New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 368K
Buur har sikkert v?ret dygtig, men ikke vurderet egnet p? de parametre AGF nu engang havde dengang. Folk f?r det jo til at lyde som om vi smed ham ad helvede til i g?r og han lige hoppede ind i starteren p? en PL-klub, men han har alts? brugt 1? ?r i Wolves. De har alts? et noget mere hardcore setup end vi har, s? de kan ogs? klemme noget mere ud af et talent hvis de vil.

Lidt ? la vi har sendt Kaastrup til Dortmund med en forl?ngelse og en klausul i bagagen, og s? m? man se hvad det kan r?kke til i en periode hvor han n?ppe ville v?re fast mand herhjemme. Det kunne man godt argumentere for at man skulle have gjort dengang, men AGF som klub var bare ikke langt nok i processen. Man skal aldrig undervurdere hvor stor en betydning de penge vi har smidt i vores faciliteter har haft over de sidste par ?r: Ting og metoder der f?rhen var forbeholdt A-truppen er nu i h?jere grad tilg?ngelige for ungdommen, og det er noget der s?tter sig igennem. F.eks. var vores gamle klubhus fra 1942, og med den alder er det n?rmest ligegyldigt hvor meget det renoveres - der bliver aldrig plads til de moderne ting. Derfor byggede vi et nyt.

Martin Hansen said:
Ej alts? kom nu. Buur endte i Brabrand f?r han helt ud af det bl? kom til Wolverhampton. Hvis talentet var s? ?benlyst, s? havde andre klubber end Brabrand st?et i k? for at hente s?dan en helt s?rlig spiller ovenik?bet helt gratis.

Nu kommer der sj?ldent interesse helt ud af det bl?, og der er vel ingen der ved om der var masser af klubber der b?d sig til, men Wolverhampton interessen gjorde at Buur valgte at se tiden an p? en kortvarig amat?r aftale. Wolves havde vel n?ppe scouts i Brabrand for at f?lge Buurs udvikling, de havde nok snarere holdt ?je med ham l?nge i AGF og p? landsholdet, og besluttet sig for at sl? til da han stod uden kontrakt?

Det er den tr?ner der ser ham hver eneste dag p? tr?ningsbanen der har de bedste foruds?tninger for at vurdere om han kan sl? igennem eller ej. Wieghorst brugte ham i 1. Division, og jf. Dennis Bjerre fra Stiften s? blev alle lokale journalister indkaldt ekstraordin?rt for ikke at k?re ham f?r h?rdt frem i pressen, der var tale om et helt unikt talent som ikke skulle ?del?gges af at blive pacet for tidligt.

S? kom tonser Glen, og alle tekniske f?rdigheder blev tilsidesat for r? kraft, det minder om Bugges m?de at spotte angriber talenter p?, hvis du er stor i en tidlig alder, s? er du go, hvis du er lille og teknisk st?rk, s? er det ud af vagten.  Jeg er glad for at vi slap af med Glen Riddersholm, ellers var alt talentarbejdet i klubben endt som med Fisher, Duelund og Buur.

Pr?cis t?nker ogs? Oskar Buur valgte netop Brabrand og amat?rdeal for at holde sine muligheder ?bne.

Personligt synes jeg ikke der var tvivl om at han var en moderne back, som bare skulle have tid til at f? bygget p? fysisk:
Synes ogs? det er lidt klassisk superliga, at man ikke t?r satse p? spillere der ikke er fysisk st?rke. Og slet ikke Glennie med duelspil.

Men okay det kan v?re sv?rt at have alle med stort talent i superliga truppen, men en udleje af Buur en s?son eller to havde v?ret oplagt. H?ber jeg vi kommer til at g?re brug af.

Generelt synes det med at have to unge backups for en start-11 spiller som fin model, og leje den ene ud skiftevis, s? de f?r spilletid ind i mellem. Fx hente Th?ger tilbage til sommer og udleje Gersbach, hvis ikke H?jer er solgt eller AG g?r i start11. Samme p? h?jreback med, hvor vi ogs? pt har 3. Med mindre man regner Anbo mest som midt, men s? kunne Hvidtudlejes mens Zach-Anbo er back up.

Lunding kunne ogs? v?re udlejet i efter?ret og v?re kommet hjem nu til for?r, mens Links s? passende kan komme p? gr?s i efter?ret.4 kanter burde v?re nok. Det m? gerne koste kr - da udvikling tjener sig hjem b?de sportsligt og ?konomisk.

Synes det var oplagt at have to angrebs talenter og leje den ene ud skiftevis ved siden af de to rutinerede i NH og PM. AA kunne med fordel komme p? gr?s og hjem igen derefter.

P? keeper posten er det ogs? en fin kombi som nu med Eske, en ung TK og en talentfuld u19 som 3. keeper.

P? et tidspunkt m? man gerne sende TK videre p? gr?s og hente  en ung talentfuld 2.m?lmand i Finland som EfB gjorde i Hradecky i, en ung i England som Horsens gjorde i Jononen - begge hentet gratis og solgt for rekordtransfer til bif og fck.

En keeper der kan udfordre Eske som f?rtevalg. En som vi kan beholde, udvikle og s?lge - modsat fx Grabara.  Naturligvis ogs? v?re Danniel G som rykkes frem som 2. keeper, og en ny U19 er tredjevalg. Og i?vrigt s? m?ske hente TK hjem igen efter et 1-2 ?r ude, n?r fx Eske eller f?rstekeeperen s?lges.

T-Knogle said:
Wolves havde vel n?ppe scouts i Brabrand for at f?lge Buurs udvikling, de havde nok snarere holdt ?je med ham l?nge i AGF og p? landsholdet, og besluttet sig for at sl? til da han stod uden kontrakt?
I forl?ngelse af hele tr?dens titel s? havde Wolves' dav?rende U23-tr?ner, tidligere AGF-spiller Scott Sellars, nok en stor finger med i spillet.

Han skal jo ikke have haft ret meget netv?rk i sin gamel klub for at vide, at Buur var en n?rmest en gratis chance, i et milj?, hvor der slags ellers er big business.

[member=145]Mikkel_K[/member]

I forl?ngelse af hele tr?dens titel s? havde Wolves' dav?rende U23-tr?ner, tidligere AGF-spiller Scott Sellars, nok en stor finger med i spillet.

Sellars har givetvis spillet en stor rolle eller rettere sagt, Buur fik nok chancen for en pr?vetr?ning alene p? hans anbefaling, men igen der blev skrevet " Buur havde noget s?rligt" og Buur blev alts? hentet til deres U23 hold som et hav af talenter i ?vrigt.
En spiller med et helt s?rligt talent ender alts? ikke med at gamble med en amat?rkontrakt i en dansk 2. divisionsklub, jeg kan ?rlig talt ikke huske, jeg nogensinde har h?rt om en spiller bevidst blive amat?rspiller for at holde sine kort ?bne og da slet ikke et angiveligt stort talent.
Ingen skal bilde mig ind, hvis eks. FCM p? samme tidspunkt som Brabrand havde tilbudt Buur en kontrakt, s? havde han sagt nej for at tage chancen som amat?r.

Jeg synes, det er flot, Buur har grebet chancen og f?et udviklet sig s? meget, han er begyndt at f? sporadiske minutter for 1. holdet, men jeg synes ikke, det er fair at angribe Glen for at have smidt et s?rligt talent p? porten.

[member=33]Martin Hansen[/member] Det er et slag i ansigtet p? Glen Riddersholm, hver gang Oscar Buur tr?der et skridt op i Wolverhampton, n?r tr?neren f?r ham kunne se talentet og gav ham debut som 16 ?rig, s? er det ikke godt nok at Riddersholm slet ikke kan se noget i ham.

Hvis han blev hevet til pr?vetr?ning i en Championship klub med udsigt til en kontrakt, s? ville jeg vente p? svar p? den pr?vetr?ning frem for at komme i kl?erne p? Claus Steinlein til enhver tid. Det er jo dr?mmen for enhver ambiti?s fodboldspiller at blive udenlandsprof, det er de f?rreste der dr?mmer om at blive stavnsbundet i FCM, hvis udenlandsopholdet er en realistisk mulighed.

Martin Hansen said:
[member=145]Mikkel_K[/member]

Sellars har givetvis spillet en stor rolle eller rettere sagt, Buur fik nok chancen for en pr?vetr?ning alene p? hans anbefaling, men igen der blev skrevet " Buur havde noget s?rligt" og Buur blev alts? hentet til deres U23 hold som et hav af talenter i ?vrigt.
En spiller med et helt s?rligt talent ender alts? ikke med at gamble med en amat?rkontrakt i en dansk 2. divisionsklub, jeg kan ?rlig talt ikke huske, jeg nogensinde har h?rt om en spiller bevidst blive amat?rspiller for at holde sine kort ?bne og da slet ikke et angiveligt stort talent.
Ingen skal bilde mig ind, hvis eks. FCM p? samme tidspunkt som Brabrand havde tilbudt Buur en kontrakt, s? havde han sagt nej for at tage chancen som amat?r.

Jeg synes, det er flot, Buur har grebet chancen og f?et udviklet sig s? meget, han er begyndt at f? sporadiske minutter for 1. holdet, men jeg synes ikke, det er fair at angribe Glen for at have smidt et s?rligt talent p? porten.
Martin Hansen said:
T?nk engang, jeg synes altid det er fair at angibe Glen for hvad som helst ;-)
Sp?g til side, s? synes jeg, som det er blevet lagt ud, at det er p?faldende, at Wieghorst kunne se noget i Buur, men Glen kasserede ham (angiveligt) p? grund af fysikken. Helt ?rligt: Hvis en spiller har teknik og spilintelligens p? et vist niveau, s? skal fysikken nok komme. Af alle ting, s? er fysikken sgu noget der kan komme senere, og noget af det "nemmeste" at tr?ne op.

Ahh alts? det FCM som s?lger spillere hvert eneste ?r til store millionbel?b. Det er jo ikke rigtigt, spillere mener de bliver stavnsbundet alts? underforst?et de s? ikke kan komme afsted, det findes der ingen evidens for, tv?rtimod.

Men nu var FCM bare et eksempel, du kan selv inds?tte klubnavn, pointen var, Buur var ikke det ?benlyse talent, du mener og jeg kan slet ikke se det er et slag i ansigtet p? Glen, der i ?vrigt var underlagt en sportschef, som jo bare kunne have overrulet Glen, hvis JA mente, Buur var s? ?benlyst et talent, ja faktisk lander aben p? hans skuldre, hvis der endelig skal findes en syndebuk.

[member=6]Stone Cold[/member]

Jeg har ikke tjekket efter s? tager [member=37]SteenA[/member] ord for gode var, n?r han skriver Wieghorst ikke brugte Buur efter oprykningen.

Er i ?vrigt helt enig i, fysikken b?r komme i sidste r?kke n?r en spiller skal vurderes, for den kan altid relativt nemt tr?nes op, og jeg hverken var eller er enig i Glen tilsyneladende gerne vil have spillere af en vis fysik, selvom jeg da mener, det var Glen som gav Sisto chancen (her kan hukommelsen dog spille et puds) men jeg mener stadig ikke, Buurs talent var s? ?benlyst, som der bliver givet udtryk for bl.a. med baggrund i Buur endte i en 2. divisionsklub.

Martin Hansen said:
.....men jeg mener stadig ikke, Buurs talent var s? ?benlyst, som der bliver givet udtryk for bl.a. med baggrund i Buur endte i en 2. divisionsklub.

Oscar Buur stoppede i AGF d. 22. juli 2017 og startede i Wolverhampton d. 24. august 2017. Han spillede alts? i 2.division i lidt over en m?ned, s? at sige at han ?endte? i 2. Division er vist et fors?g p? at f? sandheden til at passe til ens egen opfattelse af situationen. Buur ?endte? ikke i 2. Division, han holdt formen ved lige i Brabrand, sandsynligvis indtil de sidste detaljer i aftalen med Wolves faldt p? plads, alle ?vrige interesserede blev sat i bero af Buurs agent, vente indtil han havde afklaring med Wolves.

[member=5]T-Knogle[/member]

Det er simpelthen ikke sandt. Brabrand havde lavet en aftale med Buur som handlede om meget mere end han bare skulle holde formen vellige. M? sige det vist er dig, der pr?ver at f? sandheden til at passe din egen opfattelse af situationen.

- Oskar Buur er en ung talentfuld spiller, som i Aarhus er kendt som en velfunderet teknisk back. Han er dog liges? dygtig p? kanten, hvorfor han ?ger konkurrencen p? disse positioner. Oskar Buur er dygtig i possesionsspillet, og s? besidder han et k?mpe l?bepensum. Desuden er han dygtig offensivt qua hans fart, som han er dygtig til at udnytte, siger Tom S?jberg.

- Buur skal have lidt tid til at v?nne sig til vores spillestil, der er anderledes end i AGF. N?r Brabrand stilen kommer ind under huden, s? bliver det virkelig godt. Jeg er glad for, at Oskar Buur har valgt projektet i Brabrand, slutter Tom S?jberg.

Oskar Buur skifter til Brabrand

Martin Hansen said:
[member=5]T-Knogle[/member]

Det er simpelthen ikke sandt. Brabrand havde lavet en aftale med Buur som handlede om meget mere end han bare skulle holde formen vellige. M? sige det vist er dig, der pr?ver at f? sandheden til at passe din egen opfattelse af situationen.

- Oskar Buur er en ung talentfuld spiller, som i Aarhus er kendt som en velfunderet teknisk back. Han er dog liges? dygtig p? kanten, hvorfor han ?ger konkurrencen p? disse positioner. Oskar Buur er dygtig i possesionsspillet, og s? besidder han et k?mpe l?bepensum. Desuden er han dygtig offensivt qua hans fart, som han er dygtig til at udnytte, siger Tom S?jberg.

- Buur skal have lidt tid til at v?nne sig til vores spillestil, der er anderledes end i AGF. N?r Brabrand stilen kommer ind under huden, s? bliver det virkelig godt. Jeg er glad for, at Oskar Buur har valgt projektet i Brabrand, slutter Tom S?jberg.

Oskar Buur skifter til Brabrand

For det f?rste s? spillede Oskar Buur ingen kampe for Brabrand i perioden fra 22. Juli 2017 til 24. august 2017, og for det andet s? havde det ikke v?ret i 2. Division, men i 1. Division som var der Brabrand spillede p? det tidspunkt. For det tredje s? havde Oskar Buur Ingen kontrakt, hvilket andre klubber nok ikke ville acceptere.

S? nej Oskar Buur endte ikke i en 2. Divisionsklub, og Glen Riddersholm fejlede stort ved ikke at holde fast i ham.

Det er ogs? ligegyldigt. Jeg synes bare det var eklatant d?rligt ikke at kunne se hans potentiale - og det understreges jo af at han allerede 9 m?neder efter fik debut i Wolves ... en fysisk h?rd liga. SUK.

Og med det CV af u-landskampe, ca. 10-15 kampe i AGF i en alder af 16-18 ?r.

Skulle have haft 5 ?rs og v?re udlejet istedet. N? pyt den er lukket pt.

T-Knogle date=1579198071 said:
Det er et slag i ansigtet p? Glen Riddersholm, hver gang Oscar Buur tr?der et skridt op i Wolverhampton, n?r tr?neren f?r ham kunne se talentet og gav ham debut som 16 ?rig, s? er det ikke godt nok at Riddersholm slet ikke kan se noget i ham.
Det kan da lige n?vnes, at Buur fik mere end dobbelt s? meget spilletid i superligaen under Glen end han gjorde under Wieghorst. Godt nok kun 16 minutter i alt...

I al den her bagklogskabens lys, synes jeg at folk glemmer, at det simpelthen ikke fungerede med Buur p? h?jrebacken, n?r modstanderne stillede op med bare et mindstem?l af fysik. P? med en skulder og s? var vi i problemer. Vel at m?rke i 1. division. At han s? havde nogle tekniske kvaliteter fremad banen, kan vi godt blive enige om. Men det gav ikke nogen som helst mening at give Buur mere spilletid i superligaen, da han var 17-18 ?r. S? kan vi sagtens sige, at vi skulle give ham 5 ?rs kontrakt og leje ham ud, men man kan ogs? bare stille konstatere, at n?r der ikke var udsigt til at han ville brage igennem indenfor de n?ste par ?r, s? skulle han blot videre.

Havde han stadig spillet i Brabrand - eller m?ske var blevet hentet til Horsens efter et ?r, s? havde historien v?ret den samme som med flere af vores store talenter, som ikke rigtig klarede springet til seniorfodbold. Nu fik han i stedet en k?mpe gave med det tilbud fra Wolves og det er virkelig super for ham. Al held og lykke til Buur fremover.

SteenA said:
T-Knogle date=1579198071 said:
Det er et slag i ansigtet p? Glen Riddersholm, hver gang Oscar Buur tr?der et skridt op i Wolverhampton, n?r tr?neren f?r ham kunne se talentet og gav ham debut som 16 ?rig, s? er det ikke godt nok at Riddersholm slet ikke kan se noget i ham.
Det kan da lige n?vnes, at Buur fik mere end dobbelt s? meget spilletid i superligaen under Glen end han gjorde under Wieghorst. Godt nok kun 16 minutter i alt...

I al den her bagklogskabens lys, synes jeg at folk glemmer, at det simpelthen ikke fungerede med Buur p? h?jrebacken, n?r modstanderne stillede op med bare et mindstem?l af fysik. P? med en skulder og s? var vi i problemer. Vel at m?rke i 1. division. At han s? havde nogle tekniske kvaliteter fremad banen, kan vi godt blive enige om. Men det gav ikke nogen som helst mening at give Buur mere spilletid i superligaen, da han var 17-18 ?r. S? kan vi sagtens sige, at vi skulle give ham 5 ?rs kontrakt og leje ham ud, men man kan ogs? bare stille konstatere, at n?r der ikke var udsigt til at han ville brage igennem indenfor de n?ste par ?r, s? skulle han blot videre.

Havde han stadig spillet i Brabrand - eller m?ske var blevet hentet til Horsens efter et ?r, s? havde historien v?ret den samme som med flere af vores store talenter, som ikke rigtig klarede springet til seniorfodbold. Nu fik han i stedet en k?mpe gave med det tilbud fra Wolves og det er virkelig super for ham. Al held og lykke til Buur fremover.

Buur var 16 ?r da han spillede i 1. division, det er klart at man ikke kan dominere sin modstander fysisk i den alder. Men han ville ikke spille i Brabrand i dag med det talent, og hvis det var lykkedes for en dansk klub at f? en kontrakt med ham, s? ville han have v?ret en profil i superligaen nu.

Jeg synes ikke man kan kalde det en gave n?r han allerede har f?et spilletid i b?de Championship og FA Cuppen, en gave ville v?re en kontrakt et sted hvor man ikke har niveau til at spille. I forhold til Buurs fysik s? ser det umiddelbart ikke ud til at v?re et problem i Wolverhampton, og de spiller vel alt andet lige i en mere fysisk liga en AGF, s? det er et sp?rgsm?l om tilgangen til spillet og placeringen p? banen.

Latest posts

Back