New posts

Tråden om engelsk fodbold

• Thread starter Thread starter swharders
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 255
  • Views Views: Views 16K
Tråden om engelsk fodbold
Højlund ligner mere og mere en enmands hær oppe foran for Napoli. At United ikke kunne bruge ham siger en del om deres problemer, som jeg er helt enig stikker langt dybere end Amorim. Det har efterhånden stået på så længe, at det må begynde at blive svært at trække top trænere og spillere til - hvis det ikke allerede er det.
Lige to kommentarer fra en United-fan siden barnsben, som efterhånden er ekstremt fremmedgjort:

(1) Højlund var virkelig ubegribeligt dårlig for United sidste år - tro mig! Han havde mistet Old Trafford fuldkommen. Det lignede i perioder nærmest en klinisk depression, så dårlig var han; så plaget så han ud. Det ville have været meget højt spil at satse på, han kunne vende dén personlige krise i samme miljø og med den samme træner.

(2) Stat-tjenesternes karaktergivning tegner et billede af hans Napoli-sæson hidtil, som tællende en håndfuld gode kampe - og en stribe anonyme, ineffektive præstationer. Jeg har kun set ham sporadisk selv, men jeg tror ikke helt, der er dækning for at tale om en enmandshær. Han har dog helt oplagt haft gavn af skiftet, og jeg tror egentlig, det har været (og ender med) at være til gavn for alle parter. 🤷‍♂️

Lige to kommentarer fra en United-fan siden barnsben, som efterhånden er ekstremt fremmedgjort:

(1) Højlund var virkelig ubegribeligt dårlig for United sidste år - tro mig! Han havde mistet Old Trafford fuldkommen. Det lignede i perioder nærmest en klinisk depression, så dårlig var han; så plaget så han ud. Det ville have været meget højt spil at satse på, han kunne vende dén personlige krise i samme miljø og med den samme træner.

(2) Stat-tjenesternes karaktergivning tegner et billede af hans Napoli-sæson hidtil, som tællende en håndfuld gode kampe - og en stribe anonyme, ineffektive præstationer. Jeg har kun set ham sporadisk selv, men jeg tror ikke helt, der er dækning for at tale om en enmandshær. Han har dog helt oplagt haft gavn af skiftet, og jeg tror egentlig, det har været (og ender med) at være til gavn for alle parter. 🤷‍♂️
Synes bare Højlund-casen, er meget typisk for et hold uden strategi. Køber en monster dyr, hypet ung angriber som tydeligt for alle ikke er færdigudviklet og smider ham ind med det samme i et helt andet system og forventer han kan en masse andet end det han har vist. Og et halvt år senere skifter man så træneren. Ikke underligt han mistede al selvtillid.

Har set en del Napoli denne sæson og der har været tydeligt, at man i starten spillede på Højlunds styrker og ikke forventede alt muligt andet fra ham. Og han leverede næsten fra dag 1, men fik så en skade og de Bruyne blev også skadet, hvilket gav et lille dyk. Men den sidste måneds tid har han domineret modstanderne fuldstændigt i alle de kampe jeg har set, og er også begyndt ligner en langt mere komplet angriber som kan spille med ryggen til mål osv. Man har med andre ord haft en plan fra første dag og har stille og roligt bygget ham op i løbet af sæsonen, så han nu ligner den europæiske top angriber Man Utd tilsyneladende troede de havde købt.

For mig er det typeeksemplet på forskellen mellem et hold der har en strategi og klar plan med de spillere der køber - og så dem der ikke har.

Synes bare Højlund-casen, er meget typisk for et hold uden strategi. Køber en monster dyr, hypet ung angriber som tydeligt for alle ikke er færdigudviklet og smider ham ind med det samme i et helt andet system og forventer han kan en masse andet end det han har vist. Og et halvt år senere skifter man så træneren. Ikke underligt han mistede al selvtillid.

Har set en del Napoli denne sæson og der har været tydeligt, at man i starten spillede på Højlunds styrker og ikke forventede alt muligt andet fra ham. Og han leverede næsten fra dag 1, men fik så en skade og de Bruyne blev også skadet, hvilket gav et lille dyk. Men den sidste måneds tid har han domineret modstanderne fuldstændigt i alle de kampe jeg har set, og er også begyndt ligner en langt mere komplet angriber som kan spille med ryggen til mål osv. Man har med andre ord haft en plan fra første dag og har stille og roligt bygget ham op i løbet af sæsonen, så han nu ligner den europæiske top angriber Man Utd tilsyneladende troede de havde købt.

For mig er det typeeksemplet på forskellen mellem et hold der har en strategi og klar plan med de spillere der køber - og så dem der ikke har.
Det giver alt sammen fin mening! Enig.

Jeg er nok også påvirket af, at han har lignet United-versionen af sig selv i de to Napoli-kampe fra de senere uger, jeg har set hovedparten af: Mod Benfica i CL og mod Udinese i Serie A.

1. Højlund er ikke god nok til PL. En elefant i et glasbur.
2. Uniteds sommervindue var faktisk ganske hæderlig. Cunha og især Mbeumo har været klare forstærkninger, det samme har Lammens. Sesko ligner desværre endnu et dyrt angrebsflop, ringer det en klokke?
3. Amorim fyrede sig selv med de udtalelser. Ingen ansvarlig ledelse kan finde sig i at en ledende medarbejder lufter det beskidte tøj offentligt, derudover gjorde Amorim en dødssynd i United ved at kaste unge spillere som Mainoo og Chido under bussen. Stensikker måde at få en hel fanbase imod dig.
4. Ineos var helt klar over, Amorim sværgede til wingback systemet, problemet har mere i høj grad været, Amorim aldrig fik knækket koden til at spille i PL. Forsvarsspillet har i hele perioden været under al kritik mens der trods alt var fremgang at spore i angrebsspillet især med sommerens indkøb.

Når alt det er sagt, så ja hvor er strategien? Hvordan skal United spille? Men vigtigst af alt hvem fanden bestemmer i den klub? Fyringen af Amorim var dog det eneste rigtige.

1. Højlund er ikke god nok til PL. En elefant i et glasbur.
2. Uniteds sommervindue var faktisk ganske hæderlig. Cunha og især Mbeumo har været klare forstærkninger, det samme har Lammens. Sesko ligner desværre endnu et dyrt angrebsflop, ringer det en klokke?
3. Amorim fyrede sig selv med de udtalelser. Ingen ansvarlig ledelse kan finde sig i at en ledende medarbejder lufter det beskidte tøj offentligt, derudover gjorde Amorim en dødssynd i United ved at kaste unge spillere som Mainoo og Chido under bussen. Stensikker måde at få en hel fanbase imod dig.
4. Ineos var helt klar over, Amorim sværgede til wingback systemet, problemet har mere i høj grad været, Amorim aldrig fik knækket koden til at spille i PL. Forsvarsspillet har i hele perioden været under al kritik mens der trods alt var fremgang at spore i angrebsspillet især med sommerens indkøb.

Når alt det er sagt, så ja hvor er strategien? Hvordan skal United spille? Men vigtigst af alt hvem fanden bestemmer i den klub? Fyringen af Amorim var dog det eneste rigtige.

Men hvorfor fanden hente en træner og så nægte han de spillere han ønsker?

Tænker at United skal have forventningsafstemning inden de hyrer endnu en træner.

Men hvorfor fanden hente en træner og så nægte han de spillere han ønsker?

Altså det er jo ikke fordi, Amorim ikke har fået forstærkninger. United brugte igen absurd mange penge i sommers og for engang sin skyld også et pænt vindue. En træner må altså også se indad og arbejde med det han har. Har JP eksempelvis bare en gang forlangt en spiller? Nej, han har arbejdet med det han har til rådighed og bl.a fastholdt wingback systemet selv mange var overbevist om, det ville han ikke.

Jeg giver intet for Amorim tuder over manglende opbakning som 1. er forkert og 2. bare er en undskyldning for at dække over egen utilstrækkelighed.

Altså det er jo ikke fordi, Amorim ikke har fået forstærkninger. United brugte igen absurd mange penge i sommers og for engang sin skyld også et pænt vindue. En træner må altså også se indad og arbejde med det han har. Har JP eksempelvis bare en gang forlangt en spiller? Nej, han har arbejdet med det han har til rådighed og bl.a fastholdt wingback systemet selv mange var overbevist om, det ville han ikke.

Jeg giver intet for Amorim tuder over manglende opbakning som 1. er forkert og 2. bare er en undskyldning for at dække over egen utilstrækkelighed.

Men ved vi det er spillere han har ønsket?

Sender Højlund væk, og henter en endnu dårligere angriber i sesko. Det var elendige 600 millioner brugt.

At amorim er væk kan ikke undre nogen, han har været deres dårligste manager de sidste 40 år, det kan kun undre det ikke er sket før.

JP tuder ikke fordi han ved på forhånd hvad der er råd til. United bruger lige så mange penge som City, Arsenal osv, men køber elendigt ind år efter år. Hvis det så er indkøb amorim ikke vil have?

Jeg er ikke ude i et forsvar af amorim, jeg tænker bare at Uniteds næste træner kommer til at gøre det nøjagtigt lige så dårligt som sine 5 forgængere. Fordi baglandet stadigvæk sejler.

Indrømmet jeg følger dem ikke tæt - er meget mere til superligaen.

Men havde han det ikke med at smide mange spillere under bussen - syntes løbende jeg har set udtalelser der kunne tolkes den vej men det er måske ikke så slemt.

Men ved vi det er spillere han har ønsket?

Det ved jeg ikke men uanset hvad, så er 3 ud af 4 spillere hentet i sommer vinduet været en succes. Det er en høj hitrate som de fleste sportschefer vil tage.

Sender Højlund væk, og henter en endnu dårligere angriber i sesko. Det var elendige 600 millioner brugt.

Enig. Man forsøgte igen med en ikke proven målscorer og vi AGF fans ved om nogen, hvor svært det er at få succes med angribere som ikke i forvejen har bevist sig som målscorer.
Jeg har i et par år kraftigt advokeret for Osimhen, det er mig en gåde han ender i freaking Tyrkiet og ikke i United.

At amorim er væk kan ikke undre nogen, han har været deres dårligste manager de sidste 40 år, det kan kun undre det ikke er sket før.

Han er næppe fyret pga resultaterne. United er altså kun 3 point efter de forsvarende mestre med lidt over halvvejs i turneringen. Der HAR været fremgang at spore men igennem længere tid er der kommet flere og flere udfald mod nærmest alt og alle i klubben fra Amorim. Det vil ingen ledelse i nogen virksomhed finde sig i.

JP tuder ikke fordi han ved på forhånd hvad der er råd til. United bruger lige så mange penge som City, Arsenal osv, men køber elendigt ind år efter år. Hvis det så er indkøb amorim ikke vil have?

Men United har heller ikke uanede midler. Ja, det er da en rig klub men United betaler også en premium pris alene pga. klubbens navn. Jeg har svært ved at se, Amorim kan tillade sig at tude over, han ikke er blevet bakket op. Det er en for dårligt sammensat trup pga. tidlige tiders elendige indkøb, det kan ingen klub rette op på i et par vinduer, hverken praktisk eller økonomisk (ok, Chelsea gør da et ihærdigt forsøg uden dog den store succes).

Jeg er ikke ude i et forsvar af amorim, jeg tænker bare at Uniteds næste træner kommer til at gøre det nøjagtigt lige så dårligt som sine 5 forgængere. Fordi baglandet stadigvæk sejler.

Slet ikke uenig men det er fordi, jeg simpelthen ikke aner, hvilken strategi klubben har. Ligesom AGF engang gjorde, så har United haft trænere med vidt forskellige spillestile og når de så bliver relativt hurtigt fyret, ender det med en mærkværdig sammensat trup.
Det er en af mine store kæpheste men vejen til kontinuerlig succes, går igennem en klokkeklar spillemæssig strategi. Den har United ikke haft siden SAF.

Men havde han det ikke med at smide mange spillere under bussen - syntes løbende jeg har set udtalelser der kunne tolkes den vej men det er måske ikke så slemt.

Jo, men det er en kardinalsynd at smide talenter under bussen især i en klub som bryster sig af og stolte over brugen af egen udviklede talenter. Det er den klub irc i verden som har den længste uafbrudte stime af egne talenter i kamptruppen.
Brugen af talenter betyder helt oprigtigt noget i United, det ligger simpelthen i klubbens DNA.
Selv pragmatikeren over dem alle, Mourinho respekterede det. Et af de første spørgsmål han fik stillet på hans første pressemøde, var nemlig bekymringen over, han ikke var kendt for talentudvikling, et spørgsmål Mourinho vidste ville komme og havde foreberedt sig på. Det siger meget om, hvad talentudvikling betyder i United.

Bare lige til næste gang, når City beskylder os andre for at købe os til succes...
£425 mio. på et år er alligevel en slat. Selv fordelt på 14 spillere.

Og lader ALLE hold træde ind så tidligt som muligt.
Jeg er stor fortaler for at vi træder ind i 1. runde
Det vil være i august. Selvom jeg ikke synes vi skal tage ubegrænset hensyn til de hold der skal spille europæisk, som FCK ønsker det, behøver de hold heller ikke ligefrem også skulle pokalkampe i kvalifikationsperioden. Men det kan nok også bare blive svært at finde datoer i kalenderen til det.

Cole Palmer har i helt fri position fra maks 1 meters afstand til målet formået at skovle bolden over målet. Endnu et eksempel på der findes ikke 100% chancer. Vil skyde på den her får 0,99 i xG.
Kan man teknisk set få en xG på 1.0 på en enkelt chance? Det ville jo reelt være den der 100% chance, selvom det selvfølgelig ofte er noget man også bare siger om ekstremt store chancer, når de alligevel bliver brændt. Der er vel ikke en situation med en chance der aldrig er blevet brændt og ikke kan brændes. Selv med en bold der ligger helt still på selve mållinjen er der nok et eksempel på at der er blevet skvattet i den så den er trillet den anden vej. Jeg har kun billedet der af Palmers chance, men der er klart der er lidt timing og den kan hoppe uventet hvis den ramte jorden lige inden. 0.91 er en meget høj xG, men den bliver så alligevel antageligvis brændt cirka en ud af ti gange.

Latest posts

Back