New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Jeg tror, at det aller vigtigste der kunne ske i næste sæson er kontinuitet - altså ikke for mange skader.
15 mål lukket ind i 5 kampe, skyldes sikkert, at det har været med 5 forskellige startopstillinger i forsvaret, og endnu flere rokader under kampene.

I vores giga bronze run i sidste sæson spillede vi jo stort set med samme opstilling hele foråret.

Så altså ikke særlig mange. Jeg synes det er en stor udfordring for offensiven at kun Beijmo, Links og Anderson kan klassificeres som hurtige. Jeg synes ihvertfald der skal to mere til. Uden at lave nogen nærmere sammenligning så er det jo påfaldende at de bedste hold rundt omkring alle har meget fart. Bare se på de fire semifinalister i CL. Det er med mere fart end rugbrød. Det skal vi stræbe efter (i mindre skala naturligvis). Det handler om det fokus man har fra Stigs side.

Det er altså ikke helt det jeg skriver. JEg skriver at Beijmo er voldsomt høj i topfart. Jeg siger ikke, at de andre er langsomme eller at de andre klubber har flere spillere med høj topfart.

Det er altså ikke helt det jeg skriver. JEg skriver at Beijmo er voldsomt høj i topfart. Jeg siger ikke, at de andre er langsomme eller at de andre klubber har flere spillere med høj topfart.
Nej nej. Men det er min opfattelse. Vi er for langsomt et hold og for nemme at forsvare mod. Modstanderne kommer som regel på plads i defensiven.

Vi har i øvrigt lukket 15 mål ind i de 5 kampe i slutspillet, hvor Polle har været ude - mod 21 mål i de 22 grundspilskampe.

Polle for President.
Det var meget, meget tydeligt i Farum, hvor FCN jo ikke var farligst i første bølge, men i rummet lige uden for feltet efter forsvarets første parering.

Poulsen er ikke truppens bedste centrale midtbanespiller, men ingen andre gover tilnærmelsesvis den samme støtte til sit forsvar i netop det rum.

Det rammer også vores offensiv når defensiven er svækket og når vi har NP til at ligge og rydde lidt op foran forsvaret og stoppe nogle omstillinger, er det nemmere at tage en af de centrale forsvarsspillere med frem.

Hvis han træner fuldt med nu, må han vel næsten komme ind og få lidt minutter i morgen. Det er bedre at banke rust af der end i pokalfinalen.

Hvordan er det egentligt med rødt og pokalfinalen?
Karantæne afsones i den turneringen den er givet, så en karantæne givet i morgen skal afsones i den følgende Superligarunde. En advarsel i pokalfinalen har ingen betydning efterfølgende, men her vil en udvisning, der så ikke kan afsones i den turnering i denne sæson, blive overført til Superligaen.

Iflg. Dennis Bjerre vil eller må Mølgaard ikke udtale sig om skaden. Det står hen i det uvisse men fair nok hvis det er ham selv, det må og skal vi respektere.
Det tyder på noget lidt pinligt. Der er jo nogle spillere der er forsvundet efterhånden - hvad skete der fx med ham der Daramy - så en oplagt forklaring er at Mølgaard har glemt at tømme baglommerne inden han satte sig og fået en skade i ballen 😳

Last edited:
Jeg kan til nøds godt forstå pointen, at konkurrencehensyn kan begrænse udmeldinger om skader. I en købsforhandling er det næppe hensigtsmæssigt, hvis modparten ved, at man faktisk rigtigt meget har brug for en spiller til den pågældende position.

På et tidspunkt begynder det imidlertid at blive kontraproduktivt. Man betragter jo efterhånden enhver AGFer, der udgår selv med mindre skader som fodboldinvalid indtil andet er bevist.

Og jeg er enig omkring Bech. Af samme grund synes jeg han spiller for langt væk fra målet. Det kan måske godt virke med ham som 10’er med to “tekniske” 6’ere bag ham, MEM + Yakob, men det har vi af gode grunde ikke set. Bech angriber målet hver gang, det kan jeg godt lide, men han er blevet bedt om at gøre det under svære vilkår.
Yakob er super god offensiv, men har problemer med at forsvare. Jeg tror og håber ikke, at vi får ham at se længere tilbage end en 8'er position.

Yakob er super god offensiv, men har problemer med at forsvare. Jeg tror og håber ikke, at vi får ham at se længere tilbage end en 8'er position.

Præcis - og da Knudsen er bedre som 6'er end som 10'er omvendt - så var Knudsen en bedre afløser for MEM end Yakob var.
MEN - vi har manglet en afløser for Yakob siden Yakob gik i stykker. Bech er ikke den rette til det. Han skal mere være en del af angrebet.

• Like
Reactions: JB
Kevin Yakob var helt suveræn, da han kom længere tilbage på banen.

Om han så kaldes 6'er eller 8'er en smagssag, men Yakobs bedste kampe var ikke på den offensive midtbane.

?

Altså da han keglede rundt som 6'er som MEMs afløser, hvor han kostede både gigantchancer mod FCN, mål og røde kort mod BIF i de sidste kampe af foråret 2023, hvor MEM gik i stykker? Eller hvad hentyder du til?

Eller snakker vi om da han var foran MEM/NP, og mellem PM/angrebet og var skide god?? Vi kan kalde det 8'er/10'er måske.

Pænt stor forskel :D Og det er i min optik ikke en smagssag om man er 6'er eller 8'er :D (sorry vil ikke fremstå spydig) -
Tænker det vi kan lande på/snakke om er, at han faktisk kan være bedre som spilleren mellem angreb og defensiv midtbane, mere end oppe hvor Duelund ligger.
Men han var i min optik på ingen måde ligeså god nede på den defensive midtbane som 6'er. Der synes jeg med Knudsen har været bedre.

?

Altså da han keglede rundt som 6'er som MEMs afløser, hvor han kostede både gigantchancer mod FCN, mål og røde kort mod BIF i de sidste kampe af foråret 2023, hvor MEM gik i stykker? Eller hvad hentyder du til?

Eller snakker vi om da han var foran MEM/NP, og mellem PM/angrebet og var skide god?? Vi kan kalde det 8'er/10'er måske.

Pænt stor forskel :D Og det er i min optik ikke en smagssag om man er 6'er eller 8'er :D (sorry vil ikke fremstå spydig) -
Tænker det vi kan lande på/snakke om er, at han faktisk kan være bedre som spilleren mellem angreb og defensiv midtbane, mere end oppe hvor Duelund ligger.
Men han var i min optik på ingen måde ligeså god nede på den defensive midtbane som 6'er. Der synes jeg med Knudsen har været bedre.

Kevin Yakob spillede ikke 10'er, da vi var bedst i foråret. Det gjorde Duelund og Anderson med MEM og Yakob bagved. NP var skadet i en del af den periode.

MEM og Yakob skiftedes ofte til at være den bagerste eller den mest offensive af de to centrale midtbanespillere bag de to offensive midtbanespillere. En vekselvirkning mellem at være den bagerste midtbanespiller (6'eren) eller 8'eren. Måske oftere med MEM som den bagerste, men ikke et en fastlåst rolle.

Men vi kan da godt kalde ham 8'er, hvis det er kompromisset.

Kevin Yakob spillede ikke 10'er, da vi var bedst i foråret. Det gjorde Duelund og Anderson med MEM og Yakob bagved. NP var skadet i en del af den periode.

MEM og Yakob skiftedes ofte til at være den bagerste eller den mest offensive af de to centrale midtbanespillere bag de to offensive midtbanespillere. En vekselvirkning mellem at være den bagerste midtbanespiller (6'eren) eller 8'eren. Måske oftere med MEM som den bagerste, men ikke et en fastlåst rolle.

Men vi kan da godt kalde ham 8'er, hvis det er kompromisset.
AGF spiller med MEM og NP på de bagerste pladser. Lad os bare kalde dem begge 6'ere.
Yakob er ikke en 6'er, han skal ikke spille 6'er, og var ikke god som 6'er.
Dertil kompromisser jeg ikke :D

Og har ikke ville forsøge at overbevise om, at Yakob var god som 10'er mere end den midtbaneposition han var bedst i.
Og vi kan sagtens fjerne tallene, og så bare reducere det til, at Yakob var klart bedre fremme på banen end som MEM-afløser.

Min pointe der var mere ift Knudsen, at Knudsen blev hentet ind som Yakob-afløser men paradoksalt nok har spillet klart flest kampe som afløser for MEM, da han gik i stykker efter de første par kampe i sommers, hvilket er det jer tror der forvirrer de fleste.

I kamp 1 kommer Knudsen ind for MEM efter 78 minutter, og vi havde startet med Bech/Duelund/PM på pladserne længere fremme.
I kamp 2 kommer Knudsen ind for NP efter 77 minutter, og vi havde startet med Duelund/Anderson/PM på pladserne fremme.
I kamp 3 kommer Knudsen ind for Duelund efter 60 minutter (scorer) og vi havde startet med Duelund/Anderson/PM på pladserne fremme.

Madsen er herefter skadet, og Knudsen bindes på Madsens plads. Lige efter at han fik lov at komme ind lidt længere fremme mod Hvidovre for Duelund og score mod dem. Trist. Men Knudsen har haft rigeligt med muligheder for at overbevise Uwe til træning om, at han skulle have chancen for Duelund her senere, uden at have fået det. Lader til at Uwe reserverer Knudsen som indskifter til den defensive plads så længe NP eller MEM har noget de kæmper med generelt.

I slutspillet hvor Yakob efter min mening var bedst spillede han 8'er. Det gjorde han i 9 ud af de 10 slutspilskampe, i den sidste kamp startede han på bænken. 4 gange spillede han sammen med MEM (gav 8 point), 4 gange med NP (gav 4 point) og 1 gang med Bjur.

Præcis - dog var Yakob ikke på bænken i den sidste kamp fra start. Han startede på den defensive del af midten med Bjur da både NP og Madsen var skadet.
Og det gik ikke godt. Han begik straffe og trak rødt - da han koksede noget kombinationsspil defensivt, ligesom han gjorde det i Farum kort forinden. Han skal ikke ligge dernede i min optik.

Latest posts

Back