New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCN - AGF, torsdag d. 23.4. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 506
  • Views Views: Views 14K
Added to Calendar: 23-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Jeg får Uwe vibes lige pt. Altså at vi trækker os ned og tror vi kan forsvare den hjem. Men det er måske mig der ser spøgelser
Jeg ser ingen Uwe eller David spøgelser.

I både Herning og Farum er vi spillemæssigt godt med i 37 minutter af anden halvleg og fortsætter med at presse højt i perioder.

Selvom vi har føringen, er der indtil 83. minut i begge kampe ingen tegn på, at vi vil forsvare den hjem.

Indtil vi rammes af to uforklarlige begynderfejl af nogle af vores mest erfarne spillere.

At vi derefter bliver passive og nervøse i slutminutterne ovenpå en mavepuster - det er jo bare fodboldens logik.

Jeg ser ingen Uwe eller David spøgelser.

I både Herning og Farum er vi spillemæssigt godt med i 37 minutter af anden halvleg og fortsætter med at presse højt i perioder.

Selvom vi har føringen, er der indtil 83. minut i begge kampe ingen tegn på, at vi vil forsvare den hjem.

Indtil vi rammes af to uforklarlige begynderfejl af nogle af vores mest erfarne spillere.

At vi derefter bliver passive og nervøse i slutminutterne ovenpå en mavepuster - det er jo bare fodboldens logik.

Meget enig.
Betegnelsen "Gummiben" er også supertræls konstant at skulle læse.
At Randers- og Silkeborgfans har det sjovt med at kalde det for Gummiben er til at leve med, men når egne fans, der formentlig også sidder og ser kampene,
begynder at bruge den betegnelse, så bliver jeg lidt knotten.
Slå ordet op inden I bruger det.

I Davids sidste periode kunne man tale om gummiben, da nedrykning pludselig blev et emne - og jeg har også set nedrykningskampe på hjemmebane, hvor vi "bare" skulle vinde for at undgå nedrykning, men hvor man for alvor kunne tale om gummiben.

Der har ikke været antydningen af gummiben mod hverken FCM og FCN. Tværtimod.
At vi har det røvsvært på FCNs plastikbane, er der ikke noget nyt eller odiøst i. Det har vi altid.

Ikke dermed sagt, at gummieben ikke stadig kan opstå her i slutfasen, men foreløbig har jeg ikke set antydningen af det.
Jeg vil nærmere påstå at FCMs spillestils med at kaste sig rundt og trække tiden, når de er foran, virker en smule halvdesperat. Nok ikke gummiben, men det er i hvert fald ikke et hold, der tror nok på sig selv, til bare at spille sejren hjem.

Meget enig.
Betegnelsen "Gummiben" er også supertræls konstant at skulle læse.
At Randers- og Silkeborgfans har det sjovt med at kalde det for Gummiben er til at leve med, men når egne fans, der formentlig også sidder og ser kampene,
begynder at bruge den betegnelse, så bliver jeg lidt knotten.
Slå ordet op inden I bruger det.

I Davids sidste periode kunne man tale om gummiben, da nedrykning pludselig blev et emne - og jeg har også set nedrykningskampe på hjemmebane, hvor vi "bare" skulle vinde for at undgå nedrykning, men hvor man for alvor kunne tale om gummiben.

Der har ikke været antydningen af gummiben mod hverken FCM og FCN. Tværtimod.
At vi har det røvsvært på FCNs plastikbane, er der ikke noget nyt eller odiøst i. Det har vi altid.

Ikke dermed sagt, at gummieben ikke stadig kan opstå her i slutfasen, men foreløbig har jeg ikke set antydningen af det.
Jeg vil nærmere påstå at FCMs spillestils med at kaste sig rundt og trække tiden, når de er foran, virker en smule halvdesperat. Nok ikke gummiben, men det er i hvert fald ikke et hold, der tror nok på sig selv, til bare at spille sejren hjem.
Jeg synes overhovedet ikke vi havde det svært sidst i Farum. Det kan jeg ikke genkende.

Vi vandt cirka 0,50 vs 2,20 på xG. Og vandt vel på de fleste parametre i den kamp.

Om det var træthed eller gummiben efter Tingagers brøler i går, er der ingen der ved. Men vi lignede ikke et hold der kunne får 3 point, det gjorde FCN derimod.

Fcn omkring det med at flytte fans - det var vel en fin måde at gøre det på, når de nu så standhaftigt mener der slet ikke må være udefans blandt de andre. I hvert fald bedre end at smide dem ud.

Undervejs i topkampen mod AGF viste det sig, at flere AGF-tilhængere havde købt billet til andre steder på stadion end udebaneafsnittet, selv om vores stadionreglement forbyder dette.
- Der var dog en respektfuld og positiv stemning fra de 150-200 AGF-tilhængere, som derfor ved denne lejlighed blev flyttet ned ved siden af udebaneafsnittet i stedet for at blive bortvist.
- Alt forløb fredeligt, og der var generelt tilfredshed med håndtering, lyder det i et skriftligt svar fra FCN.

Der var forresten pæne ord fra Fønsskov som føler med os - 8 minutter fra mesterskabet og så................

Det er alligevel noget af en betegnelse at splitte dem ad - det giver håb for kampen på søndag selvom de har flere spillere klar.

Først gør de det mod os, hvor de er virkelig gode og har det meste momentum. Så splitter de FC Midtjylland ad, og de er otte minutter fra at være dansk mester - i hvert fald i min optik.

Latest posts

Back