New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 470K
Transfervindue Sommer 2026
Og det ved du, CV ikke har givet. Som udgangspunkt er jeg da ikke uenig i at give frister men der er også en menneskelig side af sagen især ang. Dalsgaard. Jeg synes, Beijmo pissede på klubben ved at udtale AGF eller udlandet men ja i bakspejlet med den viden jeg har i dag, skulle han have givet et entydigt svar tidligere.

Nu bliver det useriøst. Vil svare til at sige nu dominerer vi SL de næste år, for det gjorde Bodø.

Hvis du tror, det rykker noget nævneværdigt med et mesterskab på 40 år, er du naiv.
Du er vanskelig at kommunikere med.

Personligt kan jeg ikke se pointen i at købe en halvgod CB og 9'er i starten af vinduet, når der traditionelt er bedre spillere at få til samme løn og transfer sent i vinduet. Jeg er mere interesseret i spillere som vil kunne forstærke os de næste 2-3 sæsoner.

Det er nok en af de store forskelle på debatten pt. Nogen af os tænker vi skal have spillerne i 2-3-4-5 år og det er vigtig de har et højt impact over den tid. Andre er lidt mere fokuserede på de 7-8-9 kampe inden transfervinduet lukker.

Men jeg tror vi alle ønsker os en 9'er af en vis kvalitet samt en CB eller to 🤞 Afhængig af hvordan de ser Callø.

Herfølge rykkede ned året efter deres mesterskab, Leicester ligger i den tredjebedste engelske række nu.

Jeg siger ikke at noget lignende kommer til at ske i AGF, men forskellen på et tophold, og et hold der var heldige at vinde et mesterskab, ses i måden man håndtere et mesterskab, og den øgede interesse der er alle steder fra. Hvis man ikke kan kapitalisere på et mesterskab i AGF, ud over indtægter fra stærkt forsinkede mesterskabstrøjen, så er man ikke opgaven voksen, og så er der fortsat lang vej igen, før man kan kalde sig en topklub.

Vi har så langt op til dem ovenover, at det måske er bedre med det lange seje træk.

Ikke gå efter en umiddelbar kapitalisering ved at sælge ud og skabe et fantastisk overskud. Men gå efter et Europæisk gruppespil (uden at satse entydigt på CL) og bygge op på den lange bane. Ved at holde på spillerne, kan man forhåbentlig skabe en god sæson mere og gå efter en tur mere i Europa. Det er mine forhåbninger🤞💙 Tror ikke lige så meget på mesterskabet i denne sæson som i sidste men nu skal vinduet først være lukket;)

Det er nok en af de store forskelle på debatten pt. Nogen af os tænker vi skal have spillerne i 2-3-4-5 år og det er vigtig de har et højt impact over den tid. Andre er lidt mere fokuserede på de 7-8-9 kampe inden transfervinduet lukker.

Men jeg tror vi alle ønsker os en 9'er af en vis kvalitet samt en CB eller to 🤞 Afhængig af hvordan de ser Callø.

Vi har så langt op til dem ovenover, at det måske er bedre med det lange seje træk.

Ikke gå efter en umiddelbar kapitalisering ved at sælge ud og skabe et fantastisk overskud. Men gå efter et Europæisk gruppespil (uden at satse entydigt på CL) og bygge op på den lange bane. Ved at holde på spillerne, kan man forhåbentlig skabe en god sæson mere og gå efter en tur mere i Europa. Det er mine forhåbninger🤞💙 Tror ikke lige så meget på mesterskabet i denne sæson som i sidste men nu skal vinduet først være lukket;)
Problemet er dog at hvis man skal satse på et europæisk gruppespil, så kræver det en plan for hvodan man erstatter de nøglespillere fra sidste sæson, som man har mistet, og som derved svækker holdet. Så de 2-3-4-5 års perspektiv, skal ikke blænde for den mulighed man har lige nu, for at lykkes med at komme op på et nyt niveau. Jeg er helt sikker på at Brøndby, FC og FCN også tænker i et 2-3-4-5 års perspektiv, og alligevel har de en trup der er væsentligt mere klar til sæsonstart.

Jeg forestiller mig de fleste hold fungerer i en form for cycklus, hvor vores cyklus toppede med mesterskabet, og reelt maaske et aars tid for sent, qua alderen af den gamle garde.
Som jeg ser det, er vi ved at sammensaette en ny kerne paa holdet, som skal central de kommende aar.

De spillere som er blevet handlet til suppen indtil videre, er det vel kun ham dortmund spillereren til FCM som lyder interessant, og selvfolgelig Beijmo, NK & Lind, men af de ovrige handler, saa er det endnu ikke saa mange som jeg misunder indtil videre, selvfolgelig har CV med flere mere styr paa hvad det er muligt end en sofa-sportschef som mig, men jeg synes indgaeende handler kan bruges som reference for hvad det reelt har vaeret muligt indtil videre.

Lige nu virker det mest hastende med HCB, men jeg tror altsaa ogsaa paa strategien med at taenke langsigtet.
Baad Kahlen og Linksen, blev med rette modt med kritik for deres niveau, men modsat JA, saa spillede de mere eller mindre fast.
Jeg synes FCN har haft et fint vindue, med Yerenkyi ryger jo helt sikkert, FCM mistede vel ogsaa nogle flere spillere - jeg synes ikke det er saa bekymrende som jeg kan laese herinde.

KSDH

Er jeg den eneste, der efterhånden frygter alvorligt for denne sæson? Virker til, at vi slet ikke er interessante for de spillere, vi gerne vil have, og vores hold har slet ikke samme niveau som sidste år. Det kan ende virkelig skuffende….
Det afhaenger vel af forventningerne ? - Jeg forventer gruppespil, og TOP6 for efteraaret, samt et par nye ansigter til truppen.

Problemet er dog at hvis man skal satse på et europæisk gruppespil, så kræver det en plan for hvodan man erstatter de nøglespillere fra sidste sæson, som man har mistet, og som derved svækker holdet. Så de 2-3-4-5 års perspektiv, skal ikke blænde for den mulighed man har lige nu, for at lykkes med at komme op på et nyt niveau. Jeg er helt sikker på at Brøndby, FC og FCN også tænker i et 2-3-4-5 års perspektiv, og alligevel har de en trup der er væsentligt mere klar til sæsonstart.

Nu fyrer du altså for mange jokes af - Brøndby langsigtet :ROFLMAO: :ROFLMAO: Hold op det er sjovt - skifter de ikke træner og genstarter hver 10 måned:ROFLMAO: men selv blind høne kan finde korn eller have midler nok til at købe rigeligt.

Fcn er til gengæld uhyre dygtige til at følge deres strategi - vi må bare håbe den ikke er, at de skal gå efter et mesterskab. De har midlerne og knowhow til at gøre det.

Thun har lige solgt deres to bedste midtbanespillere inden første CL kamp.

Mjällby er stort set blevet rippet.

At vi blev mestre ændrer ikke på at vi har det 4.-5. største budget i ligaen.
Det ændrer lidt engangs-indtægter fra trøjer og TV-penge heller ikke på.

Der er meget lang vej til vi er en topklub.
Med mindre vi kontinuerligt kan overpræstere set i fht. sportsligt budget.
Og vejen til at blive en topklub går formentlig over at holde fast i den langsigtede strategi man har lagt og med spillere der skal udvikles og præstere over tid. Selvfølgelig skal man forsøge at udnytte sådan et mesterskab til at accelerere processen, men vi har som du nævner stadig 4.-5. største budget, så når vi skal forsøge at bevare et niveau i nærheden af det vi vandt guld med kan vi ikke bare gå ud og købe spillerne men skal udvikle dem og slå til på de muligheder vi kan finde indenfor vores budget. Det er vigtigt øvelsen lykkes med et europæisk ligaspil og et efterår der peger mod top-6 igen.

Vi jagter stadig forsvarsspilleren Igor Drapinski, sammen med FCK lyder det til.

Journalisten Kamil Pawelczyk skriver, at Igor Drapinski har en overkommelig frikøbsklausul.

Én millioner euro – 7,5 millioner kroner – lyder frikøbsklausulen på ifølge den polske journalist.

Udover AGF og FC København så har Pisa, Salzburg og Widzew Lodz også været sat i forbindelse med den 22-årige stopper.

Han og Ganaus vil jeg ikke græde over men tvivler på, OB vil sælge til os og slet ikke 2. Jeg tænker MEM niveau eller der omkring, hvis OB skal overtales.

Kirkegaard fra VFF har jeg set nogle af deres fans være ret begejstret for.
Niels Thorborg er altid klar på et salg. Han er ikke sportslig ambitiøs. Bare send en mail til Thorup med Thorborg på som CC😉

Vi jagter stadig forsvarsspilleren Igor Drapinski, sammen med FCK lyder det til.

Journalisten Kamil Pawelczyk skriver, at Igor Drapinski har en overkommelig frikøbsklausul.

Én millioner euro – 7,5 millioner kroner – lyder frikøbsklausulen på ifølge den polske journalist.

Udover AGF og FC København så har Pisa, Salzburg og Widzew Lodz også været sat i forbindelse med den 22-årige stopper.
Hvis vi jagter ham og der ere n frikøbsklausul på så lidt, så giver det jo ingen mening vi ikke har budt. Med mindre CV håber på at få ham for 6 mio om fire uger. Der er noget der ikke stemmer.

Hvis vi jagter ham og der ere n frikøbsklausul på så lidt, så giver det jo ingen mening vi ikke har budt. Med mindre CV håber på at få ham for 6 mio om fire uger. Der er noget der ikke stemmer.

Det er vel den anden vej rundt - spilleren venter pt. og ser hvem der byder sig til og hvad de kan tilbyde ;) Han har 41 dage (tallet var der en som skrev, jeg har ikke regnet efter) endnu til at træffe en beslutning.

Umiddelbart siger jeg ja tak til Igor Drapinski. Vi trænger til noget nyt blod, både i truppen men også generelt i Superligaen. Vi er gode til at hente velkendte navne, og selvom det ofte er lidt usexet så plejer det at være rigtig fin tilgang.
Det gør mig ikke noget hvis vi forsøger noget nyt.

Ift. Angriber positionen så håber jeg at vi henter en så stor profil som muligt. I samme ombæring udelukker det selvfølgelig Uhre.

Jeg kan se der stadig er nogle stykker som ser spøgelser ift CVs transfer aktiviteter. Som andre skriver så har vi haft flere handler end man kan forvente på nuværende tidspunkt. Der er over en måned tilbage af vinduet, det skal nok gå.
Jeg mindes det er de samme brugere som sagde de nøjagtig samme ting sidste sommer, og i vinters. Det gik egentlig Okay på trods, gjorde det ikke?

Latest posts

Back