New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 180K
Transfervindue Vinter 2025/2026
Enig. Bortset fra det med tyngdekraften. Den er netop ikke et faktum, men en opfundet forklaringsmodel, der passer ligeså godt på det observerbare som andre tilgængelige og senere forklarringsmodeller - hvis jeg har forstået rigtigt.
Hæ-hæ, det var en lægmandsbetragtning. Sådan i det daglige behandler de fleste sikkert tyngdekraften, som noget man må tage for givet. Åbenbart lige som Serras pensioneringsmodenhed. :p

Hæ-hæ, det var en lægmandsbetragtning. Sådan i det daglige behandler de fleste sikkert tyngdekraften, som noget man må tage for givet. Åbenbart lige som Serras pensioneringsmodenhed. :p

Bestemt. Og for god ordens skyld, er jeg også en lægmand, der tilfældigvis har læst en artikel engang. Men jeg tænker egentlig også, at det bare gør tyngdekraftmetaforen endnu mere anvendelig på Serra.

Du er ikke borderline retard, vi ser bare grundlæggende vidt forskelligt på, hvordan man skaber vedvarende succes men jeg savner, du tager hensyn til AGF ikke er en rig klub og du tager hensyn til der er mange forskellige hensyn, CV skal tage, når han sammensætter truppen og det gør du, når du advokerer for CV bare skal hente en ny målmand eller en ny angriber.
Du beskylder mig for ikke at forstå de helt grundlæggende principper der ligger til grund for en debat. Og du gør det ud fra at jeg er uenig i den virkelig om trupharmoni og økonomi du har defineret.

Du skriver det igen i et andet indlæg at den gode Mengsen ('den gode' er tilføjet af mig) ikke gennemtænkes økonomi eller langsigtede konsekvenser af de ting han foreslår.

Det er ikke uenighed, det er at reducere mig til en der ikke lever op til de basale forudsætninger for at deltage i debatten.

Du skriver det igen i et andet indlæg at den gode Mengsen ('den gode' er tilføjet af mig) ikke gennemtænkes økonomi eller langsigtede konsekvenser af de ting han foreslår.

Det er ikke uenighed, det er at reducere mig til en der ikke lever op til de basale forudsætninger for at deltage i debatten.

Nej, det er manglende forståelse fra min side, over det valg du tager for at deltage i en debat og så sidder jeg med det indtryk at du enten ikke har forståelse for, hvor meget økonomi betyder samt trupsammensætning eller du er ligeglad.
Er du ligeglad, har du helt ret, for så er præmissen for en debat mellem du og jeg ikke tilstede.

Mit håb for vinduet er at vi henter 1-2 virkelig lovende spillere med udviklingspotentiale, som her og nu vil være virkelig gode reserver, men samtidig ikke nogen der kommer ind og laver om på hierakiet og det gode omklædningsrum. Er de gode nok kommer de selvfølgelig i start-11.

Den eneste situation, hvor jeg kan se at vi kunne hente en af de +30-årige ind, som er blevet diskuteret på de seneste sider, er hvis vi skal lave en 1:1 erstatning for en spiller vi sælger. F.eks. Højer for Kahl, hvis vi får et bud og Kahl alligevel ikke vil forlænge kontrakten.

Serra har kontrakt til juni 2027 ifølge transfermarkt = 19 måneder.

Det undrer mig altså, hvordan det kan gøres til et faktum på niveau med tyngdekraften, at en 27-årig IKKE kan genfinde det ganske høje niveau, han har vist tidligere, Han havde 0,65 mål/assists pr. 90 min. i sine 2. bundesligakampe for Kiel (minutter svarende til 74 hele kampe). Og 16 U21-landskampe for Tyskland.

Han har haft en masse problemer (givetvis især psykiske), og det mest sandsynlige er vel, at han ikke rigtig finder sin mojo igen, men JP har tydeligvis mere tillid til ham lige nu end mange på dette Forum.

Pointen er, at han tidligere har vist fint niveau kontinuerligt. Det gør en sammenligning med fx Badji misvisende. I mine øjne kan han være en chance, der er værd at tage - sammenlignet med fx at hente en Uhre- eller Gregoritsch-type (ikke at jeg tror - håber - CV kunne finde på sådan noget snavs).
Jeg har luret på denne noget tid. Mit standpunkt har hele tiden været at der er mere i Serra, end han viser.

Det er sådan set også interessant hvis man kunne se Serra og Badji få 5-7 kamp i træk fra start, så man kan se hvad de indeholder. På den anden side er det ikke klappe-kage, hvor alle kan få lov til at realisere deres drøm.

Hvis vi tager Badji, Wahlstedt og Gyamfi, så var jeg opmærksom på signalet fra trænerne først. I alle tilfælde var signalet fra staben, at de spillere man skulle satse på, ikke var (ikke nærheden af) hvor de var forventet at være. Da de så fik spilletid efterfølgende, var det tydeligt hvorfor trænerstaben havde tøvet. Og efterfølgende var signalet meget begrænset tillid - hvilket er fortsat til JP.

Hvordan når du frem til at JP viser Serra tillid? - 'har mere tillid til ham, end mange på dette forum', var citatet, men det er mere interessant at tage forum ud af billedet (også fordi forum var ok med Serra efter SIF-kampen).

Hvor meget tillid viser JP til Serra?

Mod Haderslev i pokalen starter Badji. Dvs han viser lidt tillid til Badji, men ikke nogen til JJA eller Wahlstedt, og mindre til Serra end Badji. Siden har Serra fået nogle indhop, men hvorfor? Er det fordi Badji har spillet sig væk fra spilletid, eller Serra har trænet sig foran i køen?

Mit bud er, at JP ser to middelmådige angribere der er gode nok til at få indhop i stedet for at rokere (også fordi der er noget at rokere med alligevel), men ikke i nærheden af at være på lige fod med fx Carstensen, da Beijmo holdt ham nede på korte indhop.

Så mit bud er: jeg tror Serra har været en fin angriber og jeg har set lovende ting for AGF også, det er bare længe siden. Og jeg ser en træner der ikke tror på ham, hvorfor skulle jeg så gøre det?

Jeg har luret på denne noget tid. Mit standpunkt har hele tiden været at der er mere i Serra, end han viser.

Det er sådan set også interessant hvis man kunne se Serra og Badji få 5-7 kamp i træk fra start, så man kan se hvad de indeholder. På den anden side er det ikke klappe-kage, hvor alle kan få lov til at realisere deres drøm.

Hvis vi tager Badji, Wahlstedt og Gyamfi, så var jeg opmærksom på signalet fra trænerne først. I alle tilfælde var signalet fra staben, at de spillere man skulle satse på, ikke var (ikke nærheden af) hvor de var forventet at være. Da de så fik spilletid efterfølgende, var det tydeligt hvorfor trænerstaben havde tøvet. Og efterfølgende var signalet meget begrænset tillid - hvilket er fortsat til JP.

Hvordan når du frem til at JP viser Serra tillid? - 'har mere tillid til ham, end mange på dette forum', var citatet, men det er mere interessant at tage forum ud af billedet (også fordi forum var ok med Serra efter SIF-kampen).

Mod Haderslev i pokalen starter Badji. Dvs han viser lidt tillid til Badji, men ikke nogen til JJA eller Wahlstedt, og mindre til Serra end Badji. Siden har Serra fået nogle indhop, men hvorfor? Er det fordi Badji har spillet sig væk fra spilletid, eller Serra har trænet sig foran i køen?

Mit bud er, at JP ser to middelmådige angribere der er gode nok til at få indhop i stedet for at rokere (også fordi der er noget at rokere med alligevel), men ikke i nærheden af at være på lige fod med fx Carstensen, da Beijmo holdt ham nede på korte indhop.

Så mit bud er: jeg tror Serra har været en fin angriber og jeg har set lovende ting for AGF også, det er bare længe siden. Og jeg ser en træner der ikke tror på ham, hvorfor skulle jeg så gøre det?
Jeg synes Jakob Poulsen er ualmindeligt skarp i retorikken omkring Badji i dette interview:

- Han har faktisk startet på banen i to kampe. Mod Hillerød og Sønderjyske i pokalen. Så han har fået chancen, og derudover er det jo op til ham at overbevise mig og trænerstaben til træning hver dag, men jo også når han får minutter i kampene.

Det er lidt usædvanligt at JP melder så klart ud i pressen, omkring en spillers præstationer. Så jeg er enig i at det mere er et valg imellem to onder, end imellem to spillere der presser sig på til spilletid.

Jeg skal sandelig ikke overbevise dig om noget. :)

Jeg siger bare, at Serra og Badji er ret forskellige tilfælde, når man ser på deres respektive CV’er - og at der er en tendens til, at de bliver slået i hartkorn af mange. Dertil kommer, at man får indtryk af, at Serras største problem har været af psykisk/mental art, mens Badji bare ikke er en særligt dygtig fodboldspiller.

Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være udtryk for en form for tillid, at JP giver ham over 30 min. (med tillægstid) i de to seneste kampe. Hvor.Serra i øvrigt gør det fornuftigt nok.

Vi får se i de resterende kampe.

Jeg siger bare, at Serra og Badji er ret forskellige tilfælde, når man ser på deres respektive CV’er - og at der er en tendens til, at de bliver slået i hartkorn af mange. Dertil kommer, at man får indtryk af, at Serras største problem har været af psykisk/mental art, mens Badji bare ikke er en særligt dygtig fodboldspiller.

Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være udtryk for en form for tillid, at JP giver ham over 30 min. (med tillægstid) i de to seneste kampe. Hvor.Serra i øvrigt gør det fornuftigt nok.

Enig i det er forskellige cases og jeg er enig i at se større fidus i Serra end Badji.

Serra fik ikke rigtigt chancen under Uwe, men kan fremstå lidt lad. For mig har det været en game chancer at Uwes vurdering blev 'stadfæstet' mens han var udlejet. Stiften berettede om en Serra med intenst, fokuseret blik i optakten, der viste en person der VIL det , hvilket blev kontrasteret emd Haugen der ikke gad det.

Og Serra har været rigtig 'voksen angriber' med gode stats osv, mens Badji brilierede ved en ungdomsturnering og derefter ikke rigtigt. På banen ser Badji - for mig, og det er kontroversielt - mere forvirret ud, hvor Serra godt ved hvilke løb han skal foretage.

Jeg køber hele din analyse, ud over den med tilliden. Tilliden til Serra er større end til Badji, men Badji har spillet begge pokalkampe uden at imponere. Hvis dit argument skal holde må det være fordi JP er blevet tvunget til at give Badji chancen fordi transferpotentialet er større, men han selv hellere ville få Serra i gang. Eller også er der stadig noget mentalt der gør, at Serra ikke kan indtænkes i en fast turneringsplan, men det gør ikke noget godt for dit argument.

I sommers accepterede jeg argumentet om at der var flere steder der skulle forstærkes og Badji + Serra kunne dække for PM, så pengene kunne bruges andetsteds. I den accept regnede jeg med Serra, ikke Badji, og fokuserede i stedet på forsvaret.

Der er også den anden vinkel, som nu presser sig på: hvis man tror at NU er Serra tilbage, og derfor ikke forstærker angrebet, løber man en stor chance i foråret. Kan Serra (og Badji) bære holdets medaljehåb, hvis PM bliver skadet?

Jeg kan ikke se spillerne (Ud over PM, Serra og Badji) acceptere den prioritering, hvis de ender med at stå uden PM i april, når man ikke har vist de øvrige angribere tillid i efteråret. Her er vi lidt uenige, så du vil med god ret kunne holde på en anden konklusion.

Last edited:
Jeg har stadig et håb for Serra.
Nogen synes han ser doven ud, men han er altså en stor dreng og jeg synes ikke hans aktioner er dovne.
Jeg har tidligere skrevet eksempler på hans gode aktioner mod Silkeborg.
Mod FCK i minut 90 plukker han en umulig bold ned med brystet og spiller den videre til en medspiller. I minut 92 header han kontrolleret en bold videre til noget der er tæt på et give et gennembrud.

Så han kan fint sættes ind og gøre gavn for holdet, når vi skal forsvare en føring mod slutningen af kampen.
Spørgsmålet er så hvad hans værdi er, hvis han starter mod en kapabel modstander ?
Det får vi nok at se i Odense. PM spiller næppe tre start tre gange på en uge.

Når man kigger på Serra i opvarmningen før en kamp, så er han seriøs og opildner sine holdkammerater som starter inde.
Efter kampen virker han glad for sejren lige som de andre.
Så jeg ser ingen stjernenykker eller en spiller der ikke vil projektet.

Mit helt store spørgsmålstegn er, om han er god nok hvis PM er ude i flere kampe i foråret ?
Vil vi satse en 25% mesterskabschance på at en 36-årig angriber holder sig skadesfri og kun med et spørgsmålstegn som Serra bag ved ?
Eller er det nu vi smider kassen for Adamsen eller lignende, så vi køber den angriber der skal bære os de næste 3-4 år og aflaste PM i foråret ?
Eller satser vi alt på rødt ved at James Borgere er så god, at han tager ligaen med storm til foråret ?
Der er nok at gruble over for CV.

Det kan man jo ikke argumentere imod, så længe det ikke er sket, men det virker som en helt håbløs analyse. Er der argumenter, eller er det bare en fornemmelse han har?
Nu går han ikke helt i detaljer, men mon ik han primært tænker på
- alder
- vores salgshistorik
- størrelsen på købende klub

Jeg synes egentlig, han lød relativ fornuftig. Eneste øjeblik, hvor jeg tænkte ‘hvad fuck’, var da han sagde, at Viborg krævede over 50 mio for Thomas Jørgensen. Not gonna happen siger jeg bare.

Tænker vi alle håber Serra er på ret kurs men det er godt nok langt nede fra en bølgedal han skal rejse sig. Man kan håbe, at JP er manden som kan få ham tilbage.

Det har ikke set helt umuligt ud i de indhop han har fået men det er ved at være en late bloomer hvis det skal ske.

Alle tal fra transfermarkt (har ikke differentieret på bundesliga og 2 bundesliga):

1764925518732.webp

Badji er 4 år yngre og har ikke nået samme toppe i spilletid men ellers ligner han er på samme kurve. Et talent man prøver af men som får mindre og mindre spilletid som tiden går.
1764926222908.webp

Tænker stadig det ville være bedre, hvis de to kunne byttes ud med en som der var større tiltro til + talenter på vej.

- alder
- vores salgshistorik

Jeg synes egentlig, han lød relativ fornuftig. Eneste øjeblik, hvor jeg tænkte ‘hvad fuck’, var da han sagde, at Viborg krævede over 50 mio for Thomas Jørgensen. Not gonna happen siger jeg bare.
Jeg tror, det er langt mere realistisk, at de begge sælges for over 50 mio, end at Arnstad ikke gør. Jeg bliver decideret chokeret, hvis ikke han bliver solgt til sommer for over 60 mio.

Jeg tror, det er langt mere realistisk, at de begge sælges for over 50 mio, end at Arnstad ikke gør. Jeg bliver decideret chokeret, hvis ikke han bliver solgt til sommer for over 60 mio.
Mit bud er at Thomas Jørgensen ryger for under 50 og Arnstad lige akkurat krydser de magiske 50 mio. Viborg kan ik sige nej, hvis en klub byder 40 mio. Det er mere end et års spillerbudget for dem.

- alder
- vores salgshistorik

Hvad sadge han om Nartey fra Brøndby?

Jeg er ret skeptisk ift. Farzam, når det kommer til viden ud over Brøndby, FCK, FCM og FCN. Det er mit klare indtryk, at han aldrig rigtigt har brugt energi på AGF.

Med andre ord har jeg svært ved at tro på, at han har brugt specielt meget energi på at undersøge interessen for Arnatad i sit agentnetværk.

Back