Som jeg husker det, forlængede vi med Kahl INDEN udløb. Hans tidligere kontrakt løb til 30. juni. Men lad nu det ligge, det er en mindre detalje i dit rigtigt gode, nuancerede indlæg. Jeg tror helt ærligt, at det kommer bag på de fleste, at Mølgaard stadig er skadet. Meldingen ved sæsonstart sidste år var, at han snart var klar! Jeg er bekymret på hans vegne, for at karrieren kan være slut. AJ har pakken, men mangler timing, flow og måske noget mental robusthed til at træffe et valg og holde fast. Derfor fremstår han tøvende og usikker i mange situationer, noget der meget let kan forplante sig. Spørgsmålet er, om han med kontinuerlig spilletid og tillid fra træner og medspillere kan løfte sit niveau SÅ meget? Jeg tvivler kraftigt.
Jeg tror altså stadig, at Beijmos skifte kom meget bag på CV. Alle indikationer fra Beijmo gik i retning af AGF. Dalsgaard var også ekstremt tydelig i, at det var AGF eller slut, og som han spillede slutningen af sæsonen, var det ærligt talt en overraskelse, at han ikke sagde "ét år mere". Jeg kan sådan set godt forstå hans valg, at stoppe på toppen er da fedt, men det er der bare ikke frygteligt mange elitesportsfolk der evner at gøre.
Desuden er det altså ret dygtige spillere, der skal erstattes, og jeg har mere end svært ved at se, hvem det var CV skulle have hentet tidligt i vinduet, som kunne lukke DE huller, der blev efterladt af de forsvarsklipper.
Jeg kan egentlig godt forstå, du undrer dig. Jeg vil bare gerne udfordre præmissen at det skulle være en prioritering som sådan, altså som i: "vi vælger at hente Andersson på bekostning af en af de to HCB'er/9'eren lige nu", som om vi kunne have hentet noget i tilsvarende kvalitet et andet sted på banen i stedet for. Det kan jeg ikke forestille mig var en ting. MA var en chance, der opstod, som CV slog til på. MA ville hjem til Danmark af familiære årsager og hans førsteprioritet var AGF. Så skulle CV vælge at lade ham skrive med en anden dansk klub, hvorefter vi står med problemet, hvis der kommer et uafviseligt bud på Arnstad - hvad der meget vel kan nå at komme. Det er jo altid en prioritering, jeg tror bare dette var en prioritering af at tage imod den mulighed, som opstod ud af det blå.
FCN hentede Lind på samme måde som vi hentede Carstensen og Jørgensen. Fælles for de tre spillere er, at de allerede har spillet i deres nye klub på leje og har været glade for det. Det er jo dét en lejeaftale OGSÅ kan.
Poznan har derimod et budget, der er (mere end?) dobbelt så stort som vores, de ligger altså højere i fødekæden end vi gør. Ham deres nye forsvarsspiller blev hentet i Metz, som ganske vist rykkede ud af Ligue 1, men det er altså stadig ikke en hylde, vi bare lige henter fra. De gav i øvrigt 3 mio. € for ham, jeg kan ikke se AGF betale dén slags penge for en forsvarsspiller endnu.