New posts

AGF K generelt

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 84
  • Views Views: Views 5K
AGF K generelt
det ER Jacob Nielsen der er direktør på projektet.

Konkurrenterne er også lige så “sløje” til skaffe opbakning og sponsorer med undtagelse af HB Køge fordi de har valgt deres main hold er kvinderne og ikke mændene.

Igen, de kører det via Jacob Nielsen. Men hvor stillingerne hos mændene er bredt ud, så findes der kun en “ansvarlig” for kvindefodbold som skal håndtere alt, transfer, sponsorpleje, event/spilledage, i en og samme person. Og når du har titlen som ansvarlig, så er du kun ham der fører pennen for din chef. Og chefen er Jacob Nielsen.

Jeg spurgte engang Jacob hvorfor han ikke putter flere penge i kvindedelen, når vejen til succes er, relativt set, et mindre millionbeløb.
Til det svarede han, at kvindefodbolden i Danmark, ikke vokser så hurtigt som i Europa som han havde håbet på. Han vil meget gerne økonomien kan hvile i sig selv, og så vil agf satse mere på talenter.
Men det var før fcm og fck rykkede op i a-ligaen. Måske øgede konkurrence giver dem et skub.
Men snakken går på at AGF siger de vil kvindefodbolden, men ikke reelt vil drive udviklingen i kvindeverdenen. Og det kan blive et imageproblem - eller det er det allerede.
Ja det kunne godt tyde på at det vil kunne betale sig at dele rollen op i en sportschef og en markedschef, ligesom mændene har. Hvis man ikke har en multikunstner som Peter Lassen, så skal man nok finde mere end en til at bestride alle de roller.

det ER Jacob Nielsen der er direktør på projektet.

Konkurrenterne er også lige så “sløje” til skaffe opbakning og sponsorer med undtagelse af HB Køge fordi de har valgt deres main hold er kvinderne og ikke mændene.

Igen, de kører det via Jacob Nielsen. Men hvor stillingerne hos mændene er bredt ud, så findes der kun en “ansvarlig” for kvindefodbold som skal håndtere alt, transfer, sponsorpleje, event/spilledage, i en og samme person. Og når du har titlen som ansvarlig, så er du kun ham der fører pennen for din chef. Og chefen er Jacob Nielsen.

Jeg spurgte engang Jacob hvorfor han ikke putter flere penge i kvindedelen, når vejen til succes er, relativt set, et mindre millionbeløb.
Til det svarede han, at kvindefodbolden i Danmark, ikke vokser så hurtigt som i Europa som han havde håbet på. Han vil meget gerne økonomien kan hvile i sig selv, og så vil agf satse mere på talenter.
Men det var før fcm og fck rykkede op i a-ligaen. Måske øgede konkurrence giver dem et skub.
Men snakken går på at AGF siger de vil kvindefodbolden, men ikke reelt vil drive udviklingen i kvindeverdenen. Og det kan blive et imageproblem - eller det er det allerede.
Vi har også Katja Moesgaard i bestyrelsen, hun er samtidig forperson for Kvindedivisionsforeningens bestyrelse og må i hvert fald have en ret god ide om hvad der sker i kvindefodbold og hvordan det udvikler sig. Måske ville det faktisk være bedre hvis der var en separat direktør for kvindefodbold, det er naturligt nok det ikke er JN's primære fokus. Der skal ikke så meget til for at løfte det, på den anden side er det relativt meget ift den eksisterende økonomi for at konkurrere i toppen og fra et direkte økonomisk synspunkt er gevinsten for den samlede virksomhed ret lille. Så ja, det kræver at man vægter det langsigtede og sådan noget som image højere. Ift til det sidste tror jeg heller ikke man helt skal negligere at det betyder noget for hele virksomheden om AGF fremstår som en klub der tager kvinderne seriøst.

Jeg har nævnt det før, men mon ikke organisationen er spændt vældigt hårdt for med både stadionprojekt, mesterskab og nu Europa. Der kan simpelthen næppe være nok tid og opmærksomhed tilbage til at give kvindeafdelingen dét, den fortjener. Man fornemmer, at den lige nu behandles lige lovligt stedmoderligt, og det kan man vel hånden på hjertet godt forstå.

Forhåbentligt vender det et sted omkring næste sommer, og så kan AGF begynde at opruste organisationen ordentligt i forhold til kvindesiden også.

Jeg har lige set og hørt Hjørrings direktør sige, at hun håber at der kommer nogle eksterne partnere ind i kvindefodbolden, som ikke ser kvindefodbold som et CSR-projekt. Der tror jeg hun rammer spot on på øjebliksbilledet i blandt andet AGF (men også FCK og til dels FCM). Jeg tror sådan set helt oprigtigt, at AGF ønsker at Kvindeholdet også skal kobles sammen med byen og resten af AGF, men lige nu virker det mere som en CSR ting end et reelt ønske om at præge Kvindeligaen. Det kan jo sagtens hænge sammen med prioritering af de kræfter, som klubben har til rådighed.

Latest posts

Back