New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 155K
Landsholdstråden
Skov Olsen og Nartey udtaget - dvs. ingen Emmery. Nok også bedre at han får et par kampe på U21 holdet.

Men samtidig så fatter jeg ikke en brik af hvorfor man udtager Skov Olsen - hvornår har han sidst spillet en god landskamp (eller klubkamp). Manden har været en fiasko på banen de senere år.
Den ældre Nartey har denne sæson spillet seks minutter i Bundesligaen og ni minutter i pokalturneringen.

Og han er muligvis den mest formstærke af de to nu udtagne.

Meget overraskende skal man passe på, hvis man køber billetter uden om DBU - det er åbenbart gået op for dem, at banditter benytter sig af de udsolgte kampe.

Så her i slutningen af 2026 eller måske i 2027 kommer DBU endelig ind i kampen og får en re-sale platform.

Nå ja og så fy fy skamme til dem der sælger billetter videre til højere priser.................. det var vist det som de gjorde ved den del:rolleyes:

Men hvis du ikke vil sammenligne dig med Norge - hvem så? Malta?

Og hvorfor skal vi stille os uambitiøst an i den aktuelle turnering blot fordi vi fuckede den foregående op? FCK havnede i kvalifikationsspillet i sidste sæson - men har i denne ret naturligt som målsætning at blive mestre. Det kan synes mere eller mindre urealistisk - men det er vel ikke helt på månen at passere enten Portugal eller Norge i et ligaspil med fire hold?

For det første kan man vel godt sammenligne sig selv med Norge uden at have som udtalt ambition, at man skal slå dem.

For det andet er der rigeligt med hold med et niveau mellem Norge og Malta. Malta er i gruppe D i Nations League. Norge er vel et top 8 hold i Europa pt. Der er masser af hold, som jeg ville forvente, Danmark sluttede foran i en pulje. Af hold, der spiller i niveau A i Nations League synes jeg, vi bør være bedre end Tyrkiet og måske Italien (gruppe 1), Grækenland og Serbien (gruppe 2), Tjekkiet (gruppe 3), Wales gruppe 4).

For det tredje FCK køber jeg ikke sammenligningen med FCK. De har stadig markant flere penge, dyrere og bedre spillere end alle andre hold i ligaen, og det er det, de sætter deres målsætning ud fra. De fejlede sidste år, men det har en ny træner rettet op på. Danmark har bedre spillere end Wales. Derfor er det naturligt at forvente, at vi slutter foran Wales. Vi har hverken bedre spillere eller et bedre hold end Norge eller Portugal. Derfor kan vi ikke forvente, at vi slutter foran dem.

Nej, det er bestemt ikke helt på månen at passere Norge eller Portugal i et ligaspil med fire hold. Det er endda muligt, at vi vinder puljen, hvis vi rammer den lige i røven. Men der er forskel på, at det er muligt at opnå et resultat og så at have som forventning, at landsholdet har det som udtalt ambition at slutte foran de to.

Nå, men jeg tænker, at vi ikke rigtigt bliver enige om denne her. Du flytter ikke rigtigt min holdning en mm, og jeg har fornemmelsen, at jeg heller ikke flytter din holdning. Fred være med det, men jeg hopper ud af diskussionen nu.

Skov Olsen og Nartey udtaget - dvs. ingen Emmery. Nok også bedre at han får et par kampe på U21 holdet.

Men samtidig så fatter jeg ikke en brik af hvorfor man udtager Skov Olsen - hvornår har han sidst spillet en god landskamp (eller klubkamp). Manden har været en fiasko på banen de senere år.

Den ældre Nartey har denne sæson spillet seks minutter i Bundesligaen og ni minutter i pokalturneringen.

Og han er muligvis den mest formstærke af de to nu udtagne.

Skov Olsen har spillet seks kampe for sin kub i Tyrkiet. Han er startet inde i alle ligakampe og har lavet et mål og tre assists. Den udtagelse giver fin mening.

Men Nikolas Nartey giver absolut ingen mening. Han er ikke i form. Han har været med før, hvor man ikke rigtigt har stolet på ham. Han er 26 og altid skadet. Og han spiller ikke på kanterne, hvor det egentlige behov er.

Det er virkeligt en mærkelig udtagelse. Det stinker af, at Riemer nu har opdaget, at det er ret fedt at spille med to 6ere og en 10er centralt, og han nu leder efter en 10er, han kan spille centralt, så han kan smide Damsgaard ud på kanten.

Jeg forudser, han ikke kommer til at spille et minut.

Skov Olsen har spillet seks kampe for sin kub i Tyrkiet. Han er startet inde i alle ligakampe og har lavet et mål og tre assists. Den udtagelse giver fin mening.

Men Nikolas Nartey giver absolut ingen mening. Han er ikke i form. Han har været med før, hvor man ikke rigtigt har stolet på ham. Han er 26 og altid skadet. Og han spiller ikke på kanterne, hvor det egentlige behov er.

Det er virkeligt en mærkelig udtagelse. Det stinker af, at Riemer nu har opdaget, at det er ret fedt at spille med to 6ere og en 10er centralt, og han nu leder efter en 10er, han kan spille centralt, så han kan smide Damsgaard ud på kanten.

Jeg forudser, han ikke kommer til at spille et minut.
Nartey har tidligere været udtaget som venstre back. Min ikke, det er den plads han er udtaget til (hvem har vi der udover Mæhle?)

Jeg synes, vi har et relativt spændende landshold ift. til tidligere tiders niveau.

Som @Di Stefano er inde på, så kan Isaksen også nogle tricks.

Højlund, Højbjerg, Damsgaard, Hjulmand, Dorgu, Bah og Froholdt er i mine øjne alle på et højere niveau, end vi normalt kan forvente på de tilsvarende positioner.

Andersen, Provstgaard, Høgsberg og AC (når han spiller) er også ret godt i det centrale forsvar.

Og så har vi en række spændende spillere i Jørgensen, Daghim, Grønbæk og Osula, som også er en del af/har været en del af truppen.

Hertil kommer spændende talenter i Harder, Højlund + Højlund (lillebror et og to), Silas Andersen, TK, Maurits Kjærgård, N. Nartey, Jonathan Asp, Gorgoza, Emmery, Hyseni, Isak Jensen, Justin Janssen og sikkert en masse flere, som alle kan udvikle sig til solide landsholdsspillere.

Det er ikke et landshold, der kan topperforme lige nu. Men ift. hvor meget rugbrød, der tidligere har været på landsholdet, synes jeg vi er ret godt besat. Og med blik for fremtiden synes jeg, det ser ret spændende ud.
Spændende og voldsom DK landsholds optimisme - dyrlægens natmad ;)

Nartey har tidligere været udtaget som venstre back. Min ikke, det er den plads han er udtaget til (hvem har vi der udover Mæhle?)

Vi har Victor Back.

Nartey har tidligere været udtaget som venstre back. Der fik han sine foreløbige eneste minutter som central midtbanespiller.

Nartey er ikke venstre back. Han spiller ikke venstre back for Stuttgart. Og Riemer har en gang taget ham med som venstre back, uden at ville spille ham som venstre back.

Hvis Riemer har udtaget Victor Back til venstre back, og så alligevel stoler så lidt på ham, at han bliver nødt til at efterudtage en central midtbanespiller til venstre back, så er det inkompetent på et helt ubegribeligt niveau.

Latest posts

Back