New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 179
  • Views Views: Views 8K
Added to Calendar: 10-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    59
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00
Som ventet, flyttes de ansvarlige for tribunelukningen bare nedenunder.. Ergo straffes andre for deres skyld.. Latterlige bæ-klub..
Så er de dælme straffet, når de skal rykke fra øvre og helt ned til nedre!!

Den er svært at greje, men heldigvis sidder AGF i den bedste position.

Jeg var hård ved NP efter kampen mod Haderslev, også for hård. Han spillede sig op efter en svær start og er - i min bog - i spil til Brøndby.

Jeg vil starte med PM, selvom Serra skulle være klar. Det er måske en undervurdering af det tyske overskæg, men gammelfar #1 fungerede godt mod Haderslev og ligner en der er blevet vækket. Nu er tanken på at vinde... både noget med AGF, og på at vinde en spillemæssigt god afsked. Han er et godt stykke fra tidligere, men stadig med i relationerne, med overskud og blik for medspillerne og villig til at tage duellerne.

Det giver samme opstilling som mod Haderslev, sværere er det ikke.

Yakob og Arnstad gik begge tidligt ud af kampen senest. Var det for at spare dem, eller fordi de ikke rigtigt fungerede? Måske er Knudsen og Poulsen på central midt 'prisen' man betaler for at kunne spille Emmery på WB? Jeg tror stadig det giver mest mening at vente med Emmery, men det er en overvejelse værd. Og jeg så gerne Pirlsen spille en rolle, selvom holdet er klart vigtigst!

Er Carstensen i spil? Selv hvis han er klar, er Andersen mit bedste bud på starteren. Han er klart mere back end wing, men BIF trykker nok også mere end Haderslev. Carstensen vil med et par gode træninger være favorit til at starte.

Vinder midtjylland i Farum, bliver pointkravet for AGF 9 i de sidste tre. Ellers falder det til 6 points. Tre er i banken. Jeg håber AGF spiller frigjort og med fokus på at kunne vinde noget, med deres velfungerende gameplan. Og jeg håber virkelig det viser sig at være nok

Vinder midtjylland i Farum, bliver pointkravet for AGF 9 i de sidste tre. Ellers falder det til 6 points. Tre er i banken. Jeg håber AGF spiller frigjort og med fokus på at kunne vinde noget, med deres velfungerende gameplan. Og jeg håber virkelig det viser sig at være nok
Der er nu kun 2 kampe igen 🫶
(Her troede jeg at det var alle AGFere i hele verden, som var helt med på LIGE PRÆCIS hvordan vi vinder guld 🤪🤣 - sorry ♥️😅)

Last edited:
jeg blev nød til at lade mine følelser bliver hørt angående trøje, og fik dette svar tilbage fra AGF på facebook.

Havde ikke forventet at få et svar men der kan man bare se
View attachment 6840
Blot til info, så farver AGF altid billetsalget skabelonen i samme farve som vi spiller i, så der vil man atid kunne se det.
Eksempelvis var den grøn til udekampen i Farum, og den var hvid til udekampen i Herning, og denne gang er den blå.
1778138752811.webp

Den er svært at greje, men heldigvis sidder AGF i den bedste position.

Jeg var hård ved NP efter kampen mod Haderslev, også for hård. Han spillede sig op efter en svær start og er - i min bog - i spil til Brøndby.

Jeg vil starte med PM, selvom Serra skulle være klar. Det er måske en undervurdering af det tyske overskæg, men gammelfar #1 fungerede godt mod Haderslev og ligner en der er blevet vækket. Nu er tanken på at vinde... både noget med AGF, og på at vinde en spillemæssigt god afsked. Han er et godt stykke fra tidligere, men stadig med i relationerne, med overskud og blik for medspillerne og villig til at tage duellerne.

Det giver samme opstilling som mod Haderslev, sværere er det ikke.

Yakob og Arnstad gik begge tidligt ud af kampen senest. Var det for at spare dem, eller fordi de ikke rigtigt fungerede? Måske er Knudsen og Poulsen på central midt 'prisen' man betaler for at kunne spille Emmery på WB? Jeg tror stadig det giver mest mening at vente med Emmery, men det er en overvejelse værd. Og jeg så gerne Pirlsen spille en rolle, selvom holdet er klart vigtigst!

Er Carstensen i spil? Selv hvis han er klar, er Andersen mit bedste bud på starteren. Han er klart mere back end wing, men BIF trykker nok også mere end Haderslev. Carstensen vil med et par gode træninger være favorit til at starte.

Paddy var jo virkelig god i starten af Haderslev-kampen ift. at indgå i spillet, f.eks. det lækre oplæg med hælen/ ydersiden til Arnstads noget skuffende venstrebensafslutning. Der kan vel argumenteres lødigt for både at starte med Paddy og alternativt at lade ham komme ind når Janni har taget den første lille times brydekampe med Binks og Godfrey, og vi skal bruge een med bedre målnæsen end Janni til at fange indlæggene fra Emmery (som vel trods alt først skal være med efter pausen).

Paddy var jo virkelig god i starten af Haderslev-kampen ift. at indgå i spillet, f.eks. det lækre oplæg med hælen/ ydersiden til Arnstads noget skuffende venstrebensafslutning. Der kan vel argumenteres lødigt for både at starte med Paddy og alternativt at lade ham komme ind når Janni har taget den første lille times brydekampe med Binks og Godfrey, og vi skal bruge een med bedre målnæsen end Janni til at fange indlæggene fra Emmery (som vel trods alt først skal være med efter pausen).
Godfrey er dømt ude resten af sæsonen (hvis man ellers skal tro den slags, det holder ikke altid stik (HOST, HERNING, HOST), hvor Binks selvfølgelig også er den mest voldsparate af de to.

håber squ vi starter med paddy på banen. serra har gjort det fornuftigt, men holdet som helhed spiller bare bedre med paddy på banen

Det tegner ganske godt forud for Brøndby!

Det er ikke helt dumt.

Off topic: hver gang jeg læser noget om AGF i disse dage, sørger de lige for at understrege, at vi snart kan blive danske mestre. Hver gang - uden undtagelse - mærker jeg et sug af lige dele begejstring og rædsel i maven, og skal undertykke impulsen at skrige af min computer "så slap dog af! Intet er givet endnu! Hold op med at jinxe!!" eller noget endnu mere overtroisk og usammnehængende....

Det er ikke helt dumt.

Off topic: hver gang jeg læser noget om AGF i disse dage, sørger de lige for at understrege, at vi snart kan blive danske mestre. Hver gang - uden undtagelse - mærker jeg et sug af lige dele begejstring og rædsel i maven, og skal undertykke impulsen at skrige af min computer "så slap dog af! Intet er givet endnu! Hold op med at jinxe!!" eller noget endnu mere overtroisk og usammnehængende....
Jeg skriver lidt til fanklubben på tipsbladet en gang i mellem, og er lige blevet bedt om og skrive mine tanker omkring det der kan ske i weekenden....Den er ond :-)

Det er ikke helt dumt.

Jeg har det på samme måde. Andelen af danskere, der ikke er klar over, at det (faktisk) er første gang i 40 år, AGF kan bliver dansk mester, må efterhånden være sammenligneligt med andelen af fynboer, der ikke lige var klar over, at HC Andersen er født i Odense.

Latest posts

Back