New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Hvordan? Finnen var næppe tiltænkt en stor rolle i foråret men mere til de kommende sæsoner. Derudover har CV været helt åbent om, han gerne så en 9er men igen, igen kun hvis han kunne finde en, som han mente kunne gøre en forskel i foråret og til en pris, han ville betale.

Der er absolut intet i den artikel som kan overraske.

Jeg kan ikke se, det er spin, at sige man gerne ville beholde profilerne og være meget opmærksom på ikke at ødelægge det, som har givet os en 1. plads. Begge ting som CV og JP har sagt i nogle måneder efterhånden også før vinduet.
Enig. Jeg så også et evt. køb at Ruoppi som primært et forsøg på at komme næste transfervindue i forkøbet i forhold til forventede 10'er-salg. Men han kunne da selvfølgelig også godt have bidraget fra bænken her i foråret, som udgangspunkt. Nu må vi i stedet givet lidt mere spilletid til vores egne unge, men det kan også noget.

Interview om transfervinduet med CV på AGF Play+

Sammenfatning:
Målet var et holde på truppen og få tilføjet et par spillere og det kom man i mål med.
Han nævner desuden de spillere vi har tilbage fra skader.
Hedenstad kalder han en 15 år yngre klon af Jesper Hansen.
Knudsen blev især valgt fordi han var plug & play. Og efter 50 kampe for Holstein/Kiel, de fleste i bundesligaen, er han også blevet en bedre spiller.
Januar-vinduet er farligt at operere i, fordi det hurtigt bliver for dyrt. Vintervinduer er beregnet til mindre justeringer.
Ingen danske klubber ønsker at lade deres profiler gå her midt i turneringen.
I øvrigt er det noget vås, at al aktiviteten foregår i vinduet. Der scoutes hele tiden. Også i forhold til næste sommervindue.

Er der seriøst nogen der har sagt det? Det virker som noget vås fra CV. Der kan da umuligt være nogen der har sagt, at scouts osv. holder ferie mellem vinduerne.
Han bruger ordet vås, men i en sætning hvor han siger at mange fans har indtryk af at alt arbejdet laves i transfervinduerne. Det foregår 12 måneder om året. Han blev vist spurgt, om han så snart går i gang med at forberede sommervinduet.

Han bruger ordet vås, men i en sætning hvor han siger at mange fans har indtryk af at alt arbejdet laves i transfervinduerne. Der foregår 12 måneder om året.
Det er vist mest af alt noget vås han selv kommer med. Der er da ingen der tror, at CV og hele rekrutteringsstaben kun arbejder når vinduerne er åbne og så ellers bare holder fri resten af året. Det virker sgu en kende dumt at skulle sige det - med mindre han altså vitterligt tager fodboldfans for nogle sinker :ROFLMAO:

Man kunne spørge ham, hvorfor Brøndbys fans er så kritiske over for at han aldrig havde en trup på plads før til allersidst i vinduerne, hvis han brugte hele året på at forberede et kommende vindue ;)

Han bruger ordet vås, men i en sætning hvor han siger at mange fans har indtryk af at alt arbejdet laves i transfervinduerne. Det foregår 12 måneder om året.
Så har han da fuldstændig misforstået hvad fans tror.

Hvis man scouter en spiller, så gør man det allerhelst live. Jeg er sikker på, at man har set Magnus Knudsen live flere gange for Kiel. Det gør man jo i de perioder der faktisk er kampe, og ikke når vinduet er åbent, hvilket de for det meste er når holdene er er på pause.

Man har jo nok mest tid til at kigge data, se gamle kampe osv i de perioder hvor vinduet er åbenet.

Så har han da fuldstændig misforstået hvad fans tror.

Hvis man scouter en spiller, så gør man det allerhelst live. Jeg er sikker på, at man har set Magnus Knudsen live flere gange for Kiel. Det gør man jo i de perioder der faktisk er kampe, og ikke når vinduet er åbent, hvilket de for det meste er når holdene er er på pause.

Man har jo nok mest tid til at kigge data, se gamle kampe osv i de perioder hvor vinduet er åbenet.
Jeg tror måske at han tænker på "facebook-fans" og ikke "AGF-Forum-fans"?

Man kunne spørge ham, hvorfor Brøndbys fans er så kritiske over for at han aldrig havde en trup på plads før til allersidst i vinduerne, hvis han brugte hele året på at forberede et kommende vindue ;)
Ja, og der er det jo at AGFs egne produktioner kommer til kort. Vi skal ikke forvente kritiske interviews, men blot noget information set fra klubbens side. Det skal man da være bevidst om. Men jeg synes nu, at jeg fik en del ud af den måneds abonnement jeg tegnede. Der er faktisk nogle ret lækkert producerede baggrundshistorier derinde. Men ikke vigtigere end at jeg fint kan samle op en gang hver halve år, når der er opstart og træningskampe. I øvrigt også ros til produktionen af de kampe. Virkelig en anden kvalitet end hvad vi så for bare få år siden. Faktisk var FCK-kampen den dårligst producerede, da den bare blev dækket af et enkelt kamera, suppleret med nogle highlight med nærbilleder.

Men mit bud på svaret på spørgsmålet er stadig, at CV har meget fokus på ikke at købe for dyrt. Til sommer tror jeg dog at han er nødt til at få klaret et par handler tidligt, med mindre alle bare forlænger.

Hvis man scouter en spiller, så gør man det allerhelst live.

Ikke nødvendigvis længere. Sune Smith var inde på det i et TV2 program at de ikke længere altid ser en spiller live, fordi der er så meget data og nævnte Huesca som en spiller, de ikke så live selvom de har rigelig råd til at sende en scout til Mexico.

Jeg er ikke fan af det, for der er stadig noget data ikke afslører men jeg tror det bliver mere og mere udbredt ikke at scoute spillere live især når klubberne får kompetencer i at bruge AI. Det vil også spare en god portion penge for især de mindre klubber.

Last edited:
Ikke nødvendigvis længere. Sune Smith var inde på det i et TV2 program at de ikke længere altid ser en spiller live, fordi der er så meget data og nævnte Huesca som en spiller, de ikke så live selvom de har rigelig råd til at sende en scout til Mexico.

Jeg er ikke fan af det, for der er stadig noget data ikke afslører men jeg tror det bliver mere og mere udbredt ikke at scoute spillere live især når klubberne får kompetencer i at bruge AI. Det vil også spare en god portion penge for især de mindre klubber.
Jeg har ikke set det specifikke interview, men der har været flere interviews og bl.a. en længere podcast på Mediano med Randers - omkring deres succes med angribere (det kan diskuteres), og her sagde de at se se kampen var klart nummer 1 og nummer 2 var så vdeo og data.

Jeg har også, specielt i Parken lagt mærke til hvor mange udenlandske klubber der er på stadion, men også i Herning, der kommer for at se spillerne live.

Men det kan sagtens være det er mindre nu.

EDIT: ERverton hart set Franculino 8 gange, og 52 klubber har været til deres (hjemme)kampe for at se ham https://www.goodisonnews.com/2025/1...6-matches-more-than-anyone-else-in-the-world/

Sune Smith var inde på det i et TV2 program at de ikke længere altid ser en spiller live, fordi der er så meget data og nævnte Huesca som en spiller, de ikke så live selvom de har rigelig råd til at sende en scout til Mexico.
Men hvis det er Sune Smiths måde at være sportsdirektør på, så kunne man jo omvendt mene, at det netop taler for mere grundighed?

Men hvis det er Sune Smiths måde at være sportsdirektør på, så kunne man jo omvendt mene, at det netop taler for mere grundighed?

Jeg var også ved at skrive, det kan forklare en del men undlod, fordi Huesca er en ganske habil spiller.

Jeg er i øvrigt ikke ude på at forsvare Sune Smith som i slet ikke, det var bare et indspark til udsagnet at klubberne helst ser spillerne live. Det er jeg enig i men jeg tror lidt længere ude i fremtiden bliver mange spillere hentet udelukkende på data og brug af AI.

Noget af det, data ikke viser, er hvordan en spiller håndterer modgang og (opfattet) dommermodgang. Det kan man se lidt af på video, men kun lidt. Står der f.eks. en angriber og gestikulerer heftigt og vredt, når hans hold lukker mål ind, det kan du ikke se på video, men sådan én, skal man nok lige tænke lidt over, om man vil have med på sit hold.

Det sagt, tror jeg du har ret; data, AI og video vil nok reducere mængden af scoutede kampe. Jeg tror også bare, det vil øge mængden af fejl-castinger.

Han bruger ordet vås, men i en sætning hvor han siger at mange fans har indtryk af at alt arbejdet laves i transfervinduerne. Det foregår 12 måneder om året. Han blev vist spurgt, om han så snart går i gang med at forberede sommervinduet.
Selvfølgelig foregår det hele året, men det er jo de sidste uger, der viser, hvor langt pengene rækker og hvor attraktiv en klub man reelt er blevet. Man kan jo forberede sig alt det man vil hele året, men det er jo, når sømmene skal slås i at man kan se, hvor godt et stykke arbejde, man i virkeligheden har lavet. Det handler jo om, om man kan finde de rigtige match. Og den slags handler forekommer ofte i “god tid”. Hvis man kun har scoutet spillere, man ikke har råd til eller som ikke ønsker at komme til klubben, er det jo ret ligegyldigt, og så står man som regel med håret i postkassen på deadline day med ingenting eller panikkøb. Så må vi til sommer se, hvor godt et arbejde CV er i stand til at lave i hans nu 3. eller 4. vindue. Der bliver jo (desværre) nok at tage fat på, når vi nu skal have en attraktiv og bred trup, der skal ud i Europa og skal slutte 26/27 sæsonen på Nordeuropas flotteste stadion 😎🤗.

Selvfølgelig foregår det hele året, men det er jo de sidste uger, der viser, hvor langt pengene rækker og hvor attraktiv en klub man reelt er blevet. Man kan jo forberede sig alt det man vil hele året, men det er jo, når sømmene skal slås i at man kan se, hvor godt et stykke arbejde, man i virkeligheden har lavet. Det handler jo om, om man kan finde de rigtige match. Og den slags handler forekommer ofte i “god tid”. Hvis man kun har scoutet spillere, man ikke har råd til eller som ikke ønsker at komme til klubben, er det jo ret ligegyldigt, og så står man som regel med håret i postkassen på deadline day med ingenting eller panikkøb. Så må vi til sommer se, hvor godt et arbejde CV er i stand til at lave i hans nu 3. eller 4. vindue. Der bliver jo (desværre) nok at tage fat på, når vi nu skal have en attraktiv og bred trup, der skal ud i Europa og skal slutte 26/27 sæsonen på Nordeuropas flotteste stadion 😎🤗.
Hvis han får forlænget med Dalsgaard, PM, Beijmo og Kahl, samt skrevet permanente aftaler med Sebastian Jørgensen og Rasmus Carstensen, holder på Arnstad, Links og Bech samtidig med at Serra, Borgere eller Tchamche får et gennembrud, så er det ikke meget han skal lave til sommer.

Det er måske den strategi han arbejder efter?!?

Det er måske den strategi han arbejder efter?!?

Det kan jeg slet ikke forestille mig. Både Arnstad og Bech skal skydes afsted til sommer af hensyn til transferprisen for ikke at snakke om begge givetvis også selv vil afsted, Arnstad har mere eller mindre direkte sagt, han vil skifte til sommer.
Med mindre de falder helt sammen, får de heller ingen problemer med at komme til en god klub.

Enig. Jeg så også et evt. køb at Ruoppi som primært et forsøg på at komme næste transfervindue i forkøbet i forhold til forventede 10'er-salg. Men han kunne da selvfølgelig også godt have bidraget fra bænken her i foråret, som udgangspunkt. Nu må vi i stedet givet lidt mere spilletid til vores egne unge, men det kan også noget.
Der har været en del indskiftninger på 10'eren i efteråret, og kommer det nok også i foråret. Hvis Ruoppi kunne tilkæmpe sig de minutter, vil det styrke holdet i foråret og forberede ham til efteråret.

Jeg tror ikke nogen havde forestillet sig transfers der kunne gå i start-11 fra første dag. Hele dialogen ind i transfervinduet var, at tilgange skulle styrke bredden. Det eneste forbehold var, at man måske kunne finde en bedre angriber.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back