Jeg hæftede mig på AGFs hjemmeside over følgende citat fra Carsten V. Jensen
- Vi er godt med på transfersiden i forhold til vores budget og det vi har planlagt for året.
Der er ganske rigtigt 8 spillere med udløb, og jeg er ret overbevist om at Jesper Hansen, Henrik Dalsgaard og Patrick Mortensen nærmer sig pensionsalderen.
Jeg kan - sagtens - læse for meget ind i det citat (mener også der var et andet hvor han mere specifikt nævner vinterens vindue), men det kan betyde at vi allerede i vinterens transfervindue henter erstatninger for Jesper Hansen og Patrick Mortensen. Jeg tror det samtidig betyder, at Leopold Wahlstedt skifter (det er trods alt det store vindue i Sverige og Norge), ligesom Serra eller Badji kan være på rampen. Carsten V Jensen har tidligere været god til, at give afløsere et halvt års tid til at lære det hele at kende, før end de bliver kastet for løverne.
I forsvaret kommer det meget an på, hvor langt Jacob Andersen er. Vi har virkelig alt for mange højre wingbacks/backs hvis han er klar igen. Så der kunne jeg godt se man solgte Felix Beijmo, såfremt han ikke vil forlænge. Vil han gerne forlænge, lugter det af, at man ikke erklærer optionen på Rasmus Carstensen. Ligeledes er AJ også på vej imod 11 kampe, hvor han simpelthen skal gribe chamcen hvis ikke AGF begynder, at lytte til nogle af de bud der er på ham.
Er Kevin Yakob oppe i gear, sker der ikke noget på den centrale midtbane, er han ikke op i gear, så tror jeg man kigger på den plads igen. Vælger man ikke, at forlænge med Nicolai Poulsen, så er det nok endnu mere vigtigt at kigge her.
På venstre wingback kan vi også sagtens kigge igen, men det kommer an på hvordan Gift Links er kommer igennem efteråret og, om en 4-back kæde bliver testet i løbet af efteråret.
Jeg tror virkelig vinduet afhænger meget af, hvordan det ser ud mht forlængelser af Beijmo, Kahl og Poulsen. Jeg tror det er de tre spillere som Carsten V Jensen gerne vil beholde, men ønsker de af forskellige årsager ikke, at forlænge så kunne vi sagtens se ind i et vindue med 3-4 tilgange.
Slutteligt så hæfter jeg mig også ved, at både Carsten V Jensen, og Jakob Poulsen udtalte at vi numerisk var hvor vi skulle være - Jakob Poulsen nævnte også at vi var lidt smalle - hvorefter vi mister 3 spillere og kun henter 1 på deadline day. Det betyder, som jeg ser det, at vi i hvertfald henter én spiller mere end vi mister.