New posts

Den store VM ‘26-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 460
  • Views Views: Views 22K
Den store VM ‘26-tråd
Beklager at jeg ikke beskrev en kontinuert funktion over tid, men blot opdelte i før / efter Trump begyndte sin 2. præsidentperiode.

Tanken er, at før jan 25 var mindet om hans 1. Periode svagt (ikke ok, men sådan er det). Efter han foldede sig ud i 2. Periode blev det værre. Det gælder for fx 6 måneder siden, men også 9 måneder eller for tre uger siden.
Du mener det Trump gjorde før bliver gjort værre end det var i lyset af det han gør nu? I første periode var der mange der ikke kunne se tendenserne, men det var heller ikke ekstremt på samme måde. Tankegangen om "flood the zone" udnytter at folks politiske hukommelse i mange sammenhænge er som guldfisk og meget der tidligere ville være en kæmpe skandale drukner i mængden af nye skandaler, men jeg tror så nærmere at det, der blev gjort tidligere, fremstår mindre slemt senere og måske nærmest normaliseres i lyset af det nye.

Hvornår man synes det sender for uheldige signaler at rende rundt og spille golf med præsidenten må man jo vurdere hver især og det ville også ændre på det hvis det kom frem at Kane havde benyttet lejligheden til at kritisere Trump. Alle amerikanske præsidenter i min levetid har begået krigsforbrydelser og Biden begik som bekendt også et folkemord, så kritikken behøver heller ikke kun komme fordi det er Trump. Igen var det så heller ikke andet end en grund for mig til ikke at holde med England.

(Vedrørende Trump 1 og 2, var de ikke så forberedte på at han kunne vinde første gang og han blev modereret af nogle, der fundamentalt set er de samme der sidder i administrationen nu, men mere kompetente og med en agenda om at bevare USA som global supermagt frem for at accelerere dets undergang. Og selvom USA i høj grad er endt hvor man er med Trump fordi politikerne aldrig bliver holdt ansvarlige for deres forbrydelser, var det først efter at de forsøgte et voldeligt kup at republikanerne indså at Demokraterne vitterligt ville lade dem slippe ustraffet fra hvad som helst. I mellemtiden har Højesteret også besluttet at præsidenten har frit lejde hvis ideologien er den rigtige og det ikke generer Wall Street. Trumps fremskridende demens har sikkert også lidt at sige. Jeg synes det er rimeligt at sige at det er blevet værre i periode 2. Nu er hængslerne røget helt af.)

Latest posts

Back