New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 635K
Enig Aske.

Der er 100% noget der er klogere end mig på dette, men det virker lidt som man har tænkt arkitektonisk over praktisk. Vi er i et koldt land. Langt de fleste kampe spilles i under 18 grader og ofte med noget eller en del regn. Så havde godt nok håbet man havde dækket helt af, så concoursen kunne blive et tørt og lunt sted.

Samtidig ved at der er 40% åben på bagerste række, kan jeg godt have en frygt for at det (ligesom vores nuværende), kan blive lidt en vindtunnel.

Jeg er mega spændt, men faktisk lidt "hmm" på disse løsninger. Fx Midtjyllands nye langsiden, har de et stort overdækket og helt afdækket område under tribunen. Det kommer vi virkelig til at mangle.

Jeg gir mig, og hopper med på "FUCK YEAH" vognen igen.

Er der meldt noget ud ift adgangsforholdene / billetscanning? Bliver det en masse små "vinduer" i glasset, eller kommer der nogle større i fx hjørnerne?

Kan ikke finde det tydeligt i materialet, men en del af glasvæggene bliver vel porte hvor man kan vise billet.
Men mener at have set et billede, hvor alle væggene kan åbnes som udgange, så stadion kan tømmes mega hurtigt efter kampene.

Enig Aske.

Der er 100% noget der er klogere end mig på dette, men det virker lidt som man har tænkt arkitektonisk over praktisk. Vi er i et koldt land. Langt de fleste kampe spilles i under 18 grader og ofte med noget eller en del regn. Så havde godt nok håbet man havde dækket helt af, så concoursen kunne blive et tørt og lunt sted.

Samtidig ved at der er 40% åben på bagerste række, kan jeg godt have en frygt for at det (ligesom vores nuværende), kan blive lidt en vindtunnel.

Jeg er mega spændt, men faktisk lidt "hmm" på disse løsninger. Fx Midtjyllands nye langsiden, har de et stort overdækket og helt afdækket område under tribunen. Det kommer vi virkelig til at mangle.
Med de erfaringer vi har med nuværende stadion, så er jeg 100% sikker på, at vind og vejr netop har haft stor bevågenhed i processen. Og i forhold til bagbeklædningen på bagerste række, så er jeg også sikker på, at de 40% åben er nok til at man ikke vil mærke nogen vind overhovedet.

Det er så retarderet skrevet om end helt i tråd med hans foregående streng af pinligt usande dækning.
AGF A/S har ikke smadret nogen løbebaner, og de "to af tre" er så løgnagtig og lemfældig en omgang med sandheden, at han burde indstilles til en redaktionel begmand, hvis ikke det var fordi, hans redaktør var en vis Jan "Jeg-er-stadig-øm-når-jeg-sidder-ned" Schouby.

Løbebanen på stadion erstattes direkte af splinter-nye atletikstadion 100 meter derfra, og bliver overordnet en flot opgradering af atletikforholdene sammenlignet med i dag, mens atletikken og løbebanen på Vejlby Stadion skal flytte ind på VIK's baner ligeså 100 meter derfra. Bemærk desuden at løbebanen på Vejlby Stadion inden opgravningen bestod af 2 (to!) spors belægning rundt om fodboldbanen. En uerstattelig destruktion af noget yderst bevaringsværdigt.

Det er så vildt, han har carte blanche fra sin redaktør til at skrive den ene omgang påståelige, udokumenterede lort efter den anden, uden lige at få et check in eller en opdatering på retningen, og med Schoubys billigelse af dækningen nærmer sig Stiften sig jo lige så meget karakter af blog, som Den Korte Avis var det.

Tillykke med jeres elendige takes, Bjerre og Schouby - det er så pinligt at se fra voksne mænd, der dækker sig ind under en "kritisk dækning af lokalmiljøet".

Er det ikke bare Stiften classic. ALTID hullerne i osten. Synes trøjen er fed, og fedt statement. AGF har ikke smadret en eneste løbebane. Det er sgu lige før AGF skal kræve dementi på denne. Det er jo injurier. Kæmpe klaphat
Her må jeg erklære mig helt uenig. Jeg mener faktisk at enhver kritisk journalistik ville tage fat i den vinkel. AGF er den store dreng i klassen. De har nu fået det som de vil have det, takket være en masse penge fra Salling, der derved reddede Travbanen, og Lind der tydeligt var ude efter nye grunde at udvikle i Kongelundens område.

Det er et faktum i min optik. Jeg er selv helt for at vi skal have det nye stadion,men i processen synes jeg ærlig talt at atletik og Cykelfolket er blevet trådt ret hårdt på.

Og hvis jeg som fodbold fan der fulgte processen tæt kan mene dette, så er der kæmpe mening i at det ville atletikken også.

Det er simpelthen dårlig stil at lave trøjen med det statement.

Her må jeg erklære mig helt uenig. Jeg mener faktisk at enhver kritisk journalistik ville tage fat i den vinkel. AGF er den store dreng i klassen. De har nu fået det som de vil have det, takket være en masse penge fra Salling, der derved reddede Travbanen, og Lind der tydeligt var ude efter nye grunde at udvikle i Kongelundens område.

Det er et faktum i min optik. Jeg er selv helt for at vi skal have det nye stadion,men i processen synes jeg ærlig talt at atletik og Cykelfolket er blevet trådt ret hårdt på.

Og hvis jeg som fodbold fan der fulgte processen tæt kan mene dette, så er der kæmpe mening i at det ville atletikken også.

Det er simpelthen dårlig stil at lave trøjen med det statement.

Men det er jo ikke AGFs skyld? Bjerre må rette sin helt sindsyge vrede mod os andre steder hen, f.eks kommunen.

Han fremstår som et kæmpe tågehorn med sådan et skriv.

Men det er jo ikke AGFs skyld? Bjerre må rette sin helt sindsyge vrede mod os andre steder hen, f.eks kommunen.

Han fremstår som et kæmpe tågehorn med sådan et skriv.
Nu går debatten jo på at AGF. De vælger et signal, der sagtens kan læses som en hån mod nogle interessenter der i en ny organisering af et område er blevet nedprioriteret. Det er da netop på AGF. Og Bjerre henviser så til at AGF har insisteret på at der skal laves to nye stadioner og begge betyder at to løbebaner lader livet. Det er jo faktum. Og at sige at det ikke er AGFs skyld er nogen lunde lige så ramt som at sige at Brøndby ikke har et ansvar, når deres dansk opfordrer til vold etc. I hvert fald i min optik.

Det er et faktum i min optik.
Hvad er det for nogle grunde Lind har fået?

Han fik ikke nogen, men hvis du husker tilbage, så var der jo et forslag til finansiering af kommunens del, som gik på at udstykke grunde i udkanten af Kongelunden til byggegrunde som jo skulle udvikles. Dog kæmpede de lokale så kraftigt imod at det aldrig er blevet realiseret.

Som jeg kender Henrik Lind, så ville han ikke have syntes om det afkast/risiko-forhold der var på den konstruktion du skitserer. Det ville da være helt håbløst at kaste så mange penge i grams og håbe man kunne få lov at købe nogle grunde. Lidt vildt at det er et faktum i din optik:unsure:

Jeg tænker du skal glæde dig over en mand som donerer 250-300 mio. til noget som udvikler et stadion/område i byen(y)

Last edited:
Nu går debatten jo på at AGF. De vælger et signal, der sagtens kan læses som en hån mod nogle interessenter der i en ny organisering af et område er blevet nedprioriteret. Det er da netop på AGF. Og Bjerre henviser så til at AGF har insisteret på at der skal laves to nye stadioner og begge betyder at to løbebaner lader livet. Det er jo faktum. Og at sige at det ikke er AGFs skyld er nogen lunde lige så ramt som at sige at Brøndby ikke har et ansvar, når deres dansk opfordrer til vold etc. I hvert fald i min optik.

For det første er det en meget diskutérbar tolkning af sloganet, men det er ikke min anke mod din og Bjerres påstand.

Det primære problem ved din pointe er det ikke AGF, der besluttet det. Det er byrådet - og det er ren interessepolitik. Det massive flertal prioriterer stadion over stendøde sportsgrene som banecykling og atletik. Vi har årtiers bevis på, at folk ikke gider se det. De har været enormt overrepræsenteret i mange år.

Cykelfolkene (banecykling) og atletikfolkene bør ikke være i nærheden af at have samme politisk vægt som fodboldfolket. Det ville meget udemokratisk. I så fald kunne håndboldfolket også insistere på en håndboldhal til 50.000. Der kommer trods alt mennesker og ser dem udøve deres sport.

Som Ato er inde på, ved jeg heller ikke om jeg synes, at det er et genialt slogan, men at påstå, at AGF har smadret to ud af tre atletikbaner er himmelråbende idiotisk. (Og det sidste var et rant mod Bjerres tosseri.)

Det er egentlig sjovt hvordan man kan ende på øretævernes holdeplads hvis man siger noget der ikke er gængs mening. Men ok for god ordens skyld...

1: jeg har ikke skrevet at Lind fik grunde for at donere de 250 millioner. Men der blev samtidig med offentliggørelsen foreslået at en del af finansieringen fra kommunen skulle komme fra udstykninger i den ydre del af Kongelunden omkring observatoriet. Dette blev så slået ned af stærke lokalforeninger i området.

2: Jeg er helt klar over at den endelige beslutning om at vi nu skal have 2 nye stadions, uden løbebane, til syvende og sidst ligger hos byrådet. Men I skal ikke komme og sige at AGF ikke har del i det. Det er simpelthen for dumt. Kausaliteten er jo at AGF mangler et rigtig stadion. To donorer går ind og tilbyder finansiering til et stadion uden løbebane. Kommunen går med og nu er der to løbebaner der er ved at blive fjernet, fordi Aarhus har brug for et stadion 1 og 2...
Med min billigelse vel at mærke!

3: At AGF går ud med en ny trøje som kører sloganet "Never back on Track" er da oplagt at se som en direkte stikpille til de, der faktisk bruger løbebanerne i Aarhus. De er der faktisk. Det der ikke er så meget af, er tilskuerne til stævner etc.

4: Dennis Bjerre er i sin gode ret til at kritisere at klubben laver så dumt et slogan.

3: At AGF går ud med en ny trøje som kører sloganet "Never back on Track" er da oplagt at se som en direkte stikpille til de, der faktisk bruger løbebanerne i Aarhus. De er der faktisk. Det der ikke er så meget af, er tilskuerne til stævner etc.
Det et en stikpille til en løbebane der ikke hører hjemme på et fodboldstadion. Ikke til udøverne. De må løbe alt det de vil og de må skam også gerne finansiere et atletikstadion. Sidst de fik et kunne de ikke.

Det et en stikpille til en løbebane der ikke hører hjemme på et fodboldstadion. Ikke til udøverne. De må løbe alt det de vil og de må skam også gerne finansiere et atletikstadion. Sidst de fik et kunne de ikke.

Præcis. At sige AGF skyder mod atletikken giver ingen mening, for AGFs atletik har vel sjældent været bedre.

Man vil bare ikke have løbebaner på et fodbold stadion, selvfølgelig.

Det afhænger vel af øjnene der ser, og jeg ser det lige præcis som Nizzle, som en stikpille mod løbebaner på et fodbold stadion.

Latest posts

Back