New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCN - AGF, torsdag d. 23.4. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 92
  • Views Views: Views 3K
Added to Calendar: 23-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    49
  • This poll will close: .
Hvis JP tog Serra ud for at sikre han var frisk mod FCN mister jeg noget for ham. Den største enkeltstående faktor mod mesterskabet var var holde føringen i går. Så hvis Serra er bedste mand men spares og dermed svækker holdet så 😡🤬.

PM er langsom og det bliver værre på kunst. Men der er mindre fribrydning og formentlig flere angrebsåbninger mod FCN. Derfor er PM for mig mest oplagt mod FCN. Men selvom jeg heller ikke er imponeret af Serra, ser jeg ham som starteren.

Det er bare underligt at Serra ikke kan gå 85 minutter. Han ligner ikke en der brænder alt af på banen, men dels kan det snyde, og dels kan han måske kun samle ind til et lille bål.

Jeg tænker, at de tidlige udskiftninger, ligeså vel kan være prioriterede indskiftninger af PM. Altså lad os give ham en halv time og se, om han ikke finder sit gamle, skarpe jeg.

Last edited:
Er Kristjansson egentligt skadet eller har han bare et formdyk? Ikke meget vi har set til ham her i foråret.
Jeg er med på baggrunden for spørgsmålet. Men jeg er ved at brænde sammen over manglende kvalitet. I den kontekst virker det noget defokuseret at gå op i spilletid til de unge.

Borgere har ikke fået megen spilletid, Haugstrup ej heller. Tchamche er der en forklaring på. Hamuza og Camara er også fraværende i spillede minutter. Og Kristjansson har ikke spillet meget heller.

Undskyld - det skal ikke være konfronterende, det kommer bare helt på tværs af hvor jeg er mentalt.

Kristjansson er skubbet bagud fordi Jørgensen har fundet en form for niveau. Han gjorde det ok i den kamp han startede, men var ikke i nærheden af at være mere end fyld (fordi han er talent), og det er ikke hvad holdet har behov for pt.

Emmery har spillet blandet. Når han fungerer og bliver sat rigtigt op, har han niveau til at starte. Når modstanderne får indstillet sig på ham, bliver han en udfordring for den defensive organisation. Men det gør ham også til mest anvendelige af de unge

Hvis JP tog Serra ud for at sikre han var frisk mod FCN mister jeg noget for ham. Den største enkeltstående faktor mod mesterskabet var var holde føringen i går. Så hvis Serra er bedste mand men spares og dermed svækker holdet så 😡🤬.

PM er langsom og det bliver værre på kunst. Men der er mindre fribrydning og formentlig flere angrebsåbninger mod FCN. Derfor er PM for mig mest oplagt mod FCN. Men selvom jeg heller ikke er imponeret af Serra, ser jeg ham som starteren.

Det er bare underligt at Serra ikke kan gå 85 minutter. Han ligner ikke en der brænder alt af på banen, men dels kan det snyde, og dels kan han måske kun samle ind til et lille bål.
Jeg synes PM ind for Serra efter de der 60-70 minutter giver fin mening. Har ikke indtryk af, at det handler om at spare Serra - han ser bare ud til at miste lidt friskhed undervejs.

PM er kommet med noget tiltrængt indebrændthed i sine indhop på 20-30 minutter, frem for dengang han partout skulle gå 90 hver gang og var nødt til at holde lidt igen undervejs.

Samtidigt lignede det at FCMs vej tilbage i aftes ville blive masser af dødbolde til sidst. Så PM (og Tingager ind) gav mening.

Jeg synes PM ind for Serra efter de der 60-70 minutter giver fin mening. Har ikke indtryk af, at det handler om at spare Serra - han ser bare ud til at miste lidt friskhed undervejs.

PM er kommet med noget tiltrængt indebrændthed i sine indhop på 20-30 minutter, frem for dengang han partout skulle gå 90 hver gang og var nødt til at holde lidt igen undervejs.

Samtidigt lignede det at FCMs vej tilbage i aftes ville blive masser af dødbolde til sidst. Så PM (og Tingager ind) gav mening.
Desværre virkede Hattrick fuldkommen slukket i går. Tydeligst da han sparker i sidenettet og bare bliver siddende på alle fire. Opmuntrende råb fra medspillere og fans virkede ikke til at ramme ham.

Jeg er med på, at han skal have chancen for at komme i gang igen, men hvor længe skal vi vente på en måske uopnåelig drøm om en sidste dans? Jeg er bekymret for, hvordan det går med ham i Farum.

Emmery har spillet blandet. Når han fungerer og bliver sat rigtigt op, har han niveau til at starte. Når modstanderne får indstillet sog på ham, bliver han en udfordring for den defensive organisation. Men det gør ham også til mest anvendelige af de unge

Det her synes jeg, er en forkert udlægning. Det er mit klare indtryk, at Emmery generelt har gjort det rigtigt godt offensivt i foråret. Det halter med defensiven, men Emmery er kantsspiller, ikke wingback. Han skal ikke bedømmes på sine evner til at forsvare.

Det her synes jeg, er en forkert udlægning. Det er mit klare indtryk, at Emmery generelt har gjort det rigtigt godt offensivt i foråret. Det halter med defensiven, men Emmery er kantsspiller, ikke wingback. Han skal ikke bedømmes på sine evner til at forsvare.
Måske ikke til at forsvare i etableret forsvar, men evnen vinde nærkampe kan man godt vurdere ham på. Gift Links er vel også reelt wing, men den næstbedste duelspiller i ligaen - kun overgået af Thomas Jørgensen.

Evnen til at vinde nærkampe og vinde bolden igen har ikke så meget med fysisk styrke at gøre. Modsat når man står lavt

Fik ikke lige denne med i går

karantæne ved
Næste gule kort: Kristian Arnstad, Henrik Dalsgaard, Patrick Mortensen og Felix Beijmo
Gult kort 6 strafpoint: Eric Kahl, Tobias Bech og Rasmus Carstensen

FCM har følgende i karantæne fare
Næste gule kort: Erlić , Franculino, Osorio og Mads Bech
Gult kort 4 strafpoint: Valdemar Byskov

<polemisk mode>
Skal Serra vurderes på hvordan han løser den opgave han får, eller om han er god som toastmaster?
</polemisk mode>

JP har vurderet Kristjansson som venstre 10'er, og Emmery som wingback. Man kan sikkert finde bedre roller til dem, men det er nu engang de positioner de skal løse her og nu.

Jeg har selv skrevet mange gange, at Emmery passer bedre i en 4-3-3, så jeg er ikke uenig. Men når mit indlæg beskriver de unge ud fra hvordan de passer ind på holdet her i guldkampen, så vurderer jeg ... ud fra hvordan de passer ind på holdet her i guldkampen.

Desværre virkede Hattrick fuldkommen slukket i går. Tydeligst da han sparker i sidenettet og bare bliver siddende på alle fire. Opmuntrende råb fra medspillere og fans virkede ikke til at ramme ham.

Jeg er med på, at han skal have chancen for at komme i gang igen, men hvor længe skal vi vente på en måske uopnåelig drøm om en sidste dans? Jeg er bekymret for, hvordan det går med ham i Farum.
Den chance havde en XG på 0,08.
Selvom alle gerne vil kalde det en stor chance.

Jeg forstår hans reaktion.
Scoring der havde givet os guldet.

Måske ikke til at forsvare i etableret forsvar, men evnen vinde nærkampe kan man godt vurdere ham på. Gift Links er vel også reelt wing, men den næstbedste duelspiller i ligaen - kun overgået af Thomas Jørgensen.

Evnen til at vinde nærkampe og vinde bolden igen har ikke så meget med fysisk styrke at gøre. Modsat når man står lavt

Det tog trods alt også Links et par år at lære at blive en duelspiller. Det kan man ikke forvente, at en udpræget offensivspiller som Emmery mestrer efter så kort tid på en defensiv position.

<polemisk mode>
Skal Serra vurderes på hvordan han løser den opgave han får, eller om han er god som toastmaster?
</polemisk mode>

JP har vurderet Kristjansson som venstre 10'er, og Emmery som wingback. Man kan sikkert finde bedre roller til dem, men det er nu engang de positioner de skal løse her og nu.

Jeg har selv skrevet mange gange, at Emmery passer bedre i en 4-3-3, så jeg er ikke uenig. Men når mit indlæg beskriver de unge ud fra hvordan de passer ind på holdet her i guldkampen, så vurderer jeg ... ud fra hvordan de passer ind på holdet her i guldkampen.

Serra skal naturligvis vurderes på den opgave han får. Det skal Emmery også. Men der er kæmpe forskel på deres udgangspunkt på banen og den opgave, de får. Opgaven kan vi retfærdigvis kun spekulere i.

Uwe var meget åben om, at Beijmo spillede som en slags fremskudt højreback, og Links spillede som en slags wing. Inspireret heraf tror jeg ikke, Emmery får til opgave at være forsvarende wingback. Jeg tror, han får til opgave at være dåseåbner. At være wing, nærmere end back. Det betyder naturligvis ikke, at han ikke skal forsvare. Men han er ikke på banen for at forsvare, han er på banen for at angribe. Og det er - i min optik - sådan han passer ind på holdet her i guldkampen.

Jeg tror simpelthen ikke et sekund på, at JP spiller Emmery med henblik på at forsvare. Så hvis vi er ude i at vurdere ham på den opgave, han er blevet stillet, tror jeg, vi skal vurdere ham som angriber/wing.

Latest posts

Back