New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 368K
"Hvor blev de af"-tråden
Dichio said:
Han fravalgte desv?rre AGF, da der ikke var udsigt til at talenterne kunne sl? igennem p? f?rsteholdet.

Alt er muligt men mon ikke han vedholder satset p? Brentford - det kan selvf?lgelig v?re han gror fast som s? mange andre og har behov for en retur til DK, for at genstarte karrieren.

P? den baggrund er det ogs? vigtigt, at vise vi kan f? spillere p? 1-holdet og efterf?lgende f? dem solgt videre. Pt. er vort ry ikke i top men det kan et par kommende salg m?ske hj?lpe p? (f.eks. Bundu).

Dichio date=1583659088 said:
ja - hvis han f?r chancen i Brentford bliver han der, ingen tvivl. Men pr?cis man kunne h?be han ikke f?r chancen og AGF istedet henter ham ind som 3. angriber p? lige fod med paddy og helle - mon ikke han faktisk er god nok til at overhale dem begge p? kort tid.
 Det er altid lidt "sv?rt" med den slags.

Hvis han er god nok til at de vil have ham f?r vi ham ikke..
Hvis han ikke er god nok til at de vil have ham, s? vil vi ikke have ham..

Ser kun den slags g? godt n?r det er udlejning uden k?bsoption.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Dichio date=1583659088 said:
ja - hvis han f?r chancen i Brentford bliver han der, ingen tvivl. Men pr?cis man kunne h?be han ikke f?r chancen og AGF istedet henter ham ind som 3. angriber p? lige fod med paddy og helle - mon ikke han faktisk er god nok til at overhale dem begge p? kort tid.
Det er altid lidt "sv?rt" med den slags.

Hvis han er god nok til at de vil have ham f?r vi ham ikke..
Hvis han ikke er god nok til at de vil have ham, s? vil vi ikke have ham..

Ser kun den slags g? godt n?r det er udlejning uden k?bsoption.
Ind imellem sl?r gode spillere ikke igennem et sted, men skal et andet sted hen og Brentford er vel et bedre hold end AGF. Hvis de rykker op kan det sikkert blive endnu sv?rere. Det bliver dog n?ppe indenfor den n?rmeste fremtid han vender tilbage p? den baggrund, han er jo ung og vil nok give det chancen et godt stykke tid.

Ind imellem sl?r gode spillere ikke igennem et sted, men skal et andet sted hen og Brentford er vel et bedre hold end AGF. Hvis de rykker op kan det sikkert blive endnu sv?rere. Det bliver dog n?ppe indenfor den n?rmeste fremtid han vender tilbage p? den baggrund, han er jo ung og vil nok give det chancen et godt stykke tid.
[member=44]Winther[/member]? 

Brentford B vel og m?rke... 
Og Ammitzb?l er i Haugesund med k?bsoption. S? alts? hvis de ikke vil k?be ham, s? er han vel heller ikke klar til at komme tilbage til AGF og erobre en startplads foran enten Helenius/PM?

Udlejning skal jo n?rmest v?re til et langt h?jere niveau end AGF hvis den version skal give mening. Alts?: "X var udlejet til Arsenal, men kom tilbage, og starter inde i n?ste runde"
Og s? er der ungdomsspillere der udlejes p? anderledes k?r. Th?gersen der er god, men som udlejes uden option, da AGF har en plan med ham, og tror p? ham.
Og s? er der Nimo Gribenco som fik en sidste chance for at vise at han har en fremtid i klubben eller lignende.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Brentford B vel og m?rke... 
Og Ammitzb?l er i Haugesund med k?bsoption. S? alts? hvis de ikke vil k?be ham, s? er han vel heller ikke klar til at komme tilbage til AGF og erobre en startplads foran enten Helenius/PM?

Udlejning skal jo n?rmest v?re til et langt h?jere niveau end AGF hvis den version skal give mening. Alts?: "X var udlejet til Arsenal, men kom tilbage, og starter inde i n?ste runde"
Og s? er der ungdomsspillere der udlejes p? anderledes k?r. Th?gersen der er god, men som udlejes uden option, da AGF har en plan med ham, og tror p? ham.
Og s? er der Nimo Gribenco som fik en sidste chance for at vise at han har en fremtid i klubben eller lignende.
Det er vel Brentford A han fors?ger at bryde ind p? og det der afg?r om han vil videre p? et tidspunkt. Det beh?ver ikke v?re en klub p? et langt h?jere niveau for klubben kan v?re ekstra godt besat p? netop den position, men tophold i Championship er vel over vores niveau og s? kan det ogs? v?re de opruster hvis de rykker op.

Ammitzb?ls udlejning med k?bsoption indikerer for mig ogs? at man ikke helt tror p? ham p? den lange bane, men der er da mulighed for at han ikke sl?r igennem p? et niveau der g?r at de vil effektuere den og han s? alligevel kommer tilbage og sl?r igennem her. Mit g?t er dog som sagt ogs? at man i mellemtiden har hentet en anden angriber.

Winther said:
Ammitzb?ls udlejning med k?bsoption indikerer for mig ogs? at man ikke helt tror p? ham p? den lange bane, men der er da mulighed for at han ikke sl?r igennem p? et niveau der g?r at de vil effektuere den og han s? alligevel kommer tilbage og sl?r igennem her. Mit g?t er dog som sagt ogs? at man i mellemtiden har hentet en anden angriber.

Pr?cis jeg synes ofte man h?rer om udlejede spillere som klubben gerne vil beholde n?r lejeperioden er udl?bet, men som man ikke har r?d til, Jeg mener f.eks. at Andreas Christensens lejeophold indeholdte en k?bsoption som var for h?j for Gladbach.

I Australien spiller de stadig - men Jakob Poulsen spiller ikke s? meget. Godt set af ledelsen ikke at hente ham tilbage til AGF.

Jakob Poulsen - Stats 19/20 | Transfermarkt

Hvor succes historier findes der egentlig med spillere langt oppe i 30erne. Martin J?rgensen blev et hit i AGF, men ogs? lidt op og ned. Skulle lige spille sig i form f?rst.Derefter en af ligaens bedste og tilbage p? landsholdt, men sidste 1? ?r blev det noget ud og ind af holdet  og kun en assist og ingen m?l.

Alligevel har jeg k?mpe respekt for ham og dem der giver sig til sidste blodsdr?be istedet for den med at slutte p? toppen som de to gange Laudrup, der kunne have v?ret en gevinst for dansk fodbold i rigtig mange ?r, hvis de ikke havde haft deres forf?ngelighed.

Martin J?rgensen, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats

Dichio said:
I Australien spiller de stadig - men Jakob Poulsen spiller ikke s? meget. Godt set af ledelsen ikke at hente ham tilbage til AGF.

Hvor succes historier findes der egentlig med spillere langt oppe i 30erne. Martin J?rgensen blev et hit i AGF, men ogs? lidt op og ned. Skulle lige spille sig i form f?rst.Derefter en af ligaens bedste og tilbage p? landsholdt, men sidste 1? ?r blev det noget ud og ind af holdet  og kun en assist og ingen m?l.

Alligevel har jeg k?mpe respekt for ham og dem der giver sig til sidste blodsdr?be istedet for den med at slutte p? toppen som de to gange Laudrup, der kunne have v?ret en gevinst for dansk fodbold i rigtig mange ?r, hvis de ikke havde haft deres forf?ngelighed.

J?rgensen var en no-brainer. Han var m?ske den st?rste danske publikumsdarling siden Flemming Povlsen, og han ville (og vil) v?re den perfekte ambassad?r for det nye rummelige AGF, der omfavner hele Aarhus. Uanset om hans spillem?ssige kvalitet havde v?ret i bund, ville han have givet v?rdi for klubben.  Jakob Poulsen ville skulle hentes pga. det spillem?ssige og den proffesionalisme han forh?bentligt kunne spille ind med, og jeg tror ogs? at det var helt rigtigt set ikke at hente ham.
Jeg h?ber vi f?r sendt flere gode ambassad?rer afsted, der er for gode til superligaen, og som vi forh?bentligt kan drage nytte af i slutningen af deres karrierer, i f?rste omgang Bundu :)

Dichio said:

Man kan ogs? vende den om, synes jeg. Jeg har stor respekt for spillere som indser, at nu kan de ikke v?re med l?ngere. Nogle gange kan det godt v?re lidt pinligt at se p?, n?r de bliver s? gamle, at de bare er overmatchet p? alt.

Men jeg forst?r egentlig godt din indgang til det - jeg synes det handler om en balance mellem de to ting; jeg synes det er fedt, n?r en spiller bare br?nder for sporten og ikke vil give sig. Jeg synes s? det bliver trist n?r en spiller bliver til fodboldens svar p? et ringvrag...

Det blev J?rgensen heldigivs aldrig - han var markant for nedadg?ende i niveau, og det var godt han ikke pr?vede at presse en s?son mere ud af kadaveret - d?t var givetvis blevet lidt ynkeligt.

Dichio said:
Ikke en AGFer men dog en sjov f?tter

Godt han giver sig selv 13 ?r til sit f?rste managerjob og skal heller ikke afvise at en serie1 klub eller barndomsklubben T?rnby vil ans?tte ham for at score lidt PR og sponsorpenge. Men tvivler p? vi ser ham i Arsenal eller FCK

Bendtner satser p? en managerkarriere

Det bliver da uden tvivl Ish?j der giver ham jobbet

https://ronaldo.com/dk/video/?svf-id=b081873b-6c9f-4f4f-ac24-ebd1efc70f5b

Det umulige er sket... highlights fra 5-3 hjemme mod FCM er ENDELIG dukket op!!!

Det er s? fede billeder. Alt er med. En af en bedste (mest underholdene) kampe jeg har set i mit liv...! Se de highlights uanset hvem du holder med. Det er ren suppe-k?rlighed! Zidan, Graulund, Dladla, Troels Bech, Duncan, 8 m?l.. Den kamp havde ALT!En hjemvendt Graulund med gyldne lokker, r?de kort, fantastisk vejr og alt hjertet kan beg?re, en Dladla der glemte sin tr?je i omkl?dningsrummet der ledte til en ekstra Graulund-scoring.!!

Jeppe Kj?r beskriver her, hvor slemt det egentlig var for ham at spille under det pres, der er i AGF i forhold til Helsing?r eller Lyngby.

- Jeg blev pillet meget ned i l?bet af det ?r. Selvtillidsm?ssigt var det ?n lang nedadg?ende kurve. Jeg havde slet ikke forventet, at det ville blive p? den m?de, men jeg kan omvendt godt se den dag i dag, at det er den periode i min karriere, som har v?ret mest l?rerig.

- Det pres, der er p? Aarhus Stadion, er fuldst?ndig ubeskriveligt. Der er en helt speciel aura og en s?rlig bobbel p? det stadion, og jeg har aldrig pr?vet noget lignende f?r.

Jeg kan egentlig ikke se, at det er s? meget v?rre i Aarhus end i Aalborg, Br?ndby eller Odense, men man skal ?benbart have et bestemt mindset for at klare sig i AGF.

Gyldent gensyn: Frygtede at spille i Aarhus

JB said:
Jeg kan egentlig ikke se, at det er s? meget v?rre i Aarhus end i Aalborg, Br?ndby eller Odense, men man skal ?benbart have et bestemt mindset for at klare sig i AGF.
Jeppe Kj?r har selvf?lgelig ikke selv pr?vet at spille p? hjemmebane i nogle af de klubber, s? det begr?nser sammenligningen for ham, men jeg synes det indtryk man generelt f?r er at der er tre klubber i Danmark der skiller sig ud fra resten. Medieomtalen fort?ller vist den samme historie. Under alle omst?ndigheder er det interessant med Jeppe Kj?r for man kan sige han er en af f? spillere der har talt om s? stort et pres at han n?rmest ikke kunne fungere, men det er n?rliggende at t?nke, at der kan v?re flere, som blot holder det lidt mere for sig selv. M?ske fordi det ikke er helt macho og fordi det ikke er s? befordrende hvis man har ambitioner om at komme et sted hen med noget pres. Endda efter fodboldkarrieren er ovre. Nogle har dog antydet det og der kan v?re mange andre tilf?lde hvor det forklarer hvorfor de ikke kunne pr?stere netop her.

Jeg har en ide om at der er en der har udtalt det ogs? var sv?rere end i Br?ndby, men det kan m?ske ogs? bare have noget at g?re med at det har v?ret sv?rere pga d?rlige sportslige resultater - det m? trods alt v?re nemmere nu - men det er da velkendt at det giver et andet pres som ene store klub i landets n?stst?rst by med lokale medier der n?rmest lever af en. Det er dog noget jeg har indtryk af at vi nu har meget st?rre fokus p?. Det kr?ver alts? noget mere at spille i AGF. Trykket Kj?r taler om i kampene bliver vel heller ikke mindre p? et rigtigt fodboldstadion, s? det er vigtigt vi g?r det til en fordel. Det er jo dog ogs? sikker p? det bliver. En helt afg?rende fordel.

Winther said:
Jeg har en ide om at der er en der har udtalt det ogs? var sv?rere end i Br?ndby, men det kan m?ske ogs? bare have noget at g?re med at det har v?ret sv?rere pga d?rlige sportslige resultater - det m? trods alt v?re nemmere nu - men det er da velkendt at det giver et andet pres som ene store klub i landets n?stst?rst by med lokale medier der n?rmest lever af en. Det er dog noget jeg har indtryk af at vi nu har meget st?rre fokus p?. Det kr?ver alts? noget mere at spille i AGF. Trykket Kj?r taler om i kampene bliver vel heller ikke mindre p? et rigtigt fodboldstadion, s? det er vigtigt vi g?r det til en fordel. Det er jo dog ogs? sikker p? det bliver. En helt afg?rende fordel.
Jeg tror presset i sig selv er st?rre i Br?ndby, men at du har ret i at de d?rlige resultater har betydet at det har v?ret h?rdere at v?re i AGF. Et negativt pres er meget h?rdere end et positivt, og AGF har v?ret omkranset at underpr?stering, rod i ledelsen, nedrykninger, skandalesager osv. + klubben har v?ret til grin p? nogle punkter i fodbolddanmark. Det har kr?vet sin mand at st? mod det pres. Til geng?ld kommer der s? Jens J?nssoner, Aron Johanssoner og Leon Andreasener ud af det, og de spillere har bedre mulighed for at klare sig i udlandet, fordi de ikke er nurset s? meget her :)

anra said:
Til geng?ld kommer der s? Jens J?nssoner, Aron Johanssoner og Leon Andreasener ud af det, og de spillere har bedre mulighed for at klare sig i udlandet, fordi de ikke er nurset s? meget her  :)
Jo... men alts? Br?ndby har jo ikke sendt f?rre spillere afsted end os, eller spillere der har klaret sig d?rligere og det er nok ogs? tvivlsomt om de n?vnte spillere havde klaret sig d?rligere hvis de havde haft mere succes i AGF. Det forholder sig forh?bentlig s?dan at vi kan s?lge flere spillere der klarer sig bedre n?r vi nu f?r lidt mere succes. Jeg forst?r godt pointen, men de kan godt f? tilpas h?rdhed selvom de vinder og det er ogs? meget godt at l?re at pr?stere n?r der er forventning om sejr i de fleste kampe. Noget af det bedste vi kan g?re for at ?ge antallet af salg og spillernes evne til at klare sig ude er m?ske ogs? at f? lidt europ?isk succes. Og s? h?nger det hele selvf?lgelig ogs? bare sammen med at vi kan have et bedre hold, det ?ger kvaliteten af dem vi henter, men nok ogs? udviklingen af vores egne og s? kan de alt andet lige klare sig bede i udlandet ogs?.

Latest posts

Back