Alle snakker i klubben om, at det skal være et roligt transfervindue, og at CV lige skal sætte sig ind i sagerne. Men der er vel en grund til, at det er sportschefen man fyrer, og at man lader træneren blive. Altså må man mene, at træneren ikke har fået et tilstrækkeligt godt materiale at præstere med, men at man ikke kan laste ham for de manglende resultater men kun sportschefen.
Jeg er helt med på, at CV skal have sin tid og at truppen på lange stræk er på plads. Men i mine øjne er der ingen vej udenom. Udover forlængelser og udlejer/salg af mere marginale spillere, er hovedopgaven at finde fart og mål til offensiven. Håber det sker i dette vindue eller som minimum til sommer. Det bør være nu, hvis det på nogen måde kan lade sig gøre. Ellers må man finde en dyr spiller på leje. Ellers tror jeg, at vi misser denne sæson. Enten kommer vi ikke med i top 6, eller så får vi ikke den store rolle at spille, der hvor det bliver sjovt.
Mediano har en fin gennemgang om top 6, hvor man lægger meget væk på momentum i de første runder. Skal GF med helt op, eller bliver man usikker og i sidste ende rykker helt ud af top 6, fordi det hele er så tæt? I mine øjne falder afgørelsen i transfervinduet, for der skal fornyelse til nu for at løfte niveauet. Hvis vi fortsætter der, hvor vi slap, kan det blive mere end svært. Ikke underligt at Mediano-folket også har sværest ved at vurdere GFs faktiske niveau af alle.