New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 180K
Transfervindue Vinter 2025/2026
Nej, i en perfekt verden skal de ikke det, men de har aldrig vist andet end at det er det man kan bruge dem til. Serra har i 2,5 år vist han ikke er god nok, Badji har i 1,5 år vist han ikke er god nok og det samme med Wahlstedt. Hvornår er nok, nok? Hvor længe skal vi handicappe os selv med spillere der ikke er gode nok? Der skal jo tages en beslutning, og rent sportsligt er de stort set ikke noget værd for AGF. På et tidspunkt bliver man jo nødt til at bide i det sure æble. Det er nok mest presserende med Serra, for jeg forventer stadig at man kan sælge Wahlstedt i Skandinavien og Badji kan man sikkert også finde en lejeaftale til, men det bliver formentlig et økonomisk tab. Skal vi bare lade dem løbe deres lange kontrakter ud og så ikke erstatte dem i årevis? Så kan vi have én angriber der er superligaværdig de næste 2,5 år og én målmand der er dømt god nok. Det er jo ikke gangbart uanset om det koster noget. Transfermarkedet er en bitch. Nogle gange taber man, og de tab skal man forsøge at minimere, men det vil nok altid være umuligt helt at annullere. Man har nok lært at man ikke skal give 5-årige kontrakter til en spiller som Serra igen.

Nej.. Jeg tænker vi skal sælge dem, før vi henter nye ind.. Jeg vil også personligt tage tabet og sælge til hvad vi kan få. Det vil frigive lønkroner som så kan bruges.

1-2 tilføjelser til nuværende (VB/WBV og en CM)
Skal der flere ind ska lder andet ud.. Som andre også er inde på.

Måske jeg misforstår, og i så fald undskyld, men mener du at det er bedst hvis der ikke er nogen til at presse de normalt startende 11? Altså så de ved de er tæt på 100% sikre på at starte hver gang?

Det vil da til hver en tid være bedst for niveauet, hvis der er en der kan presse dem til træning, så de er nødt til at præstere 100% hver evig eneste gang.

Igen, det kan være jeg misforstår dig :)
Nej, du misforstår ikke.
Jeg har den erfaring, at pres bedst kommer fra opgaven, ikke fra dem jeg skal løse den med.
Fordi alle selvfølgelig vil opnå succes og spille så meget som muligt, lægger den enkelte naturligvis pres på sig selv og kollegaerne, for at yde maksimalt og blive bedre.
Men hvis oplevelsen er, at mine kolleger er mine konkurrenter, kan der hurtigt ske en suboptimering, som ikke er til opgaveløsningens fordel.
Det er til dels semantik, altså et spørgsmål om hvordan man “sproger” det, men det gør imø en stor forskel.

Jeg kommenterer på de her 2 citater for jeg har med vilje ikke læst resten når det er niveauet.

Jeg har talt om, det kan give mening at fremrykke en transfer eller 2, HVIS de spillere er en del af strategien, altså spillere der også enten er gode salgscases eller kan være i klubben i flere sæsoner, IKKE hente oldinge som måske, måske ikke kan hjælpe på den korte bane.
Så lever jeg med vi i 6 måneder, hænger på en spiller eller 2 men CV skal passe meget, meget på ikke at rykke ved hierarkiet ved at hente spillere som med garanti ser selv som en profil men hvor det sportslige output kan diskuteres især på den lange bane.

Du er ikke borderline retard, vi ser bare grundlæggende vidt forskelligt på, hvordan man skaber vedvarende succes men jeg savner, du tager hensyn til AGF ikke er en rig klub og du tager hensyn til der er mange forskellige hensyn, CV skal tage, når han sammensætter truppen og det gør du, når du advokerer for CV bare skal hente en ny målmand eller en ny angriber.
Jeg tror sgu ikke Mengsen har sagt andet end det du siger der:

Jeg taler også om en muligt investering i en yngre profil. Det er ønsketænkning, fx hvis de har gemt penge i sommers eller lignende. Ikke noget jeg forlanger / forventer, men evt.

Det er jo ikke fordi AGF er på fallittens rand, og jeg tror ikke der er nogen der advokerer for, at vi skal kuldsejle hele klubbens økonomi og gamble med dens eksistens. Det er faktisk decideret irriterende at få at vide, at det man ikke forstår at klubben ikke har en bundløs portemonnæ, fordi man påpeger, hvor truppen kan blive bedre og hvor man ønsker at forstærke. (det er ikke møntet på nogen personligt, men det dukker jævnligt op, at man ikke tænker på klubbens skrøbelige økonomi)

Du ved lige så lidt som os andre hvor mange penge CV har til rådighed. Måske har han 20 mio. kr. Måske har han 2. Men det skal da ikke afskrække mig fra at påpege, hvor vi bør forstærke os, hvis vi vil forblive i toppen.

Nej.. Jeg tænker vi skal sælge dem, før vi henter nye ind.. Jeg vil også personligt tage tabet og sælge til hvad vi kan få. Det vil frigive lønkroner som så kan bruges.

1-2 tilføjelser til nuværende (VB/WBV og en CM)
Skal der flere ind ska lder andet ud.. Som andre også er inde på.
Og hvad hvis de ikke kan sælges? Det er ret tydeligt at Serra ikke kan sælges. Vil du have ham rendende i 2,5 år mere eller bare rive plastret af og forsøge at finde en løsning for ham, vel vidende at det ikke bliver gratis.

Og hvad hvis de ikke kan sælges? Det er ret tydeligt at Serra ikke kan sælges. Vil du have ham rendende i 2,5 år mere eller bare rive plastret af og forsøge at finde en løsning for ham, vel vidende at det ikke bliver gratis.

Ønskeligt nej... Men realistisk ser jeg det som mere end sandsynligt. Det vil stadig være en ekstra udgift i 2,5 år. Som hurtigt løber op.

Det er en vældig god pointe, at vi har et yderst velfungerende omklædningsrum, som formentlig er en stor del af efterårets succes.
Det skal man passe på ikke at ødelægge ved at købe for mange lækre navne.
Jeg tænker vi får 1-2 gode spillere der kan konkurrere til starteren/gøre bænken bedre. Men ikke mere end det.

Det er HOLDET der har bragt os hvor vi er. Det er værd at værne om. Og selvfølgelig med et blik på hvad der sker til sommer med de mange udløb.

Efter transfervinduet er der kun 14 superligakampe i foråret. Jeg er villig til at gamble på, at den nuværende trup plus 1-2 gode spillere kan bære det hjem. Fordi 1-2 nye spillere (uden stjernenykker vel at mærke!) formentlig vil kunne indgå i det gode omklædningsrum uden problemer. Og give os den styrke fra bænken de sidste 20-30 minutter af tætte kampe i mesterskabsspillet, hvor vi helt tydeligt står svagere end FCM i dag - fordi de kan styrke sig fra bænken.

Samtidigt håber jeg helt vildt, at mindst ét af de store talenter kan rykke sig markant over vintermånederne og få sit helt store gennembrud. Det være sig Emmery, Tommi, Haugstrup eller en helt fjerde. Jeg synes ofte vi ser med hold der glimter i foråret, at der kommer noget ungt blod ind som bare spiller igennem. Så det håber jeg på.

Endelig er det værd at hæfte sig ved Ståles ord om AGF forleden. At vi har et virkeligt velfungerende grundspil. Det er en af vores styrker. Det skal vi ikke ødelægge ved at gå transferamok. Fordi 3-4 lækre navne også skal bruge kampe på at klikke. Og det har vi næppe tid til, når der kun er 14 kampe.
Nu siger spillerne næsten altid, at det er det bedste omklædningsrum. Men bemærkningen fra Bech om at han sørger for at nyde det, betyder måske det er reelt denne gang. Det hjælper nok også med en smal trup og de fornemme resultater.

Må indrømme, at de meldinger, får mig til at gå længere væk fra diverse drømme om at leje en top-spiller (nogen drømmer om Grønbæk). Tænk sig at have været med til at spille holdet på 1 pladsen (efter 17 runder) og så lejer klubben en midlertidig løsning til din plads. Der vil man som nuværende spiller, nok bedre kunne acceptere, hvis der bliver lejet en med forkøbsret (eller købt), for at øge konkurrencen.

Nu drømmer vi også om en signing af Carstensen men mangler en afklaring på flere af de nuværende. Hvor står Beijmo i det her - han har tidligere sagt, at han ønsker at spille på kanten og sæt nu han ikke vil forlænge, fordi vi køber Carstensen.
Og hvad med Jacob Andersen - tror vi på han kommer tilbage eller vil vi hellere spille med Carstensen som her og nu ser ud til at have et højere niveau, end det vi har set fra Andersen.

Der bliver pustet lidt til Michael Uhre "rygtet" på twitter

"Som jeg hører det" aka en bruger der skrev det i går i en kommentartråd på bold.dk. Tipsbladet skrev for et par dage siden, at Uhre forhandler med en amerikansk klub men at der også var danske klubber i billedet. Jeg tror vi kigger os om efter noget yngre.

Jeg tror sgu ikke Mengsen har sagt andet end det du siger der:

Han har advokeret for en aldrende profil som Lerager eller JJ, så jo og helt generelt, så siger mengsen han er alt for talenter men det må bare ikke være på bekostning af resultater og nærmest hver eneste gang - er mit indtryk - så finder han argumenter for køb af en profil spiller på bekostning af spilletid til talenter.
Det er helt fair han har det sådan, men det harmonerer ikke med den strategi, CV har sagt, han følger eller at sige man er for talenter.

Men nu skal den her diskussion ikke udvikle sig til at omhandler debattører og jeg undskylder for selv at være medvirkende.

Helt grundlæggende er jeg modstander af, at gå imod en strategi som i dette efterår har været en bragende succes for at jagte kortsigtet succes som alligevel er mindre sandsynligt (pga. FCM).
Den vej har vi prøvet tidligere med katastrofale konsekvenser.

Ønskeligt nej... Men realistisk ser jeg det som mere end sandsynligt. Det vil stadig være en ekstra udgift i 2,5 år. Som hurtigt løber op.
Serra har kontrakt til juni 2027 ifølge transfermarkt = 19 måneder.

Det undrer mig altså, hvordan det kan gøres til et faktum på niveau med tyngdekraften, at en 27-årig IKKE kan genfinde det ganske høje niveau, han har vist tidligere, Han havde 0,65 mål/assists pr. 90 min. i sine 2. bundesligakampe for Kiel (minutter svarende til 74 hele kampe). Og 16 U21-landskampe for Tyskland.

Han har haft en masse problemer (givetvis især psykiske), og det mest sandsynlige er vel, at han ikke rigtig finder sin mojo igen, men JP har tydeligvis mere tillid til ham lige nu end mange på dette Forum.

Pointen er, at han tidligere har vist fint niveau kontinuerligt. Det gør en sammenligning med fx Badji misvisende. I mine øjne kan han være en chance, der er værd at tage - sammenlignet med fx at hente en Uhre- eller Gregoritsch-type (ikke at jeg tror - håber - CV kunne finde på sådan noget snavs).

Det kom fra citatet jeg citerede fra Nizze...

Det undrer mig altså, hvordan det kan gøres til et faktum på niveau med tyngdekraften, at en 27-årig IKKE kan genfinde det ganske høje niveau, han har vist tidligere, Han havde 0,65 mål/assists pr. 90 min. i sine 2. bundesligakampe for Kiel (minutter svarende til 74 hele kampe). Og 16 U21.landskampe for Tyskland.
Problemet er at han ikke har vist det de seneste 3-4 år? Men jeg nævnte faktisk personligt at jeg syntes jeg så noget i hans seneste kampe der var interresant - der er langt til at kunne true Paddy, men der var noget.
De fleste har vel bare mistet tålmodigheden

Han har haft en masse problemer (givetvis især psykiske), og det mest sandsynlige er vel, at han ikke rigtig finder sin mojo igen, men JP har tydeligvis mere tillid til ham lige nu end mange på dette Forum.

Pointen er, at han tidligere har vist fint niveau kontinuerligt. Det gør en sammenligning med fx Badji misvisende. I mine øjne kan han være en chance, der er værd at tage - sammenlignet med fx at hente en Uhre- eller Gregoritsch-type (ikke at jeg tror - håber - CV kunne finde på sådan noget snavs).

Det undrer mig altså, hvordan det kan gøres til et faktum på niveau med tyngdekraften, at en 27-årig IKKE kan genfinde det ganske høje niveau, han har vist tidligere, Han havde 0,65 mål/assists pr. 90 min. i sine 2. bundesligakampe for Kiel (minutter svarende til 74 hele kampe). Og 16 U21-landskampe for Tyskland.

intet er selvfølgelig umuligt, men der er intet der peger på at han genfinder noget som helst. Og så vil jeg hellere have en anden. Desværre ser man det nogen gange. Af forskellige årsager bliver Dele Alli heller ikke den spiller han engang var. Det sker nogen gange. Serra var meget lovende men som seniorspiller har det tilsyneladende været en stor deroute.

Det er jo ikke fordi AGF er på fallittens rand, og jeg tror ikke der er nogen der advokerer for, at vi skal kuldsejle hele klubbens økonomi og gamble med dens eksistens. Det er faktisk decideret irriterende at få at vide, at det man ikke forstår at klubben ikke har en bundløs portemonnæ, fordi man påpeger, hvor truppen kan blive bedre og hvor man ønsker at forstærke. (det er ikke møntet på nogen personligt, men det dukker jævnligt op, at man ikke tænker på klubbens skrøbelige økonomi)

Nu gør du dig selv skyldig i hvad du anklager andre for, det er også decideret irriterende.
Jeg har aldrig påstået det, du siger. Jeg har skrevet og fastholder, vi ikke har en økonomi, hvor vi bare kan afskrive en spiller som Badji eller Gyamfi og så samtidig fortætte med at købe dyrt ind. På et tidspunkt løber pengene altså op.
Alt det kan ændre sig med store salg men jeg er ikke tilhænger af at bruge penge der ikke er i kassen endnu, i hvert fald ikke store beløb.

Du ved lige så lidt som os andre hvor mange penge CV har til rådighed. Måske har han 20 mio. kr. Måske har han 2. Men det skal da ikke afskrække mig fra at påpege, hvor vi bør forstærke os, hvis vi vil forblive i toppen.

Nej, det ved jeg ikke men jeg ved, vi lige har præsenteret et relativt stort underskud og ser evt. ind i endnu et. Jeg ved også, klubben ikke rigtig kan lave langsigtede økonomiske planer, fordi stadionlejen og VIP delen ikke er afklaret. Jeg ved også, JN er økonomisk konservativ.
Men derfor kan den nuværende drømmeposition godt få bestyrelsen til at fremskynde nogle planer men jeg nej jeg har ikke fantasi til at forestille mig det helt vilde til januar med mindre en Bech eller Arnstad bliver solgt.

Enig. Bortset fra det med tyngdekraften. Den er netop ikke et faktum, men en opfundet forklaringsmodel, der passer ligeså godt på det observerbare som andre tilgængelige og senere forklarringsmodeller - hvis jeg har forstået rigtigt.

Back