Transfervindue Sommer 2026
Hvad nu hvis CV har fået tilsagn om at kunne bruge 70-80 mio kr men pga dårligt arbejde endte han kun med at bruge de 45 og vi står med røven bar i angrebet. Vi var eftersigende stadig ude efter en angriber på sidstedagen (andet ville have været mærkeligt) så der burde stadig have været flere penge til rådighed. Jeg tror bare tiden indhentede en lettere arrogant tilgang hvor han har tænkt “det skal nok lykkes til allersidst, hvor der dukker noget magisk op”.For mig at se er truppen god nok til top 6, og også en medaljejagt - og en pokaljagt - i en verden hvor vi ikke samtidig spiller europæisk.
CV har fået 45 mio at købe for - sammenlignet med SIB der også fik 40 mio at købe for i nogle vinduer.
Forskellen er de 3 store profilafgange - og europæisk - samt hav af skader.
EDIT: Så min pil peger på de manglende ekstra penge der skulle være investeret i truppen ovenfra - og altså JN/ledelsen.
Jeg tror det var meget svært at komme styrket ud af et tab af PM, Beijmo og Dalsgaard måske - men nær UMULIGT at komme ud med en bred kvalitet til rotation i europæisk 6 uger i streg x 2.
Men derfor synes jeg stadig at CV har brugt pengene skævt - og ja jeg mener Anderson/Jørgensen/MacHowatt frem for 9'er.
At købe 3 spillere til de to pladser vi havde sidste sæsons to bedste offensive spillere - mens vi kun havde Yakob (som var skadet i vinduet også - fra 5. august og altså en hel måned) - det er helt skævt. Vi mangler konstant en Yakob-type og angriber på det hold her. Og i årevis har vi kun haft 1 god. SELVKLART kan man ikke spille dobbeltkampe i over en måned - med kun 1. Når vi så skal spille det med 0 kvalitetsangribere og 0 på yakobs plads af hans type - så vælter meget af det vi var gode til sidste år op gennem midten. ALT skal over siderne nu - vi har jo vores wingbacks og 10'ere - ikke?
Altså bortset fra vi ingen wingbacks har købt, andet end Carstensen der var her i forvejen. Og skader til Andersen og Links - har gjort det SVÆRT med rotation de første uger der.