Den er svært at greje, men heldigvis sidder AGF i den bedste position.
Jeg var hård ved NP efter kampen mod Haderslev, også for hård. Han spillede sig op efter en svær start og er - i min bog - i spil til Brøndby.
Jeg vil starte med PM, selvom Serra skulle være klar. Det er måske en undervurdering af det tyske overskæg, men gammelfar #1 fungerede godt mod Haderslev og ligner en der er blevet vækket. Nu er tanken på at vinde... både noget med AGF, og på at vinde en spillemæssigt god afsked. Han er et godt stykke fra tidligere, men stadig med i relationerne, med overskud og blik for medspillerne og villig til at tage duellerne.
Det giver samme opstilling som mod Haderslev, sværere er det ikke.
Yakob og Arnstad gik begge tidligt ud af kampen senest. Var det for at spare dem, eller fordi de ikke rigtigt fungerede? Måske er Knudsen og Poulsen på central midt 'prisen' man betaler for at kunne spille Emmery på WB? Jeg tror stadig det giver mest mening at vente med Emmery, men det er en overvejelse værd. Og jeg så gerne Pirlsen spille en rolle, selvom holdet er klart vigtigst!
Er Carstensen i spil? Selv hvis han er klar, er Andersen mit bedste bud på starteren. Han er klart mere back end wing, men BIF trykker nok også mere end Haderslev. Carstensen vil med et par gode træninger være favorit til at starte.
Vinder midtjylland i Farum, bliver pointkravet for AGF 9 i de sidste tre. Ellers falder det til 6 points. Tre er i banken. Jeg håber AGF spiller frigjort og med fokus på at kunne vinde noget, med deres velfungerende gameplan. Og jeg håber virkelig det viser sig at være nok