New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 102K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Billederne var godt nok ringe men det så ud til at være korrekt. Syntes dog der manglede et 100 % bevis.

Bare for at forstå reglerne korrekt - hvad fik Diks gult kort for? Han må gøre noget som dog ikke dømmes som straffespark.
Han holder ham fast med voldsomme hiv i trøjen. Hvis bolden var i spil, var der vel straffe? Men mon ikke de mener, de var fløjtet frispark længere oppe på banen

• Like
Reactions: fsc
Det er jo umuligt at se hvad der rent faktisk sker. De har i hvert fald ikke vist en billedsekvens der viser at han rent faktisk bliver ramt. Danho laver en bevægelse der kunne ligne en skalle der måske rammer Diks. Men vi ved det ikke helt, for det var ikke klart og tydeligt.
Da dommeren ikke har set det, så er clear and obvious ikke i spil (han har ikke foretaget et skøn, som derfor ikke skal bevises forkert). Dommeren skal ud og lave et helt nyt skøn af situationen.

Da dommeren ikke har set det, så er clear and obvious ikke i spil (han har ikke foretaget et skøn, som derfor ikke skal bevises forkert). Dommeren skal ud og lave et helt nyt skøn af situationen.
Nej, men det skriver jeg heller ikke. Jeg skriver, at det er umuligt at se situationen klart og tydeligt på det billedmateriale vi har set. Det kunne ligeså vel have været Diks der overspiller situationen helt vildt. Vi ved det ikke for det var ikke til at se hvad der skete.

Hvis dommerne bruger akkurat samme billeder, som vi bliver præsenteret for, så kan jeg ikke forstå, at der kan dømmes rødt. Man kan ikke se kontakt mellem spillerne, og man må jo ikke dømme ud fra gisninger. Endnu en tvivlsom VAR-kendelse i Lars Seiers lomme. Fodbold er skønt.
Jeg havde også givet rødt kort ud fra billederne på min skærm.

Hvis dommerne bruger akkurat samme billeder, som vi bliver præsenteret for, så kan jeg ikke forstå, at der kan dømmes rødt. Man kan ikke se kontakt mellem spillerne, og man må jo ikke dømme ud fra gisninger. Endnu en tvivlsom VAR-kendelse i Lars Seiers lomme. Fodbold er skønt.
Det er vist nok at gøre forsøget.

Her er fra fodboldloven:

1722783336209.png

Men der står også følgende:

1722783381003.png

Dvs. hvis Diks får en advarsel for at holde/hive i modstanderen, så bør der vel dømmes efter rækkefølgen af hændelser. Burde det give den lidt pudsige konsekvens at Randers burde få straffe men samtidig få smidt en mand ud?
Nå men de har sikkert et svar og det er kørt efter bogen - det kan jo være Diks først laver holdeforseelsen efter skallen er forsøgt/afgivet.

Her er fra fodboldloven:

View attachment 3519

View attachment 3520

Dvs. hvis Diks får en advarsel for at holde/hive i modstanderen, så bør der vel dømmes efter rækkefølgen af hændelser. Burde det give den lidt pudsige konsekvens at Randers burde få straffe men samtidig få smidt en mand ud?
Nå men de har sikkert et svar og det er kørt efter bogen - det kan jo være Diks først laver holdeforseelsen efter skallen er forsøgt/afgivet.

Jamen hvis det er nok bare at gøre forsØget så er det røde kort naturligvis i orden.

Her er fra fodboldloven:

View attachment 3519

View attachment 3520

Dvs. hvis Diks får en advarsel for at holde/hive i modstanderen, så bør der vel dømmes efter rækkefølgen af hændelser. Burde det give den lidt uheldige konsekvens at Randers burde få straffe men samtidig få smidt en mand ud?
Fair. Jeg mener stadig, at der er mange gisninger i værk. Hvornår forsøger man at nikke en skalle og hvad indbefatter en skalle?

Men som jeg ser det, så skal det da dømmes, som du skriver sidst, hvis der besluttes at gives rødt.

Fair. Jeg mener stadig, at der er mange gisninger i værk. Hvornår forsøger man at nikke en skalle og hvad indbefatter en skalle?

Men som jeg ser det, så skal det da dømmes, som du skriver sidst, hvis der besluttes at gives rødt.
De har lige ser den igennem igen i studiet med lidt bedre billeder / mere zoom. Jeg holder fast i klokkeklart rødt kort (ligesom alle eksperterne).

De har lige ser den igennem igen i studiet med lidt bedre billeder / mere zoom. Jeg holder fast i klokkeklart rødt kort (ligesom alle eksperterne).
Hebo (alle eksperterne) pointerer vel også, at Diks spiller på den, som han så ofte gør. Nå. Men Randers får en spiller udvist, som måske forsøger at nikke en FCK-spiller en skalle i en brydekamp med Diks, hvor Diks så vælger at lave en audition til En Skærsommernatsdrøm. Fint nok. Jeg er ikke sikker på, at den havde givet rødt på alle stadions i Danmark.

Den kan dømmes, men jeg synes ikke, at TV-billederne er nogen rygende pistol.

Jeg synes, at det er hårdt dømt.
Nej VAR kan ikke dømme rødt kort uden at have bevis for at der var en forseelse til rødt kort, og det har de igen ikke, men vælger at foretage et dommerskøn og tildeler et rødt kort. Det er kontroversielt, men helt i tråd med dommerlinjen.

Det er jo lige det....dét ER altså et problem at der kan sættes spørgsmålstegn ved om der dømmes ens på de forskellige stadions.
Det gør der ikke og der vil aldrig ske. Det er forskellige mennesker, der dømmer. De har gode dage og dårlige dage. Nogle bukker under for tilskuerpres, nogen prøver at lade være og bortdømmer hjemmeholdet.

Men selvfølgelig havde VAR fanget den skalle på 12 stadions

Last edited:
Nej VAR kan ikke dømme rødt kort uden at have bevis for at der var en forseelse til rødt kort, og det har de igen ikke, men vælger at foretage et dommerskøn og tildeler et rødt kort. Det er kontroversielt, men helt i tråd med dommerlinjen.
Det er helt ukontroversielt at stange et rødt kort ud for den situation.

Latest posts

Back