New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 465K
Transfervindue Sommer 2026
Lige nu denne sommer ville jeg gerne have haft Mortensen yderligere et år. Skal vi tro manden selv, så det meget tæt på. Omvendt synes jeg ikke vi skulle overbyde Brøndby og slet ikke på for to år. På et tidspunkt skulle Mortensen-plastret af, og det har vi alle vidst kunne blive besværligt.
Mortensen skal nok gøre mig til grin, men jeg så ham ikke som andet end en talismand og måske mentor i denne sæson. Klart man ikke skulle overbyde BIF. Og hadve han fået en skulderklaps-forlængelse, var han sgu nok også startet mod Poznan.

Jeg tror ikke nødvendigvis det kun handler om transfersum, jvf det med de 15 vs. 30 mio. kr. Jeg tror godt vi kan betale en fornuftig transfersum.
Men hvis en forstærkning pt. koster 6 mio. kr. i årlig løn og en tilsvarende forstærkning kan fås for 3 mio. kr. årligt, så er vi nødt til at vente. Med mindre vi vil sprænge truppens lønhierarki i atomer, og det tror jeg de færreste vil.
Hæng mig ikke op på de nøjagtige lønsummer, det er mest for eksemplets skyld.
Eksemplerne er vilde, men princippet er relevant. Er det sådan, at visse spillere er villige til at gå mærkbart ned i løn sidst i vinduet, så de fx skal have 4m /årligt nu, men 31. August er de ok med 3?

Eller mener du i stedet af dem der er villige til at spille for 3 mio, er nogle andre med samme niveau som dem der skal have 6. Og så må man bare vente - og håbe! - at dem til 3m rent faktisk bliver tilgængelige?

Jeg tror også der ligger noget i det her, selvom jeg også læser CV som om han er overrasket over prisniveauet. Spørgsmålet er, om AGF skal ændre sin lønpolitik, eller om man bare må acceptere at fx et vindue som dette kan ende uden angriber, fordi dem man ønsker ikke blev tilgængelige som man havde troet.

Man kan tillade sig at række den og spontanshoppe, når man har styr på holdet og skal supplere. Det er lidt noget andet at shoppe tilbud på hoteller som afbudsrejse fordi man vil have 5 stjerner, men kun kan/vil betale for 3, hvis man har et godt alternativ på hånden, end hvis man afhænger af at komme hjem med noget.

Vedr. kval.runderne: Jeg har siden maj været enormt tydelig herinde omkring, at det meste handler om lodtrækningsheld.
I mandags var vi et coinflip fra at trække taberen af Thun mod Zabreb. Nu var vi heldige at trække taberen af Klaksvik mod Zalgiris. Det var sygt vigtigt.
Der er ingen walk overs i Europa, og begge modstandere kan blive mere bøvlet end godt er. Men den nuværende trup har rigelig kvalitet til at overvinde den hurdle. Ryger vi ud mod taberen af Klaksvik mod Zalgiris, så vil jeg tillade mig at skyde skylden på træneren og spillerne.

Jeg er i tvivl om det med at regne i sandsynligheder lige nu. Jeg forstår behovet. Men jeg ved ikke om man kan opgøre det sådan, at en nyankommen HCB nødvendigvis ville gøre det bedre end Callø her i juli, og at sandsynligheden for at slå Poznan dermed var steget til fra 40 til 42.
Personligt tror jeg at de store sandsynligheds-udsving kommer af lodtrækning.
Hvis man koger det ind til benet, handler det om hvilken playoff man står i. Jeg tror ikke AGF kunne have købt sig til en favoritrolle mod Poznan. Og måske havde forstærkningen været so-so i runden mod Poznan. Men det ville stadig give flere muligheder, også mod BIF og Lyngby, og så ville vedkommende være klar runden efter.

Hvis AGF er 55-45 favorit i kommende runde, kunne man så ikke meget vel forsvare at hæve det til 58 eller 60, der ville betyde meget for chancen for at kunne være ligeglad med lodtrækningsheldet i playoff?

Nedenstående er ganske informativt, mange tak
EL vs. COL giver ca. det samme i koefficient points. Der er 8 kampe mod jævnt svære modstandere i EL og 6 kampe mod lidt lettere modstandere i COL.
Det tricky er der kan være meget stor forskel på en modstander i COL fra ex. pot 4, 5 eller 6. Du kan få en overkommelig modstander fra Irland i pot 5 som har samlet mange individuelle points - eller du kan få et Bundesliga-hold med samme antal points i form af landets koefficient.
Her er seednings-puljerne i EL noget mere nivelleret ud. Håber det giver mening.
Kan man lave et run COL og ex. vinde en knock out runde, så er der godt med points at hente.

Ja. EL er klart at foretrække på grund af økonomien. Ca. 55 mio. kr. at hente i engangs-gevinst.
Om vi kommer dertil afhænger igen af lodtrækning i EL play off, hvis vi overkommer Klaksvik eller Zalgiris.
Trækker vi Benfica dér, er det jo ligegyldigt om vi havde dygtig 9'er på plads i juni og overtalt Beijmo til at forlænge.
Pt. ligner det at vi har 4/11 chance for at trække en modstander hvor vi vil være favorit.
Omvendt er der 7/11 risiko for at trække en kvalitetsmodstander, som jeg(!) tror vil være for stor en mundfuld uanset tidspunkt for køb af ny 9'er og HCB. Der er mange hold blandt de 7, som antages at være bedre end Poznan.

Latest posts

Back