New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCN - AGF, torsdag d. 23.4. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 112
  • Views Views: Views 3K
Added to Calendar: 23-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    51
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCN - AGF, torsdag d. 23.4. kl. 18.00
Last edited:
JP melder, at nu skal vi vise, hvad vi er lavet af. Og det skal vi især vise i de to næste kampe.

At spille kampe og situationer færdige, og være kølige og kyniske, manglede i "matchbolden" mod FCM, hvor vi i de sidste 11 minutter smed et sikkert mesterskab.

Hansen ved at få en hjerneblødning. Mortensen ved at brænde en kæmpe chance. Og vores tre bedste spillere og JP ved det sidste mål, hvor Beijmo ikke får dækket af for Paulinos indlæg, hvor JP havde meldt OK til at Dalsgaard skulle skifte med AJ i 89. minut, og Kahl ved ikke at gå på kroppen og dække af for hans direkte modstander.

Sådan smider man et mesterskab, hvor den eneste konkurrent reelt havde opgivet. I de næste to kampe skal man vise, at man er bedre end det.

Det hele ligger stadig på et sølvfad. Vi fører med to point. Vi har vores direkte modstander på hjemmebane og har en hjemmekamp mere end dem i de sidste 5 kampe.

De fordele skal man udnytte til et mesterskab. Ellers er man kun de næstbedste over en hel sæson og får fortjent en sølvmedalje.

Det sikre mesterskab smed man mandag aften ved manglende kvalitet og dårlige beslutninger. Nu skal vi gå ud at vise, at det fandeme skal være løgn.

KSDH
Kanon indlæg og 100% enig.

Mit håb er at enten Arnstad eller Bech (og gerne dem begge) finder sin indre Michael Jordan frem og viser, at selv om de ikke har ramt niveau i foråret, så stepper de op når det brænder på og bærer holdet det sidste stykke til guldet. Resten af holdet skal nok levere det der skal til, men vi har brug for at en af de to viser sit topniveau og skaber eller scorer de nødvendige mål. Hvis ikke de kan det, så er vi som du skriver bare ikke gode nok til guldet.

Mit håb er at enten Arnstad eller Bech (og gerne dem begge) finder sin indre Michael Jordan frem og viser, at selv om de ikke har ramt niveau i foråret, så stepper de op når det brænder på og bærer holdet det sidste stykke til guldet. Resten af holdet skal nok levere det der skal til, men vi har brug for at en af de to viser sit topniveau og skaber elelr scorer de nødvendige mål. Hvis ikke de kan det, så er vi som dus skriver bare ikke gode nok til guldet.

SELVFØLGELIG gør de det. Det er NU, vi kapitaliserer på at være det bedste fodboldhold. Arnstad, Bech, Yakob, Serra, Emmery og Jørgensen. De kommer til at smadre Superligaen de sidste fem runder, for de er fremragende fodboldspillere, og de fortjener det. Vi vinder det mesterskab. Jeg kan mærke det helt ind i knoglerne. ^

KSDH.

Mit håb er at enten Arnstad eller Bech (og gerne dem begge) finder sin indre Michael Jordan frem og viser, at selv om de ikke har ramt niveau i foråret, så stepper de op når det brænder på og bærer holdet det sidste stykke til guldet. Resten af holdet skal nok levere det der skal til, men vi har brug for at en af de to viser sit topniveau og skaber elelr scorer de nødvendige mål. Hvis ikke de kan det, så er vi som dus skriver bare ikke gode nok til guldet.
Jeg synes ærlig talt Bech spillede fremragende mod FCM. Jeg forventer ikke meget mere af ham.

Jeg vil så gerne spille en kamp i morgen, hvor vi holder nullet. Det tror jeg vil give utroilig meget selvtillid, efter tosserierne mandag.

Ikke helt enig. Havde vi været skarpere/mere kyniske i front, havde vi ført med to eller tre, da JH laver sit drop. Og så taber vi næppe kampen.
Det er klart, men udover Serra's hovedstød, så har vi ikke en chance der er over 0,3 i xG. som man nogle steder betegner som en "stor chance" andre steder er man nok omkring 0,4 xG.

Jeg håber ikke Bech sidder i omklædninsrummet og undskylder for manglende skarphed, som Jesper Hansen gør.

Den kamp bør vi, med 0,53 xG imod minimum få 1-1 i, men også være i stand til at holde nullet i.

Jeg er stadig rasende. Rasende! Men jeg bliver endnu mere rasende, hvis ikke man går ud og trækker en streg i sandet torsdag kl 18 og siger "det skal fandeme være løgn" og så tager de tre point med hjem til Aarhus.

Jeg er nok mere ked af det end rasende.

Og det er ikke bare et spørgsmål om at trække en streg i sandet. Det er en svær kamp i Farum og selv hvis vi havde vundet i Herning vil risikoen for nederlag være ret høj.

Jeg er dog enig i, at man kan håbe på en god "trodsreaktion" fra holdet.

Og det er ikke bare et spørgsmål om at trække en streg i sandet. Det er en svær kamp i Farum og selv hvis vi havde vundet i Herning vil risikoen for nederlag være ret høj.

Jeg er, hvor du er. Sådan cirka.
Jeg har det ikke i mig at være rasende på det her hold, tror jeg ikke.

Havde de spillet en dårlig pindsvinekamp med en frygtsom attitude i mandags, så måske. Men det var bare ikke en bleg præstation overhovedet. I 80 minutter er vi det bedste hold med vognlængder.
Så begår vores mest rutinerede en kæmpefejl. Hans svaghed er at komme ud i feltet, så det er i sig selv ikke overraskende, at det er dér fejlen sker. Derfra bliver det naturligvis nervøst.
Men altså: Uden Hansen havde vi slet ikke været nummer 1 nu (min påstand - men han vandt altså det gyldne bur sidste år, så han har jo nok haft en finger med i spillet på en solid defensiv OG han er en god spilstation i vores fase 1). Han reddede point for os senest på Vejle stadion.

Hele holdet har rejst sig på en måde, efter sidste forår, som jeg ikke havde turdet håbe på. De har givet mig drømme og håb og spillet gudebold i perioder af sæsonen. Senest de sidste to kampe.

Før sæsonen havde jeg givetvis solgt min sjæl for sølvmedaljer. Den her sæson er så langt over godkendt allerede nu, at det er lidt komisk, at min dominerende følelse er skuffelse. Men det er det. Fordi vi har ligget nummer 1 så længe.
Jeg øver mig i perspektiv: de fleste havde AGF som outsider til at komme med i top 6 - måske! Andreas Kraul troede vi kunne komme i nedrykningsfare. Selv havde jeg sat barren dér, hvor top 6 var godkendt og alt derover i stigende grad godt.

Hvis jeg havde fået at vide, at jeg i sidst halvdel af april ville være skuffet over kun at føre ligaen med 2 point, at jeg kunne sige til folk at vi var det bedste spillende hold i ligaen uden at nogen pegede og grinede, og at vi havde ligget nummer 1 siden før jul, så ville jeg have købt den her situation uden betingelser og håbet det bedste for de sidste 5 kampe.

Hvis det bliver til sølv er det skuffende. Spillerne skal naturligvis være ærgerlige over det, som professionelle. Men vi fans er nødt til at bide skuffelsen i os og hylde holdet efter sidste kamp, uanset hvad der sker herfra! Det er den bedste sæson i 30 år! Spillet har været fantastisk! Det her er en overpræstation af episke dimensioner og jeg under hele holdet at de går hele vejen. Gør de ikke, skal de stadig hyldes og takkes for en smuk sæson.

En af de spændende 'dynamikker' omkring de sidste fem kampe er, at vi efter min mening slet ikke har brug for trodsreaktioner, at hanke op i os selv eller finde et andet spændingsniveau. Vi har spillet de seneste to kampe nærmest perfekt. Desværre har vi lukket tre mål ind mod hold, der slet ikke spillede sig til tre mål, og vi har kun scoret to, hvor vi spillede os til 4-5 stykker.

Med andre ord, skulle vi normalvis have lavet 4-6 point. Derfor skal vi 'bare' holde os på det spor og ikke miste retningen eller troen pga. de ærgerlige resultater. Der bliver selvfølgelig diskuteret heftigt, om vi mangler kvalitet oppe foran, og det er fair nok. Men vi har lavet angreb og afslutninger, der ofte ville være blevet til mål, så selv med det personel vi har til rådighed, så skal vi efter min mening bare fortsætte, og så vil sandsynligheden være ret høj for, at vi laver de point, vi skal bruge.

Jeg kunne godt forestille mig, at vi spiller uafgjort i de næste to (og måske kommer ét point efter FCM), og at vi vinder begge hjemmekampe og får uafgjort i Brøndby. Og det tror jeg er nok, da FCM ikke laver syv point mod Viborg, FCN og Brøndby.

Jeg håber ikke Bech sidder i omklædninsrummet og undskylder for manglende skarphed, som Jesper Hansen gør.

Den kamp bør vi, med 0,53 xG imod minimum få 1-1 i, men også være i stand til at holde nullet i.
Nej, men jeg vil tro han er indebrændt over, at han ikke får gjort mere ved den sukkerbold Yakob sender ham i dybden med og som vel ikke engang registrerer noget xG, selvom det ret beset er en stor chance. Eller er mere kølig på det frie skud midt i feltet som bliver blokeret.

Den skarphed han havde i efteråret på den slags chancer, har han manglet her i foråret, selvom han spillemæssigt har gjort det godt. Og det har sammen med Yakobs og Arnstads formdyk været stærkt medvirkende til, at vi ikke har lukket 2-3 af de kampe, hvor vi har smidt point.

Latest posts

Back