New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCN - AGF, torsdag d. 23.4. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 476
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 23-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCN - AGF, torsdag d. 23.4. kl. 18.00
Problemet er jo ikke Bech og Arnstad der spiller middelmådige kampe. Det er de spillere der laver børnefejl.

Tingagers bold op i banen i dag. Den fatter jeg ikke. Men der var nok en idé med den
Javist. Men det er også en kamp der samlet set var bedst spillet af FCN. Vi har nu i to kampe tabt points på begynderfejl af to der langt fra er begyndere, så du har jo ret i en del af det.

Men jeg vil også gerne se de bedste spillere være de bedste og tage holdet på ryggen. Arnstad og Bech løfter ikke de andre, de bærer bare egen byrde- og det er ikke nok. Med store evner kommer store pligter.

Synes du vi angriber kampene tilsidst?
Jeg snakker om kampene generelt og siger at der er perioder hvor vi kommer tilbage at stå. Det er uundgåeligt. Noget af det mest almindeligt forekommende i fodbold er at man ender med mest at forsvare til sidst når man fører og modstanderne kaster det hele frem, men fx i dag presser vi dem højt lige indtil Tingager laver en stor fejl og den kunne de så også netop slå en kontra på. Derefter bliver så nok lidt rystede af at have foræret endnu en sejr væk.

Javist. Men det er også en kamp der samlet set var bedst spillet af FCN. Vi har nu i to kampe tabt points på begynderfejl af to der langt fra er begyndere, så du har jo ret i en del af det.

Men jeg vil også gerne se de bedste spillere være de bedste og tage holdet på ryggen. Arnstad og Bech løfter ikke de andre, de bærer bare egen byrde- og det er ikke nok. Med store evner kommer store pligter.
Men toppen af hierakiet og dem andre skal læne sig opad er jo Patrick Mortensen, Jesper Hansen, Nicolai Poulsen og Frederik Tingager. Jeg synes ikke deres forår har imponeret mig.

Jeg synes Arnstad spiller en fin kamp på midten i dag. Synes Bech var fremragende mod FCM.

Den stamme op igennem banen som der har været talt så meget om, den skuffer bare lige nu. I min optik har den kostet 5 point på 2 kampe.

Derudover, som jeg også skrev omkring transfervinduet, så synes jeg simpelthen ikke den sportslige ledelse har været deres opgave voksen. Vi havde den bedste mulighed for et mesterskab i 40 år. Om vi havde brugt 10 millioner på f.eks. Tonni Adamsen er jo ligegyldigt.

Men jeg håber da, at deres økonomiske KPIs er opfyldt.

Jeg synes egentlig Arnstad spiller meget godt idag? Bech er hel væk til gengæld. Emmery synes jeg var bedre på stadion end karakteren tilskriver men måske ikke når man ser kampen på TV? Han mangler helt sikkert noget slutprodukt men lykkedes vel ok med at komme i gode positioner?

Jørgensens og Mortensens høje karakterer tilskriver jeg udelukkende målet for synes ikke de er specielt synlige igennem kampen. Bagkæden og Hansen gør det godt.

Tingager får 5.0 i karakter btw.. Alle indskifterne får under 7 i karakter..

Screenshot 2026-04-23 at 22.34.14.webp

Det er lidt svært at spå om både fodboldkampe og folks levetid, men jeg er ikke i tvivl om at vi kommer til at være med helt fremme langt oftere end i den lange dårlige periode du stort set kun har fået med. Det er så også den periode der påvirker os så meget nu, men også lægger en hel masse lag på når det endelig lykkes.
Tak! Det er sådan noget jeg (pessimisten) har brug for at høre.
P.s: klarer mig nok lige til pensionsalderen som pt er på 71 år ;-)

Jeg snakker om kampene generelt og siger at der er perioder hvor vi kommer tilbage at stå. Det er uundgåeligt. Noget af det mest almindeligt forekommende i fodbold er at man ender med mest at forsvare til sidst når man fører og modstanderne kaster det hele frem, men fx i dag presser vi dem højt lige indtil Tingager laver en stor fejl og den kunne de så også netop slå en kontra på. Derefter bliver så nok lidt rystede af at have foræret endnu en sejr væk.
Men det er jo hele min pointe at vi i slutminutterne står lavt og modstanderne har powerplay? Ja kunstgræsset idag har en indflydelse så jeg medgiver at betingelserne er svære her men i Sønderjydske brugte vi Magnus Jensen som undskyldning. Måske vi burde se lidt indad? Kunne vi gøre noget anderledes?

Tak! Det er sådan noget jeg (pessimisten) har brug for at høre.
P.s: klarer mig nok lige til pensionsalderen som pt er på 71 år ;-)
Jeg er rimelig sikker på at AGF nok skal vinde et mesterskab eller to indenfor de næste to år. Jeg er endda rimelig optimistisk ift at det snart bliver normalen at vi kommer til at være med i kampen om det hver sæson, men der skal selvfølgelig tages nogle meget store ryk økonomisk og sportsligt før vi kan blive mere end outsidere i de gode sæsoner og det kan tage noget tid før vi er der.

Jeg synes egentlig Arnstad spiller meget godt idag? Bech er hel væk til gengæld. Emmery synes jeg var bedre på stadion end karakteren tilskriver men måske ikke når man ser kampen på TV? Han mangler helt sikkert noget slutprodukt men lykkedes vel ok med at komme i gode positioner?

Jørgensens og Mortensens høje karakterer tilskriver jeg udelukkende målet for synes ikke de er specielt synlige igennem kampen. Bagkæden og Hansen gør det godt.

Tingager får 5.0 i karakter btw.. Alle indskifterne får under 7 i karakter..

View attachment 6738
Farum Park er bare dårlig at se fodbold på. Jeg sad højt oppe - eller så højt man kan - midt for.

I første halvleg synes jeg Emmery tog alt for meget tempo ud af spillet. Men har spillede også i modsatte side. I anden halvleg viser han et par gange glimt af det han kan, blandt andet i det kontrastød der med lidt held kunne have givet lidt mere. Han er så god på sidste linje. Jeg synes for ham, og klubben, at såfremt vi spiller med wingbacks næste sæson, at vi måske skal overveje at sælge ham. Han kan så meget, men det duer ikke han skal ned og forsvare. Han skal spille et bredt punkt med en spiller under ham.

Mortensen er blind passager og spillede for mange minutter.

Bech er for stor i bevægelserne til dette underlag.

Arnstad god, specielt længere tilbage på banen.

Knudsen, Beijmo og Kahl er fremragende synes jeg.

Jørgensen rigtig god pasningsspiller, og på dette underlag ville han passe godt ind på et hold der gerne vil have bolden meget.

Hansen fremragende i dag.

Tingager horribel.

Dalsgaard og Links meget svingende.

Nej de er ej. De er blevet rykket over til os andre.

Lad være med at skrive noget som en fact når du ikke ved noget om det.
Det er delvist sandt.
Jeg havde min søn med til den første kamp for hans vedkommende. Vi havde fået billetter til A3 (sponsorområdet), og sad helt stille og roligt. Vi hyllede ikke Mortensen fine scoring, eller noget som helst andet. Vi sad blot og så kampen, imens han stille og roligt stillede de spørgsmål en ung fyr som ham nu stiller. Lidt inde i anden halvleg, fik vi besøg af vagterne, der (stille og roligt) bad os gå over op B2, hvor vi gerne måtte være.

Vi bor i nabobyen til Farum, og mange fra min søns klasse er FCN spillere eller “fans” af FCN.
Jeg nåede også at spørge vagterne hvem af os det? Underforstået, hvad nu hvis min søn hellere ønskede at samle de billige point op, for at være en del af fællesskabet i klassen?

Vi valgte (selvfølgelig) at tage imod tilbuddet til den anden sektion.

I morgen kan min søn underholde klassen med det fulde sangkatalog fra AGF, samt at han bedyrede at han fremadrettet ønsker at stå med sin fars medfans, da det også var der festen var.
Slutteligt inden han faldt i søvn hertil aften, ryddede han ønskelisten for sin nært forstående fødselsdag, og ønskede sig en AGF trøje.
Han er i øvrigt opvokset på Østerbro hvor de andre jævnaldrende har et tilhørsforhold til et hold der lige nu roder rundt i nedrykningspillet, så det har ikke været helt let, at holde fokus mod farmands favoritter.

Alligevel er jeg på vej i posen med et smil på. Stafetten er givet videre. Mesterskabet er stadig indenfor rækkevidde. Ingen skader/karantæner.
DET ER IKKE SLUT ENDNU.
KSDH.

Men det er jo hele min pointe at vi i slutminutterne står lavt og modstanderne har powerplay? Ja kunstgræsset idag har en indflydelse så jeg medgiver at betingelserne er svære her men i Sønderjydske brugte vi Magnus Jensen som undskyldning. Måske vi burde se lidt indad? Kunne vi gøre noget anderledes?
Mod SJF husker jeg det som at vi mistede midtbanen, der manglede noget mere styrke at sætte ind, og så er det ekstremt svært at kontrollere kampen. Jeg husker ikke at vi bare stillede os ned mod BIF, men det var vist også en chancefattig kamp i det hele taget. Mod Viborg fik de måske lidt spil til sidst, men der var den også afgjort. FCN hjemme og FCM ude kom heller ikke rigtig frem til noget, mod FCM indtil JH's drop. FCN havde chancer i dag men faktisk mere tidligere i kampen inden vi nærmest forærede dem et mål, i perioden op til pressede vi dem langt fremme. Der er masser at se indad på og lære af, men jeg tror simpelthen ikke på at det er en taktisk tilgang at forsvare lidt mere i perioder og især til sidst hvor modstanderne kaster det hele frem. Jeg oplever det ikke som en generel tendens at vi bare står og forsvarer tilsidst og vi smider pointene på individuelle fejl. Vi kunne godt være bedre på omstillinger men vi ser også ret få af dem fordi det som regel er os der presser modstanderne.

Mod SJF husker jeg det som at vi mistede midtbanen, der manglede noget mere styrke at sætte ind, og så er det ekstremt svært at kontrollere kampen. Jeg husker ikke at vi bare stillede os ned mod BIF, men det var vist også en chancefattig kamp i det hele taget. Mod Viborg fik de måske lidt spil til sidst, men der var den også afgjort. FCN hjemme og FCM ude kom heller ikke rigtig frem til noget, mod FCM indtil JH's drop. FCN havde chancer i dag men faktisk mere tidligere i kampen inden vi nærmest forærede dem et mål, i perioden op til pressede vi dem langt fremme. Der er masser at se indad på og lære af, men jeg tror simpelthen ikke på at det er en taktisk tilgang at forsvare lidt mere i perioder og især til sidst hvor modstanderne kaster det hele frem. Jeg oplever det ikke som en generel tendens at vi bare står og forsvarer tilsidst og vi smider pointene på individuelle fejl. Vi kunne godt være bedre på omstillinger men vi ser også ret få af dem fordi det som regel er os der presser modstanderne.
Jeg får Uwe vibes lige pt. Altså at vi trækker os ned og tror vi kan forsvare den hjem. Men det er måske mig der ser spøgelser

Jeg får Uwe vibes lige pt. Altså at vi trækker os ned og tror vi kan forsvare den hjem. Men det er måske mig der ser spøgelser
Det var præcis det samme, vi gjorde i mandags. Havde vi most på ved 1-0, så havde vi 100% lukket kampen i 1. halvleg. I stedet pakkede vi os, og prøvede at forsvare en 1-0 sejr hjem. Det kan man ik mod de gode hold.

Last edited:
Nåh vejen til mesterskabet er klar nu. Vi skal vinde på søndag, vinde de to andre hjemmekampe og have point i Brøndby. Hvis vi bliver mestre på mindre er vi heldige. Men i det lys var et point egentlig ret vigtigt idag. Det gør at vi ikke er tvunget til at vinde i Brøndby.

Det ligner ikke en umulig mission, Haderslevs sæson er færdig med nederlag til Brøndby i næste runde og Viborg hjemme i sidste kan også nemt blive sådan en kamp. mellemkødsjylland får i hvert fald ikke et hold der ikke har noget at spille for før tidligst i sidste kamp. Selv med uafgjort søndag er vi ikke ude hvis vi kan vinde de to andre hjemme og håbe lidt på FCN der igen idag så farlige ud.

Taber vi søndag er det naturligvis forbi. FCM mister ikke point to gange i de sidste 3.

Latest posts

Back