New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: AGF - Lech Poznan, tirsdag 21. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 470
  • Views Views: Views 21K

Hvordan bliver udgangspunktet for kamp nr 2

• Total voters
    88
  • Poll closed .
Jeg vil kraftigt anbefale alle at blive hjemme, men tager man afsted, kan man godt forberede sig på at være på absolut udebane. Jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget af at stå eller gå i nærheden af vores pyrotosser. Det ender helt galt, hvis ikke med hooligans så med knippelsuppe. De aner ikke, hvad de går ind til dernede. Men måske det kan blive en nyttig lektion.
Jeg vil kraftigt anbefale alle at tage med!

Det bliver den fedeste tur

Jeg husker stadig skræmmekampagnerne før EM i Ukraine/Polen 12 og VM i Rusland 18.
Jeg var afsted begge gange og det var en fest.
Tryggere end at gå rundt i København om natten.

Der er selvfølgelig heller ikke større fare i Polen end så mange andre steder, hvis man opfører sig ordentligt.

Jeg har set flere kampe i Polen og aldrig oplevet skyggen af noget.

Jeg skal ikke ødelægge festen mere nu, men jeg vil tilføje, at en mand rimelig højt oppe i AGF's organisation deler min bekymring. Det var efter den melding, at vi opgav vores egen Vanopslagh-tur (motorvejslujere, vodka direkte fra hanen, billig speed og uj at skyde med AK47 i skoven.)

Jeg håber, alt går strygende, og at jeg tager grueligt fejl. Bare pas på jer selv for Guds skyld.

Jeg skal ikke ødelægge festen mere nu, men jeg vil tilføje, at en mand rimelig højt oppe i AGF's organisation deler min bekymring. Det var efter den melding, at vi opgav vores egen Vanopslagh-tur (motorvejslujere, vodka direkte fra hanen, billig speed og uj at skyde med AK47 i skoven.)

Jeg håber, alt går strygende, og at jeg tager grueligt fejl. Bare pas på jer selv for Guds skyld.
AGF skriver det jo også selv i dag.. ingen GF merch I byen

They played in Poland, and couldn't leave the stadium for hours after the game. This is a fact.
Do you have any sources that can confirm this? I've searched Polish coverage of this match and literally couldn't find it anywhere.

It's interesting that you don't mention the FC Kobenhavn - Jagiellonia match that same year, where there were riots outside the stadium and the police had to intervene. Jagiellonia won 2-1, and it was the locals who lost the pressure.

Idiots are everywhere. Being an idiot is quite common around the world. In fact, some countries elect idiots as their presidents.

Poland is the hooligan capital of the world, even selling hooligan shit to all of Europe.
We are also the capital of amber, apples and storks, but no one talks about it.

AGF skriver også nu at man opfordres til ikke at have GF farver på udover på stadion
Yes, I saw a fan video from the stadium where Lech fans were chanting insultingly about AGF, so you're right. Unfortunately :(

Jeg har set flere kampe i Polen og aldrig oplevet skyggen af noget.
Me neither! ;)

In fact, some countries elect idiots as their presidents.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: Some countries do!
We are also the capital of amber, apples and storks, but no one talks about it.
I did not know that! I actually thought - rather Denmark-centrically - that WE were the amber captiol of the world. Given that the West Coast of Denmark is ripe with amber and all... not that I really ever thought about, where the amber capitol of the world would be, but since you brought it up, I realized my own surprise! 😂
And you absolutely right: No one talks about that. You should reach out to Visit Poland (or whatever the Polish version of Visit Denmark is called).

I see a gathering point for fans has been established, and it's a bit of an odd location, as it's right in the center: the Old Market Square.

You can feel 100% safe at the market square itself. There are a huge number of city surveillance cameras there. Of course, a drunken prick might say something there, but no one in their right mind would do anything stupid.

But the Market Square is large, and I'm wondering where exactly you'd meet? I think the most likely location would be the southwest corner of the square, or a little further out, towards "Plac Wolności." There's plenty of space for bus parking there and a direct route to the stadium, which lies to the west.

AGF skriver også nu at man opfordres til ikke at have GF farver på udover på stadion
På vej til Randers i tirsdags kom en hvid varevogn blæsende forbi os i nødsporet. 500 m længere nede drejede den ind ved det dér Gudenå-cafeteria, kunne vi se. Og da vi selv fik sneglet os derned så vi, at der var sort af folk inde på p-pladsen, som stod og skiftede til fodboldtrøjer.

Måske er det kotume i Polen, at man ikke render rundt på gader og stræder i sit holds farver, når man er på away …

They told Silkeborg the same thing, but hooligans wanted it different. Good luck. I mean that sincerely.

Slap lige lidt af. Hvis din reference er Silkeborg, så er det ikke fordi de sendte 2000 mand afsted vel. Har de overhovedet mønstret 100 mand til øst Polen, hvor Jagellonia spiller? Easy targets, klart hvis de måtte blive i deres sky boks et par timer, hvis de følte sig utrygge Det skal 2000 mand ikke.

Opfør jer ordentlig og være respektfuld, så går det nok alt sammen.

Slap lige lidt af. Hvis din reference er Silkeborg, så er det ikke fordi de sendte 2000 mand afsted vel. Har de overhovedet mønstret 100 mand til øst Polen, hvor Jagellonia spiller? Easy targets, klart hvis de måtte blive i deres sky boks et par timer, hvis de følte sig utrygge Det skal 2000 mand ikke.

Opfør jer ordentlig og være respektfuld, så går det nok alt sammen.
Det var samtlige Silkeborgfans på stadion. De blev beordret til at blive. Hooligans er ligeglade med ordentlighed osv.,og vi ved, at polske hooligans rundsmadrede folk forleden helt åbent i nærheden af Politiet.

Nogle af jer omtaler det som et slags eventyr, men det kan hurtigt blive et mareridt.

Så gider jeg heller ikke bruge mere tid på det. Held og lykke. Pas på hinanden og jer selv.

Det var samtlige Silkeborgfans på stadion. De blev beordret til at blive. Hooligans er ligeglade med ordentlighed osv.,og vi ved, at polske hooligans rundsmadrede folk forleden helt åbent i nærheden af Politiet.

Så gider jeg heller ikke bruge mere tid på det. Held og lykke.
Det er jo helt fair du vælger at trække dig pga referencer og andenhånds vidner, men din advarsel fremstår mere som et forsøg på at få ret end information.

Hvis du taler om den video hvor en mand ligger ned og bliver sparket på forleden, og du siger, manden selv startede konfrontationen, så skal man nok lade være med at konfronterer nogen til at starte med.

Og så er der forskel på hooligans og nogle idioter der bliver provokeret og godt kunne finde på at bruge infight. De første er nemme at spotte. De sidste skal du som ude-rejsende nok have en del gefühl med ikke være en komplet idiot over for. Eller bare undgå at interagerer med modstander fans generelt, fx. at gå og lykønske modstander fans med sejren ned ad Viborgvej i Randers.

Det er jo helt fair du vælger at trække dig pga referencer og andenhånds vidner, men din advarsel fremstår mere som et forsøg på at få ret end information.

Hvis du taler om den video hvor en mand ligger ned og bliver sparket på forleden, og du siger, manden selv startede konfrontationen, så skal man nok lade være med at konfronterer nogen til at starte med.

Og så er der forskel på hooligans og nogle idioter der bliver provokeret og godt kunne finde på at bruge infight. De første er nemme at spotte. De sidste skal du som ude-rejsende nok have en del gefühl med ikke være en komplet idiot over for. Eller bare undgå at interagerer med modstander fans generelt, fx. at gå og lykønske modstander fans med sejren ned ad Viborgvej i Randers.
Jeg advarer simpelthen medfans baseret på erfaringer fra mig selv og andre bare for at få ret på et debatforum. Jøsses.

I sidste ende er pointen, at man er langt hjemmefra, og man har ingen kontrol over, hvad der sker, hvis en hooligan har besluttet sig.

Latest posts

Back