Hvis ikke Sebastian Jørgensen starter i dag, så kan vi vist godt sige tak for denne gang.
Det mener jeg nu godt vi kan alligevel. Det er meget begrænset, hvad han har budt ind med i kampene, synes jeg. Bevares, der er lidt mere tilstedeværelse i ham i foråret, hvor efteråret primært bød på alibiløb og -pres, men jeg synes simpelthen ikke, han er god nok.
Mere generelt, så er jeg igen-igen ukoncentreret, fraværende og nervøs lige fra morgenstunden.
Kiggede på tabellen: en sejr i dag og sølv er matematisk sikkert. Vi fører med 12 point ned til FCN, med 15 at spille om. Uafgjort gør det ikke matematisk sikkert, fordi vi i teorien kunne tabe de sidste 4 og FCN vinde de sidste 4, men det skal være nogle vilde resultater for at de henter vores målscore.
Det er ikke fordi jeg har fokus på sølv som sådan, det er bare rart at vide, at hvis vi vinder i aften, så er det officielt og uigenkaldeligt den bedste sæson i 30 år, uanset hvad der sker resten af sæsonen.
I et anfald af trods og stædighed, tippede jeg app'en at AGF vinder 0-4 i aften. Jeg har sådan en fornemmelse af, at spillerne bare kommer ud og spiller deres spil. Der er intet i hverken udtalelser eller rapportager fra Fredensvang, der tyder på, at spillerne er ramt af det nederlag i mandags.