New posts

Den store VM ‘26-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 452
  • Views Views: Views 21K
Jeg forstår ikke helt det sidste: det havde været værre for seks måneder siden end før Trump tiltrådte - men nu er det ligegyldigt?
Beklager at jeg ikke beskrev en kontinuert funktion over tid, men blot opdelte i før / efter Trump begyndte sin 2. præsidentperiode.

Tanken er, at før jan 25 var mindet om hans 1. Periode svagt (ikke ok, men sådan er det). Efter han foldede sig ud i 2. Periode blev det værre. Det gælder for fx 6 måneder siden, men også 9 måneder eller for tre uger siden.

Fodbolden vandt👏👏

Hold op hvor ville Argentina ingenting. Utroligt når man ved hvordan de kan spille, når de er presset til det. Selv til sidst magtede de at komme frem til chancer, tænk sig hvis de havde spillet fremad i starten.

Enig. Jeg har en svaghed for Argentina, men simpelthen alt for lidt fodbold, selvom Spanien på papiret er bedre.

Generelt har det heldigvis været tendensen i de afsluttende kampe. De bedste hold har fået som fortjent i semifinaler og finalen.

Jeg har altid Spanien som et af de hold, jeg holder med. Jeg synes ofte de spiller fedt. I år synes jeg måske, de har været lidt kontrolleret nok, men de har de her små eksplosioner, hvor de bare er klasser over alle andre.
I løbet af turneringen udviklede jeg en svaghed for Argentina. Jeg tror det handler om den lidenskab de viser, deres ukuelighed (er der nogen, der har lavet flere comebacks i den turnering?) og så selvfølgelig fodboldromantikeren, der godt kunne se noget fantastisk i, at Messi skulle vinde 2 x VM, efter i størstedelen af sin karriere at skulle have hørt på "han er god, men han har ikke vundet VM som Maradona".

Men jeg må bare sige, at Argentinas måde at gribe finalen an på, gjorde at jeg var endog meget glad, da Torres knaldede den i kassen.

Messi! Hver dag, hele ugen og to gange om søndagen.
Ronaldo i sin prime var vanvittigt god (og et omvandrende attitudeproblem, når det ikke lige kørte for ham eller holdet). Han var også en diving cunt.
Messi kan jeg ikke mindes at have set filme. Han har appelleret, ja, men decideret filmet, forstået som at smide sig på ingen eller næsten-ingen kontakt? Nej, aldrig.
Derudover synes jeg Messis måde at spille fodbold på er federe og sværere. Jeg er imponeret over at Ronaldo formåede at genopfinde sig selv efter han mistede sin eksplosivitet, men Messi har altså været i en helt anden liga i forhold til at ændre kampe. Jeg tror han er den bedste nogensinde.

Og SÅ glad for at englænderne røg ud. "Football's coming home" my ass!
Begge spillere har smidt penge i skattely selvom om man har det som blommen i et æg!
Det trækker gevaldigt ned!

Latest posts

Back