New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 161K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Det er sjovt, som den erfarede interesse for Links flugter med ansættelsen af en ny sportsdirektør. 😏

Vi kommer til at betale kassen for at beholde ham, også fordi hans mulighed for lavere skat udløber med hans nuværende kontrakt men han har været billig for os hidtil, og hans betydning for holdet er enorm, så for min skyld kan vi sagtens gøre ham til den højest lønnede spiller i klubben.

Det er nok også begrænset, hvor meget vi kan få for ham. Nu er Transfermarkt jo ikke noget sandhedsvidne mht. værdi, men derinde står han til €900.000, hvilket er en smule mere, end vi gav for ham i 2019, men slet ikke nok ift. hans reelle værdi for os.

Man skal have lov til at drømme om Højers vidunderlige venstreben, men jeg ser ham ikke som oplagt hos AGF pt. Så skulle det være som en offensiv venstrestopper og det ville også være et eksperiment.
Jeg tænker præcis det samme. Jeg er tilbøjelig til at mene, at Højer er en kontrakt værd alene grundet dødbolde, men den går nok ikke. I stedet ville det naturlige skridt være at erstatte Kahl, men jeg kan sandt for dyden ikke ihukomme hans defensive kvaliteter, hvilket vel også betyder, at det ikke kan være helt skidt.

Jeg tænker præcis det samme. Jeg er tilbøjelig til at mene, at Højer er en kontrakt værd alene grundet dødbolde, men den går nok ikke. I stedet ville det naturlige skridt være at erstatte Kahl, men jeg kan sandt for dyden ikke ihukomme hans defensive kvaliteter, hvilket vel også betyder, at det ikke kan være helt skidt.

Synes faktisk også det handler om, at Højer var ekstra god til de tidlige indlæg - mens Links er bedre til at løbe i rum mod baglinjen end at slå tidlige indlæg.
På samme måde har Beijmo fundet PM langt flere gange i åbent spil end Links, som til gengæld er vildt god på dødbolde, og laver farlige flade indlæg ved baglinjen i fart i denne sæson.

Det er for mig 2 forskellige typer - som tillader os at skifte rundt - afhængigt af, hvorvidt modstander står lavt eller højt (og derfor efterlader rum for Links at løbe i).

Højers tid er forbi. Han spiller 1.div med lyngby efter sommerferien

Han er først lige fyldt 30......
Kæft mand der er høje tanker om, hvad der kan komme ind, hvis Højer bare kasseres i en hurtig vending sådan der :D

Højer ville være venstre stopper i det AGF system ja. Han har slet slet ikke farten til at spille WB. Hvis Links sælges skal der købes en decideret kantspiller

Jeg kan ikke helt se, hvorfor Højer ikke skulle kunne spille en ok wingback ala Beijmo i modsatte side - men er med på, at han ikke er eksplosiv mm.
Men med en makker ala Kahl/Mølgaard - så kan der være veksling der gør, at han sagtens kan komme i flere løb - der ikke kræver at han gør det HVER GANG.
Og i dette efterår synes jeg vi har set - hvor ofte Links' fart ikke kommer til sin ret.

At have en tordenstøvle som Højer er for mig at se stærkt relevant så længe vi spiller med PM og Bech, som begge er gode med hovedet.

Kæft mand der er høje tanker om, hvad der kan komme ind, hvis Højer bare kasseres i en hurtig vending sådan der :D

Jeg kan ikke helt se, hvorfor Højer ikke skulle kunne spille en ok wingback ala Beijmo i modsatte side - men er med på, at han ikke er eksplosiv mm.
Men med en makker ala Kahl/Mølgaard - så kan der være veksling der gør, at han sagtens kan komme i flere løb - der ikke kræver at han gør det HVER GANG.
Og i dette efterår synes jeg vi har set - hvor ofte Links' fart ikke kommer til sin ret.

At have en tordenstøvle som Højer er for mig at se stærkt relevant så længe vi spiller med PM og Bech, som begge er gode med hovedet.
Alle de ting du nævner kommer til sin ret fra VCB, ikke WVB. Hvis Beijmo er den til højre, så skal den til venstre være en spiller med x-faktor og fart, ellers bliver det for sidelæns og meget forudsigeligt

Men Beijmo er heller ikke samme type som Links.

I venstre side huserer Links. I højre trækker MA mere ud, og Beijmo kommer i overlap i stedet.

Faktum er, at han stort set ikke spiller for et middelmådigt tyrkisk hold.

Han var fantastisk for os, men der er intet, der indikerer, at han skulle være en forstærkning for os nu.

Syntes at have læst, Uwe foretrækker, at man har en udfordrende wingback på den ene side og en mere traditionel back på den anden side, hvis dette elles er sandt, så vil Højer desværre ikke passe ind i Uwes system, medmindre man finder en anden end Beijmo, hvilket jeg ikke finder realistisk medmindre vi sælger ham !

Og jeps - Beijmo kan jo sælges, hvis Mølmø går alvor af de "rygter", der var på at Malmø FF gerne ville købe ham tilbage.
Beijmo var i efteråret ikke helt den samme han ellers har været i AGF, og tror han kommer flot tilbage i foråret nu her.
Men man ved aldrig i fodbold. Og kabalen kan jo starte med et flot bud på Links, og et fint bud på Beijmo - og en interesse i Højer, hvor man så må se hvad der giver mest mening. Vi har to gode wingbacks pt i Links/Beijmo - men 2 er ikke nok. Andersen er en af mine personlige favoritter som alternativ til Beijmo, så der er jeg helt tryg. Men Links spiller så eksplosivt, at han i perioder vil være skadet (som denne sæson), hvilket bliver værre jo ældre han bliver, og det er med hans type bedre at spille 70 min for fuldt blæs, og så skiftes ud tror jeg. Jeg så gerne vi havde en bedre reserve på venstre wingback end Tobias Bach. Men det kunne være allerbedst, hvis Bach giver den max gas i foråret, og lægger flot på, og overrasker os der.

Og jeps - Beijmo kan jo sælges, hvis Mølmø går alvor af de "rygter", der var på at Malmø FF gerne ville købe ham tilbage.
Beijmo var i efteråret ikke helt den samme han ellers har været i AGF, og tror han kommer flot tilbage i foråret nu her.
Men man ved aldrig i fodbold. Og kabalen kan jo starte med et flot bud på Links, og et fint bud på Beijmo - og en interesse i Højer, hvor man så må se hvad der giver mest mening. Vi har to gode wingbacks pt i Links/Beijmo - men 2 er ikke nok. Andersen er en af mine personlige favoritter som alternativ til Beijmo, så der er jeg helt tryg. Men Links spiller så eksplosivt, at han i perioder vil være skadet (som denne sæson), hvilket bliver værre jo ældre han bliver, og det er med hans type bedre at spille 70 min for fuldt blæs, og så skiftes ud tror jeg. Jeg så gerne vi havde en bedre reserve på venstre wingback end Tobias Bach. Men det kunne være allerbedst, hvis Bach giver den max gas i foråret, og lægger flot på, og overrasker os der.
Har der været rygter om at Malmø var interesseret i Beijmo?

Casper Højer startede sæsonen som fast mand i Tyrkiet. Så røg han ud med en skade efter fem kampe. I de næste seks kampe, har han været indskiftningsspiller. Sidste sæson startede han som indskiftningsspiller, inden han blev fast mand. Jeg vil godt kalde den nu. Uanset hvor interesserede vi er/ikke er i Casper Højer, så tror ikke, spilkere eller hans klub har interesse i et skifte, fordi han har siddet på bænken i seks kampe. Det kommer ikke til at ske.

Jeg er på holdet der mener Højer IKKE er løsningen på en Uwe'sk VWB. Han kunne måske bruges som normal WB, afhængigt af fart, men er mest oplagt i en 4-back.

Den nuværende 3-5-2 er fed ift udvikling af forsvarere, de to ydre gutter har mulighed for at shine. Det kræver noget af wingbacks, især venstre, fordi uden den meget offensive venstreside, bliver holdet forudsigeligt og uden dynamik.

@Stig AKA Frank Heskjær:
Jeg forstår tanken om bedre indlæg og fortsat gode dødbolde. Problemet for mig er, at Links selv er en stor del af løsningen ift at åbne et forsvar.

Når folk advokerer for at spille med Arnstadt, fordi han er god til at fordele boldene er jeg enig. Men han skal have nogen af fordele boldene til, og enten tager han plads fra en at aflevere til. Ellers tager han plads fra en der frigør andre til offensive løb, og kræver dermed mere investering i det defensive.

På samme måde med Links/Højer. Jeg vil hellere have Højers indlægskvalitet. Men hvis Højer spiller rollen, bliver indlæggene fra andre positioner og mod et langt mere balanceret forsvar.

Har der været rygter om at Malmø var interesseret i Beijmo?
Ja især sidste sæson. Men husker faktisk nu her ikke, om det var op til at lejeaftalen skulle konverteres til fast, eller om det var efter?

Jeg husker at Beijmo var den mest brugte spiller i Allsvenskan sæsonen inden vi lejede ham, og MANGE derovre, såvel som her - undrede sig over, hvordan de lod ham gå. Men de købte en stor kanon til højreback, og Beijmo kom lidt i overskud ift fast spilletid.

Amini, Blume og nu Højer o_O der er ingen af de spillere der skal tilbage til agf. Det er en romantisk tanke som med garanti ikke har nogen gang på jorden hos CV. Vi skal jo ikke gøre truppen ældre og fylde den op med flere spillere uden udviklings- og salgspotentiale. Vi har så meget brug for fart og teknik i det her hold.

Jeg ser kun én mulighed for Højer og det er hvis han ringer og siger “jeg kan skifte gratis, jeg forventer kun en reserveløn og jeg tager til takke med en 1,5 årig kontrakt”. Og det sker nok ikke😀

Mon ikke Beijmo kan komme op i gear igen? Det er lidt svært at vide om han bare har været ramt af almindelig formnedgang sammen med holdet, har døjet lidt med noget fysisk eller om han er ramt af skiftende konstellationer omkring ham. Måske er det ideelt for ham med en Mølgaard ved siden af der trækker lidt frem, Dalsgaard er nok heller ikke så dårlig med den sikkerhed det giver til at gå frem, mens han måske spiller en smule mere forsigtigt med AJ. Samtidig har det ændret lidt med MA på højre midt, han ender måske i nogle rum Beijmo tidligere ville være løbet i. Det er jo ikke fordi det har været elendigt, så der er måske mest af alt lidt taktisk der kan justeres her i vinteropstarten.

Sælger vi Beijmo er det spørgsmålet om man mener Andersen er klar til at overtage pladsen som starter. Vi har jo også Mølgaard tilbage og han kan vel også stadig spille derude med Dalsgaard centralt, så vi er dækket ekstra ind på den måde og så kunne man måske i stedet hente en til at overtage Andersens plads som den med udviklingspotentiale. Det måtte så gerne være en spiller der kommer med lidt af det Links giver i venstre side.

Latest posts

Back