New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 186K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Det var også min tilføjelse.

Der er ingen af dem du nævner, der pt er on track

Det kommer vel an på perspektivet.

Der er ingen af dem, der er lige så langt fremme som Emmery.

Men Bogere er vel ret beset længere fremme, end vi troede, han ville være før sommerferien? TK var ved at etablere sig som fast rotationsspiller inden sin skade. Camara har fået markant mere spilletid end forventet, men han er nu skadet. Storch er vel også længere fremme end forventet - i hvert fald havde jeg ikke regnet med, han skulle spille Europa League. Hamza er vel præcis der, hvor man kunne forvente.

Den eneste, der ikke helt er on track ift. forventningerne er Callø. Og det er vel egentlig kun, hvis forventningen var, at han skulle være løsningen på HCB. Hvis forventningen var, at han skulle være rotationsspiller, går det jo meget godt.

Det er på flere stræk en fin udsendelse.

Sune Blom redegør fint for at vi er afsindigt stærke på det kommercielle, men at det er en et-benet forretning indtil vi får europæiske indtægter og transferindtægter gevaldigt sat op.

Monnerup har helt ro i maven over, at vi ikke kommer i nedrykningsproblemer.

Gisle Thorsen (som elsker Brøndby) er den der laver de fleste dovne fejl i podcasten.

Som andre har været inde på, så er man nødt til at lave sin research for at lave en klub-udsendelse i dybden eller invitere nogen ind der faktisk ved noget om klubben.

Ikke at kende til Bissecks transferklausul, at TK reelt er vores dyreste salg, at vi kontinuerligt får en lind strøm af talenter fra El Cambio, og at der er grøde i den århusianske talentmasse - det er ganske enkelt dårligt research.

Ikke at kende til Bissecks transferklausul, at TK reelt er vores dyreste salg, at vi kontinuerligt får en lind strøm af talenter fra El Cambio, og at der er grøde i den århusianske talentmasse - det er ganske enkelt dårligt research.
Ja, det var mest talent-delen der virkede lidt dovent. Man kunne jo bare tælle udviklingen i U-landsholdsspillere for at se udviklingen. Man skal godt nok ikke mange år tilbage før vi kun havde ganske få spillere fordelt over samtlige U-landshold.

Last edited:
Det er på flere stræk en fin udsendelse.

Sune Blom redegør fint for at vi er afsindigt stærke på det kommercielle, men at det er en et-benet forretning indtil vi får europæiske indtægter og transferindtægter gevaldigt sat op.

Monnerup har helt ro i maven over, at vi ikke kommer i nedrykningsproblemer.

Gisle Thorsen (som elsker Brøndby) er den der laver de fleste dovne fejl i podcasten.

Som andre har været inde på, så er man nødt til at lave sin research for at lave en klub-udsendelse i dybden eller invitere nogen ind der faktisk ved noget om klubben.

Jeg har ikke hørt udsendelsen og går ud fra den er gemt bag betalingsmuren.

Det med talenter virker dog lidt sjovt - er sikker på jeg tidligere i år hørte en Mediano udsendelse, hvor de talte vores akademi gevaldigt op. De fysiske rammer skulle slå FCM og på mandskabssiden havde vi gearet højt op. Men kan da blive i tvivl om d t var Mediano - på den anden side har de forskellige eksperter.

Kritikken af manglende salgsbare emner i transfervinduet kan jeg godt se - men hvis man mener talentmassen kommer indefra i de kommende år, så har man naturligvis fokuseret på at bygge en stærk struktur rundt om (gode spillere som kan hjælpe talenterne med at lykkes).

Hvis folk herinde herinde brændte for at deltage i programmet, kunne de vel også henvende sig? Det ved jeg ikke, om nogen har gjort (jeg kender intet til nogen herfra personligt).
Jeg tilbyder mig jævnligt til programmer på bl.a. Viaplay uden at få nogen respons. Heller ikke når jeg praler med, at jeg kan skrige højere end Gravesen, oversimplificere bedre end Peter Sørensen og opføre mig endnu mere glat og gnaveragtigt end Mads Laudrup.

Last edited:
Det kommer vel an på perspektivet.

Der er ingen af dem, der er lige så langt fremme som Emmery.

Men Bogere er vel ret beset længere fremme, end vi troede, han ville være før sommerferien? TK var ved at etablere sig som fast rotationsspiller inden sin skade. Camara har fået markant mere spilletid end forventet, men han er nu skadet. Storch er vel også længere fremme end forventet - i hvert fald havde jeg ikke regnet med, han skulle spille Europa League. Hamza er vel præcis der, hvor man kunne forvente.

Den eneste, der ikke helt er on track ift. forventningerne er Callø. Og det er vel egentlig kun, hvis forventningen var, at han skulle være løsningen på HCB. Hvis forventningen var, at han skulle være rotationsspiller, går det jo meget godt.
Et andet perspektiv er, at man ligger til nedrykning fordi man forsøgte at spille med talenter.

Der er mange interessante ting i gære og det bliver interessant at se hvordan Bogere udvikler sig. Set ift forventningen før vinduet har han gjort det glimrende. Set ift bemandingen i angrebet er det noget bekymrende han ikke har spillet mere.

TK har ikke spillet i umindelige tider. Den brækkede hånd/arm har betydet meget, men allerede før det, var han ude af holdet.

Der er ikke noget der indikerer stor værdi i Callø. Camara var rigtigt spændende, men det bliver interessant at se hvad han får at spilletid når han er tilbage.

Ja, det er hårde kriterier jeg vurderer på. Men vil taler jo ikke om salg til 30 mio? Hvis vi skal fodre en karrusel med talenter til 30 mio, bliver det alt, alt for dyrt i investeret spilletid for de mange der skal igennem.

Man kunne spille med en bedre forsvarer end Rösler og en bedre målmand end Hedenstad. Så kunne man have en dygtig angriber. Det ville givet bidrage til større soliditet i holdet og mere overskud til at bære de unge spillere- der også skal være værd at bruge tid på

Last edited:
Jeg vil også gerne være med på det positive aspekt (jeg er ærgerlig over man ikke forvalter potentialet bedre, ikke at alt er elendigt). Der er talentfulde spillere med mere perspektiv end vi længe har set.

Bogere er meget interessant. Opgaven bliver at give ham spilletid, så han kan fortsætte sin udvikling. Jeg tror hans ideelle position er den Gyamfi blev købt til: den hurtige angriber i et 2-mands angreb ved siden af en dygtig stor angriber. I det nuværende system, eller en 4-3-3 kan jeg ikke lige se ham som oplagt.

TK har imponeret på kanten, med fart, udfordringer og målløse målnæse. Er hans fremtid som wingback, eller vil han også være endnu bedre i en wing-rolle, ligesom Emmery?

Camara ... hvordan får man ham ind omkring holdet igen? Måske hvis man pakker ham ind i Kahl og Gretarson, på et tidspunkt hvor holdet har fundet sine ben igen. Hvis man gav ham 10 starter i træk kunne det sikkert blive godt med ham, men der er ikke råd til det pt.

Callø vil jeg gerne være positiv på. Han skulle nok være blevet sluset ind på et hold med Tingager som center og Kajl eller Gretarson til venstre. Nu tror jeg han står langt nede i køen, men måske de mange kampe kan give ham chance.

Guldholdet kunne bære investeringen i Emmery, men det var presset ved flere lejligheder. Hvis man skal op og sælge spillere for 75-100 mio skal de være unge og bæres frem. AGF har investeret i Bogere, Tchamche og Camara. TK og Storch har været så lidt at det næsten ikke tæller. Det irriterer man har hældt så meget i Tchamche, når han virker så langt fra, men måske viser det sig genialt.

Vikar til gode at se AGF være i stand til at integrere de unge spillere. Man får løbende spillere op fra Uganda, men hvis talentet er mindre end James', kommer de så på banen?

AGF har mulighederne og gjort et godt forarbejde. Jeg vil gerne være positiv, men ligesom med pointhøsten og spillet står man et sted hvor det begynder at konflikte: de unge er ikke helt gode nok, de etablerede er heller ikke helt gode nok. Man kan ikke spille sikkert og vinde og har ikke råd til at spille ungt. De etablerede spillere hænger og der er få transferperspektiver i dem, de nye har ingen transferperspektiver og emmer ikke af niveau og overskud som Beijmo, Dalsgaard, Bech, NP, Mads-Emil, PM osv.

CV har jagtet en angrber uden at finde en, fordi det skulle være den helt rigtige. Man har forsøgt at erstatte Jesper Hansen i mange år, og har nu givet kontrakt til en man har set an et halvt og og alligevel ser det ud til ikke at være den rigtige.

Jeg tror potentialet for AGF ligger i at øge lønloftet, så man kan ansætte bedre spillere der gør det muligt at vinde, mens man også bærer talenter.

Den interne evaluering vil formentlig ogsp nå frem til, at man har placeret sig i et sweet spot der ikke findes længere.

Latest posts

Back