New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: AGF - Lech Poznan, tirsdag 21. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 470
  • Views Views: Views 21K

Hvordan bliver udgangspunktet for kamp nr 2

• Total voters
    88
  • Poll closed .
Kamptråd Champions league kval. runde 2: AGF - Lech Poznan, tirsdag 21. Juli kl 19.00
Jeg er afsted med min 11 årige dreng, og får os en oplevelse i byen fra tirsdag-torsdag. Han har fra længe siden fået at vide at GF trøjerne har vi i en pose, og så tager vi dem af og på inde på stadion
Jeg har været i Polen flere gange (ikke pga. fodbold), med masser af gode oplevelser, og ud over en fulderik i bussen der snakkede om min kærestes brystmål, og hvor meget han tjente, fordi alle håndværkere arbejdede i England har jeg ikke oplevet andet end flinke mennesker (fulde tosser møder man også i Danmark).

Jeg er dog af flere polakker blevet fortalt at man ikke sender maden tilbage når man er på cafe, for så spyttet de i den (har man set Fight Club, så ved man at det er billigt sluppet 🙂).

Jeg er lige ved at se kampen igennem igen. Det er meget fint, at Emmery kan komme til mange indlæg, men hvad hjælper det, når der ikke kommer folk med frem og der ikke er indøvet nogle løbemønstre, som kan føre til nogle afslutninger. Han kommer jo til indlæg, 4 ud af 5 gange, så der ligger masser af potentiale der.

Jeg bemærkede det samme. Det var først da Arnstad var med derinde og fik den lige på foden, at det lykkedes.

Men for mig at se var den todelt. Emmery skal også se op og så skal der naturligvis være løb som giver ham muligheder. Han er bare så pokkers hurtig til at komme rundt om en back, at de andre skal være vågne.

Last edited:
Lige et hurtigt spørgsmål, blev lige lidt i tvivl. Hvis/når vi kvalificerer os til et liga spil, skal alle hjemmekampene så spilles i Randers?
Ja 😉. Men hvis vi når langt nok, kan vil vel spille på det nye stadion fra april og så slutte med en finale i Tyrkiet til juni 😂.

Men for mig at se var den todelt. Emmery skal også se op og så skal der naturligvis være løb som giver ham muligheder. Han er bare så pokkers hurtig til at komme rundt om en back, at de andre skal være vågne.
Efter forårets første kamp mod OB skrev jeg, at ifølge en OB-podcast var OBs Adam Sørensen meget ærlig, at han simpelthen ikke evner at komme i løb, kigge op og slå et brugbart indlæg. Han bliver nødt til at holde blik og fokus på bolden, ellers kan den havne hvor som helst.

Min pointe dengang, og pointen nu, er, at Emmery ligner en med samme udfordring. Løsningen er enten, at han løfter sit tekniske niveau (på langt sigt selvfølgeligt det mest interessante) og/eller, at løbemønstrene bliver så indgroede, at han ikke behøver se op for at vide, hvor han skal slå indlægget hen. Det sidste er nok nemmest at øve på kort sigt, men med en helt ny fronttrio (eller i hvert fald nye på den position) så kan der godt gå lidt tid, inden det sidder lige i skabet.

Jeg er lige ved at se kampen igennem igen. Det er meget fint, at Emmery kan komme til mange indlæg, men hvad hjælper det, når der ikke kommer folk med frem og der ikke er indøvet nogle løbemønstre, som kan føre til nogle afslutninger. Han kommer jo til indlæg, 4 ud af 5 gange, så der ligger masser af potentiale der.
Sådan husker jeg også kampen, Emmery sender den ind til Paddy igen og igen, MA gør det samme en enkelt gang. Når vi spiller med falsk 9’er der er mere flakkende, så går vi også glip af nogle tap-ins. Måske Serra kan gøre det samme som Paddy, når (hvis) han bliver skadesfri.

Latest posts

Back