New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 972
  • Views Views: Views 55K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror vi holder spillerne, bevidst, ude længere end man gjorde før. Så man er sikker på, at de ikke får tilbagefald. Andersen var måske bleve sluset ind stille og rolig for 2 måneder siden for et par år siden.

Det tror jeg også man gør - især for dem der er ude længe. Problemet med den her slags er, at det er svært at vurdere hvor gode man er til det - de fleste cases har deres eget liv.

Umiddelbart syntes jeg dog ikke vi er specielt gode til skadeshåndtering men måske det bare er fordi jeg savner spillerne.

Syntes der har været meget lange forløb med nogen af dem og uden man rigtig har haft styr på det - det har været f.eks. Duelund, Mølgaard, NP som i længere peridoer har været on/off. Der er nok nogen som er svære at få styr på men der er måske ikke grund til, at tilføje flere spillere som i en ung alder løbende sidder ude. Der er en del sæsoner, hvor han har været ude i et 2-cifret antal kampe.

På den anden side ser det ud som om Christian Rasmussen havde et fornuftigt forløb i Fcn. Der var dog kampe hvor han ikke var udtaget, så måske de kører en AGF overfor f.eks. Transfermarkt og de ikke får registreret skader :unsure:

Jeg synes en del danske trænere er røget til udlandet efterhånden, og mange af dem har et godt navn og det betyder flere kigger her til. Johannes Hoff Thorup, Bo Svensson ,Jess Thorup, Brian Priske, Bo Henriksen, Thomas Frank, Jens Berthel Askou osv.

Som det er lige nu, så har Jakob Poulsen flyttet sidste års 6'er op på en førsteplads med kun 5 kampe igen. Man kan endda argumentere for, at truppen er decimeret fra sidste sæson (uden bl.a. Anderson og Madsen). Det skifte er sket på den 'rigtige' måde, hvor man angriber kampene og ikke forsvarer sig til uafgjorte og sejre efter dødbolde.

Så ja, jeg tror Jakob Poulsen kunne være et emne i en større liga

Jeg tror klubben også gerne vil slå kapital på nogle af spillerne, så jeg tror bestemt der ryger mindst to af Links, Arnstad og Bech. Sælger vi kun Links i dette vindue er vi nærmest tvunget til at sælge Arnstad og Bech næste sæson.
Ja, det er faktisk ret vildt hvad JP har udrettet, specielt med de to salg taget i betragtning som du skriver.
Jeg tror dog det mindst er en postomgang for tidligt, at han evt skal videre

Ja, det er faktisk ret vildt hvad JP har udrettet, specielt med de to salg taget i betragtning som du skriver.
Jeg tror dog det mindst er en postomgang for tidligt, at han evt skal videre
Jeg husker, da han spillede i AGF, at han sagde nej til at skifte til Lazio i januar '10, fordi han ikke havde lyst til at gamble med sin landsholdsplads og vægtede spilletid over eventyr. Så gik han i stykker, spillede stort set ikke det forår, vi rykkede ned og han rykkede til Herning. Men pointen her er, at han slår mig som snusfornuftig og fyldt med selvtillid. Jeg tror godt han ved, der er mere at lære i AGF og at der nok skal komme rigtigt gode tilbud om et år eller to, som er mere interessante end hvad der end måtte komme denne sommer.

Jeg KAN ikke forestille mig, at han skal videre allerede nu.

Jeg husker, da han spillede i AGF, at han sagde nej til at skifte til Lazio i januar '10, fordi han ikke havde lyst til at gamble med sin landsholdsplads og vægtede spilletid over eventyr. Så gik han i stykker, spillede stort set ikke det forår, vi rykkede ned og han rykkede til Herning. Men pointen her er, at han slår mig som snusfornuftig og fyldt med selvtillid. Jeg tror godt han ved, der er mere at lære i AGF og at der nok skal komme rigtigt gode tilbud om et år eller to, som er mere interessante end hvad der end måtte komme denne sommer.

Jeg KAN ikke forestille mig, at han skal videre allerede nu.
Jeg tror heller ikke en enkelt god sæson i superligaen er nok til at udløse nogle super interessante udenlandske muligheder. Det kræver nok en succesfuld europæisk kampagne (dvs. en tur i et gruppespil), hvor der leveres mere end forventet. Så tænker vi har glæde af ham mindst en sæson eller to endnu.

Taget i betragtning at Neestrup kun havde et tilbud fra en midterklub i Tyskland, i forhold til hvad han havde opnået i FCK, så har jeg endog meget svært ved at se, at der allerede nu kommer så interessante tilbud, at JP føler trang til at smutte allerede. Det er stadig meget tidligt i trænerkarrieren, og vil et skifte til østrig, polen, championship osv. virkelig være interessant kontra den umiddelbare fremtid AGF ser ind i. Med mindre han får at vide, at der ikke er penge til at forbedre holdet til næste sæson, så kan jeg ikke se, at det ikke skulle være interessant at blive 1-2 år mere.

Det tror jeg også man gør - især for dem der er ude længe. Problemet med den her slags er, at det er svært at vurdere hvor gode man er til det - de fleste cases har deres eget liv.

Umiddelbart syntes jeg dog ikke vi er specielt gode til skadeshåndtering men måske det bare er fordi jeg savner spillerne.

Syntes der har været meget lange forløb med nogen af dem og uden man rigtig har haft styr på det - det har været f.eks. Duelund, Mølgaard, NP som i længere peridoer har været on/off. Der er nok nogen som er svære at få styr på men der er måske ikke grund til, at tilføje flere spillere som i en ung alder løbende sidder ude. Der er en del sæsoner, hvor han har været ude i et 2-cifret antal kampe.

På den anden side ser det ud som om Christian Rasmussen havde et fornuftigt forløb i Fcn. Der var dog kampe hvor han ikke var udtaget, så måske de kører en AGF overfor f.eks. Transfermarkt og de ikke får registreret skader :unsure:
Må indrømme, at jeg er enormt imponeret over hvordan Yakub er kommet tilbage. Han har vel misset én kamp siden sit comeback.

I samme periode har Poulsen, Tingager, Carstensen, Tchamche, Haugstrup m.fl. fået samme eller mindre belastning, og misset flere kampe.

Taget i betragtning at Neestrup kun havde et tilbud fra en midterklub i Tyskland, i forhold til hvad han havde opnået i FCK, så har jeg endog meget svært ved at se, at der allerede nu kommer så interessante tilbud, at JP føler trang til at smutte allerede. Det er stadig meget tidligt i trænerkarrieren, og vil et skifte til østrig, polen, championship osv. virkelig være interessant kontra den umiddelbare fremtid AGF ser ind i. Med mindre han får at vide, at der ikke er penge til at forbedre holdet til næste sæson, så kan jeg ikke se, at det ikke skulle være interessant at blive 1-2 år mere.
Jeg tror klubberne også kigger på hvad de har opnået og hvor.

At Nestrup vinder guld er ikke dét der sælger ham, men nærmere præstationerne i CL.

Frankruft, Leipzig og Wolfsburg ahr været efter ham, som jeg lige husker det.

Frankfurt og Wolfsburg, har lønninger til spillerne på cirka 65-70 mill Euro (cirka 500 millioner kroner), Leipzig er cirka 10 millioner Euro højere.

De klubber er, trods alt, væsentlig større end FCK

Jeg tror klubberne også kigger på hvad de har opnået og hvor.

At Nestrup vinder guld er ikke dét der sælger ham, men nærmere præstationerne i CL.

Frankruft, Leipzig og Wolfsburg ahr været efter ham, som jeg lige husker det.

Frankfurt og Wolfsburg, har lønninger til spillerne på cirka 65-70 mill Euro (cirka 500 millioner kroner), Leipzig er cirka 10 millioner Euro højere.

De klubber er, trods alt, væsentlig større end FCK
Men var det ikke forst efter den anden successaeson?
At JP er/bliver interessant hvis tendensen fortsaetter er del vel ingen tvivl om - men igen vi rykker os i den rigtige retning paa alle de strukturelle parametre.
Jeg er selvfolgelig biased, alt andet end lige, boer det da vaere super attraktivt at vaere AGF ansat lige nu.

Jakob skal ingen steder det kan jeg med 99% garanterer.
- Historisk sæson med minimum sølv.
- Europæisk i anden
- Norden mest moderne stadion i anden sæson.
- Et buldrende talent akademi både på fredensvang og også i El Cambio.

Der spilles endda med økonomisk livrem og seler i denne sæson hvor skørt det end lyder.
Så prøv at forestille dig hvad han kan få til rådighed når vi træder ind på det nye stadion, og indtægterne stiger markant.

Kunne ikke se hvilken klub der ville være mere interessant at bygge videre på.

Jakob skal ingen steder det kan jeg med 99% garanterer.
- Historisk sæson med minimum sølv.
- Europæisk i anden
- Norden mest moderne stadion i anden sæson.
- Et buldrende talent akademi både på fredensvang og også i El Cambio.

Der spilles endda med økonomisk livrem og seler i denne sæson hvor skørt det end lyder.
Så prøv at forestille dig hvad han kan få til rådighed når vi træder ind på det nye stadion, og indtægterne stiger markant.

Kunne ikke se hvilken klub der ville være mere interessant at bygge videre på.

Jeg kan få øje på en klub lidt ude vestpå, hvis de fyrer deres flamboyante træner. Dem vil vi dog næppe sælge til. Men ellers er jeg enig. Jeg tror heller ikke, at et skifte til noget større ligge lige for trods en virkeligt imponerende sæson.

Og hvis det skulle ske, så sidder afløseren i Haderslev.

Jeg kan få øje på en klub lidt ude vestpå, hvis de fyrer deres flamboyante træner. Dem vil vi dog næppe sælge til. Men ellers er jeg enig. Jeg tror heller ikke, at et skifte til noget større ligge lige for trods en virkeligt imponerende sæson.

Og hvis det skulle ske, så sidder afløseren i Haderslev.
JP fik vel ikke den bedste afslutning i FCM?

Latest posts

Back