New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 642
  • Views Views: Views 45K
Den store tribune-tråd
Før i tiden tog stamgæster i Pusherstreet det også meget ilde op, hvis de så nogen med noget der lignede et kamera.
Det var der også mange gode grunde til.
Enig. Jeg havde helt glemt en faktuel oplevelse fra Horsens kampen, hvor en ung fyr fra stemning, bare cutter ind i køen til drikkevarer med en tændt cigaret i flaben. Nuvel, jeg er heller ikke imponeret over vagterne til diverse jyske away afsnit, da de overholder intet...specielt sikkerheden i Viborg seneste gang var himmelråbende ringe. Alle trapper var fyldte...er det fordi mange ikke vil/må stå sammen med SFA & Nysir ?

Handler deres opfordring til ingen telefon ikke mere til, at man ikke vil ende med en "turisttribune"? Hvor det er fedt at nyde stemningen og snappe den videre rundt til en masse mennesker, hvor det er vigtigere at fortælle andre hvad jeg laver lige nu end faktisk at opleve det selv?

Sådan læser jeg det ihvertfald.

Se bare koncerter nu om dage. Det virker til det er meget vigtigt at fortælle andre at jeg er her og oplever det her fede show nu, end faktisk selv at opleve det.
Altså vi er da fuldstændig enige om at den her dokumentationskultur vi er en del af, er fuldstændig ulidelig.

Men at kalde det “nul tolerance” på samme måde som klubben gør med vold, racisme,
pyro og andre overtrædelser af loven, er ren og skær idioti. Det er at kriminalisere folk der ikke er kriminelle og de opfører sig som om de ejer tribunen.

Det er ikke specielt heldigt formuleret, men der er altså også en del folk herinde der bare VIL læse bål og brænd og diktatur i alt der kommer fra de stemningsaktive. Det er jo heller ikke fordi det er første gang der bliver opfordret til at lade telefonerne blive i lommen fra SFAs side. Og så vidt jeg ved har vi ikke tidligere haft historier om trusler, vold og smadrede iphones efterfølgende. Lur mig om det ikke bliver det samme den her gang.

Det er meget ringe formuleret. Dertil er der en masse usagt der giver en automatreaktion herinde.

Hvis man havde delt det op, kunne man nå en større effekt (selvom skyttegravene stadig eksisterer - og nok med ret god grund / jakke er temaet lige her).

Budskabet: vi er en kerne i stemning der stort set altid er genstand for interesse, bliver filmet og eksponeret på sociale medier. Vi har personer der principielt ikke ønsker at optræde på sociale medier og derfor frabeder sig at blive filmet og efterfølgende eksponeret hvor sjælløse virksomheder tjener penge på os som gratis indhold. Derudover har vi en fetisch for at begå ulovligheder og derfor er det ca lige så træls for os at blive filmet, som det er for indbrudstyve og andet skidtfolk (der bryder den del af lovgivningen vi mener bør overholdes).

Derudover er der generelt en kultur med at filme og iagttage, i stedet for at deltage. Ud over at være en latterlig tendens, er det dræbende for engagementet og dermed i konflikt med præmisen for at opholde sig i stemning / det stemningsskabende segment.

Jf lovgivningen (den del vi bakker op om), er der GDPR-rettigheder og krav om samtykke til at medvirke. Derfor har vi nultilerance overfor deling af optagelser hvor man kan se enkeltpersoner tydeligt, uden at have indhentet samtykke fra hver enkelt. (Vi arbejder på at få Viasat og TV2 omfattet også, men har generelt styr på at skjule vores ulovlige aktiviteter for de indkigsvinkler)

Latest posts

Back