Transfervindue Vinter 2025/2026
Morten G
Well-known member
100 procent! Serra er SELVFØLGELIG et stort spørgsmålstegn. At sige andet ville være topnaivt.Jeg har stadig et håb for Serra.
Nogen synes han ser doven ud, men han er altså en stor dreng og jeg synes ikke hans aktioner er dovne.
Jeg har tidligere skrevet eksempler på hans gode aktioner mod Silkeborg.
Mod FCK i minut 90 plukker han en umulig bold ned med brystet og spiller den videre til en medspiller. I minut 92 header han kontrolleret en bold videre til noget der er tæt på et give et gennembrud.
Så han kan fint sættes ind og gøre gavn for holdet, når vi skal forsvare en føring mod slutningen af kampen.
Spørgsmålet er så hvad hans værdi er, hvis han starter mod en kapabel modstander ?
Det får vi nok at se i Odense. PM spiller næppe tre start tre gange på en uge.
Når man kigger på Serra i opvarmningen før en kamp, så er han seriøs og opildner sine holdkammerater som starter inde.
Efter kampen virker han glad for sejren lige som de andre.
Så jeg ser ingen stjernenykker eller en spiller der ikke vil projektet.
Mit helt store spørgsmålstegn er, om han er god nok hvis PM er ude i flere kampe i foråret ?
Vil vi satse en 25% mesterskabschance på at en 36-årig angriber holder sig skadesfri og kun med et spørgsmålstegn som Serra bag ved ?
Eller er det nu vi smider kassen for Adamsen eller lignende, så vi køber den angriber der skal bære os de næste 3-4 år og aflaste PM i foråret ?
Eller satser vi alt på rødt ved at James Borgere er så god, at han tager ligaen med storm til foråret ?
Der er nok at gruble over for CV.
I virkeligheden er det meget enkelt. Jeg tror som dig, at JP kommer til at give ham en del minutter i resten af kampene. Og måske endda en startplads i en af dem. Hvis Serra kan bygge videre på de positive aktioner, han har leveret i de seneste par indhop, kan det være relevant at lade være med fx at betale ham ud af kontrakten, som det virker som om, mange er stemt for.
Badji derimod, der vil jeg tabe næse og mund, hvis han få ret meget mere tid i den hvide trøje.