New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 192K
Og mon ikke alderen så småt er ved at indhente Jonas?
Dette kombineret med at de unge bliver stærkere tidligere, hvorved han ikke bare kan regne med at sætte Gud og hver mand efter behag?
Jeg tænker han også kan slå dem næste år (måske med undtagelse af Seixas) men derfra tror jeg det bliver svært. Så med at få høstet de sidste par et-uges etapeløb han mangler, mens han stadig kan.

Der er kun syv ryttere i historien, der er sluttet i top to i en Grand Tour ni gange (før Vingegaard formentligt gør det næste uge). Det kan man godt være stolt af, også uden at lege komiske Ali.

Det er intet mindre end imponerende og der er nok ingen tvivl om, man har det med at forvente meget.
Iøvrigt er Vingegaard den eneste rytter, der kan skabe antydningen af spænding om den samlede sejr (i hvert fald forud for løbet). Og han er den eneste, der tør udfordre Pogacar. De andre kører jo bare for at blive nummer to. Det ville virkeligt være synd for løbet, hvis ikke Vingegaard var der til at forsøge.

Jeg elsker han forsøger og i det mindste får placeret et vist pres - det skal ikke bare være nemt hele vejen for Pogacar👏
Der har jeg været stik imod kommentatorerne, da de begyndte snakken om han skulle fokusere på anden pladsen. Det kan godt være det bliver relevant senere men bør ikke være et issue endnu.

Der er en minimal chance for nogen knækker i den sidste uge og den chance bliver størst, jo mere de er blevet presset inden. Lad os se efter enkeltstarten.

Evenepoel ligner en der kører med hovedet i år - gad vide om han også har en stor enkeltstart i gemmerne.

For det første fik han næppe den løn, hvis han ikke stillede op i årets for sponsoren suverænt vigtigste løb. For det andet, så er vi altså blevet rimeligt forvente, når en andenplads i Touren ikke længere er et interessant resultat i sig selv.

Der er kun syv ryttere i historien, der er sluttet i top to i en Grand Tour ni gange (før Vingegaard formentligt gør det næste uge). Det kan man godt være stolt af, også uden at lege komiske
Hvor skriver jeg at det ikke er flot at blive nummer to i Tdf? Jeg konstaterer at Vingegaard ikke selv kører for en andenplads. Og så blander du tingene sammen, for det at jeg synes at det er Komiske Ali at blive ved med at tale om at kunne vinde i år, har intet med hvor flot en anden plads er. Men derimod hvor verdensfjernt det er at blive ved med at tro at han kan slå Pogacar. Så vil nogen sikkert sige; hvad kan han sige i sådan en situation. Og det er også svært når han selv maler sig op i et hjørne ved at gøre alt andet end en sejr til en skuffelse.

Men derimod hvor verdensfjernt det er at blive ved med at tro at han kan slå Pogacar. Så vil nogen sikkert sige; hvad kan han sige i sådan en situation. Og det er også svært når han selv maler sig op i et hjørne ved at gøre alt andet end en sejr til en skuffelse.

Jeg syntes det er en mester værdigt, at blive ved med at gå efter det (indtil videre). Alle de andre kører bare efter en plads på podiet og vil ikke deltage med andet. Det kan man gøre til sidst i Touren og ikke fra start.

Chancen er naturligvis ikke stor men som Pogacar selv siger:

Jeg vil komme med et eksempel fra mig selv. I 2023 tabte jeg to minutter til Jonas på enkeltstarten, og dagen efter var det otte minutter. Det er ret åbenlyst, at alt kan ændre sig på én dag.

Derfor skal presset holdes og jeg tænker det var derfor Vingegaard gik frem igen i går - der skal stadig holdes pres på. Spørgsmålet er så om formen er toppet til uge 3 og bedre end de andre. Det må tiden vise.

Hvor skriver jeg at det ikke er flot at blive nummer to i Tdf? Jeg konstaterer at Vingegaard ikke selv kører for en andenplads. Og så blander du tingene sammen, for det at jeg synes at det er Komiske Ali at blive ved med at tale om at kunne vinde i år, har intet med hvor flot en anden plads er. Men derimod hvor verdensfjernt det er at blive ved med at tro at han kan slå Pogacar. Så vil nogen sikkert sige; hvad kan han sige i sådan en situation. Og det er også svært når han selv maler sig op i et hjørne ved at gøre alt andet end en sejr til en skuffelse.
Mit indlæg blev nok lige hårdt nok - beklager. Jeg fornemmer dog en stemning (ikke kun, men også i dit indlæg), at Vingegaard bør give op, måske endda holde sig væk, hvis han ikke kan vinde. At en andenplads alligevel ikke er dét værd. Det vil jeg gerne opponere imod, for en andenplads i touren og under enhver omstændighed et fremragende resultat, og en andenplads efter Pogacar er det absolut ikke mindre.

Og ja, det begynder at se verdensfjernt ud at tro på sejren. Man tænker faktisk, om ikke kommunikationen lige så meget er for syns skyld? Han er dog endnu ikke begyndt at køre konservativt efter en andenplads, så måske nægter de bare at se realiteterne i øjnene.

Jeg tror Vinge vil blive vurderet som en af de største idræts personer nogensinde i en Dansk kontekst, han har kæmpet og vundet imod en af de allerbedste nogensinde(krudt eller ej)
Men vi bliver hurtigt forvente med niveauet, jeg kan huske da Bjarne blev nummer 5 og så nummer 3 i touren, det var jo helt vildt.
Ligesom flere skriver så er det alt ære værd at han bliver ved med at kæmpe, selvom Pogi vandt overlegent i går, så hverken ham eller holdet overlegent ud, på det stejleste sidste stigning, ikke noget der ændrer ret meget i Paris, men alt muligt respekt for at blive ved med at prøve.
Jeg antager Pogi snupper Vueltaen i år, for at have alle 3 GT.
Som cykelfan haaber jeg paa at sexias om et aar eller to kan presse Pogi og maaske klatre forbi ham, jeg tror det er peak-peak Pogi vi ser lige nu, mens Sexias antageligvis bliver endnu staerkere.

Last edited:
Håber ikke det var fordi han var træt og ukoncentreret, efter at blive vækket i nat til dopingkontrol
Hmm, forstår tanken, men nej. Mere end ofte har etaperyttere svært ved at sove af et utal af årsager. Fx. dårlig mave, styrt og en myriade af andre årsager. Hører om det hvert eneste år.

Han så stærk ud Evenepoel og Pogacar ville åbenbart ikke tage den.

Det bliver spændende med enkeltstarten på tirsdag men mon ikke Evenepoel sætter sig på 2 pladsen der.

Og flot kørt af Skjelmose. Tjekkede ellers liveupdate og der var han 1 minut og 20 sekunder efter Ayuso med kort til mål. Var lidt overrasket da han pludselig sad foran og trak ham men han må være god til at time hans indsats på bjergene.

Latest posts

Back