New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Landsholdstråden
Man skal ikke se kvindefodbold og forvente der samme som herrefodbold når man snakker de bedste rækker og landshold. Der er væsentlig forskel, men den største er dog fra mit synspunkt med de kampe jeg har set at man faktisk får mere bold for pengene. Der er ingen brok, stort set ingen skuespil, ekstremt få nederdrægtige typer, som om alle ved at de er fælles om at løfte niveauet og interessen hvorimod mændene på mange paremetre har toppet og alt er prøvet af. Om man så er villig til at se en udvikling over tid eller helst vil have forventning om topkvalitet hver gang (og have lov til at brokke sig hvis man føler man uretmæssigt ikke får det) det er nok der det deler folk.
Fuldstændig enig i alt i det skriv.. Jeg så min første kvindekamp i fredags i Odense, og niveauet var selvsagt ikke som at se en topkamp i Superligaen - men taktisk og teknisk var det altså ganske udmærket, og det var tydeligt at kvinderne var helt indstillet på at alt skulle gå ordentligt til.. Og dét er jeg altså fan af! Jeg hader bissetricks, skuespil, “sorte bøger”, tidsudtræk og svinestreger - og det var kun tidstræk til sidst i kampen, men på en ordentlig måde hvor danskerne søgte mod hjørneflaget..
Kvindefodbold er en fin sport - men man hverken kan eller skal sammenligne det med mændene.. (det skal man heller ikke i håndbold..)

Latest posts

Back