New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 470K
Transfervindue Sommer 2026
Det er vel den anden vej rundt - spilleren venter pt. og ser hvem der byder sig til og hvad de kan tilbyde ;) Han har 41 dage (tallet var der en som skrev, jeg har ikke regnet efter) endnu til at træffe en beslutning.
Tja det kan sagtens være han selv vil se tiden an. Men hvis de andre klubber gør alvor af buddene, så ser det da svært ud.

Hvis vi jagter ham og der ere n frikøbsklausul på så lidt, så giver det jo ingen mening vi ikke har budt. Med mindre CV håber på at få ham for 6 mio om fire uger. Der er noget der ikke stemmer.
??

Alle de hold der jagter ham har råd til at købe ham. Men spilleren skal jo vælge hvor han vil til...

Og det er det hold der giver højeste løn som udgangspunkt. Det er et perfekt eksempel på det CV snakker om.

Ham der kan forstærke AGF. Han er så god at større hold med flere penge kigger på ham.
Først når de køber noget andet/går videre fra ham - kan AGF få fat i ham. Det har aldrig handlet om hvad AGF har råd til at købe i transfersummer.
Det handler om lønstruktur/niveau.

Nu fyrer du altså for mange jokes af - Brøndby langsigtet :ROFLMAO: :ROFLMAO: Hold op det er sjovt - skifter de ikke træner og genstarter hver 10 måned:ROFLMAO: men selv blind høne kan finde korn eller have midler nok til at købe rigeligt.

Fcn er til gengæld uhyre dygtige til at følge deres strategi - vi må bare håbe den ikke er, at de skal gå efter et mesterskab. De har midlerne og knowhow til at gøre det.
Var spørgsmålet ikke om man havde ambitioner langsigtet, ikke om man lykkedes med dem?

Tja det kan sagtens være han selv vil se tiden an. Men hvis de andre klubber gør alvor af buddene, så ser det da svært ud.

Hvis de gør - er det umuligt.
Det er hele pointen med at CV ikke bare handler hurtigt pt.

Vi er der der i fødekæden, hvor vi er kommet højt nok til at kunne kigge på langt bedre spillere - der er så gode, at de kan blive interessante for endnu større klubber end os, og klubber med langt langt flere penge i lønposen.

Derfor kan Viborg og Randers nemmere hente spillere. De gør sig ingen illusioner om at hente spillere som FCK også er interesseret if fx.
Og nogle gange - så henter AGF også spillere, som andre klubber under os var interesseret i - hvor det var/er os der er største hund.

Vi jagter stadig forsvarsspilleren Igor Drapinski, sammen med FCK lyder det til.

Journalisten Kamil Pawelczyk skriver, at Igor Drapinski har en overkommelig frikøbsklausul.

Én millioner euro – 7,5 millioner kroner – lyder frikøbsklausulen på ifølge den polske journalist.

Udover AGF og FC København så har Pisa, Salzburg og Widzew Lodz også været sat i forbindelse med den 22-årige stopper.
Lyder billigt ift. alder og de klubber der jagter ham, så det lyder umiddelbart som en god signing. Desværre står vi så nok heller ikke først i køen.

Du tror ikke, CV er klar til at spendere når eller hvis vi sælger en profil eller 2? FCN har en bundsolid økonomi, hvorfor venter de?
FCN behøver ikke at forstærke sig nu. De føler, at truppen er komplet, og afventer salg før de agerer.

Vores trup er ikke komplet og risikerer at blive mindre komplet.
Målsætningen er meget klar, europæisk gruppespil. Det sagde både CV og JP før Poznan kampen og CV tilføjede, det ikke bliver ham, som laver et opsøgende arbejde for at sælge, altså kontinuitet strategien
Vi har forhåbentlig en målsætning, der rækker længere end september. Det var sæsonens målsætning, jeg tænkte på.

Satser man på genopbygning og top-6 med europæisk deltagelse eller sigter man højere?
Jeg minder stille om, at det er helt normalt at et overpræsterende mesterhold mister profiler.
Vi har kun mistet profiler via kontraktudløb. Vi har ikke solgt en eneste. Der er en forskel.
cn er til gengæld uhyre dygtige til at følge deres strategi - vi må bare håbe den ikke er, at de skal gå efter et mesterskab. De har midlerne og knowhow til at gøre det.
Jeg er faktisk lidt i tvivl, hvor gode de er til at følge deres strategi. De mangler udskiftninger i stab og også spillestil tyder mere på, at man er dårlig til at lægge og følge en strategi.

Men de er da gode til kommunikation og branding.

Lyder billigt ift. alder og de klubber der jagter ham, så det lyder umiddelbart som en god signing. Desværre står vi så nok heller ikke først i køen.

Skal man komme med en kritik af CV, jeg kan forstå men ikke nødvendigvis enig i, er at, han skyder højt men det falder helt i tråd med de udtalelser, han er kommet med.

FCN behøver ikke at forstærke sig nu. De føler, at truppen er komplet, og afventer salg før de agerer.

Men de har en økonomi til at være på forkant, hvorfor ikke købe Caleb afløseren nu fremfor at vente? Det er min pointe. Svaret kan være ligesom i AGF, de ikke fordi markedet ikke endnu rigtig er kommet i gang, kan finde den rigtige spiller til den rigtige pris.

Vi har forhåbentlig en målsætning, der rækker længere end september. Det var sæsonens målsætning, jeg tænkte på.

Satser man på genopbygning og top-6 med europæisk deltagelse eller sigter man højere?

Fair men jeg tænker, antallet af spillere afhænger af gruppespil. JP var inde på det før Poznan kampen.

Skal man komme med en kritik af CV, jeg kan forstå men ikke nødvendigvis enig i, er at, han skyder højt men det falder helt i tråd med de udtalelser, han er kommet med.

Ja netop - jeg var lidt inde på det før - men vi er jo kommet op i et lag, hvor vi er de små ift de spillere der kan forstærke os. Det er godt vi er kommet derop, men det er også sværere for en sportschef. Løsningen er ikke at overbyde - når pengene ikke er til det.

Og spændende at følge, hvilket niveau vi kan komme op i over de næste 5 år ift løn. Det er der nøglen ligger.

Med høj løn er der både spillere med frikøbsklausuler og transferfrie spillere - som vi kan få til den tid (også tidligt) som vi ikke kan stå først i rækken til nu.

Men de har en økonomi til at være på forkant, hvorfor ikke købe Caleb afløseren nu fremfor at vente? Det er min pointe. Svaret kan være ligesom i AGF, de ikke fordi markedet ikke endnu rigtig er kommet i gang, kan finde den rigtige spiller til den rigtige pris.
Jeg kender ikke FCNs trup i dybden, men jeg tænker afløseren for Caleb allerede er i den. Så synes de er en svær klub at sammenligne transferstrategi med.

Hvis de gør - er det umuligt.
Det er hele pointen med at CV ikke bare handler hurtigt pt.

Vi er der der i fødekæden, hvor vi er kommet højt nok til at kunne kigge på langt bedre spillere - der er så gode, at de kan blive interessante for endnu større klubber end os, og klubber med langt langt flere penge i lønposen.

Derfor kan Viborg og Randers nemmere hente spillere. De gør sig ingen illusioner om at hente spillere som FCK også er interesseret if fx.
Og nogle gange - så henter AGF også spillere, som andre klubber under os var interesseret i - hvor det var/er os der er største hund.
Jeg ville måske sige det er endnu sværere for Viborg og Randers fordi kædereaktionen, der gør at de kan hente den spiller vi også kigger på, kan starte med at FCK beslutter sig for ikke at efter “Drapinski” så vi henter ham i stedet. Men der kan selvfølgelig være forskellige dynamikker for selvom alle vil have bedre spillere end de som udgangspunkt har råd til, kan Viborgs og Randers’ ambitioner ligge tættere på deres økonomiske formåen og når vi vil konkurrere med klubber over os i det økonomiske hierarki er afstanden vi skal overkomme virkelig voldsom. Det er klart det ikke er nemt hvis CV’s opgave er at finde en angriber der kunne være endt i klubber der kan betale mindst det dobbelte i løn.

Jeg ville måske sige det er endnu sværere for Viborg og Randers fordi kædereaktionen, der gør at de kan hente den spiller vi også kigger på, kan starte med at FCK beslutter sig for ikke at efter “Drapinski” så vi henter ham i stedet.

Nej altså min pointe er ikke at vi kæmper om de samme spillere fx.
Det er at Viborg/Randers ikke behøver en ligeså god spiller NU for at erstatte ham de har.

Latest posts

Back