New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 100K
Den store pisser mig af tråd
Ved ikke om det er demens og den er blevet værre eller om han hele tiden har været så tosset - det er som om det er X10 denne gang.
Sidst var han ny og omgivet af erfarne rådgivere. De er alle smidt på porten nu. Jeg husker at en af dem fortalte, at Trump altid ville komme med nye, vilde, impulsive ideer og at strategien var at sige, at det var en virkelig god ide og at man ville regne på det og komme tilbage næste uge. Den næste uge havde Trump så bare en helt anden agenda og så gentog scenariet sig.

Sidst var han ny og omgivet af erfarne rådgivere. De er alle smidt på porten nu. Jeg husker at en af dem fortalte, at Trump altid ville komme med nye, vilde, impulsive ideer og at strategien var at sige, at det var en virkelig god ide og at man ville regne på det og komme tilbage næste uge. Den næste uge havde Trump så bare en helt anden agenda og så gentog scenariet sig.
Hence arbejdsgruppen om Grønland :) Death by DJØF.

Lige nu omgiver han sig med tåber, der laver åndssvage AI-slob memes. Dagens sjoveste meme ifølge Trump bestemmer den politiske kurs i dag og i morgen.

- Crazy AI-video om Gaza som det nye Riviera --> 48 timer med at se på det
- Amerikansk kort lagt ned over Grønland --> 48 timer med det
- Trump og en Pingvin --> 48 timer med det
- Obama er nogle aber --> 48 timer med det

Groft sagt, Biden savler, Trump råber, men de giver lige stor mening.

Måske fordi jeg stadig ikke er faldet ned eller måske jeg misforstår dig men jeg synes, det er over stregen at sammenligne Bidens tydelige alderdomstegn og Trump. Biden var usammenhængende, snublede over ord og havde problemer med at huske men han kom ikke med racistiske udtalelser.

At trække Biden ind er at negligere hvor alvorligt, det er at en præsident for verdens største og med deres egne ord bedste demokrati helt åbent kalder en eks-præsident for en abe.
Trumps agenda med alle hans vanvittige udtalelser og løgne er at få normaliseret det og det må aldrig lykkes men desværre har det også spredt sig til dansk politik.

Men det pisser mig af - stakkels befolkning hvoraf halvdelen enten virker dumme eller forheksede........
Problemet er at der dels er "relativt" få der stemmer - og en stor del af dem, særligt i segmentet i midten rent politisk - går ikke synderligt op i politik eller følger nyhederne særligt tæt. Så de kigger primært på prisen i supermarkedet og ved benzinpumpen, jobmarkedet osv. når de skal sætte deres stemme. Og det er altid den siddende magt, der får skylden, hvis de ikke kan lide det de ser. Så selvom det er nemt at blive forfærdet over mange af Trumps idiotier, så er det bare ikke noget der flytter mange stemmer i USA. Kun når det når højder som ICE kan det få folk op af stolen - og tragisk nok primært fordi de dræbte er hvide mennesker.

Heldigvis er Trumps økonomiske politik lige så idiotisk som alt andet, så de lovede forbedringer for den almindelige amerikaner kan de godt skyde en hvid pil efter. Og det kommer mere end noget andet til at spille en kæmpe rolle ved midtvejsvalget. Hvis det bliver holdt...

Jeg ved det godt men jeg kan simpelthen ikke være i mig selv af raseri. En præsident ikke for Serbien eller Ungarn men for fucking USA med et helt åbenlyst racistisk post. Det der dog gør mig endnu mere rasende er at der findes danske politikere, som stadig ser op til Trump og folk stemmer på dem.

Der er også mange utroligt dumme racister i Danmark desværre.

Ren 5 kolonne for nogle af dem.

Til gengæld er det en knivskarp analyse af de aktører der har gennemført skadelige intentioner ift en liberal, demokratisk og regelbaseret verdensorden. Jeg mener det er vigtig læsning, og så kan man supplere med Russia Today, hvis man savner lidt andre perspektiver.
Jeg er noget bagud i en masse tråde. Hvad angår det sidste, lyder det som en insinuering af noget der enten betyder at jeg ikke har gjort mig forståelig, eller også er det netop udtryk for det jeg beskylder Applebaum for: en opdeling af verden hvor vi i den vestlige verden er de gode, der vil alle det bedste og de andre er de onde der modarbejder det gode. Dermed gøres enhver kritik af "den vestlige verden" til en støtte af dem der ikke regnes med der.

En sådan analyse er historieløs. Jeg mener det er tydeligt at se paralleller til kolonitiden og hvordan især USA viderefører samme fremgangsmåde som briterne, men i lidt nyere tid er listen med lande hvor den vestlige verden har undergravet demokratiet og fremmet fascismen alenlang. Tænkt på hvor mange steder bare Kissinger spillede en rolle. Den historiske sammenhæng hjælper med at se tingene i en større sammenhæng.

Pointen med den medalje til Sisi (som altså var i 2024) er at Danmark også yder meget direkte støtte til diktatorer når det passer ind i vores verdensbillede. Mit indtryk af Applebaum er at hun ikke overvejer hvilken forskel og sammenhæng der er mellem hvem vi kan lide eller ikke lide og hvilke kræfter vi støtter eller modarbejder og at det går begge veje. Vi støtter Saudi Arabien og Emiraterne og de er værre for vores demokrati end Iran, men Facebook og Xitter er da også mere problematiske end Russia Today. Og det er ikke fordi det ikke er propaganda, man skal bare ikke tro at vestlige msm ikke er propaganda, som af gode grunde også virker bedre på os.

Lande som Iran og Venezuela arbejder sammen, men det tvinger vi dem også til med sanktioner. Det er jo ikke fordi vi vil fremme demokrati ved at udsulte befolkningen, men eksplicit fordi vi vil kontrollere de lande via vores egen diktator eller som "failed state." Her kan Applebaum nok have en pointe i at Shahen søn og det gamle aristokrati i Venezuela har noget tilfælles... Der er bestemt kræfter der arbejder for at undergrave demokratiet, en international fascisme, men vi har ingen chance for at bekæmpe den hvis vi ikke er villige til at erkende at den såkaldt vestlige verden er en del af samme system og dermed af problemet.

Epstein-sagen understreger i øvrigt fint min pointe. Det er nogle ekstreme forbrydelser, men det fortæller også langt mere om hvilke kræfter der undergraver os. Det er en del af fortællingen om hvorfor USA er hvor de er og hvem der ønsker at vi ender samme sted. Min frygt er lidt den samme, dels at meget få bliver straffet - der er en masse ofre og det er i sig selv er problematisk når nogle kan gøre hvad som helst og slippe fra det - men også at konklusionen bliver at det var nogle få syge individer og at der ikke er noget problem med det system de kommer af. I amerikanske msm forsøger man i stort omfang også netop enten at ignorere det, at sige at der ingen sammenhæng er med politikken eller nu senest at de stakkels milliardærer og politikere osv, blev lokket i en honningfælde af russerne. Der er ikke noget mere fundamentalt der skal ændres, de individer skal måske bare skiftes ud med nogle andre.

Edit: jeg kan være lidt hård overfor synspunkter, men holder alligevel af at diskutere dem - der er ikke meget der slår at blive godt gammeldags agiteret. :)
Jeg sætter pris på polemik. Det kan selvfølgelig være en balance, men det er i hvert fald ikke intentionen hvis det bliver personligt og jeg vil da gerne overbevises af et stærkt argument serveret med pondus :)

Jeg er noget bagud i en masse tråde. Hvad angår det sidste, lyder det som en insinuering af noget der enten betyder at jeg ikke har gjort mig forståelig, eller også er det netop udtryk for det jeg beskylder Applebaum for: en opdeling af verden hvor vi i den vestlige verden er de gode, der vil alle det bedste og de andre er de onde der modarbejder det gode. Dermed gøres enhver kritik af "den vestlige verden" til en støtte af dem der ikke regnes med der.

Enatiet, en international fascisme, men vi har ingen chance for at bekæmpe den hvis vi ikke er villige til at erkende at den såkaldt vestlige verden er en del af samme system og dermed af problemet.

Det var en spids reaktion.

Jeg har ingen problemer med at tale om hvad USA og Vesten har foretaget af svinestreger og skadelig virksomhed, fx i Sydamerika. Men jeg står af, når det at modtage en diktator - og behandle ham i tråd med de diplomatiske retningslinjer - skal sidestillede med fx Putins invasion af Ukraine eller konsekvente arbejde på at undergrave vores liberale demokratier.

Der er en rangorden, hvor demokrati og retsstat bare trumfer diktatur. Og der er rangorden mellem diktaturer, og ikke aktivt at bekæmpe en ikke-skadelig diktator kan give mening for at holde dem i periferien af 'de gode'.

Der skal være selvjustits og kontrol i demokratierne. Men på samme måde som fejl i politiet (og statens brug af dem) er kritisabelt, gør det stadig ikke politiet til sidestillede med bandemiljøet. Og at man arbejder med et bandemedlem for at opnå noget gavnligt kan være acceptabelt, selvom man burde retsforfølge, frem for at hjælpe

Han var slem nok første gang og jeg havde ikke forventet det ville gå så galt. USA virker lost og sygt indvendigt - vi får virkelig udstillet problemerne med deres politiske valg og tilgang til tingene.

Ved ikke om det er demens og den er blevet værre eller om han hele tiden har været så tosset - det er som om det er X10 denne gang. Sidste gang var der måske mange flere i systemet der stoppede ham men lige nu ser det nærmest ud til han styres i stedet. Der skal ikke meget konspirationsteori til:oops:
Han har sværere ved at kontrollere sine udbrud, men racismen og misogynien alt det der har han jo hele tiden haft, det går helt tilbage til Fred Trump eller tag annoncen med The Central Park Five som eksempel. Eller utallige overgreb mod kvinder og, kan vi vist godt slå fast, også børn.

I første periode var der nok nogle af de kræfter der har ført ham frem der var uforberedte på at det ville lykkes, men nok heller ikke helt havde set at de kunne slippe afsted med så meget, i sidste ende endda et kupforsøg, helt uden konsekvenser. I den periode fik man dog etableret et absolut flertal af loyale støtter i Højesteret og de fik fire år til at forberede den næste periode, hvor den politiske opposition i toppen hos Demokraterne også er fraværende.

Trump er helt sikkert mere mentalt fraværende end sidst, så det er nok kun i endnu højere grad andre der styrer politikken. Den religiøse fanatisme og ideologiske racisme kommer vel mere fra andre, men fx Marco Rubio er ikke en meget anderledes neokonservativ end John Bolton. Trump selv har nok nogle tanker om sit eftermæle, men er vel fundamentalt set glad hvis han kan berige sig.

Egentlig utroligt hvor mange der har været "venner" med Epstein af folk i Trumps inderkreds - er det 30 de er oppe på efterhånden. Og ham der lavede Melania filmen havde ikke lavet noget i årevis pga. seksuelle krænkelser og nu dukker han op på billeder med unge piger sammen med Epstein. Det er nærmest en stor fuck-finger til hele MAGA-bevægelsen og deres konspirationsterier omkring børn under pizzahut.
Men det pisser mig af - stakkels befolkning hvoraf halvdelen enten virker dumme eller forheksede........
Det er jo selvfølgelig ikke tilfældigt. Melania-filmen fortæller ikke det jeg gætter på er den mest interessante del, der er hendes forbindelse til Trump via Epstein, men fx Vance er Thiels protege der er placeret som VP og mange andre har de samme direkte forbindelser. Det var dog også tilfældet i første periode hvor Trump tilbød Epstein en rolle og vi ved at Epstein vidste hvad der foregik i de inderste cirkler. Alex Acosta der sørgede for at Epstein slap billigt fra sin tidligere sag blev handelsminister. Trådene trækker også ud i diverse institutioner og medier.

En af de lidt interessante forbindelser der er dukket op i de seneste emails er mellem Epstein og Christopher Pool fra 4Chan. Det var der mange af de konspirationsteorier der voksede sig store startede - alt det med Qanon og pizzagate (der vist kom af noget der går længere tilbage) osv. Der er en del på højrefløjen der har bildt sig en hel masse ind i årevis der måske mest af alt beskrives som en psyop. Igen skal man dog nok huske at det lægger sig oven i anden propaganda og andre konspirationsteorier (som nogen siger, hvis ikke Alex Jones ikke fandtes havde CIA opfundet ham og det har de måske også,) der har gjort mange til lette ofre.

Det var en spids reaktion.

Jeg har ingen problemer med at tale om hvad USA og Vesten har foretaget af svinestreger og skadelig virksomhed, fx i Sydamerika. Men jeg står af, når det at modtage en diktator - og behandle ham i tråd med de diplomatiske retningslinjer - skal sidestillede med fx Putins invasion af Ukraine eller konsekvente arbejde på at undergrave vores liberale demokratier.

Der er en rangorden, hvor demokrati og retsstat bare trumfer diktatur. Og der er rangorden mellem diktaturer, og ikke aktivt at bekæmpe en ikke-skadelig diktator kan give mening for at holde dem i periferien af 'de gode'.

Der skal være selvjustits og kontrol i demokratierne. Men på samme måde som fejl i politiet (og statens brug af dem) er kritisabelt, gør det stadig ikke politiet til sidestillede med bandemiljøet. Og at man arbejder med et bandemedlem for at opnå noget gavnligt kan være acceptabelt, selvom man burde retsforfølge, frem for at hjælpe
Det er for at punktere noget ;p

Jeg argumenterer overordnet mod et standpunkt jeg tillægger Applebaum, men som jeg også synes er fremherskende mange steder blandt politikere og kommentatorer. Det er ikke nødvendigvis noget du har sagt eller er enig i selvom du anbefaler bogen.

Det er lidt sjovt med den Elefantorden som det forekommer altid skal hænges på diktatorer, men pointen er at der ikke er nogen sammenhæng mellem hvem vi giver den slags støtte og hvor de ligger i en eller anden rangorden af demokrati og retsstat eller hvor skadelige de er. For deres egen befolkning eller for os.

Historien om hvordan Sovjetunionen blev til det Rusland vi har i dag er også interessant og det har ikke noget at gøre med at de så ikke er en trussel nu, men at vi ikke bare skal bekæmpe den ene trussel, men også forhindre den næste. Som måske netop er en fra vest som vi bildte os var vores venner, men måske snarere har interessefællesskab med den anden trussel fra øst. Og vi skal ikke mindst vogte os for det der kommer indefra, som påvirkes fra alle sider, og det kan vi kun hvis vi forstår hvilke kræfter det reelt er og ikke bilder os ind at det er Iran eller Venezuela.

Danmark er af mange grunde ikke så umiddelbart udsatte som andre lande, men vi skal lære af hvad der sker i USA og vi skal holde meget øje med hvad der sker i lande som fx UK og Tyskland. Helt konkret kan man i USA se hvordan den såkaldte krig mod terror er vendt hjem i form overvågning, militarisering af politiet, ICE (som hører under DHS der blev oprettet i 2002,) en generel erodering af civile rettigheder osv. Der er vi selvfølgelig ikke, men vi bør forholde os til det når vi ser en ubehagelig udvikling i vores nabolande og når vores egne politikere vil have mindre gennemsigtighed og mere overvågning, når de synes det er fint at amerikanerne kan komme og operere udenom retsstaten, når vi opgiver selv forestillingen om international lov og når vi fx nu vil trække os fra menneskeretskonventionen.

Vi opruster kraftigt og det kan være nødvendigt i en eller anden frigørelse fra USA, men vi skal forholde os til hvad det betyder på længere sigt. Jeg synes det er meget positivt at vi inddrager vores afhængighed af amerikanske tech selskaber i det, men det skal være bredere og det er vigtigt vi har demokratisk kontrol med både våbenindustrien, teknologien og de sociale platforme og andre steder der former vores holdninger. Og for at sløjfe tilbage til min overordnede pointe er det afgørende her ikke om det er ejet af en europæisk, amerikansk eller russisk milliardær.

Hvad der pisser mig af...
At man ikke kan bruge Lørdage i superligaen normalt, kun inden europæisk- sp langt er jeg med.
Men hvorfor spiller FCK bøde d.14 og 21 Februar (Lørdage?)..
Hvis FCK var gået videre i Champions League, så skulle de have spillet de to efterfølgende tirsdage/onsdage.
Derfor giver de to lørdagskampe okay mening.

Peter Johannessen aka. el-skabs manden, mine damer og herrer!
Polemisk ✔️
Kæmpe nar ✔️
Det værste er han besudler Aarhus’ navn og at han påstår at han gør noget for unge talenter.
Jeg kan ikke advare jer nok: HOLD jeres unge drenge væk fra hans projekt. Der er direkte linje fra ham og Guldminen i FCM.
Personificeringen af FCM ✔️

Det er faktisk påfaldende når man tager i betragtning hvordan de i øvrigt opfører sig og bemærkelsesværdigt fordi det ligner mindreværdskomplekser over ikke at være så interessante trods sportslig succes eller at de på en eller anden måde føler sig truet.

Jeg ved nu ikke hvordan han besudler Aarhus’ navn. Der er vel ingen udenfor byen, udover i Herning, der har hørt om FCA. Men det er i øvrigt også meget typisk FCM at man har sådan noget der er lidt gedulgt og skal forestille noget andet end det er for at forsøge at få nogle talenter til Herning.

er det for meget at påstå han har oprettet Aarhus FC i et forsøg på at underminere AGF? Håber ikke han nogensinde får lov til at sætte sine ben inden for det nye stadion når det er bygget færdig 🤮
Det er vist en klub af ældre dato, men det er vist noget med at man selv kan oprette et privat hold under deres navn, det virker, som jeg har opfattet det, ikke helt som om det er en rigtig klub som man normalt forstår det, og det de selv gør handler mere om at hjælpe FCM i en talentkonkurrence hvor FCM ikke vil tone rent flag.

Alt det med stadion handler nok mest om at han er sådan som person, men han bliver selvfølgelig også tilskyndet til det via den rolle han har for FCM, uanset om han er direkte ansat til at forstyrre AGF eller han gør det som FCM-fan med mindreværdskomplekser og det er et samarbejde med FCM, hvor der bliver sat pris på den del.

Last edited:
Hvor er det usmageligt…
Klistermærke set på udeafsnittet i Haderslev..
Brøndbys fans er så vamle..

EDIT: Beklager hvis mit opslag gjorde sig skyldigt i at være lige så usmageligt som klistermærket selv.. Og så er det jo heller ikke givet at det var Brøndby-fans der havde sat det op..

NB: det var en avisforside om en FCK-fan som tragisk afgik ved døden på motorvejen for adskillige år siden..

Latest posts

Back