en generel problematik ved de brede medier - selv et så nørdet som Mediano. De kan umuligt have samme detailviden om klubberne som dedikerede fans. Til gengæld ved de meget mere om de andre klubber og kan derfor se nogle tendenser og trække nogle paralleler som vi andre ikke kan.

Jeg synes, det er svært at sige ret meget konkret om en fodboldklub på strategisk plan, hvis man mangler detailviden. Så taler de jo umiddelbart nærmere ud fra, hvad de forestiller sig AGF er, end hvad AGF reelt er.

Og Bissecks frikøbsklausul samt det faktum, at TK er vores dyreste spillersalg nogensinde, er altså ikke detailviden. Det er mangel på indsigt. Det skal man da sætte sig ind i, hvis man skal tale om AGF på et strategisk plan.

Jeg synes, det er en helt fair ting ved de brede medier, at de umuligt kan have detailviden om de enkelte klubber. Så skal de bare lade være med at lave indhold, der forudsætter en detailviden.

Jeg synes, det er dumt, når Mediano kaster sig ud i at lave en podcast om strategi, forretning, kommercielle muligheder mv. i AGF uden at have bare en enkelt paneldeltager med, der har en mere dybdegående indsigt i AGF. Jeg synes også, det er ret dumt, at man som ekspert, der bliver inviteret til at lave en podcast om AGF, ikke lige sætter sig minimalt ind i, hvad der faktisk sker i AGF.

Mediano kunne jo som minimum invitere en af Stiftens journalister med, som kan bidrage med reel viden om klubben.

Jeg synes, det er svært at sige ret meget konkret om en fodboldklub på strategisk plan, hvis man mangler detailviden. Så taler de jo umiddelbart nærmere ud fra, hvad de forestiller sig AGF er, end hvad AGF reelt er.

Og Bissecks frikøbsklausul samt det faktum, at TK er vores dyreste spillersalg nogensinde, er altså ikke detailviden. Det er mangel på indsigt. Det skal man da sætte sig ind i, hvis man skal tale om AGF på et strategisk plan.

Jeg synes, det er en helt fair ting ved de brede medier, at de umuligt kan have detailviden om de enkelte klubber. Så skal de bare lade være med at lave indhold, der forudsætter en detailviden.

Jeg synes, det er dumt, når Mediano kaster sig ud i at lave en podcast om strategi, forretning, kommercielle muligheder mv. i AGF uden at have bare en enkelt paneldeltager med, der har en mere dybdegående indsigt i AGF. Jeg synes også, det er ret dumt, at man som ekspert, der bliver inviteret til at lave en podcast om AGF, ikke lige sætter sig minimalt ind i, hvad der faktisk sker i AGF.

Mediano kunne jo som minimum invitere en af Stiftens journalister med, som kan bidrage med reel viden om klubben.
Jeg synes du skulle høre podcasten, hvis du har adgang til den :)

Og jeg er lidt uenig i, at man ikke kan snakke strategi og overordnet udvikling uden at præcist kende detaljerne omkring vores transfers eller remse de ti største talenter op. De har i hvert fald mange fine pointer, som gav lidt nye perspektiver på denne sæson og den næste.

Og jeg er lidt uenig i, at man ikke kan snakke strategi og overordnet udvikling uden at præcist kende detaljerne omkring vores transfers eller remse de ti største talenter op. De har i hvert fald mange fine pointer, som gav lidt nye perspektiver på denne sæson og den næste.

Det ville jeg gøre, hvis jeg havde adgang til den - det er trods alt meget mere kvalificeret at brokke sig over indhold, man har hørt/set ;-)

Men det har jeg ikke. Jeg gider ikke betale for Mediano, fordi jeg kun er interesseret i AGF og landsholdet. Prisen er for høj ift. hvor relativt lidt indhold, de laver om AGF, og ift. kvaliteten af det indhold om AGF, jeg har hørt.

Så din tese er at uden kapital og/eller spillersalg har AGF investeret det man har i sommerens transfervindue?

Jeg tror der må være mere i reserve, ellers risikerer man at sommeren '26 kaster samme skygge over de efterfølgende muligheder, som sommeren '24 gjorde. Dengang fik man dog Arnstad og Dalsgaard ud af det, begge vigtige tilgange.
Altså den sidste kapitaludvidelse handlede om cashflow. Men ja, jeg tror AGF har brug for en indsprøjtning i det niveau som BIF har fået, men hvor de forvaltes på et mere solidt fundament. Det er f.eks. et flot salg FCM har lavet af Osorio, men de brugte også + 30 på at få ham ind. Den type finansiering mangler AGF lige nu

Jeg har heller ikke de store anker om udsendelsen som helhed, men lige det med talentudviklingen og tiltrækningen gav mig lidt undren.
Det var faktisk kun godt terapeutisk at høre fra fodboldfaglige ikke-fans at de ikke var så bekymrede her efter 9 runder 😉

Latest posts

Back