a) Er det ikke mangel på rettidig omhu at bringe sig i den aktuelle situation, jeg spørger oprigtigt? Man kan godt være pro CV generelt, selvom man ikke er helt tilfreds med hvor man står pt. (Det er jeg fx).
b) I modsætning til at smide boksen nu, eller senere i vinduet? Altså hvis præmissen er, at verden åbner sig og man kan vælge kvalitetsangribere til 15 mio sidst i august, så er det da rettidig omhu. Men hvis man alligevel betaler 30 mio sidst i august, hvad så?
Måske får man en bedre spiller. Måske sparer man lidt på transferen, eller måske dukker der noget spændende op. Men måske brækker en kollega på holdet benet, så han ikke må sælges, eller måske dukker en anden køber op. Måske, måske, måske.
Hvad så ift kommende EL-kval? Er det vigtig at få truppen klar der, eller skal man gå efter en muligt højere cru' eller vente lidt længere, og er det det hele værd ift risikoen for at stå i Conf league playoff og risikere bar røv?
Nej, der er ingen garantier, hverken for at ramme rigtigt, få bedre muligheder sent i vinduet eller for at en angriber sikrer sejr i kommende EL-runde. Men vi må da have lov at regne i sandsynlighed.
Det er meget muligt, jeg læste det som indeværende vindue. Men det med de 35 mio er da kommet ud som om det var en overraskelse. Du må gerne vise mig et citat fra tidligere, hvor man også taler om det leje. Og ellers vil jeg bede om den respekt hvor du har læst mit indlæg og forstår hvor det kommer fra, men bare er uenig i tolkningen. Alternativt forstår du ikke hvad jeg skriver, eller forsøger at manipulere. Begge dele er dræbende for en debat.
Min pointe var, at der måske er flere points i Conf league, fordi man har større chance for at klare det bedre der. Hvis det er ca det samme er EL entydigt bedre pga økonomien.
Jeg beklager virkelig hvis mit indlæg kunne læses som manipulerende.
Jeg tænker, at vi står med et kæmpe hul med Beijmo og Dalsgaards afgang oveni hinanden. Eneste rettidige omhu (for mig at se!) havde været, at sælge Beijmo i vinter og købe en erstatning på lidt lavere niveau - så havde vi bare ikke vundet mesterskabet tror jeg. Beijmo var vildt god og efterlader sig et naturligt hul, fordi hans niveau var over det vi normalt har råd til.
Lige nu denne sommer ville jeg gerne have haft Mortensen yderligere et år. Skal vi tro manden selv, så det meget tæt på. Omvendt synes jeg ikke vi skulle overbyde Brøndby og slet ikke på for to år. På et tidspunkt skulle Mortensen-plastret af, og det har vi alle vidst kunne blive besværligt.
Jeg tror ikke nødvendigvis det kun handler om transfersum, jvf det med de 15 vs. 30 mio. kr. Jeg tror godt vi kan betale en fornuftig transfersum.
Men hvis en forstærkning pt. koster 6 mio. kr. i årlig løn og en tilsvarende forstærkning kan fås for 3 mio. kr. årligt, så er vi nødt til at vente. Med mindre vi vil sprænge truppens lønhierarki i atomer, og det tror jeg de færreste vil.
Hæng mig ikke op på de nøjagtige lønsummer, det er mest for eksemplets skyld.
Vedr. kval.runderne: Jeg har siden maj været enormt tydelig herinde omkring, at det meste handler om lodtrækningsheld.
I mandags var vi et coinflip fra at trække taberen af Thun mod Zabreb. Nu var vi heldige at trække taberen af Klaksvik mod Zalgiris. Det var sygt vigtigt.
Der er ingen walk overs i Europa, og begge modstandere kan blive mere bøvlet end godt er. Men den nuværende trup har rigelig kvalitet til at overvinde den hurdle. Ryger vi ud mod taberen af Klaksvik mod Zalgiris, så vil jeg tillade mig at skyde skylden på træneren og spillerne.
Jeg er i tvivl om det med at regne i sandsynligheder lige nu. Jeg forstår behovet. Men jeg ved ikke om man kan opgøre det sådan, at en nyankommen HCB nødvendigvis ville gøre det bedre end Callø her i juli, og at sandsynligheden for at slå Poznan dermed var steget til fra 40 til 42.
Personligt tror jeg at de store sandsynligheds-udsving kommer af lodtrækning.
Jeg tror vi taler forbi hinanden om de 35 mio. kr. Jeg har vist ikke skrevet tallet til dig eller andre steder. Jeg ved heller ikke hvor det kommer fra.
Jeg fik ikke formuleret tydeligt nok, at jeg ikke forstod hvaf du mente med det afsnit. Det beklager jeg.
EL vs. COL giver ca. det samme i koefficient points. Der er 8 kampe mod jævnt svære modstandere i EL og 6 kampe mod lidt lettere modstandere i COL.
Det tricky er der kan være meget stor forskel på en modstander i COL fra ex. pot 4, 5 eller 6. Du kan få en overkommelig modstander fra Irland i pot 5 som har samlet mange individuelle points - eller du kan få et Bundesliga-hold med samme antal points i form af landets koefficient.
Her er seednings-puljerne i EL noget mere nivelleret ud. Håber det giver mening.
Kan man lave et run COL og ex. vinde en knock out runde, så er der godt med points at hente.
Ja. EL er klart at foretrække på grund af økonomien. Ca. 55 mio. kr. at hente i engangs-gevinst.
Om vi kommer dertil afhænger igen af lodtrækning i EL play off, hvis vi overkommer Klaksvik eller Zalgiris.
Trækker vi Benfica dér, er det jo ligegyldigt om vi havde dygtig 9'er på plads i juni og overtalt Beijmo til at forlænge.
Pt. ligner det at vi har 4/11 chance for at trække en modstander hvor vi vil være favorit.
Omvendt er der 7/11 risiko for at trække en kvalitetsmodstander, som jeg(!) tror vil være for stor en mundfuld uanset tidspunkt for køb af ny 9'er og HCB. Der er mange hold blandt de 7, som antages at være bedre end Poznan.