New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg har stadig et håb for Serra.
Nogen synes han ser doven ud, men han er altså en stor dreng og jeg synes ikke hans aktioner er dovne.
Jeg har tidligere skrevet eksempler på hans gode aktioner mod Silkeborg.
Mod FCK i minut 90 plukker han en umulig bold ned med brystet og spiller den videre til en medspiller. I minut 92 header han kontrolleret en bold videre til noget der er tæt på et give et gennembrud.

Så han kan fint sættes ind og gøre gavn for holdet, når vi skal forsvare en føring mod slutningen af kampen.
Spørgsmålet er så hvad hans værdi er, hvis han starter mod en kapabel modstander ?
Det får vi nok at se i Odense. PM spiller næppe tre start tre gange på en uge.

Når man kigger på Serra i opvarmningen før en kamp, så er han seriøs og opildner sine holdkammerater som starter inde.
Efter kampen virker han glad for sejren lige som de andre.
Så jeg ser ingen stjernenykker eller en spiller der ikke vil projektet.

Mit helt store spørgsmålstegn er, om han er god nok hvis PM er ude i flere kampe i foråret ?
Vil vi satse en 25% mesterskabschance på at en 36-årig angriber holder sig skadesfri og kun med et spørgsmålstegn som Serra bag ved ?
Eller er det nu vi smider kassen for Adamsen eller lignende, så vi køber den angriber der skal bære os de næste 3-4 år og aflaste PM i foråret ?
Eller satser vi alt på rødt ved at James Borgere er så god, at han tager ligaen med storm til foråret ?
Der er nok at gruble over for CV.
100 procent! Serra er SELVFØLGELIG et stort spørgsmålstegn. At sige andet ville være topnaivt.

I virkeligheden er det meget enkelt. Jeg tror som dig, at JP kommer til at give ham en del minutter i resten af kampene. Og måske endda en startplads i en af dem. Hvis Serra kan bygge videre på de positive aktioner, han har leveret i de seneste par indhop, kan det være relevant at lade være med fx at betale ham ud af kontrakten, som det virker som om, mange er stemt for.

Badji derimod, der vil jeg tabe næse og mund, hvis han få ret meget mere tid i den hvide trøje.

Mit bud er at Thomas Jørgensen ryger for under 50 og Arnstad lige akkurat krydser de magiske 50 mio. Viborg kan ik sige nej, hvis en klub byder 40 mio. Det er mere end et års spillerbudget for dem.
Hvis Thomas Jørgensen bliver solgt for 40 mio., så må FCK være ekstremt interesserede i at matche det bud. Det er ren discountpris. En spiller på den alder med den performance, det ville være et røverkøb. Og så er der altså også noget helt galt med markedet, hvis det har SÅ stor betydning, hvilken klub spilleren er fra. Han har jo vist både på landsholdet og i ligaen, hvad han er i stand til i en meget ung alder.

Han er nr. 1 i hele ligaen i gennembrudsafleveringer, han er nr. 2 i store chancer skabt, han er nr. 3 på assistlisten, han er en af dem, der løber allerflest meter i ligaen osv. Det er nogle ret syge tal, når man spiller for Viborg.

Hvad sadge han om Nartey fra Brøndby?

Jeg er ret skeptisk ift. Farzam, når det kommer til viden ud over Brøndby, FCK, FCM og FCN. Det er mit klare indtryk, at han aldrig rigtigt har brugt energi på AGF.

Med andre ord har jeg svært ved at tro på, at han har brugt specielt meget energi på at undersøge interessen for Arnatad i sit agentnetværk.
Han tror ik, han forlænger. Havde han haft en interesse i at forlænge, var det vel gjort allerede nu. Han gætter på op mod €10M for Nartey. Det samme med Ambæk, men der tror han til gengæld godt Brøndby kan få €12-13M.

Og ift. Farzam, så tror jeg faktisk kun, han har styr på de sjællandske klubber. Kender i hvert fald et par FCM fans, som siger, han er ret væk ift. dem. Han var også helt off med Franculino-casen i sommers. Han sagde også hele vinduet igennem, at det var useriøst at mene, at Billing ku vende retur til Danmark, og hvis det var, så var det FCK. Så var der pludselig et engelsk medie, der sendte ham til Herning.

Altså manden er vitterligt fast gæst i Kvart i Bold, Copenhagen Sundays og Brøndbylyd, når transfervinduet åbner 😅

Hvis Thomas Jørgensen bliver solgt for 40 mio., så må FCK være ekstremt interesserede i at matche det bud. Det er ren discountpris. En spiller på den alder med den performance, det ville være et røverkøb. Og så er der altså også noget helt galt med markedet, hvis det har SÅ stor betydning, hvilken klub spilleren er fra. Han har jo vist både på landsholdet og i ligaen, hvad han er i stand til i en meget ung alder.

Han er nr. 1 i hele ligaen i gennembrudsafleveringer, han er nr. 2 i store chancer skabt, han er nr. 3 på assistlisten, han er en af dem, der løber allerflest meter i ligaen osv. Det er nogle ret syge tal, når man spiller for Viborg.
Markedet har aldrig været fair, og det bliver det nok aldrig. Men det handler om flere ting. Viborg kan slet ik sælge spillere til samme hylde som fck, fcm og fcn. Det vil være noget Championship, noget subtop i Belgien/Holland eller måske bundklubber i Tyskland/Spanien/Italien. Det begrænser bare størrelsen på beløbene. Og så nægter jeg at tro på, at Viborg har økonomi til at afvise 40-45 mio. Hvis TJ bliver skadet, og de mister de penge, så ville det være en katastrofe. Det kan de ik gamble med. Og det ved købende klubber også.

Thomas Jørgensen til 40 mio vil for FCK imø være et rigtig godt køb. De skal nok tjene penge på ham. Bare det, at han nu spiller i FCK vil stort set fordoble hans værdi.

Men jeg tror sgu ik, FCK's ledelse og bestyrelse er klar til at smide 40 mio for endnu en Superligaspiller.

Markedet har aldrig været fair, og det bliver det nok aldrig. Men det handler om flere ting. Viborg kan slet ik sælge spillere til samme hylde som fck, fcm og fcn. Det vil være noget Championship, noget subtop i Belgien/Holland eller måske bundklubber i Tyskland/Spanien/Italien. Det begrænser bare størrelsen på beløbene. Og så nægter jeg at tro på, at Viborg har økonomi til at afvise 40-45 mio. Hvis TJ bliver skadet, og de mister de penge, så ville det være en katastrofe. Det kan de ik gamble med. Og det ved købende klubber også.
De har allerede for halvandet år siden solgt Gaaei for ca 35 mio til toppen af hollandsk fodbold. Så jeg kan ikke se, hvorfor et endnu større talent ikke skulle kunne gå for over 50 i et endnu vildere marked. Men lad os se 🙂

Han tror ik, han forlænger. Havde han haft en interesse i at forlænge, var det vel gjort allerede nu. Han gætter på op mod €10M for Nartey. Det samme med Ambæk, men der tror han til gengæld godt Brøndby kan få €12-13M.

Og ift. Farzam, så tror jeg faktisk kun, han har styr på de sjællandske klubber. Kender i hvert fald et par FCM fans, som siger, han er ret væk ift. dem. Han var også helt off med Franculino-casen i sommers. Han sagde også hele vinduet igennem, at det var useriøst at mene, at Billing ku vende retur til Danmark, og hvis det var, så var det FCK. Så var der pludselig et engelsk medie, der sendte ham til Herning.

Altså manden er vitterligt fast gæst i Kvart i Bold, Copenhagen Sundays og Brøndbylyd, når transfervinduet åbner 😅

For mig er det i hvert fald dybt useriøst, når han tror, Brøndby kan få mindst 25 millioner mere for NN med 1,5 år tilbage end vi kan få for Arne, som har 3,5 tilbage og potentielt skal til VM til sommer. Jeg tænker ikke, han ved noget som helst om Arne.

For mig er det i hvert fald dybt useriøst, når han tror, Brøndby kan få mindst 25 millioner mere for NN med 1,5 år tilbage end vi kan få for Arne, som har 3,5 tilbage og potentielt skal til VM til sommer. Jeg tænker ikke, han ved noget som helst om Arne.
Nartey er 20, så klubber køber ind på potentiale. Potentiale er noget, de store klubber vil betale mange penge for. Desuden så har BIF allerede afvist et bud på €7M i sommers. Dengang var han reserve, nu er han deres bedste spiller.

Arnstad er 22. I moderne fodbold er han ik længere et talent, og så køber klubberne ik ind på potentiale i lige så høj grad. Det afspejles i prisen.

Og trods Brøndbys halvsløje slagshistorik, så er deres salgshistorik stadig bedre end vores.

Og trods Brøndbys halvsløje slagshistorik, så er deres salgshistorik stadig bedre end vores.
Det må i så fald være med en ret lille margin. Er deres største salg Suzuki til Freiburg (75 mio.) og Hermansen til Leicester (for måske 65 mio.)? Så er der ikke langt ned til Bisseck til Inter (ca. 65 mio.). Lige på det punkt vil jeg ikke tro, at det bliver opfattet som den helt store forskel.

Det må i så fald være med en ret lille margin. Er deres største salg Suzuki til Freiburg (75 mio.) og Hermansen til Leicester (for måske 65 mio.)? Så er der ikke langt ned til Bisseck til Inter (ca. 65 mio.). Lige på det punkt vil jeg ikke tro, at det bliver opfattet som den helt store forskel.
Nu skal vi altså liiiie ha de hvie briller af. Desværre.

Vi har i hele vores historie solgt spillere for lige under €50M (transfermarkt). Det har Brøndby alene solgt for de sidste 4 år. Brøndby har solgt for €145M i hele deres historie.

Vores transferrekord er €7,2M. Brøndbys er €10M.

Brøndby har 4 salg, som er større end vores største salg.

Hvis du lavede en kombineret Top 10 for begge hold, så ville Brøndby have 8/10 pladser i Top 10 største salg.

Vi har 2 salg på €5M eller derover. Brøndby har 8.

Vi har 16 spillere, der er solgt for €1M eller derover. Brøndby har 46.

Vi har 8 spillere, der er solgt for €2M eller derover. Brøndby har 25.

Alle tal er fra transfermarkt. Nej, jeg ved godt, at de tal ik er 100% perfekte, men det er gældende for alle hold og det mest revisende, vi har. Brøndby har angiveligt også fået 100 mio for Lindstrøm med alle bonusser, men han står fx også kun noteret til €7M

100 procent! Serra er SELVFØLGELIG et stort spørgsmålstegn. At sige andet ville være topnaivt.

I virkeligheden er det meget enkelt. Jeg tror som dig, at JP kommer til at give ham en del minutter i resten af kampene. Og måske endda en startplads i en af dem. Hvis Serra kan bygge videre på de positive aktioner, han har leveret i de seneste par indhop, kan det være relevant at lade være med fx at betale ham ud af kontrakten, som det virker som om, mange er stemt for.

Badji derimod, der vil jeg tabe næse og mund, hvis han få ret meget mere tid i den hvide trøje.
Jeg proever at vaere taalmodig med vores spillere(jeg haabede paa Duelund til det sidste), og har tidliegere argumenteret for at vi reelt ikke har kunnet vudere Badjii indtil videre.
Men det jeg har set, saa virker han ikke til at relatere til kollektivet, han har en vild fysik og med respekt saa ser jeg ham som saadan en Randers spiller, fordi har kan goere ondt paa et forsvar qua fysikken, men med vores nye mere fodbold spillende stil un der JP, saa virker det ikke til at fungere med ham, hvis kan saelges saa synes jeg det vil vaere fint.
Serra bliver jo realistisk aldrig PM afloeseren, men mod Silkeborg og FCK synes jeg han har fungeret funt ved at holde fast i bolden i en fase af kampen hvor det netop er super vigtigt, og den slags spiller har vi altsaa ogsaa brug for.
Tchamch haaber vi vel alle paa, men det er stadigvaek meget tidligt.
Hvis valget er mellem Serra/Badjii beholder jeg helst tyskeren ud fra det jeg har set.

Vi har i hele vores historie solgt spillere for lige under €50M (transfermarkt). Det har Brøndby alene solgt for de sidste 4 år. Brøndby har solgt for €145M i hele deres historie.

Hvis du lavede en kombineret Top 10 for begge hold, så ville Brøndby have 8/10 pladser i Top 10 største salg.

Alle tal er fra transfermarkt. Nej, jeg ved godt, at de tal ik er 100% perfekte, men det er gældende for alle hold og det mest revisende, vi har. Brøndby har angiveligt også fået 100 mio for Lindstrøm med alle bonusser, men han står fx også kun noteret til €7M
Jeg har den udfordring, at jeg ikke går med GF-briller. Det er et implantat, jeg fik lavet i en meget tidlig alder ;-)

Men selv hvis jeg prøver at kigge igennem det, så tror jeg ærligt talt ikke en købende klub sætter sig til at tælle, hvor mange spillere fra Brøndby der er solgt for 1 mio. euro, eller hvor meget Søren Colding gik for i 00/01 sæsonen. Jeg tror, det er nærmest ligegyldigt. Jeg tror nærmere klubberne skeler til, hvor store beløb vi senest har handlet for, hvem vi handlede med, og hvordan de spillere klarer sig derude.

Og der er forskellen meget lille mellem f.eks. Suzuki, Bisseck, Kvistgaarden og TK.

Hvis jeg skal komme dig i møde, så vil jeg nærmere tro, at klubber fra de største ligaer ser Brøndby og AGF som to meget små klubber udenfor det store europæiske selskab, men at Brøndby trods alt rangerer lidt højere pga. deres europæiske meritter, deres større stadion osv.

Jeg tænker

Der er også et aspekt omkring klubbens evne til at sige "nej".. Umiddelbart er vores økonomi mere stabil og vil trække den anden vej end dine eksemler.. DOG kan vi ikke vide hvilken styrke GFH har til at sige nej. Hvis de vil have klubben i balance er de tvunget til at sælge (som det ser ud nu) i højere grad end os. Er de dog der hvor de er klar til at smide endnu flere mio. ind, så er de selvfølgelig i mindst lige så god position som os.

Jeg har den udfordring, at jeg ikke går med GF-briller. Det er et implantat, jeg fik lavet i en meget tidlig alder ;-)

Men selv hvis jeg prøver at kigge igennem det, så tror jeg ærligt talt ikke en købende klub sætter sig til at tælle, hvor mange spillere fra Brøndby der er solgt for 1 mio. euro, eller hvor meget Søren Colding gik for i 00/01 sæsonen. Jeg tror, det er nærmest ligegyldigt. Jeg tror nærmere klubberne skeler til, hvor store beløb vi senest har handlet for, hvem vi handlede med, og hvordan de spillere klarer sig derude.

Og der er forskellen meget lille mellem f.eks. Suzuki, Bisseck, Kvistgaarden og TK.
Jeg tror heller ik, man tæller det helt præcist, men du går ind til en evt. forhandling med en fornemmelse for, hvad prisniveauet er. Og så kigger man selvfølgelig også på salgshistorikken, og hvad salgsniveuet er for sammenlignelige klubber. Og der tror jeg desværre ikke, at en klub vil sammenligne os med de klubber, vi gerne selv vil sammenligne os med. For det har de ingen grund til at gøre. Det tror jeg heller ik én fantastisk sæson ændre på.

De seneste salg vil naturligvis være top of mind, men det er jo heller ik ligefrem fordi, at det er særlig positiv læsning. Hvis jeg var sportsdirektør i en anden klub og ville købe fx Arnstad, så ville jeg jo sige: "Okay, Bisseck røg for lidt over €7M, MEM, TK og Grønbæk røg for €4,5-5M. Så vil jeg nok mene, at Arnstad skal ligge et sted i smørhullet".

Det er ikke det, jeg håber sker, men det er sådan, jeg ville forvente en sportsdirektør går til tingene på.

• Like
Reactions: cph
Mikael Uhre skulle efter sigende have besluttet sig for at slå sig ned med sin kæreste og børn i sin lejlighed i Århus.. Ikke dermed sagt, at han skriver med AGF, da Aarhus jo er en fantastisk by at bo i, selvom man spiller i Herning, Horsens, Vejle, Randers eller Silkeborg..

Jeg ved godt holdningerne er delte til det, men jeg håber at han ender i AGF! Kan dog sagtens forstå dem der ikke gør - jeg tror det ville være et scoop typemæssigt!

Jeg tænker

Der er også et aspekt omkring klubbens evne til at sige "nej".. Umiddelbart er vores økonomi mere stabil og vil trække den anden vej end dine eksemler.. DOG kan vi ikke vide hvilken styrke GFH har til at sige nej. Hvis de vil have klubben i balance er de tvunget til at sælge (som det ser ud nu) i højere grad end os. Er de dog der hvor de er klar til at smide endnu flere mio. ind, så er de selvfølgelig i mindst lige så god position som os.
Jeg er helt enig i, at det betyder en del, hvorvidt en klub kan sige "nej", men jeg vil jo så argumentere for, at det lige så meget er det omvendte.

Vi er i gang med et voldsomt dyrt stadionbyggeri, der uden tvivl presser økonomien. Ikke noget alvorligt, men det presser os stadig. Vi har heller ikke særligt mange salgsbare spillere. Vi har den højeste gennemsnitsalder i ligaen, og det er endda med LÆNGDER. Vores gennemsnitsalder på start 11 er 2,5 år ældre end nr. 2.

Brøndby er eget af en flok milliardærer. Hvis de ville, så kunne de sagtens sige nej. Det gjorde de også de første 2 år, men det ku godt ligne, at tålmodigheden er ved at slippe op, og de derfor ik vil smide flere penge ud af vinduet, så dermed er mere tvunget til at acceptere evt. bud.

Mikael Uhre skulle efter sigende have besluttet sig for at slå sig ned med sin kæreste og børn i sin lejlighed i Århus.. Ikke dermed sagt, at han skriver med AGF, da Aarhus jo er en fantastisk by at bo i, selvom man spiller i Herning, Horsens, Vejle, Randers eller Silkeborg..

Jeg ved godt holdningerne er delte til det, men jeg håber at han ender i AGF! Kan dog sagtens forstå dem der ikke gør - jeg tror det ville være et scoop typemæssigt!
Du kan i hvert fald godt strege Herning, Randers, Vejle og Silkeborg fra den liste. Han vil aldrig være aktuel for FCM, han passer ikke ind i Silkeborg, og Randers og Vejle kan ik betale hans løn. Tvivler også på han vil spille 1. Div, så hvis han skifter tilbage til Superligaen, så er vi nok det bedste bud.

Du kan i hvert fald godt strege Herning, Randers, Vejle og Silkeborg fra den liste. Han vil aldrig være aktuel for FCM, han passer ikke ind i Silkeborg, og Randers og Vejle kan ik betale hans løn. Tvivler også på han vil spille 1. Div, så hvis han skifter tilbage til Superligaen, så er vi nok det bedste bud.
Søndertyske, hvor han har været før, og med den sæson de har haft indtil nu, hvis han ser bort fra pengene(løn) så kunne det godt være et comeback til dem

Ved sgu aldrig med FCM, de købte Kamara i Randers, og sendte August Priske videre forrige sæson. Det vil ikek være første gang de henter en rutineret super sub

Nartey er 20, så klubber køber ind på potentiale. Potentiale er noget, de store klubber vil betale mange penge for. Desuden så har BIF allerede afvist et bud på €7M i sommers. Dengang var han reserve, nu er han deres bedste spiller.

Jeg synes, du ignorerer Narteys relative korte kontrakt. BIF har vintervinduet til at stramme skruen, thats it. Til sommer er der 1 år tilbage og så står BIF med den risiko, Nartey vælger at lade kontrakten løbe ud. Det svækker alle klubber i en forhandling.

Jeg er stadig meget uenig i din prissætning af Arnstad, selvom jeg er enig i din argumentation, synes jeg, du ender med at blive for konservativ og undervurderer hvilket niveau Arnstad har spillet på, kontraktlængden og perifer landsholdsspiller på et meget stærkt norsk landshold.
Der er en grund til, han sluttede 2er som efterårets spiller foran selveste Billing.

Jeg synes, du ignorerer Narteys relative korte kontrakt. BIF har vintervinduet til at stramme skruen, thats it. Til sommer er der 1 år tilbage og så står BIF med den risiko, Nartey vælger at lade kontrakten løbe ud. Det svækker alle klubber i en forhandling.

Jeg er stadig meget uenig i din prissætning af Arnstad, selvom jeg er enig i din argumentation, synes jeg, du ender med at blive for konservativ og undervurderer hvilket niveau Arnstad har spillet på, kontraktlængden og perifer landsholdsspiller på et meget stærkt norsk landshold.
Der er en grund til, han sluttede 2er som efterårets spiller foran selveste Billing.
Jeg er enig ift kontraktlængden på Nartey. Skal BIF have de penge for ham, så er vintervinduet sidste chance. Derfor tror jeg også, han er væk til vinter.

Og det ville også være for kedeligt, hvis vi var enige om alt😁

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back