Jeg skal sandelig ikke overbevise dig om noget.
Jeg siger bare, at Serra og Badji er ret forskellige tilfælde, når man ser på deres respektive CV’er - og at der er en tendens til, at de bliver slået i hartkorn af mange. Dertil kommer, at man får indtryk af, at Serras største problem har været af psykisk/mental art, mens Badji bare ikke er en særligt dygtig fodboldspiller.
Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være udtryk for en form for tillid, at JP giver ham over 30 min. (med tillægstid) i de to seneste kampe. Hvor.Serra i øvrigt gør det fornuftigt nok.
Vi får se i de resterende kampe.
Enig i det er forskellige cases og jeg er enig i at se større fidus i Serra end Badji.
Serra fik ikke rigtigt chancen under Uwe, men kan fremstå lidt lad. For mig har det været en game chancer at Uwes vurdering blev 'stadfæstet' mens han var udlejet. Stiften berettede om en Serra med intenst, fokuseret blik i optakten, der viste en person der VIL det , hvilket blev kontrasteret emd Haugen der ikke gad det.
Og Serra har været rigtig 'voksen angriber' med gode stats osv, mens Badji brilierede ved en ungdomsturnering og derefter ikke rigtigt. På banen ser Badji - for mig, og det er kontroversielt - mere forvirret ud, hvor Serra godt ved hvilke løb han skal foretage.
Jeg køber hele din analyse, ud over den med tilliden. Tilliden til Serra er større end til Badji, men Badji har spillet begge pokalkampe uden at imponere. Hvis dit argument skal holde må det være fordi JP er blevet tvunget til at give Badji chancen fordi transferpotentialet er større, men han selv hellere ville få Serra i gang. Eller også er der stadig noget mentalt der gør, at Serra ikke kan indtænkes i en fast turneringsplan, men det gør ikke noget godt for dit argument.
I sommers accepterede jeg argumentet om at der var flere steder der skulle forstærkes og Badji + Serra kunne dække for PM, så pengene kunne bruges andetsteds. I den accept regnede jeg med Serra, ikke Badji, og fokuserede i stedet på forsvaret.
Der er også den anden vinkel, som nu presser sig på: hvis man tror at NU er Serra tilbage, og derfor ikke forstærker angrebet, løber man en stor chance i foråret. Kan Serra (og Badji) bære holdets medaljehåb, hvis PM bliver skadet?
Jeg kan ikke se spillerne (Ud over PM, Serra og Badji) acceptere den prioritering, hvis de ender med at stå uden PM i april, når man ikke har vist de øvrige angribere tillid i efteråret. Her er vi lidt uenige, så du vil med god ret kunne holde på en anden konklusion.