New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 476K
Transfervindue Sommer 2026
En ting er at han bliver nødt til at komme derud, men at han ikke sørger for at hånden ikke bliver strafbar er ligeså stor en fejl som de fejl AJ bliver punket for.
Det er vel 50/50 om han redder den hvis han bliver inde i feltet (læs: inde på mål og positionerer sig korrekt).

På den måde må det være en fejlvurdering fra JH’s side, uagtet om han bliver kastet under bussen af forsvaret.

Men altså langsomme CV har:

- Købt 2 lejespillere fri fra deres kontrakt
- Købt MA
- Hentet JJ på en fri transfer
- Forlænget med 2

Ret beset kan FCN vel godt mønstre det. Købt Lind og deres egyptiske lejespiller fri. Og FCN har vel pt den mest komplette trup pt, samt klar på at købe profiler, når Caleb er solgt.

Også FCM virker til at stå stærkt trupnæssigt og været godt forberedte på deres afgange.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil rose CV for at købe to spillere, man havde købsoptioner på. Det er vel ikke hurtigt at gøre det efter, at optionen er udløbet 🤷‍♂️ At det så måske er god købmandskab, ved vi egentlig ikke. Mon ikke det har givet lidt. Og forlængelser har vel ikke noget med transfervinduet at gøre - men rigtig fint, at de er på plads.

Hvis vi sælger nogen profiler (Links, Arnstad) i dette vindue, så står vi med halvt nyt hold i september, der skal spilles sammen fem kampe inde i sæsonen.

Om det er godt eller skidt afhænger vel i sidste ende af målsætningen. Kan vi nappe en europæisk plads igen og få nogle koefficientpoint er det rigtig rigtig fint.

Men nogle af os er da lidt bekymrede uden at kræve CV’s hoved på et fad.

Ret beset kan FCN vel godt mønstre det. Købt Lind og deres egyptiske lejespiller fri. Og FCN har vel pt den mest komplette trup pt, samt klar på at købe profiler, når Caleb er solgt.

Du tror ikke, CV er klar til at spendere når eller hvis vi sælger en profil eller 2? FCN har en bundsolid økonomi, hvorfor venter de?

Også FCM virker til at stå stærkt trupnæssigt og været godt forberedte på deres afgange.

Og har med længder en større økonomi.

Jeg tror stadig vores økonomi er mere presset end hvad der bliver sagt.

Om det er godt eller skidt afhænger vel i sidste ende af målsætningen.

Målsætningen er meget klar, europæisk gruppespil. Det sagde både CV og JP før Poznan kampen og CV tilføjede, det ikke bliver ham, som laver et opsøgende arbejde for at sælge, altså kontinuitet strategien.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil rose CV for at købe to spillere, man havde købsoptioner på. Det er vel ikke hurtigt at gøre det efter, at optionen er udløbet 🤷‍♂️ At det så måske er god købmandskab, ved vi egentlig ikke. Mon ikke det har givet lidt. Og forlængelser har vel ikke noget med transfervinduet at gøre - men rigtig fint, at de er på plads.

Hvis vi sælger nogen profiler (Links, Arnstad) i dette vindue, så står vi med halvt nyt hold i september, der skal spilles sammen fem kampe inde i sæsonen.

Om det er godt eller skidt afhænger vel i sidste ende af målsætningen. Kan vi nappe en europæisk plads igen og få nogle koefficientpoint er det rigtig rigtig fint.

Hvis han skal have ros for at være i stand til at indløse 2 købsoptioner, så skal han vil også have tilsvarende kritik for at lade 3 kontrakter løbe ud, uden at have en plan.

Jeg synes det er fair at være bekymret.

Jeg minder stille om, at det er helt normalt at et overpræsterende mesterhold mister profiler.

Thun vandt i Schweiz og solgte deres to bedste (mener nogen) midtbanespillere allerede inden deres første CL kamp og har ikke erstattet med tilsvarende kvalitet.

Mjällby vandt i Sverige (i november) og nærmest blevet rippet. De var så vildt heldige som useedede at trække Lincoln fra Gibraltar i CL Q3 og er allerede nu tæt på ligaspil.

Tænker vi er en del klogere når vinduet er lukket, og vi ved om vi har sikret os et ligaspil.

Hvis han skal have ros for at være i stand til at indløse 2 købsoptioner, så skal han vil også have tilsvarende kritik for at lade 3 kontrakter løbe ud, uden at have en plan.
Ingen af os ved om han har en plan.
Vinduet er åbent 6 uger endnu.

Vi andre har skam også fattet at du synes alle hans argumenter er de helt rigtigte, og alt hvad han gør og siger er korrekt.

Vi har også fattet at hvis man har en legitim undren, så skal man tage alt hvad CV siger som værende for gode varer?

Skal vi aftale du skriver tirsdag og torsdag hvor godt det er, at vi nu får mulighed for at se AJ skabe en ro i vores bagkæde. Så skriver jeg onsdag og fredag at jeg er uenig?

NB: Nu hvor JP sagde han var bekymret over præstationen tirsdag, må man så dele den holdning?

EDIT: Jeg synes i øvrigt ikke han er dårlig, jeg elsker han siger at prioritet nummer 1 er at komme i Europa, ikke at sælge, og det starter mod Lech Poznan (jeg undrede mig så over startopstillingen, men det må man ikke)
Gider du stoppe ?

Jeg har aldrig sagt at CV er ufejlbarlig. Men jeg kan konstatere at manden er landets mest succesfulde sportsdirektør, og at han har truffet flere rigtige end forkerte beslutninger i AGF.

Jeg har aldrig sagt, at AJ er god nok (i øvrigt var han SIBs indkøb). Jeg har flere gange skrevet at vi har brug for en kvalitets HCB inden vinduet lukker.

Jeg er ude af denne tråd med dig indtil vinduet lukker.

Ingen af os ved om han har en plan.
Vinduet er åbent 6 uger endnu.

Gider du stoppe ?

Jeg har aldrig sagt at CV er ufejlbarlig. Men jeg kan konstatere at manden er landets mest succesfulde sportsdirektør, og at han har truffet flere rigtige end forkerte beslutninger i AGF.

Jeg har aldrig sagt, at AJ er god nok (i øvrigt var han SIBs indkøb). Jeg har flere gange skrevet at vi har brug for en kvalitets HCB inden vinduet lukker.

Jeg er ude af denne tråd med dig indtil vinduet lukker.
Så du kan tillade dig at skrive du har fattet jeg synes CV er dårlig. Og det er fint.

Men jeg kan ikke skrive du føler han er ufejlbarlig.

Tak fordi du melder dig ud. Det er værdsat. Foretrækker kommunikation med folk der både kan give og tage

Jo der er ingen plan når man lader 3 bærende profiler løbe ud, og ikke har reageret på dette inden sæsonstart, så kan man lappe på det senere, men at lappe er ikke en plan, det er en reaktion på ikke at have en plan.
Hvis vi skulle have været på forkant, så havde vi købt Beijmos afløser i vinter, solgt ham for 1 mio. euro, og købt Mortensens afløser.

Her valgte CV at holde sammen på gruppen (og de gode dynamikker i den) i jagten på det umulige.

Personligt kan jeg ikke se pointen i at købe en halvgod CB og 9'er i starten af vinduet, når der traditionelt er bedre spillere at få til samme løn og transfer sent i vinduet. Jeg er mere interesseret i spillere som vil kunne forstærke os de næste 2-3 sæsoner.

Hvis du gerne vil kalde det lappeløsninger, så er det fint :-)

Hvis CV derimod ikke lykkes med at hente en kvalitets CB og 9'er i slutningen af vinduet, så mener jeg virkelig at der er grund til sønderlemmende kritik af ham.

Jeg vil selv bare helst vente de 41 dage, inden jeg tager stilling til om han er ubrugelig eller genial.

Hvis vi skulle have været på forkant, så havde vi købt Beijmos afløser i vinter, solgt ham for 1 mio. euro, og købt Mortensens afløser.

Her valgte CV at holde sammen på gruppen (og de gode dynamikker i den) i jagten på det umulige.

Personligt kan jeg ikke se pointen i at købe en halvgod CB og 9'er i starten af vinduet, når der traditionelt er bedre spillere at få til samme løn og transfer sent i vinduet. Jeg er mere interesseret i spillere som vil kunne forstærke os de næste 2-3 sæsoner.

Hvis du gerne vil kalde det lappeløsninger, så er det fint :-)

Hvis CV derimod ikke lykkes med at hente en kvalitets CB og 9'er i slutningen af vinduet, så mener jeg virkelig at der er grund til sønderlemmende kritik af ham.

Jeg vil selv bare helst vente de 41 dage, inden jeg tager stilling til om han er ubrugelig eller genial.
Hvorfor det? Han kunne da også have givet både Dalsgaard og Beijmo en frist for forlængelse, og så startet arbejdet op med at hente en erstatning, når fristen var udløbet. Det havde været proaktivt sportsdirektørarbejde, som havde betydet at man højest sandsynligt ville have en erstatning klar til sæsonstart, i stedet for at være så underdrejet på den position.

Vi er mestre.

Jeg mener ikke man kan klandre nogen som helst i administrationen noget som helst det næste år :-) KSDH
Herfølge rykkede ned året efter deres mesterskab, Leicester ligger i den tredjebedste engelske række nu.

Jeg siger ikke at noget lignende kommer til at ske i AGF, men forskellen på et tophold, og et hold der var heldige at vinde et mesterskab, ses i måden man håndtere et mesterskab, og den øgede interesse der er alle steder fra. Hvis man ikke kan kapitalisere på et mesterskab i AGF, ud over indtægter fra stærkt forsinkede mesterskabstrøjen, så er man ikke opgaven voksen, og så er der fortsat lang vej igen, før man kan kalde sig en topklub.

Herfølge rykkede ned året efter deres mesterskab, Leicester ligger i den tredjebedste engelske række nu.

Jeg siger ikke at noget lignende kommer til at ske i AGF, men forskellen på et tophold, og et hold der var heldige at vinde et mesterskab, ses i måden man håndtere et mesterskab, og den øgede interesse der er alle steder fra. Hvis man ikke kan kapitalisere på et mesterskab i AGF, ud over indtægter fra stærkt forsinkede mesterskabstrøjen, så er man ikke opgaven voksen, og så er der fortsat lang vej igen, før man kan kalde sig en topklub.
Thun har lige solgt deres to bedste midtbanespillere inden første CL kamp.

Mjällby er stort set blevet rippet.

At vi blev mestre ændrer ikke på at vi har det 4.-5. største budget i ligaen.
Det ændrer lidt engangs-indtægter fra trøjer og TV-penge heller ikke på.

Der er meget lang vej til vi er en topklub.
Med mindre vi kontinuerligt kan overpræstere set i fht. sportsligt budget.

Hvorfor det? Han kunne da også have givet både Dalsgaard og Beijmo en frist for forlængelse, og så startet arbejdet op med at hente en erstatning, når fristen var udløbet.

Og det ved du, CV ikke har givet. Som udgangspunkt er jeg da ikke uenig i at give frister men der er også en menneskelig side af sagen især ang. Dalsgaard. Jeg synes, Beijmo pissede på klubben ved at udtale AGF eller udlandet men ja i bakspejlet med den viden jeg har i dag, skulle han have givet et entydigt svar tidligere.

Nu bliver det useriøst. Vil svare til at sige nu dominerer vi SL de næste år, for det gjorde Bodø.

Hvis man ikke kan kapitalisere på et mesterskab i AGF, ud over indtægter fra stærkt forsinkede mesterskabstrøjen, så er man ikke opgaven voksen

Hvis du tror, det rykker noget nævneværdigt med et mesterskab på 40 år, er du naiv.

Thun har lige solgt deres to bedste midtbanespillere inden første CL kamp.

Mjällby er stort set blevet rippet.

At vi blev mestre ændrer ikke på at vi har det 4.-5. største budget i ligaen.
Det ændrer lidt engangs-indtægter fra trøjer og TV-penge heller ikke på.

Der er meget lang vej til vi er en topklub.
Med mindre vi kontinuerligt kan overpræstere set i fht. sportsligt budget.
Jeg mener ikke AGF skal sammenlignes med FC Thun og Mjällby, vi skal kunne konkurrere med Brøndby, FCN og FCM, og de har alle sammen styr på truppen til sæsonstart. Vallys skulle videre, så man hentede Max Ejdum, FCM hentede Friday Etim og NK. FC Nordsjælland indløste deres 2 frikøbsklausuler på Alexander Lind og ham Egypteren. Den eneste der ikke har styr på det til sæsonstart er AGF.

Latest posts

Back