New posts

Fanshoppen

• Thread starter Thread starter KSDHaway
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 83K
Min datter er 15 år gammel og arbejder i Rema. Hvad hun blive udsat for af nedladende kommentarer og skældud fra perfide kunder er absurd.

For en del år siden valgte jeg at fjerne en mand fra køen i Hvidovres ene Føtex, da jeg kunne se, at pigen ved kassen var ved at bryde sammen på grund af hans helt utilstedelige opførsel.
Jeg bad ham opførelse sig ordentlig, han bad mig lukke røven og forsøgte at skubbe mig væk. Det var inden min overkrop af uransagelige årsager havde fundet en hemmelig elevator ned til maven. Jeg gav ham valget mellem at komme ud i et armgreb eller selv forlade butikken og i øvrigt først lige undskylde til den unge, dybt ulykkelige medarbejder. Han kiggede lidt nærmere på mig, erkendte sit sandsynlige fysiske nederlag, nøjedes med mandighedstabet og luskede ud af biksen. Derefter klappede hele køen højlydt.

Jeg kan ganske enkelt ikke klare den opførsel over for unge mennesker, der er ramt af elendig ledelse og manglende planlægning ovenfra.

Det er blevet meget værre siden jeg selv var i butik. Folk ved at kassemedarbejderen ikke kan gå sin vej og er nødt til at tage imod

Min datter er 15 år gammel og arbejder i Rema. Hvad hun blive udsat for af nedladende kommentarer og skældud fra perfide kunder er absurd.

For en del år siden valgte jeg at fjerne en mand fra køen i Hvidovres ene Føtex, da jeg kunne se, at pigen ved kassen var ved at bryde sammen på grund af hans helt utilstedelige opførsel.
Jeg bad ham opførelse sig ordentlig, han bad mig lukke røven og forsøgte at skubbe mig væk. Det var inden min overkrop af uransagelige årsager havde fundet en hemmelig elevator ned til maven. Jeg gav ham valget mellem at komme ud i et armgreb eller selv forlade butikken og i øvrigt først lige undskylde til den unge, dybt ulykkelige medarbejder. Han kiggede lidt nærmere på mig, erkendte sit sandsynlige fysiske nederlag, nøjedes med mandighedstabet og luskede ud af biksen. Derefter klappede hele køen højlydt.

Jeg kan ganske enkelt ikke klare den opførsel over for unge mennesker, der er ramt af elendig ledelse og manglende planlægning ovenfra.

Det er absurd hvordan voksne mennesker kan finde på at opføre sig, overfor unge mennesker der har taget et job. Det virker som om de fuldstændig slår hjernen fra og har et ensidigt fokus på dem selv - har de haft en dårlig dag på arbejde, skal det åbenbart gå udover nogen uskyldige.
Har desværre selv flere gange set mig nødsaget til, at bede folk opføre sig ordentlig og rette kritikken et relevant sted hen, fremfor mod en ung (uskyldig) medarbejder.

Fatter ikke som voksne mennesker kan opføre sig.
Det er ulideligt at se og høre på, og vi er forpligtet til at fjerne dem HVER gang vi ser og hører det.
Der er sket et kæmpeskred siden jeg sad ved kassen som 15-årlig i ‘90’erne.
At man tror tingene glider nemmere med sådan en art adfærd er simpelthen så uvidende og dumt, at man burde få frataget retten til at være til 😎

Det kan være man lige bliver paf over en ung der ikke aner hvad de forskellige grøntsager eller andre basale ingredienser er, eller en der tydeligt sidder med tømmermænd - eller forventningen om at sætte over til tømmermænd senere på aftenen. Men det er stadig mennesker, og de skal behandles ordentligt.

En teori er, at hvis man er højlydt utilfreds ved kassen, kommer utilfredsheden videre i systemet. Den tror jeg der er noget ræson i. Men jeg tror der er lang større effekt i at flytte sine indkøb og evt skrive en klage - og så slipper man for at skabe sig overfor andre mennesker, især dem der er mødt op og med stor sandsynlighed er svigtet af jævnaldrende der plejer tømmermænd eller faker en sygedag.

Jeg var postbud i Skotland på et tidspunkt hvor posten kørte af H til. Efter min rute tog jeg en ekstra rute for at ... få penge på lommen, absolut, men vi kan også give det en floromvinding og sige jeg følte trang til at få posten ud (ved ikke om man kan anvende udtrykket sådan, men nu prøver vi).

Det betød jeg gik en sen rute og delte posten ud. Og folk var meget frustrerede og der var møgfald nærmest hvert eneste stop (flere er hjemme / udendørs, når man rykker tidspunktet). Det bedste var dem der gennemskuede en ekstra indsats af enkeltpersoner for at afhjælpe et elendigt system.
Du har simpelthen været postbud i Storbritanien Mengsen, jeg er nød til at spørge, er det rigtigt, at det er postbudet er er far til alle landsbyens børn i landsbyerne i Storbritannien?

Man skal selvfølgelig ikke være ubehagelig overfor de ansatte, men klager og brok er nu engang deres lod.
Der er ikke en direkte linje til den merhcandise ansvarlige, så der er kun én vej at gå for menigmand og det er den vej.
Så må de ansatte tage klagerne med videre op, men i forhold til den service der fortsat ydes, så tyder det ikke på at den ansvarlige agerer på det.
Han bør fyres omgående.
Jeg synes ikke det er nogle ansattes lod at skulle hænges ud for noget, der er helt uden for deres indflydelse.

Jeg kunne aldrig finde på at tale grimt eller brokke mig til nogle fra Skat, blot fordi de har kostet mig og alle andre skatteborgere en formue med deres 5 milliarder dyre vurderingssystem - der ikke virker.

Jeg synes ikke det er nogle ansattes lod at skulle hænges ud for noget, der er helt uden for deres indflydelse.

Jeg kunne aldrig finde på at tale grimt eller brokke mig til nogle fra Skat, blot fordi de har kostet mig og alle andre skatteborgere en formue med deres 5 milliarder dyre vurderingssystem - der ikke virker.

Ingen skal hænges ud, men hvis jeg vil klage over et eller andet i forhold til mine tøjkøb, så er det jo butikassistenten jeg bliver nød til at gå til i både Kaufmann, Sport24 og AGF shoppen, hvis jeg vil tale med et menneske.
Det sker dog ufattelig sjældent at jeg har noget at klage over - mens det i AGF shoppen virker til at være mere reglen end undtagelsen.

Last edited:
Ingen skal hænges ud, men hvis jeg vil klage over et eller andet i forhold til mine tøjkøb, så er det jo butikassistenten jeg bliver nød til at gå til i både Kaufmann, Sport24 og AGF shoppen, hvis jeg vil tale med et menneske.
Det sker dog ufattelig sjældent at jeg har noget at klage over - mens det i AGF shoppen virker til at være mere reglen end undtagelsen.
Jeg reagerede primært på brok delen, da det er usagligt og dumt.

Derudover synes jeg, at man skal klage til de personer man kan tale med, såfremt man tror de kan ændre på det. Ellers kan man jo ligeså godt bare råbe ind i en dør.

Min kone og jeg har stadig vores lejligheder fra vi studerede. De er blev fejlvurderet en 3-4 gange nu. Det kan medarbejderen jeg taler med i Skat intet gøre ved. Så jeg skriver en klage.

Mit “Hvidt Guld” købte jeg på Bog og Idés hjemmeside - den blev 4 dage forsinket pga DAO. Det kan damen i kassen ikke gøre ved.

Min bankdame kan ikke gøre for, at Nordea lavede kæmpe store fejl ifbm gældsindrivelse, og derfor klager jeg ikke til hende.

Samme hvis DSB er forsinket, så klager jeg heller ikke til personalet. Men benytter deres hjemmeside.

Hvis man føler assistenten i kassen kan gøre en forskel, så klag. Gør man ikke, så synes jeg man skal skrive.

Det er det helt sikkert, men det er AGF's ansvar at kommunikere til deres kunder - både rettidigt og ordentligt. Det er ikke altid sket her :)
De skal naturligvis kommunikere ordentligt. Det skal alle.

Rettidig ved jeg ikke noget om, da jeg ikke ved hvornår de selv er informeret.

Men det minder virkelig meget om da det samme skete med “Aldrig Alene” trøjen i Brøndby. Da salget også gik fra forventet 2-3.000 til 30.000+ og folk fik dem efter 6 måneder. Erindre dog ikke samme lynch stemning.

Du tror ikke det er en underleverandør der har skabt problemet?

Det er i hvert fald ikke en underleverandør, som annullerer en vare der var på lager på bestillings tidspunktet , 2 måneder efter.

Jeg giver ikke fem flade øre for, butikken kan håndtere var det 1000 bestillinger om dagen. Der har siddet en leder foran et Excel ark og tænkt "nemt" uden at snakke med de ansatte på gulvet.

AGF har stået for salget, og må stå til ansvar istedet for at blive ved med at melde ud til folk det er på vej.

Præcis. Det er ALTID den sælgende part, som bærer ansvaret. Ligger problemet i andre led af kæden må sælger tage det med dem.

AGF har stået for salget, og må stå til ansvar istedet for at blive ved med at melde ud til folk det er på vej.
Bestemt. Jeg har bare ofte været i en situation, hvor jeg har kommunikeret en underleverandørs besked videre, for så kort tid efter at indse det er forkert. Derfor har jeg sympati for, at det foregår efter bedste evne.

Jacob Nielsen sagde også at stadion ville være klar til langfredag 2027. Hvis han ikke leverer på det, tænker jeg også det kan skyldes en underleverandør

• Like
Reactions: mph
Det er i hvert fald ikke en underleverandør, som annullerer en vare der var på lager på bestillings tidspunktet , 2 måneder efter.

Jeg giver ikke fem flade øre for, butikken kan håndtere var det 1000 bestillinger om dagen. Der har siddet en leder foran et Excel ark og tænkt "nemt" uden at snakke med de ansatte på gulvet.

Præcis. Det er ALTID den sælgende part, som bærer ansvaret. Ligger problemet i andre led af kæden må sælger tage det med dem.
Helt fair.

Jeg har bare lidt mere sympati for processen, end blot sort/hvid.

Bestemt. Jeg har bare ofte været i en situation, hvor jeg har kommunikeret en underleverandørs besked videre, for så kort tid efter at indse det er forkert. Derfor har jeg sympati for, at det foregår efter bedste evne.

Jacob Nielsen sagde også at stadion ville være klar til langfredag 2027. Hvis han ikke leverer på det, tænker jeg også det kan skyldes en underleverandør
Håber ikke vi skal sidde og sammenligne levering af et stadion til 1 milliard og levering af 15.000 trøjer, eller hvor mange de nu er nede på? 🫣😄

Håber ikke vi skal sidde og sammenligne levering af et stadion til 1 milliard og levering af 15.000 trøjer, eller hvor mange de nu er nede på? 🫣😄
Det var blot for at illustrere, at tingene ikke altid går som forventet.

Pånær FCK så havde en ekstraordinær ordre på 25-30.000 trøjer skabt problemer alle steder. Vi har trejdestørste merchandise salg, og solgte pludselig ufattelig mange trøjer og andet merchandise på én gang.

Stort set alt ved dette mesterskab kom bag på alle. F.eks troede man at man kunne nøjes med et arrangement i Friheden.

Latest posts

Back